Nukkuminen

Ginger

Kunnioitettu kommentaattori
Huhtimammat 2016
Toukoäidit 2020
Miten nukutte raskausaikana? Onko vähentynyt, lisääntynyt?

Itse oon ollut tolkuttoman väsynyt. Yöunet noin 8h, vähän vaihtelevasti. Heräilen ja muistan uniani paljon selkeämmin, mutta nukahdan helposti takaisin jne. Torkuista on tosin tullut ongelma. Joka päivä nyt sairauslomalla varmaan vähintään kaksi tuntia. Joko pojan katsellessa telkkua, pojan nukkuessa, miehen leikkiessä pojan kanssa... En silti juuri virkisty :sour:
 
Juu, kyllä huomaa eron unen suhteen. Illalla nuija heilahtaa ihan totaalisesti ja pienikin viive sänkyyn pääsyn suhteen saa mut melkein pilkkimään pystyyn. Olin aiemmin todella huono nukkuja ja jouduin vuorotyön takia turvautumaan usein melatoniiniin. Alkuun vähän jännittelin tilannetta, mutta iltaan sijoitettu magnesium taitaa ajaa nyt sen saman asian. :think005 Tai sit ihan vaan meidän babe. :binkybaby

Yöllä käyn 1-2 x wc:ssä, mutta saan hyvin unesta uudelleen kiinni. Paitsi viime yönä, kun heräsin klo 05 stressaamaan lapsen ekaa itsenäistä junamatkaa isälleen (toki olin juuri nähnyt painajaista aiheesta). Eli unet on levottomia ja hyvin todentuntuisia myös päiväunien aikaan.

P.S. Ja nyt uskon, että lapsen junamatka (Tku-Hki) menee oikein hyvin. Tosin varuiksi tulostin n. 10 kpl junalippuja, tein repullisen eväsleipiä, tankkasin kolmetoista virtalähdettä, kirjoitin asemat ja aikataulut, dymotin vanhempien puhelinnumerot ja vähän semmosta kaikkee pientä. Ihan vain varuiksi. :smiley-ashamed008
 
mä en oo nukkunut yksiäkään kunnollisia yöunia plussauksen jälkeen(5.9). iltaisin meen sänkyyn viim. klo 23 mutta uni ei vaan tuu vaikka väsyttää ja haukottelen koko ajan. uni tulee yleensä muutaman tunnin päästä sänkyyn menosta ja sitten kun nukahdan heräilen vähä väliä. oli pakko mennä työterveyteen tästä asiasta, lääköri kirjoitti opamoxia nukahtamiseen, mutta en kyllä aio sitä syödä kun ei suositella raskaana oleville. en halua ottaa mitään riskejä tän raskauden suhteen. ja sitten lääkäri kirjoitti viikon sairaslomaa että saan levättyä vaikka en edes pyytänyt.
 
Yöllä nukun paljon sikeemmin, mutta se ei tunnu merkkaavan yhtään mitään. Aamulla oon ihan takussa ja väsymys painaa koko päivän. Töiden jälkeen on pakko ottaa päikkärit (mitä en kyllä normaalisti juurikaan tee), tai muuten nukahdan sohvalle :grin illalla nukuttaa taas tosi aikasin, huolimatta päikkäreistä.
Ja unet on tosiaan paljon todenmukasempia ja ne muistaa selkeemmin herätessä o_O
 
mä en oo nukkunut yksiäkään kunnollisia yöunia plussauksen jälkeen(5.9). iltaisin meen sänkyyn viim. klo 23 mutta uni ei vaan tuu vaikka väsyttää ja haukottelen koko ajan. uni tulee yleensä muutaman tunnin päästä sänkyyn menosta ja sitten kun nukahdan heräilen vähä väliä. oli pakko mennä työterveyteen tästä asiasta, lääköri kirjoitti opamoxia nukahtamiseen, mutta en kyllä aio sitä syödä kun ei suositella raskaana oleville. en halua ottaa mitään riskejä tän raskauden suhteen. ja sitten lääkäri kirjoitti viikon sairaslomaa että saan levättyä vaikka en edes pyytänyt.
Kerroitko työterveydessä raskaudesta? Eli kirjotettiinko tarkotuksella vai tietämättä tuollasia mahdollisesti sopimattomia lääkkeitä?
 
