Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mymlan
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea täältäkin plussanneille! :) Sen verran nuoria tässä ollaan että luulen nappaavan nopeammin kuin 3-kymppisillä :wink

Olin 20 kun aloin odottaa tätä esikoista. Jännitin, että tuleeko pitkiä katseita ja ikäviä kommentteja neuvolasta. Onneksi oikeastaan ainoat jutut miten mun ikää kommentoitiin oli, että saanko tarpeeksi tukea lähipiiristä kun ystävät eivät taida olla samassa elämäntilanteessa ja paljon kommentoivat että kroppa kestää paremmin raskautta. :) Eli ihan postiivistä neuvolan suunnalta! Sit vaan lapsen synnyttyä jaksoivat vähän väliä muistutella ehkäisystä. En tiiä muistutteliko kaikkia vai luulivatko vauvaa vahingoksi :cool: Hieman ärsyttävää se oli, että vaan vanhinko vauvoja voi nuorille tulla... Perhevalmennukseenkin oli vähän jännää mennä kun asutaan tälläisellä porhoalueella niin kuvittelin kaikkien muiden olevan jotain 40+ uraohjuksia. Paljastu että kaikki oli tosi mukavia ja ryhmässä oli jopa pari mua nuorempaakin! :p

Joskus täällä joku kysyi, että onko se fiksua hankkia lapsia nuorella iällä että rajottaako ne lapset elämää liiaksi. Sanon vaan oman kokemuksen että jos olisin tiennyt paljonko vauva ja lapsi vie aikaa niin en olisi halunnut vielä lapsia, MUTTA jos olisin tiennyt miten vähän se minua haittaa ja miten onnellinen olen kotona olemiseen niin olisin hankkinut aiemmin lapsia :happy: Tosin olen aina ollut semmoinen rauhallisempi. Olen kyllä vähän käynyt ''bilettämässäkin'' mutta se ei ole mun juttu. Kotihiiruilu ja kivat harrastukset silloin tällöin on mun juttu. Eniten olen rakastanut seurata tätä huimaa kehitystä lapsessa ja sitä että voin elää päiväkausia ilman jatkuvaa kellon vilkuilua. Lapsi kertoo mulle kaiken tarpeellisen, milloin on nälkä, milloin nukuttaa ja milloin leikitään. :)

Mulle tulee myös tässä ketjussa vanha olo kun alkaa tuo 22 painamaan :hilarious: Muistan kyllä kun olin 16 ja haaveilin vauvasta. Onneksi en hankkinut silloin vauvaa, koska isäehdokas ei ollut kovin hyvä :rolleyes: Eikä sitä seuraavatkaan. Tämä miekkosen tapasin noin puolivuotta ennen kuin lapsemme sai alkunsa eli selvästi olin vaan odotellut sitä oikeaa miestä :grin

Täällä ei vieläkään merkkejä kuukautisista. Jotain vähän merkkejä siitä että hormoonit heittelee. Imetys on vähentynyt kyllä tosi paljon ja sen huomaa ihan ruokahalusta, ettei enää tee mieli niin isoja annoksia kuin aiemmin. Olisi tosi jees tulla raskaaksi ilman kuukautisia, mutta olisi se kiva tietää myös, että milloin kannattaa pupustella. Tosin en ole koskaan tuntenut mitään ovismerkkejä o_O

Haluatko että lisään sut listaan? :)

Mä kyllä ymmärrän sitä odottelua myös. Jos tuntee itsensä kovin lapseksi nuorena ja haluaa tehdä niitä omia juttuja, niin ei siihen kannata mitään lasta kannata ottaa lisäksi! Mielummin saa sen lapsen sitten kun on oikeesti ja aidosti aikaa laittaa lapsen kanssa olemiseen :) Ymmärrän myös, että haluaa ensin hankkia asunnon, ammatin ja työpaika. Eikä niitä oikeita kumppaneitakaan ihan joka päivä vastaan kävele. Jokaisen elämä on kumminkin niin erilainen. Ainut juttu minkä ehkä muuttaisin nyt olisi vähän varmempi toimeentulo. Taloutemme luottaa paljon miehen tuloihin. Jos hän jättäisi mut nyt niin huonosti kävisi sillein, että joutuisin tinkimään paljosta mitä nyt on.

