Nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suvitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt näyttää siltä, että ollaan pääsemässä eroon toisesta yöheräämisestä. Jo kolmantena yönä putkeen nukuttu yksi pitkä (5 h) pätkä. Eilen tajusin vielä mennä ajoissa nukkumaan, niin tänään on sellainen olo kuin oisi nukkunut tarpeeksi :)

Itkua on vielä melkein joka ilta ja kerran noin klo 00 maissa, mutta välillä enää tosi vähän itkuja. Kyllä tää tästä :)

Meillä on nyt pari viikkoa huudettu kerran tai kaksi yössä pidempään, viime yönä puolitoista tuntia (välillä toki hiljeni hetkeksi), tämä on aika uusi ilmiö. Tosi vaikea tietää, mistä on kyse! Hammas tekee edelleen tuloaan, ehkä se kiusaa. Toisaalta ollaan siis menty parempaan suuntaan, kun pääosin unipätkät ovat pari tuntia kerrallaan, ja monena yönä ollut jo 3-4 tunnin pätkiäkin, mutta ennen sentään vain pikkuisen nyyhkytti ja rauhoittui nopsaan silittelemällä, vaikka sitten heräsikin kerran tunnissa.

Hyvä puoli on, että imetän enää kerran aamuyöstä, joten yövalvomisten jakaminen on helpompaa.

Pitäisi varmaan täälläkin alottaa unikoulu. Noin tunti nukahtamisen jälkeen poika alkaa aina itkemään. Yritän silitellä ja kun ei auta niin syliin. Sekään ei oikein auta, maitoa ja heijausta sylissä ja sitten varovasti pinnikseen. Siitä usein herää itkemään vielä puolentunnin-tunnin päästä ja siihen kelpaa yleensä tutin laitto ja mahdollisesti silittely. Seuraavaksi herää useamman tunnin päästä ja otan syliin, mutta ei auta niin taas maitoa ja viereen nukkumaan. 5-6 aikaan halutaan maitoa ja sitten nukutaankin aamuun asti eli noin 9-10. Osaisittekohan veikata että mikä saattaisi auttaa?

Samoilla linjoilla, että pitäisi aloittaa unikoulu. Laiskottaa vaan ja hiukan hirvittää, ettei menisi pahemmaksi hulinaksi. Aina jos välissä tulee yksikin niin hyvä yö, että juodaan vain 2 kertaa maitoa, totean tämän sujuvan ihan kohtuullisesti. Usein vain eka herätys jo 2 h nukkumaanmenosta ja siitä pätkät eivät pitene. Jospa saisimme esikoisen vaikka mummolaan, niin tyttö voisi harjoitella omaan sänkyyn itse ja ilman rintaa nukahtamista. Se on meillä selkeästi se ongelmakohta, saan tytön uudestaan nukkumaan yölläkin vain imettämällä ja jos siirto omaan sänkyyn ei onnistu heräämättä, juodaan vielä lisää maitoa.

Meillä kuullostaa kyllä aikalailla kipuitkulta. Nyt jätettiin iltapuuro väliin, katsotaan ärsyttäiskö viljat mahaa ja pistävät itkemään! Eilen poika rauhottui vasta kun sai särkylääkkeen :/

Ihan susipaska yö takana. Poikanen on tukossa yöllä aina vaan ja herää huutamaan, keittosuolaliuosta olen laittanut nenään jos siitä olisi apua ja huuto on hirmuinen, mutta samalla huudolla menee.. Tyttö nukkuu loppuyön vieressä ja ehti viime yönä herätä huutoon ihan kunnolla. Kahden jälkeen poikanen karjui ja olin tytön kanssa hereillä vielä puoli viideltä. :/ Hermo loppuu tämän tukkoisuuden kanssa!!! Äidinmaidolla kuulemma voisi saada nenän auki, onko lähdettävä apteekista etsimään pipettiä ja keskellä yötä ruvettava turaamaan sen kanssa jos saisi pari tippaa lypsettyä sinne maitoa ja pojan nenän auki... Voi olla helpommin sanottu kuin tehty. Nyt mielessä takoo vain KAHVIA!

Roikkuuko sulla Salme jo pilkottua sipulia sängyn päässä, se kyllä pitää ainakin meillä nessut auki tosi hyvin!

Mulla ei ole pipettiä myöskään mutta olen lypsänyt vähän kuppiin ja ottanut sormenpäähän tipan ja sen tiputtanut nenuun jos ei pipettiä tähän hätään löydy :)

No minä en toistaiseksi ole lypsänyt yhtään mihinkään ja poika inhoaa yli kaiken, että nenää sorkitaan tapahtuu se sitten millä hyvänsä. Kiitos vinkistä Etsijä, ensi yöksi otan sipulit kehiin. :) Jostain syystä omakin nenä on ollut yöllä tukkoinen, jospa se auttaisi minullekin.

Mulla ainakin auttaa, silmätkin ihan vuotaa :hilarious::hilarious::hilarious:
Ja joo meilläkään ei sais nenään sorkkia, siksi tuo tapa onkin nopea sipaista tippa.

No niin, sipulit on asemissa. Poikanen otettu viereen, nukkui ihan puolisen tuntia omassa sängyssään. Wuhuu.. Mikähän tässäkin mättää, että siellä niin pian havahdutaan? Onneksi en edes kuvittele viettäväni illalla omaa aikaa, ei muuta kuin pötkölleen vaan..

Kerkesin kehumaan niin tuli heti perään ihan järkky yö... saas nähä millanen tää on

No.. minulla sipulit toimi alkuyöstä ja illalla nukkumaan käydessä ihan kirveli silmiä. :D Pojan nenästä kuului lähes samanlainen kurnutus kuin aiempinakin öinä. En sitten tiedä oliko sipulia liian vähän, jos ei yhdessä sipulissa yty riitä koko yöksi. Käyttökelpoinen niksi kuitenkin seuraavan kerran, kun oma nenä on tukossa.

Meillä on otettu unilelu käyttöön. En tiedä onko kyseessä puhdas sattuma, mutta unilelun käyttöönoton jälkeen unille käyminen on rauhoittunut. Ei siis mitään älytöntä hässäkkää nukkuman mennessä ole ollutkaan, mutta seisomaan oppimisen jälkeen pystyyn on nukkumaan mennessä noustu usein moneen kertaan. Nyt unilelun kanssa (tai sitten muusta syystä johtuen) tyttö on rauhoittunut nopeammin.

Meilläkin on pojalla vähän vaikeuksia hoksata, et vaakatasossa olisi helpompi nukkua.. nousee koko ajan istumaan ja polviseisontaan ja kovasti yrittää kiskoa itseään seisomaankin. Toivon, että oppisi pian seisomaan, niin sitten vähän ajan päästä suurin into laantuisi ja voitaisiin taas nukkuakin.. Mut poika täytti vasta kuunvaihteessa 7kk, joten todennäköisyydet on sen puolella et ihan hetkeen ei vielä seiso..

Takaisin