Nukkuminen

Mulla nukkuminen toistaiseksi sujunut ihan kohtuullisesti, vaikka heräänkin joka yö kerran vessaan. Normaalisti tulen toimeen 7-8 h unilla, mutta nyt tuntuu, ettei mikään riitä. :woot:
 
Varmaan ennen plussaa viimeksi nukkunut koko yön heräämättä. Joka yö pitää tosiaan herätä vessaan ja siihen alkaakin jo tottua...

Miten pitkään muuten on ok nukkua mahallaan? Vai onko siihen edes muuta "rajoitusta" kun omat tuntemukset :confused004
 
Varmaan ennen plussaa viimeksi nukkunut koko yön heräämättä. Joka yö pitää tosiaan herätä vessaan ja siihen alkaakin jo tottua...

Miten pitkään muuten on ok nukkua mahallaan? Vai onko siihen edes muuta "rajoitusta" kun omat tuntemukset :confused004
Ei mun mielestä muuta rajoitusta kuin omat tuntemukset:happy: Mun mielestä maalaisjärki on monesti kaikkein paras ohjenuora:wink
 
Voi huhhuh... Lapsi heräsi klo 00.30 ja mies kävi nukuttamassa. Enpäs saanu nopeasti unta ja sit rupes tulee niin hullun huono olo että toivoin vaan et oksennus tulisi nii vois nousta hakee jotain syötävää. No nyt on karjalanpiirakka syöty... Unta odotellessa (klo 3.15, herätyskello soimassa 5.45). No joo puhelin ei toki auta asiaa :rolleyes:
 
Mä oon nukkunut ihan ok vielä, toki oon menny aika aikasin nukkumaan. Heräilen melkeen joka yö vessaan ja yleensä pari kertaa muutenkin (normaalitilassa en herää yöllä). Mutta toisaalta oon varmaan jo tottunut tällasiin pätkäuniin, meillä on 1,5v pojan yöunet parantunut vasta joku 1kk sitten ja sitä ennen on heräilty yöllä sen reilun vuoden verran ainakin pariin kertaan. Eli samaa jatkumoo tää vaan on näille huonohkoille unille :smiley-bounce013 ehkä se joskus helpottaa! Mut kyllä huomaa normipäivänä, että päiväunet tekis hyvää. Onneks vklpna ja nyt saikulla oon saanu nukuttua päivällä vähän lisää :happy:
 
Täällä nukuminen sujuu liiankin hyvin :grin Päiväunet maistuis vaikka joka päivä ja silti iltasin ootan nukkumaan pääsyä jo ennen ku esikoinenkaan nukkuu. Ehkä tää väsymys joskus helpottaa..
 
Täällä sama, väsyttää, väsyttää ja VÄSYTTÄÄ. :hungover:Iltaisin tulee uni paljon nopeammin ja aiemmin kuin ennen raskautta, mutta silti väsyttää aamuisinkin. Oon jopa nukkunut muutaman kerran päikkärit (mitä en normaalisti tee oikeastaan ikinä) :grin

Melkein joka yö tulee herättyä kerran vessaan, mutta onneksi uni tulee sen jälkeen hyvin uudestaan.
 
Ei ota väsymys loppuakseen.. Nukahdan 20-22 välillä. Useimmiten kyllä reilusti ennen kymppiä ja nukun kun tukki, siihen saakka kun esikoinen herättää.
Viikonloppuisin nukun päikkärit jos mies on vapaalla, ja nyt oon ollu pahoinvoinnin takia kotona ja nukkunut päivisinkin. Tänäänkin nukuin 2,5h esikoisen kanssa ja nyt jo silmät luppasee...
 
Aikasin alkaa väsyttää ja nukun kun tukki kunnes pakko herätä vessaan. Joskus saa sen jälkeen vähän unta ootella mutta kun nukahdan en pienestä herää :grin
 
No kun täällä niin eilen mainostin tuota hyvin nukkumista, niin viime yönä heräsinkin sitten varmaan 6 kertaa. Mulla oli aamulla verikokeet ja piti myös antaa se virtsanäyte, niin yritin pidätellä aamuun asti, että sekin varmaan vähän vaikutti. Toivottavasti ensi yö menee paremmin, ei helpota tuollainen yö yhtään tätä väsymystä :dead:
 
Väsymys alkoi pari viikkoa sitten, painottuu ilta-aikaan mutta pahimpina päivinä alkaa jo iltapäivästä. Unta tulee nukuttua yhtä soittoa 5-6h ja loppu yö menee lyhyissä pätkäunissa.
 
