Nukkuminen

Ei meilläkään nukuta, meillä yöt harjoitellaan äitikiipeämistä ja jos kesken unien herää niin pitää treenata sitä konttaamista. Sitten tuleekin pissa läpi niin on ihan ok ettei uni tule :wideyed:
 
Meillä oli takiaiskausi joka katkesi siihen että lähdin tyttöjen kanssa ulos ja nukuin sohvalla. Poika oli huutanut puoli tuntia ennen nukahtamista mutta nukkui paremmin kuin kuukausiin kun en ollut lähellä. Kävin kerran imettämässä. No tästä mies sai puhdetta ja totesi että nyt unikoulutetaan ja nyt nukun neljättä yötä sohvalla... Poika on huutanut viimeisenä kahtena yönä kaksi kertaa, ensimmäisen kerran yhdeltä ja toisen neljän ja viiden välillä jonka jälkeen on nukahtanut ja olen antanut tissiä vasta kahdeksan aikoihin. Katsotaan toimiiko tämä...
 
Tsemppiä unikouluun Tirlitan! Kuulostaa jo lupaavalta. :) Moneltako teidän poika käy yöunille? Meillä syödään vielä kerran yössä maitoa neljän-viiden aikaan, siitäkin olisi tarkoitus päästä eroon hiljalleen.
 
Jos onnistun vain yksissä päikkäreissä niin poika on untenmailla 20-21 välillä. Jos pääsee käymään niin että kaveri nukahtaa esim illalla vielä autoon niin joskus 22.00 pintaan.

Viime yönä heräsi huutamaan kahdelta ja seuraavaksi seitsämältä jolloin annoin maitoa, poika nukahti uudelleen ja nukkuu edelleen :D
 
Pakko vielä lisätä että on se kumma että tuntuu vielä väsyneemmältä nyt kun on nukkunut kunnolla kolme yötä kuin silloin kun herättiin parin tunnin välein. Ihmeellinen ihmismieli.
 
Meille pojan muutto omaan huoneeseen oli ehdottomasti kaikille hyvä ratkaisu! Poika nukkuu paremmin, ja itse on rentoutuneempi kun ei herkkäunisen takia tarvitse jokaista kyljenkääntöä pelätä. Nyt oli muutama ihan superrikkonainen yö (hammas ja flunssa), mut viime yönä kolme herätystä, voi taivasta! Mut mulla ihan sama, syksyllä jaksoi vielä jatkuvasti huonoja öitä, mut nyt oon puolikkaan yö (jaetaan yöt miehen kanssa) jatkuvasta heräilystä ihan hajalla..
 
Mä olisi kanssa juuri tänään ihan valmis lopettamaan yöimetykset ja muuttamaan itse vaikka hotelliin nukkumaan :meh:. Täytyy nyt kai vaan kärsivällisesti odottaa, miten tuo hampaiden tekeminen edistyy, ennen kuin voi yrittää vaikuttaa yöuniin. Ja meillä on niin pieni asunto, että tytön pinnis ei mahdu muualle kuin meidän makkariin. Isompaa kämppää on kyllä kovasti mietitty, mutta jotenkin asia ei tässä väsyneessä arjessa edisty, kun pitäisi miettiä koulut, hoitopaikat jne., ja mulla ei vielä ole tulevat työkuviotkaan tiedossa.
 
Meillä riitti mulle korvatulpat päähän parantamaan unia. Nyt on joku hampailu tai muu vastaava meneillään, kun aamuyön yöpalalla jäädään valvomaan eikä saadakaan uudestaan heti unta toisin kuin aiemmin.
 
Meillä tehdään nyt ylähampuleita, pikkuisen jo terävää tuntuukin. Siksi siis levottomammat yöt on, tyttö hapuilee tuttiaan ja laittaa sen itse suuhun...potkii ja kierii, nousee istumaankin välillä :) Uskon että kunhan hampaat ovat täysin saapuneet niin nukumme taas samalla ihanalla rytmillä :) Lääkettä olen parina iltana antanut, ettei niin kiristelis ikenissä toisella. Ainakin kaksi on tuloillaan :) Meillä on nyt niin ettei tytölle ole omaa huonetta, kahdella muulla lapsella on. Harmi kun ei saada tyttöö siirrettyy omaan huoneeseen, vaikken vielä varmaan raaskiskaan, mutta jo kohta vois kuitenkin jos vain olisi mahdollista. Kohta varmaan löytyy meidän vanhempien sänky olkkarista kun tyttö valloittaa itselleen huoneen :D Onneksi on iso olkkari :)
 
Kyllä meni viime yö taas niin tuttina, pari pätkää taisi poikanen nukkua ilman. Huokaus.
 
Toivotaan Emppuliina että tämä yö olisi parempi. Poikanen on häilänyt koko illan niin että luulisi nukuttavan ja varsinkin kun on huono yö takana.. No ehkä ei pidä odottaa liikoja ettei tule sitten niin karvas pettymys. :D
 
Toivotaan että tänä yönä kuu ja tähdet ois oikeassa asennossa :wink Eli hyvää yötä teille myös toivoen ja toivottaen! :)
 
Salme ja Emppuliina lohtua saan etten ole yksin yöhulinoijan kanssa vaikka parempia öitä teille toivonkin. Suunnitteluvaiheessa unikoulu ja omaan huoneeseen siirto,
 
Lohduttaa minuakin tietää etten ole ainut jonka mukula roikkuu tississä kaiken yötä. Hivenen parempi yö oli, nyt jo itseltäni unet loppui ja poikanen tuhisee tyytyväisenä.
 
Ääh.. voihan hampaat... viikonloppuna puhkes toinen ja toista on nyt työnnetty jo useampi päivä ulos... unet jää aika vähille kun herätyksiä monta ja viime yönäkin valvottiin tunti 3-4 välillä... mua väsyttää!:sad001
 
4:18 katon kelloa kun typynen keikkuu, ähisee, kitisee jotain eikä millään nukahda uudestaan.. Juuri kun itse oot saamassa unenpäästä kiinni alkaa sama meno. :D Nyt äiti makaa zombina sohvalla kun lapsonen on päiväunilla. Ollut jo kaks tuntia, halleluja. Mun äidillä on helmikuussa loma joten oon nyt häntä pyytänyt avuksi jotta saatais pidettyä unikoulu. Mies ei ehkä niin täysillä oo mukana ja pysy tiukkana että se toimis. Yksin ei oo voimia todellakaan ja tietenkin parempi että sen tekee joku muu. Mietin myös voisiko jo siirtää omaan huoneeseen jos se unikoulu onnistuu. Toivon todella että onnistuu!
 
Meillä tällä erää unikoulu ohi. Lopputuloksena yöt ilman tissiä, syö 22. Viimeisen kerran ja seuraavaksi annan 6-7 välillä jonka jälkeen on vielä jatkanut unia puoli kymppiin. Nyt on huudettu yöllä kaksi kertaa, tosin tällä viikolla tullut yksi ylähammas läpi ja toinen viisi vaille puhkeamassa viereen että huuto saattaa johtua tästäkin mutta mutta ei enää tiisiä yöllä! Jes!
 
Viime yönä härväystä, huutoa ja pyörimistä kahdesta viiteen... Ei juurikaan väsytä...
 
Takaisin
Top