Nukkumisesta

jepjep..joku kolme tuntia max unta viime yönä..Jami kun nukahti ja sain sänkyyn sen,menin ite pitkälleen ja samassa kuulu jo eka ähinä pinniksestä..koko yö tällästä..mieskin nukku sohvalla,että sai ees jonkin verran nukuttua..se menee taas horroksessa tää päivä[8|][8|]
nyt ei ollu kai hammas,must tuntuu että joku kävi mahaan taas,piereskeli jatkuvasti..

onpas harvinaista, kerranki ei mee unet samassa syklissä kun Henniv teillä[8D] oon ihan tarmokas, voitteko uskoa[:-] siis meil on ollu vajaan viikon nyt paljon helpompia öitä, ja viime yö; nukkuun 20, syöttö klo 1 ja klo 4 ja aamukaheksalta oltiin kerranki kummatki valmiita nouseen ylös[:)] ihanaa kun on jotenkin kohtuullisia nyt ollu nää yöt, ei tarvi itekään ihan sillon kaheksalta mennä maate ja olo on niin paljon reippaampi! Jei![:D]

Meillä on nyt muutama yö ollu taas tälläsiä..kun jo pitempään mentiin kahdella syötöllä se 12 h[&:]

Täälläkin haamuina mennään tää päivä...
Likka söi yöllä kahden tunnin välein. On siirrytty perhepetiin niin varmaan äitin tissien haju herätti niin usein. Ja pakko oli pötköttää vierekkäin kun ei muuten nukahtanut millään. Ennen senko sänkyyn siirsi niin uni tuli heti. Ei vaan enää [&:]

Säälin sua Henniv [>:] Ei varmaan kovin hauskaa...
Meillä minä menen nukkumaan melkein heti kun Nea on nukahtanu, vaikka se nukkuu kuitenkin hyvin ja kahdella syötöllä. Mulle ei vaan riitä ees se uni, mun pitäis mennä ennen Neaa nukkumaan niin saisin riittävästi unta. Tuntuu vaan hölmöltä mennä salkkareitten jälkee nukkuu. 9-10 välissä kyl meen aina [8|]

Luen joskus oikeen ajan kanssa, mitä ootte kirjootellu[:)]
Mutta en ehdi/jaksa.[:D][:D]
Nukkumisesta: Meillä on opittu nyt kiljumaan kurkku suorana ja sen jälkeen nauretaan päälle, tätä on jatkunut nyt reilu viikon, ehkä kahdenkin ajan. Ja tämä tulee esiin iltaisin ja ennen kaikkea öisin!!!  Mä joka oon hehkuttanut, että kuinka ihanaa on kun meidän Turo-Eemil nukkuu 12 tuntia yhteen soittoon, niin huoh huoh. Ei enään tietoakaan!
Meillä nukutaan KORKEINTAAN se 2 tuntia putkeen jonka  jälkeen aletaan taas kiljua ja nauretaan päälle...[&o][&o]
Pikkusen meinaa olla itte poikki, kun justiin kun ite saa unen päästä kiinni niin herra junior rupiaa kiljumaan. Onko neuvoja vinkkejä mitä kannattais kokeilla, vai onko tämä vaan niitä, kun opitaan uusia asioita, niin ei meinata malttaa nukkua[:D]
Viime yönäkin tunnin välein taas. [&o]
Ja jos mä reagoin siihen kiljumiseen, innostuu Turo-Eemil nauramaan oikeen kunnolla ja jos en noteeraa, niin sitten tulee itkuakin[&o] Pläääh. No ehkä menee ohi.[:)]

Yksikin yö koitin laittaa suppoa josko olis kipeä jostain jos vaikka hampaita tulis kun kuolaakin niin mahottomasti, niin ei auttanut mitään, eli kyse ei oo siitäkään.