Joo, mut vois lisätä: pookkana -22v (-94) / uusimaa/ lapsi -15/ kuumeilua kovin monta vuotta ja yritystä keväällä/kesällä
Laitetaan jo tuo 22 vuotta niin ei tarvii heti alkaa muuttamaan :)

Vähän kyllä jännittää (tai oikeastaan tosi paljon) mahdollinen tuleva raskaus, että miten jaksan. Viime raskaudessa oli noin viikolta 6 viikolle 30 aivan järkyttävä pahoinvointi ja se väsymys. Mietin vaan, että siitä jäin juuri ja juuri henkiin ja nyt pitäisi jaksaa hoitaa esikkoa siinä samalla. Sitte vielä ne loppuraskauden kivut ja närästykset... Silloin alkuraskaudessa vannoin ettei enää yhtään lasta että tämä on nyt eka ja vika :p:rolleyes: Heti synnytyksen jälkeen totesin taas kätilöille, että jos tää on näin helppoa niin näitähän voisi hankkia vaikka kuinka monta:hilarious: ilokaasu... kannattaa kokeilla:wink:p

Voi ihana! ❤ ootko jo miehelles kertonu?
Joo tietää ja hän kans onnesta sekaisin samaten siskoni sai tietää koska oli nähnyt musta unta että olin raskaana ja laitoin sille viestiä raskaustestistä niin siskoni sitte aamulla kerto unensa ja samalla paljastin et hän tais nähdä enne unen :D

Heippa!
Olemme miehen kanssa 21-vuotiaita, Varsinais-Suomesta kotoisin ja nyt ensimmäinen yrityskierto päällä. Pillerit lopetin helmikuun lopussa ja nyt kahdet luomumenkat tulleet ajallaan. Ensimmäinen lapsi siis toiveissa ja nyt kp 8/25-27 peittoa heiluteltu jo varmuuden vuoksi sinttejä talteen. Molemmilla ammatit, minulla vakituinen työ ja mies töissä ja loppuvuodesta menee siviilipalvelukseen. Asutaan vuokralla ja löytyy yhteinen farmari volvo v70. Nuoresta iästä huolimatta olemme molemmat täysillä mukana. Välillä mies enemmän innoissaan:grin Greippimehu tehoaa ja foolihappoa on tullut syötyä. Lähipiiristä löytyy jo lapsia sekä raskaana olevia mikä ei kuumetta helpota. Pyörin myös Kaksplus foorumilla. Toivottavasti ei tulltu kauhean sekavasti. Kysykää ihmeessä jos joku jäi epäselväksi:p
sisu! / 21(-94) / Varsinais-Suomi / ya 4/2016 / ei lapsia

Heippa!
Olemme miehen kanssa 21-vuotiaita, Varsinais-Suomesta kotoisin ja nyt ensimmäinen yrityskierto päällä. Pillerit lopetin helmikuun lopussa ja nyt kahdet luomumenkat tulleet ajallaan. Ensimmäinen lapsi siis toiveissa ja nyt kp 8/25-27 peittoa heiluteltu jo varmuuden vuoksi sinttejä talteen. Molemmilla ammatit, minulla vakituinen työ ja mies töissä ja loppuvuodesta menee siviilipalvelukseen. Asutaan vuokralla ja löytyy yhteinen farmari volvo v70. Nuoresta iästä huolimatta olemme molemmat täysillä mukana. Välillä mies enemmän innoissaan:grin Greippimehu tehoaa ja foolihappoa on tullut syötyä. Lähipiiristä löytyy jo lapsia sekä raskaana olevia mikä ei kuumetta helpota. Pyörin myös Kaksplus foorumilla. Toivottavasti ei tulltu kauhean sekavasti. Kysykää ihmeessä jos joku jäi epäselväksi:p
sisu! / 21(-94) / Varsinais-Suomi / ya 4/2016 / ei lapsia

Kiva että saadaan vieläkin lisää porukkaa :) En ois uskonut että meitä näin monta tänne liittyy!

Jes löysin ketjun jossa puhutaankin jotain :D aikansa sai taas lukasta nä viestit! Käy mulle lauruskaah tutustua paremmin, mulla ei muutenkaan tällä seudulla hirveesti kontakteja ole kun asuin tossa 3 vuotta Helsingissä. Ja muutkin varsinais-Suomesta olevat jos haluavat tutustua ni mielellään!! :) en ehkä kestä kui fyysinen tää vauvakuume on (tai sitte ovisajat) , tuntuu et kohtu huutaa että hedelmöitys kiitos! Ah vitsi kun tulis nopeesti raskaaksi :)

Meillä ei taloudelline tilanne mikään paras, no mies sai just vakkkariduunin eli siltä kantilta hyvä, ite hain opiskelemaan ja kattoo nyt.. on vähän hakusessa mitä haluis "isona" tehdä, yksi amk tutkinto takana ja se ei todellakaan ollut oma juttu.

Olisihan se ihanaa tulla heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, mutta täytyy kaikkeen varautua ja olla stressaamatta. Itsekin olen huomannut kropan olevan "valmis raskautumaan" tai siltä itsestä tuntuu ja mitä nyt kun on terve ja hedelmällinen. vai tekeekö oma pää kaikki tuntemukset. Eletään jännän äärellä.
Onnea myös kaikille plussanneille ja tsemppiä meille yrittäjille:)

Jee muitakin sit Varsinais-Suomesta :) Tutustun mielelläni sen alueen äiteihin, koska en tunne sieltä kuin yhden.

