Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mulla tuli tosi hyvät kuvat ekassa ultrassa mutta toisesta kerrasta ei saatu kun kaikki kuulemma epäonnistu ja sillon kyl itestä tuntu et näki paljon huonommin vauvan joka jäi harmittaa mutta hyvä kun vaan kaikki oli hyvin :)

Meillä lapsi saa lapsilisää jonkun95.75 jos tarkalleen muistan kun meillä on tehty niin että kaikki menee suoraan säästöön tyttöä varten myöhäsemmäks tarpeiks..:)

Meidän vauva näkyi tosi hyvin ekassa ultrassa (olikohan rv11?) ja saatiin ihania kuvia :Heartred rakenne ultrassa koskus +20rv ei näkynyt niin hyvin kun poitsu oli kippuras ja jalat oli naaman edessä :rolleyes:

En muista ekasta neuvola käynnistä muuta kun että sain hirmuisesti kaikkia luettavaa raskaudesta ja vauvan hoidosta :)
Kyllä siellä taidettiin tehä samat jutut kun joka käynnillä (mitattiin verenpaine, hemoglobiini, paino ja virtsasta proteini ja sokeri)

Yh saa myös elarit. Joko kelalta (154€/kk) tai sit isä maksaa tulojensa mukaan. Jos saa toimeentulotukea, niin yh:n perusosa on vähän suurempi kuin normaalisti.

Ensimmäisessä neuvolassa ei taideta vielä mitään kovin ihmeellistä tehdä. Ensimmäinen ultra on sit n. rv 12. Ellei sit mee yksityiselle ar-ultraan.

Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja lähimmille ystäville, et vauva on työn alla. Kaikki odottaa yhtä paljon kuin mekin :D

Mä edelleen taustailen. En oo seurannut kiertoa tai muuta, nautittu vaan petipuuhista ilman kyyttäämistä ;) On muuten aika virkistävää! Halutkin ihan pilvissä :D

Aivan joo, ihan unohdin, elarit saa myös, mutta tosiaan normaalisti se on isä joka ne maksaa jos vaan on tuloja mistä maksaa. Eli jos olette miehen kanssa kuitenkin yhdessä lasta kasvattamassa, niin se on +/-0 jos mies joutuu maksamaan. Ja se lapsilisä tosiaan on sen hieman alle satasen ilman yh-korotusta. Ja äitiyspäivärahaanhan ei vaikuta miehen tulot, ainoastaan omat.

Joku mietti r-testejä, itse tykkäsin enemmän puikoista ko liuskoista, clearbluet on arvokkaita mutta ihan hyviä, samoin sofi one stepin puikolla tuli testattua, liuskoista taas tykkäsin preckcheckistä..(miten nii testinarkomaani :D)

Meillä poitsu näytti ihan vauvalta niskaturvotus-ultrassa eli joskus rv12-13.

Me ei ekasta kerrottu yrityksestä kellekää,yhdelle kaverille kerroin melko alussa plussauksen jälkeen mutta muille kerrottiin tuon nt-ultran jälkeen. Ja samalla kaavalla aiotaan mennä sitten seuraavankin kohdalla.

Hei täältäkin!

Joku kysyi noista testailuista niin mä sain kaksosista ekan plussan jo 9 dpo, eli kp 24 :)

Eilen kävin vanhemmillani ja he sitten ottivat taas tuon ehkäisy asian esille ja samalla sitten itkut vedin ja totesin että me yritetään edelleen. Eivät vanhemmat innosta hyppineet, mutta totesivat että eiväthän he sitä voi meidän puolesta päättäää. Eiköhän he sitten iloisempia ole kun oikeasti olen raskaana ja vauva syntynyt.

Täällä kp 29/28 ja menkkoja ei näy...

Mä jouduin nyt vähän syömään sanani... On sen verran kosteaa ollut pari päivää, että joutui yhden ovistikun uittaa. No, eipä jäänyt arvailujen varaan... ;)

ImageUploadedByVau Foorumi1455137095.537618.jpg

Kävin merkkaamassa Ladytimeriin o+ ja siihen taidankin sen kalenterin kyttäämisen jättää tälle kierrolle :)

Meillä ei tiedä kukaan meidän vauvatoiveesta :) tai mun äidille olen pikku tytöstä asti sanonut saavani lapset nuorena ja viimeksi syksyllä sanoin ettei 30 vuotiaaksi perheen perustamista jätetä, eli eihöhän hänellä joku aavistus asiasta ole. Toisaalta olis kiva kun voisi jollekkin puhua asiasta, varsinkin nyt keskenmenon jälkeen.. Muullekkin siis kuin miehelleni. Kaikki ystävät on vaan niin eri elämäntilanteessa etten usko saavani kovin rikkaita keskusteluja aiheesta aikaiseksi heidän kanssaan. Siksipä täälä foorumilla rupesinkin pyörimään :)

Vanhemmille kerroin noista kaksosista joka meni sitten kesken että oli muka ''vahinko'', mutta nyt keskenmenon jälkeen tokaisin että yritetään saada lasta niin ei sitten tarvitse seuraavalla kerralla keksiä taas syytä että miksi ollaan raskaana.

Täällä sama pikkuapila! Täällä foorumilla pyöriskelen kun ymmärrettävästi kun ystävillä on hieman eri elämäntilanne kuin mulla :grin

Hei täältäkin!

Joku kysyi noista testailuista niin mä sain kaksosista ekan plussan jo 9 dpo, eli kp 24 :)

Eilen kävin vanhemmillani ja he sitten ottivat taas tuon ehkäisy asian esille ja samalla sitten itkut vedin ja totesin että me yritetään edelleen. Eivät vanhemmat innosta hyppineet, mutta totesivat että eiväthän he sitä voi meidän puolesta päättäää. Eiköhän he sitten iloisempia ole kun oikeasti olen raskaana ja vauva syntynyt.

Täällä kp 29/28 ja menkkoja ei näy...
Minkä ikäinen oot? Ja siis sulla on aikaisempia lapsia? Eikö sun vanhemmat oikein "hyväksy" tätä vielä vai ymmärsinkö oikein? :/

Takaisin