Jenni90
Tää on nyt vain mun mielipide... En oo mikään kokenut konkari.
Meillä oli myös tuo kiljumisvaihde. Se kesti reilun viikon. Tyttö oppi sen kiljumisen, eikä muuta tehnytkään. Kiljuminen vain yltyi kun se huomas, että se on meistä vanhemmista vain hauskaa. Alkoi myös kiljumaan öisin...
Meillä se meni vain ohi. Heräsin kyllä siihen kiljumiseen, mutta ns. reagoin siihen vasta kun alettiin itkemään. Nyt on kiljuminen unohtunut aivan kokonaan. Silloin tällöin vielä kokeilee ääntään, mutta ei enää niin paljon.
Nyt ku mietin, niin kai Netta vain esitteli uutta hienoa taitoaan ja kun siihen ei enää reagoitu niin se unohtu. [:D] Joo, ei pieni ehkä tuollaista vielä ymmärrä, mutta musta vain tuntui siltä.

Toivottavasti teilläkin se menee ohi. Voin sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu. Tosin, meille tuo yö herääminen ei ole ollut mikään vaikeus kun ollaan alusta asti heräilty se 3-5 kertaa [:D] Nyt on menty hetken kahden heräämisen taktiikalla ja aina saa tytön "nukuttaa" uudelleen kun toinen rupee höpöttölemenään.
Itse yritän mennä sillä taktiikalla, että tytön temppuihin ei kauheesti yritä reagoida. Osoittaa vaan tytölle, että nyt on vielä uniaika. [:D] Siis tottakai annan ruokaa ja vaihdetaan vaippa jos tuntuu olevan tarpeellista, mutta nekin tehdään ns pimeässä, ilman mitään erikoista show´ta. Missään nimessä ei tytölle jutella tai laiteta valoja päälle, nousta ylös tytön kanssa yms...

Gibsonin kanssa samalla linjalla, anna kiljua.. Sitten kun alkaa oikeesti itkemään, niin sitten kattomaan mikä siel on hätänä.

Kaksi yötä nukuttu 21.30-04 ja siitä parilla syötöllä puoli kasiin!!! Aivan juhlaa, viime yönä en neljän aikaan meinannut saada enää unta kun olin itse nukkunut jo 5,5 tuntia putkeen [:D] Aina kun olen ääneen kehunut jotain hyvää yötä niin se on kostautunut, joten toivotaan että nyt ei käy niin.. Päivälläkin nukkunut pitkät päiväunet ulkona. Toivottavasti jatkuu näin!!

miten muilla menee mukelot yöunille? nukahtaako hyvin itekseen vai miten...?

meillä on nyt viikon ajan ollu kauheeta taistelua toi unille meno..ennen on vellin jälkeen nukahtanu hyvin itekseen sänkyyn,nii mä en käsitä mist tää johtuu...
velli ei tunnu uppoovan ollenkaan(oon sit maitoo tarjonnu vaan sekään ei aina kelpaa..)sylissä ei missään asennossa oo hyvä olla,vaan sitten kun lasket alas sen nii huuto on kahta kauheempi..
ja kun ihan selvästi näkee että toista väsyttää..
alkaa ittee illalla jo valmiiks ahistaa nukkumaan meno kun tietää että se on taas yhtä huutamista..[8|]

Meillä samansuuntaista touhua toi nukkumaan meno ku teillä Henniv..
Mua kans jo valmiiks iltaisin käy ahdistaa kun pojan nukkuma-aika alkaa lähestyä.. Meillä oon aina minä ku laitan pojan nukkumaan, mies on ihan tumpelo jos poika huutaa, yleensä ihan ekat sanat on et anna sille tissiä, vaik ois just syöny..

