Onnea täältäkin plussanneille! :) Sen verran nuoria tässä ollaan että luulen nappaavan nopeammin kuin 3-kymppisillä
Olin 20 kun aloin odottaa tätä esikoista. Jännitin, että tuleeko pitkiä katseita ja ikäviä kommentteja neuvolasta. Onneksi oikeastaan ainoat jutut miten mun ikää kommentoitiin oli, että saanko tarpeeksi tukea lähipiiristä kun ystävät eivät taida olla samassa elämäntilanteessa ja paljon kommentoivat että kroppa kestää paremmin raskautta. :) Eli ihan postiivistä neuvolan suunnalta! Sit vaan lapsen synnyttyä jaksoivat vähän väliä muistutella ehkäisystä. En tiiä muistutteliko kaikkia vai luulivatko vauvaa vahingoksi
Hieman ärsyttävää se oli, että vaan vanhinko vauvoja voi nuorille tulla... Perhevalmennukseenkin oli vähän jännää mennä kun asutaan tälläisellä porhoalueella niin kuvittelin kaikkien muiden olevan jotain 40+ uraohjuksia. Paljastu että kaikki oli tosi mukavia ja ryhmässä oli jopa pari mua nuorempaakin!
Joskus täällä joku kysyi, että onko se fiksua hankkia lapsia nuorella iällä että rajottaako ne lapset elämää liiaksi. Sanon vaan oman kokemuksen että jos olisin tiennyt paljonko vauva ja lapsi vie aikaa niin en olisi halunnut vielä lapsia, MUTTA jos olisin tiennyt miten vähän se minua haittaa ja miten onnellinen olen kotona olemiseen niin olisin hankkinut aiemmin lapsia
Tosin olen aina ollut semmoinen rauhallisempi. Olen kyllä vähän käynyt ''bilettämässäkin'' mutta se ei ole mun juttu. Kotihiiruilu ja kivat harrastukset silloin tällöin on mun juttu. Eniten olen rakastanut seurata tätä huimaa kehitystä lapsessa ja sitä että voin elää päiväkausia ilman jatkuvaa kellon vilkuilua. Lapsi kertoo mulle kaiken tarpeellisen, milloin on nälkä, milloin nukuttaa ja milloin leikitään. :)
Mulle tulee myös tässä ketjussa vanha olo kun alkaa tuo 22 painamaan
Muistan kyllä kun olin 16 ja haaveilin vauvasta. Onneksi en hankkinut silloin vauvaa, koska isäehdokas ei ollut kovin hyvä
Eikä sitä seuraavatkaan. Tämä miekkosen tapasin noin puolivuotta ennen kuin lapsemme sai alkunsa eli selvästi olin vaan odotellut sitä oikeaa miestä
Täällä ei vieläkään merkkejä kuukautisista. Jotain vähän merkkejä siitä että hormoonit heittelee. Imetys on vähentynyt kyllä tosi paljon ja sen huomaa ihan ruokahalusta, ettei enää tee mieli niin isoja annoksia kuin aiemmin. Olisi tosi jees tulla raskaaksi ilman kuukautisia, mutta olisi se kiva tietää myös, että milloin kannattaa pupustella. Tosin en ole koskaan tuntenut mitään ovismerkkejä