Väsymys ja unen tarve on tosiaan suurempaa kuin ennen, joka päivä olisi tarve päiväunille. Yöelämä on nykyään vaan häiritsevän vilkasta: näen todella omituisia ja todentuntuisia unia, usein vielä painajaisia. Näköjään sitä on kyllä muillakin niin voisi ajatella sen liittyvän tähän hormonimyrskyyn jollain tavalla. Olen kyllä saanut raskauden aikana myös kaksi unihalvausta ja niitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Ne ei ole olleet kivoja kokemuksia, toivottavasti eivät ala tulemaan mitenkään säännöllisesti :sad001
 
Väsymys ja unen tarve on tosiaan suurempaa kuin ennen, joka päivä olisi tarve päiväunille. Yöelämä on nykyään vaan häiritsevän vilkasta: näen todella omituisia ja todentuntuisia unia, usein vielä painajaisia. Näköjään sitä on kyllä muillakin niin voisi ajatella sen liittyvän tähän hormonimyrskyyn jollain tavalla. Olen kyllä saanut raskauden aikana myös kaksi unihalvausta ja niitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Ne ei ole olleet kivoja kokemuksia, toivottavasti eivät ala tulemaan mitenkään säännöllisesti :sad001

Minä oon nähnyt kans välillä ihan sairaita unia! Sit havahtuu hereille ihan hysteerisenä, ja kun lopulta nukahtaa uudelleen niin taas ihan outoja unia. Pitäs lopettaa yhen jännän sarjan kattominen ku oon kahtena yönä jo nähnyt unta että siitä jotkut hullut seisoo terassilla, sit oon varovasti kävelly vainoharhasena vessaan, kun pelottaa jos kuistilla onkin jotain, tai liiketunnistin valo päällä :hilarious:
Viimeyönä heräsin 4 kertaa siihen ku näin niin pimeitä unia
 
Mä näen kanssa ihan ihmeellisiä ja vauhdikkaita unia ja heräilen monta kertaa yössä. Tuntuu, että pitkätkään unet ei auta tähän väsymykseen, kun uni jää niin katkonaiseksi.:confused:

Toivottavasti tämä on joku ohimenevä vaihe, koska ihan raskauden alussa nukuin tavallista paremmin.
 
Jokseenki lohduttavaa lukea, että muillaki jo alussa univaikeuksia. Minä nukahdan illalla 21-22 aikaan ilman mitään ongelmia, mutta muutaman tunnin jälkeen herään ja alkaa valvominen. Ihan alussa valvoin 1-2h kerrallaan, nyt jo 4h lähes joka yö. Sainki akuuttiin tarpeeseen tänään 3 päivää sairauslomaa ja keskiviikkona menen lääkäriin, jonka kans mietitään, että miten tässä selviäis. Unettomuus on tuttua aiemmistaki raskauksista, mutta nyt alko jo ennen plussaa ja menny heti rajuksi.
 
Täälläkin unet jääneet kovin pätkittäisiksi ja ajoittain monen tunnen valvomiset vielä siihen päälle. Vähän semmoinen krapulainen olo sen vuoksi aina aamupäivisin, joka sitten iltaa kohden muuttuu hampaiden kiristelyksi. Lenkin olen ihan ton kiukkuisuuden takia vaihtanut nyt iltaan, muuten ei varmaan kenenkään hermo kestäis ja mä pääsen teinitivolia karkuun edes hetkeksi. :smiley-angelic006
 
Päiväunet maistuu töiden jälkeen. Iltaisin klo 21 nukahdan.
Yöllä herään 3-4 aikaan ja valvon tunnin pari. Rasittavaa!!
 
Nukkuisin koko ajan. Päiväunet nukun kaksoseten kanssa yhtäaikaa ja usein voisin jatkaa vielä tunnin pari kun lapset herää. Yöunille käyn ihan viimeistään klo 22 ja aamulla voisin nukkua pidempään mitä kello antaa myöten. Yöllä herään kerran tai kaksi vessaan, mutta nukahdan heti kun pääsen takaisin sänkyyn.
 
Päiväunet maistuu töiden jälkeen. Iltaisin klo 21 nukahdan.
Yöllä herään 3-4 aikaan ja valvon tunnin pari. Rasittavaa!!

Oon alkanut myös heräillä aamuyöstä valvomaan, ärsyttävää! Sitten kun herätys soi niin voi luoja sitä ylös nousemisen vaikeutta...
 
Takaisin
Top