Meillä poika nukahtaa päikkäreille ja millon tahansa muullon itekseen paitsi yöunille, mikä siinäkin on [8|][8|] ??
Annan illalla tissiä noin 20.30, kun alkaa näyttää et poika simahtaa...Saattaa siihen tissille nukahtaa tai sit pysyy hereillä hetken ja ehkä hyvällä tuurilla nukahtaa omaan sänkyyn, MUTTA nukkuu sen 1/2-1 tuntia ja herää huutamaan.. Sit yritän ekaks rauhottaa sen sänkyyn, yleensä en tässä koskaan onnistu (vähän niinku tassuhoitoa) joudun ottamaan syliin ja hyssytellä johon saattaa rauhottua, mut jos ei ole nukahtanu niin huuto alkaa uudestaan kun lasken sänkyyn..Ja sama saattaa toistua useamman kerran ennen ku nukahtaa pysyvästi.. OIkeestaan ainoa keino saada sit uudestaan nukahtamaan on ottaa sänkyyn tissille ja antaa nukahtaa siihen, ja sit siirtää sänkyyn..POika ei suostu tuttia syömään, luulen kyl et viimeinen "syöttö" on ihan vaan lohdun hakemista ja huvituttina oloa, mut kun ei muuten nukahda?? Ja täs hommas saattaa mennä parikin tuntia...Esim. eilen poika nukahti ekan kerran 20.15 ja sit lopullisesti 22.30 [:@]

Haluaisin opettaa pojan pois tissille nukahtamisesta, et joskus ois toivoa omasta ajasta...Vois toi ukkokin saada pojan joskus nukkumaan, ois kyl kiva et sekin osallistuis näihin nukkuma juttuihin...Minä kun hoidan kaikki yöheräämisetkin [:-]..No, toisaalta saan sit päivisin levätä eikä miehellä ole varusteita pojan ruokkimiseen, joten aikansa kutakin [&:]

Nea ainakin tarvii käsiinsä jotain näpellettävää, että voi tavallaan keskittää sen unen hakemisen siihen... Ja tutti kelpaa ainoastaan sillon kun kyse on nukkumaanmenosta, ei muulloin. Sillonki sylkee tutin melko pian kun on nukahtanu. Jos teillä ei oo käytössä mitään riepuja tai pehmoleluja niin kokeile niillä auttaisko? Ei tuu ainakaa sellanen yksinäinen olo kun on kavereita [:D] Eikös joillekki tuu rievut nii tärkeiks että ne otetaa sit esim päiväkotiinki ekoina päivinä mukaan luomaan sitä turvallisuutta? 

meillä on uniriepu,vaan sekään ei aina kelpaa lohduttamaan...[8|]on se kun ei noi osaa vielä puhua ja kertoo missä mättää[:D]

Pulina82 : Meidän nukkumiset menny täsmälleen samanlaiseks parin viikon ajan! En enää tissittelyn jälkeen uskalla nostaa sänkyyn ettei taas sama rumba ala, joten nukutaan perhepedissä = äiti yyyberväsynyt kun hankala nukkua ahtaasti.

Himppasen helpottaa kun tietää et muillakin menee samanlailla. Vaikka on se paniikki päällä aina kun iltakasi alkaa lähestyä...

Meillä kyllä nukahdetaan itse sänkyyn. Ei tarvi kun viedä Turo-Eemil yläkertaan omaan sänkyynsä, laittaa uni cd päälle ja sielä Turo-Eemil sitten hetken näpelöi pupun korvia ja /tai uniriepua, ja sitte nukahtaa omiin nimiinsä.

Monenko aikana teillä mennään yö unille? ja monetko päivä unet teidän pienet ottaa? ja montako tuntia jaksavat olla hereillä?

Mä oon välillä saanu pidettyä siinä, että otettaisiin kolmet päiväunet jos kotona ollaan. Kun meillä oli yhdessä vaiheessa sitä että tunnin nukkuu ja tunnin hereillä, ja kun meillä Turo-Eemin ei nuku kun ulkona vaunuissa, niin voitte kuvitella mikä homma koko ajan pukea riisua pukea jne. Sitte oon vähän väkisin pidentäny pikku hiljaa valveilla olo aikoja. Mutta ei meidän Turo-Eemil kuitenkaan jaksa kovin kauaa olla valveilla...
Ja meillä mennään yö unille 19-21. Ja laittaa heti seittämältä nukkumaan tai vasta yhdeksän jälkeen niin meillä aina noustaan puoli 8 aamulla[:D]

Takaisin