Nuoret äidit sekä vauvakuumeilijat!

Sellanen kiinnostas itseäni, että mitä ehkäisyä ootte käyttänyt ennen lopettamista ja kuinka nopeaan kierto käynnistynyt?
Itselläni tällä hetkellä minipillerit käytössä ja viime kerralla meni vuosi pillereiden lopettamisesta kun plussa tuli, mutta silloin ei yrittämällä tehty .. Pelottaa , että kun rupeaa nyt kesän jälkeen yrittämään kunnolla niin menee vuosi ennen kun tärppää :/

Hei! Mulla on kans ollu minipillerit ennen käytössä ja sit ku jätettiin pois nii kuukautiset alko kyllä heti mut kierto oli tosi lyhyt, vain 21 päivää.. Ja sitä kesti yli puolivuotta et pikkuhiljaa alko tasottumaan. Nykyään on n 27 päivää kierto. Eiks se oo iha normaali pitunen nyt?

Joo mul oli yhdistelmä pillereiden jälkeen n.29 päivän kierto. Mut nyt minipillerit pistänyt ihan sekasi.. Toivottavasti vaan näiden jälkeen tasottus nopeasti :/

Oho siellä ei ookaan tullu käytyä :D. Ite Pohjois-Karjalassa Joensuun lähellä. Minnehän täältä on noi muutkin kirjottelijat hävinny? Ois kiva tietää mitä heillekkin kuuluu:)

Niinpä!! Hei nyt tänne aikaisemmin kirjoitelleet tulkaapas kertomaan kuulumisenne ja myös uusia nuoria äitejä/odottavia/haaveilijoita tänne kirjoittelemaan :)

Moikka! Onpas täällä alkanutkin keskustelu käymään!
Mie kirjottelin tuolla aika alussa jo tänne, sen jälkeen oon käyny ehkä pari kertaa vaan lukemassa.

Meillä on tilanne muuttunut positiiviseen suuntaan, saatiin nimittäin joulukuussa vihdoin ensimmäinen plussa testiin, melkein 2vuoden yrittämisen jälkeen! :)
Huomenna ensimmäinen neuvola, jos pystyn sinne menemään tältä pahoinvoinnilta :o
Meillä vanhemmat ovat aivan täpinöissään odottamassa elokuuta :)

Toivon jokaiselle täällä pikaista pysyvää plussaa! :)

Oi onnea raskauteen ja tsemppiä pahoinvointiin! :) huippu kuulla et oot plussan saanut! :) kävittekö jossain hoidoissa kun 2 vuotta kerkesitte yrittää vai tuliko ihan luomusti raskaaksi? :) kylläpä herättää toiveita kun mekin yritetty jo yli vuosi :P

Me oltiin joo lapsettomuuspolin asiakkaita ja no tää on aika pitkä stoori :D
Kävin siis alkukierrossa verikokeissa (fsh ja lh) ja lääkäri sanoi ettei niillä hormoniarvoilla ole mahdollista ovuloida.
Sitten kävin samassa kierrossa ultrassa, jossa todettiin ettei miun munasarjoissa tapahdu oikeestaan mitään ja jos tapahtuukin niin ovis tulee olemaan huonolaatuinen, mutta limakalvo sentään on ihan ok. Tehtiin myös aukiolotutkimus, ja paikat oli hienosti auki. Samassa ultrassa löytyi joku myooma-mikälie-kasvain, joka on endometrioosin sukulaistauti. Se ei siis aiheuta niinkään lapsettomuutta, mutta aiheuttaa kovat menkkakivut. Se on sellanen mitä ei voida leikata toisin ku endo, ja jos tää kasvaa niin isoks, ett se on yritettävä leikata, niin siinä todella suuri verenvuotoriski ja sen takia saatetaan joutuu poistaa koko kohtu.
Olin aika paskana ton polikäynnin jälkeen, liian paljon huonoja uutisia kerralle. Käskivät kuitenkin varuiks tikuttaa oviksen, ett voidaan varmistuu ettei siel tosissaan mitään tapahdu, ja jos saan ovisplussan, pitää mennä verikokeisiin (progesteron).
Sain valmiiksi jo seuraavaa kiertoa varten reseptin letroista, joita tulisin ottamaan melko isolla ensiannoksella.