Heh, mulla ainakin oma pää on tehnyt ihan liikaa kaikkia oireita joka kierrossa, ihan välillä hävetti kun miehelle selitin kaikki pienetkin tuntemukset :D Nyt oon yrittänyt olla miettimättä oman mielenrauhan takia.
Mä hain kans kouluihin, mut en oo kerenny kyllä lukemaan yhtää pääsykokeisiin. Pääsin tammikuussa ammattikorkeeseen (restonomi) mutta lopetin sen melkein heti kun oli ihan väärä ala. Sit kun opiskelu oli etänä, niin tommosen touhukkaan 2-vuotiaan kanssa tuntui että tuli ihan liian kiire niiden tehtävien kanssa.
Nyt haussa oli yhteisöpedagogi ja sosionomi :)

Dimsku: Oletko kotiäitinä? Oletko miettinyt laitatko lapsen päiväkotiin kun pääset opiskelemaan?

Joo oon. Ja siis kyllä laitan hoitoon ens kerralla sit kun opiskelemaan lähden. Se oli vaan kaunis ajatus et pystyis opiskelut hoitamaan kotonakin :D Mut tosiaan nyt haaveilen et pääsisin tästä hoitovapaalta suoraan taas äitiyslomalle, mut jossei vauvaa tässä muutamaan kuukauteen kuulu, niin sit alan miettimään muita vaihtoehtoja :) Ei muuten, mutta miehen tulot ei yksin riitä sit kun kotihoidontuki loppuu.

Kiva kun tuli taas uusia :)
Mä soitin tänään neuvolaan ja ensviikon keskiviikolle sain ajan :) siks niin aikaisille viikoille kun se km syyskuussa ja epäsäännöllinen kierto nii ultraavat et kaikki ok :) alkoi nyt niin jännittämään ja pelottamaan se ultra :o sillon on luultavasti 7+2 eli vaikka vähän heittäiskin niin pitäs sydänäänet kuulua :) huii menis nyt vaan viikko nopeeta!!

Mä ymmärrän kyllä niitäkin ihmisiä ketkä haluaa, että heillä on vakiduunit, omat asunnot ja haluavat muutenkin elää ns. Vapaasti yms ennenkuin haluavat lapsia. Mulla itsellä ollut teinistä asti vauvakuume ja aina oon muutenki tykänny lapsista. Mutta mä olin kans vissiin sellainen ns. Odottaja, joka halusi, että elämä ois ees jotenkin varmalla pohjalla ennenkuin me alettiin yrittää meidän esikoista . Ja siis varmalla pohjalla tarkoitan sitä, että me oltiin naimisissa, meillä oli oma asunto ja molemmilla oli vakkarityö. Mutta loppujen lopuksi noi kaikki ehtii tekemään lapsen jälkeen, eikä se tee meistä yhtään sen parempia vanhempia. :D Mä vaan oon aina ollut sellainen, että haluan ns. Pelata varman päälle vaikka ei sitä ikinä elämässään voi niin kai tehdä, kun ei voi ikinä tietää miten käy. Oon tässä jälkikäteen miettinyt, että turhaan me melkein vuosi pähkäiltiin miehen kanssa, että milloin ois hyvä jättää ehkäisy pois, kun enpä heti tullutkaan raskaaksi ehkäisyn jäätyä pois. ;)

Minttukarkki, on varmaan hurjan jännää huui :D Mutta hyvin se menee, luotetaan siihen!

Itse olin äsken moikkaamassa kaveria ja se yhtäkkiä vaan tökkäs mun vatsaa ja kysy, että olenko mä raskaana... :D Mä kun oon ihan normaalipainonen, että kiitti vaan kaveri! Sanoin vaan, että "kovasti tässä yritetään, älä hoppuile!" :D

Dimsku mun ala oli restonomi kanssa :D en tajunnu jättää opiskeluja kesken tai no aattelin että hyvä joku ammatti olla. Ja nyt hain sosionomiksi ja yhteisöpedagokiksi :D

Kääk! Olin jo vähän epäillyt, että haluanko nyt oikeesti raskaaksi, mutta nyt kun kävin katsomassa ystävän 6 viikkoista niin joo... haluan! :p Ja kun tuo on vielä syntynyt ennen aikojaa ja nyt vasta sen kokoinen kun meidän tyttö oli syntyessään :woot: Tuli NIIN muistoja niistä ensi päivistä ja viikoista :cat: :Heartred Oma tyttö oli mukana ja siinä katseli innostuneena ja hoki ''vauva, vauva'' ja olisi kauheesti halunnut koskea:dummy1::p Hyvä isosisko hänestä tulee :wink

Onnittelut plussanneille ja muille plussatuulia! Osaako joku sanoa että minkä ikäisen lapsen voi laittaa päivähoitoon? Mulla ois koulu työharjottelua vaille valmis ja syksylle oon sitä kaavaillut mutta poika ois sillon 8-9kk. Pääsisköhän kunnalliseen päivähoitoon n. 10viikoksi? Sitten jäisin taas nautiskelemaan kotiäidin arjesta :) vaikka onhan tää välillä rankkaakin, tänään ollu tosi itkunen päivä :(

Takaisin