Heräilen pitkin yötä enkä saa uudelleen unta... Väsyttää :grumpy:
 
mä en oo nukkunut yksiäkään kunnollisia yöunia plussauksen jälkeen(5.9). iltaisin meen sänkyyn viim. klo 23 mutta uni ei vaan tuu vaikka väsyttää ja haukottelen koko ajan. uni tulee yleensä muutaman tunnin päästä sänkyyn menosta ja sitten kun nukahdan heräilen vähä väliä. oli pakko mennä työterveyteen tästä asiasta, lääköri kirjoitti opamoxia nukahtamiseen, mutta en kyllä aio sitä syödä kun ei suositella raskaana oleville. en halua ottaa mitään riskejä tän raskauden suhteen. ja sitten lääkäri kirjoitti viikon sairaslomaa että saan levättyä vaikka en edes pyytänyt.

Ei ole raskauden aikana kielletty muuten kuin ensimmäisellä kolmanneksella juuri. Jatkuvaa käyttöä ei suositella muutenkaan. Jännä valinta ylipäätään ekana tarjota unilääkkeksi... :scratch

Lääkärit kyllä välillä tosi huolimattomia, äiti kertoi saaneensa erään lääkkeen, jota ihmettelin kun tiesin sisältävän ainetta mille hän allerginen. Äiti ihmetteli sitten kovasti, että lääkäri määräsi sitä, koska oli allergiasta vastaanotolla kertonut.
 
Mä töiden jälkeen kattelen illan kelloo et koska saa mennä nukkuu ja meinaan nukahtaa jos käyn sohvalle. Sit sammun heti ku pääsen sänkyyn (mulle epätyypillistä) ja sit herään aamuyöstä liian aikasin pahoinvointiin. Nyt kai 6+3
 
Ei ole raskauden aikana kielletty muuten kuin ensimmäisellä kolmanneksella juuri. Jatkuvaa käyttöä ei suositella muutenkaan. Jännä valinta ylipäätään ekana tarjota unilääkkeksi... :scratch

Lääkärit kyllä välillä tosi huolimattomia, äiti kertoi saaneensa erään lääkkeen, jota ihmettelin kun tiesin sisältävän ainetta mille hän allerginen. Äiti ihmetteli sitten kovasti, että lääkäri määräsi sitä, koska oli allergiasta vastaanotolla kertonut.

lääkäri sanoi että hänen mielestään tuo opamox on turvallisin kun vertasi muihin "unilääkkeisiin". kuitenkin musta jotenkin tuntuu että yritän pärjäillä ilman lääkkeitä. en oo kyllä mitenkään lääkevastainen mutta nyt vaan tuntuu etten halua syödä niitä
 
lääkäri sanoi että hänen mielestään tuo opamox on turvallisin kun vertasi muihin "unilääkkeisiin". kuitenkin musta jotenkin tuntuu että yritän pärjäillä ilman lääkkeitä. en oo kyllä mitenkään lääkevastainen mutta nyt vaan tuntuu etten halua syödä niitä

:think005 Voi olla, en toki ole lääkäri :grin Siinä käsityksessä olen kuitenkin ollut, että kielletty ekalla kolmanneksella suulakihalkioriskin takia.
Ootko koittanut juoda jotain lämmintä, auttaisko unen saantiin?