Reilun viikon päästä tästä polikäynnistä tämä ovuloimaton nainen sai ovisplussan kuitenkin, ja kävin verikokeissa, joissa ilmeni että hyvä ovis on tapahtunut.
Alle viikko verikokeista ajattelin testata varmistus-negan, että pääsen tilaamaan lääkkeet meidän pieneen apteekkiin. Ainut ettei testi ollutkaan nega, eikä seuraava, eikä sitäkään seuraava :D

Eikä niin ihan loppu tarinalle nenna meinaan ruveta itkee toisen onnesta:) tsemppiä odotukseen<3 mikä on laskettu aika? meillä oli nyt syksyllä 29.8, mutta tyttö syntyi 17.8 käynistyksen takia :)

Tää onkin jotain aivan käsittämätöntä! :P
Koska ultrassa en oo käyny (tuli joulu ikävästi varhaisultran tielle), niin elän nyt tuon ovisplussan mukaan eli la olisi 17.8. :) neuvolan mukaan olisi lähes viikkoa aiemmin, koska miun kierto oli niin pitkä josta plussasin :)

Minttukarkki, ootteko te menossa lapsettomuustutkimuksiin, vai toistaiseksi yritätte ihan vaan luomuna? :)

Nenna niin ihana et sit vaikeuksien ja pettymysten ja et usko meni koko asiaan niin silti tulit raskaaksi! <3

Ääh en oikein tiiä ku oon niin kahen vaiheilla! Kokoajan haluais jo mennä mut silti haluais vielä kokeilla et josko se onnistuis ihan luomuna. Oon nyt laihuttanu 4 kiloo ja lisää ois tarkotus et vaikuttaako nää ylimääräset kilot tähän mitään.. Ei kyllä ylipainoa siis paljo ole :) mietityttää vaan et tarviiko sinne ihan vielä mennä ku se keskenmeno oli ja tavallaan siitä jäi semmonen olo et no ehkä meissä ei sit mitään isompaa vikaa voi olla? Mut entiiä sit. Ja sit oli se kemiallinen melkee heti perään.. :( sen kemiallisen ku sain plussattua nii kerkesin hetken kirjotella tuolla elokuisissa mut ei taiettu olla samaa aikaa kirjottelemassa ku en muista sua ainakaa :P

Moi! Täällä olis 21v muikkeli jolla olis kans kauhee vauvakuume :happy: noin kuukausi sitten lopetin e-pillerit (joita olin noin puoli vuotta syönyt) ja nyt jo tuntuu pientä nippailua masussa. Ehkä se on vaan toiveajattelua mutta ei sitä tiedä...

Tervetuloa kirjoittelemaan nassutin! mikä kp sulla on menossa? Toivotaan et ei oo pelkästään toiveajattelua vaikka mieli monesti tekeekin tepposet..

Toivon myös kovasti.. kolmas yritys menossa. Mulla on aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto että en oo varma. E-pillereiden lopettamisen jälkeen tuli ne "feikkimenkat" niistä nyt on se 8pvä... että saa nähdä milloin alkavat "oikeat" menkat :D

Ääh rupeaa jo nyt itseäkin stressaamaan se kuinka nopeasti menkat tasaantuu pillereiden jälkeen.. Muuten kyllä lopettaisin heti, mutta kun haluisin kyllä omissa lakkiaisissa olla vapaasti viellä.. Toinen vaihtoehto tietenkin olisi jos mies suostuisi, että lopetan pillerit nyt ja käytämme kumia suojana sinne asti milloin rupeamme yrittämään..

Kumit on ihan hyvä vaihtoehto. Mulla nyt tässä muutaman päivän aikana tuntunut ihan kun menkat alkaisi mut ne ei vaan ala! Toivon että tää on sitä mitä luulen :) en tosin vielä uskalla lähtee testailemaan jos se ei sitten olekkaan sitä.

Jee mies suostui, että kun joulua ennen kävin ostamassa 3kk satsin niin ne loppuu maaliskuussa ja silloin en enään käy lisää vaan lopetan. <3
Nassutin muistan kun plussasin tytön niin yli viikon maltoin olla plussaamatta ja ajattelin jopa että nega tulee niin kuin aina ennenkin, mutta silloin ei tullut ;)

Hyvä että suostui ;) parisen viikkoa yritän odottaa ennenku suuntaan apteekkiin mut voi olla vähän hankalaa :D

Takaisin