Mua väsyttää nyt jo :meh:
 
Ihanaa kuulla etten oo ainut joka on menettänyt unensa! Maanantaina plussasin, ja nukkunu joka yö niin että herään ihan koko ajan nytki yötä tän vkl hotellissa kaveriporukan kans nii kiva oli ravata vessassa koko yö, ja toinen vaan tuhisee.
Eilen kerroin yhelle tästä porukasta raskaudesta, kun hänkin on raskaana, saa helmi maaliskuun vaihteessa :) helpotti ees vähän oloa
 
Yöllä nukun paljon sikeemmin, mutta se ei tunnu merkkaavan yhtään mitään. Aamulla oon ihan takussa ja väsymys painaa koko päivän. Töiden jälkeen on pakko ottaa päikkärit (mitä en kyllä normaalisti juurikaan tee), tai muuten nukahdan sohvalle :grin illalla nukuttaa taas tosi aikasin, huolimatta päikkäreistä.
Ja unet on tosiaan paljon todenmukasempia ja ne muistaa selkeemmin herätessä o_O

minulla on ihan sama, illalla nukahtaa tosi nopeaa ja aamulla väsyttää vaikka kuinka pitkät unet nukkuisi o.o" pitkin päivää väsymysaaltoja ja tekisi mieli ottaa nokoset vähän väliä :dead:
 
Välillä on tosi levottomia öitä. Osansa levottomiin öihin tekee tuo kuopus.
 
Mä oon itse pienestä pitäen kävellyt unissani, lääkärit oli sanoneet äitille että kyllä se murrosiässä tai viimeistään aikuisena jää pois, mutta ei. Muistan viime raskaudessakin kun se vaan paheni mitä isommaksi maha kasvoi. Nyt oon vaan säikytelly miestä huutamalla sille kun nään sen siinä unessa ihan jonakin muuna. Ainakin tämä vaikuttaa mulla nukkumiseen, kun sitä elämää on yölläkin ja sitten aamulla oon ihan eläväkuollut.
 
En ymmärrä, mulla ei vieläkään ole tullut väsymystä kuvioihin, vaikka öisinkin nukun huonosti:bored:
Oon normaalisti hyvä nukkuja: nukahdan helposti ja nukun yön mahdollisuuksien mukaan tauotta, mutta tällä hetkellä valvon myöhään, nukun yön huonosti (eikä johdu taaperosta, vaan ihan jostain muusta) ja tyttö herättää viimeistään klo 8 ja olen silti pirteä koko päivän:woot:
 
Mä oon itse pienestä pitäen kävellyt unissani, lääkärit oli sanoneet äitille että kyllä se murrosiässä tai viimeistään aikuisena jää pois, mutta ei. Muistan viime raskaudessakin kun se vaan paheni mitä isommaksi maha kasvoi. Nyt oon vaan säikytelly miestä huutamalla sille kun nään sen siinä unessa ihan jonakin muuna. Ainakin tämä vaikuttaa mulla nukkumiseen, kun sitä elämää on yölläkin ja sitten aamulla oon ihan eläväkuollut.

Oon kanssa lähemmäs 30v vielä kävellyt ja tehnyt kaikkea unissaan. Nyt viime vuosilta en tiedä että olis enää tapahtunut. Mutta ei taida olla kovin yleistä että jatkuu niin pitkään.
 
Täällä nukutaan nyt jo todella huonosti koska olen hankkinut tässä elämän saatossa nenäsumute riippuvuuden joten nukkuminen tän tukkoisen nenän kanssa ilman helpotusta on yks iso työmaa :happy::hungover::grin
 
Toissayönä ensimmäinen valvottu yö. Heräsin klo 03 vessaan ja sitten valvottiinkin herätyskellon soittoon. Teki mieli itkeä, kun oli vaan niin väsynyt ja pakko oli jaksaa keikkua menossa mukana iltaan saakka. Viime yön sitten nukuin kuin tukki; miehen mukaan olin illalla pudonnut kesken lauseen. :laughing002 Nyt jaksaa taas! :blob7
 
Takaisin
Top