Nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja suvitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä sama kun Hellenillä.. Kiva mennä aina illalla 9 aikaan itsekin sänkyyn ja nukkumaan. Eli miehen kanssa yhteistä aikaa ei oo ollu kuukausiin :/ Huomenna luultavasti aloitetaan unikoulu. Tyttö onkin tänään jo 7kk.

Osaisittekohan neuvoa meitä.. Meillä tyttö on nukkunut omassa sängyssään n.2kk:n ikäisestä alkaen. Pinnasänky on ollut sängyn vieressä eli ei ole jätetty mitenkään yksin. Nyt viime aikoina tyttö ei suostu nukkumaan sänkyynsä. Alkaa kauhea huuto kun sinne laskee tai pahimmassa tapauksessa jo sillon, kun näkee sängyn. Ollaanko me tehty jotain väärin? :( mikähän tähän nyt helpottaisi? Kauheeta aina iltasin kun tyttö muutenkin väsynyt ja suurempi huuto vain alkaa kun tietää että joutuu sänkyyn. Tämän jälkeen ei kelpaa meidänkään sänky vaan on oltava vain sylissä. Yölläkin joskus herää lohduttomaan itkuun ja sitten pitääkin hyssytellä puolisen tuntia. Itseäni ahdistaa, että olen tehnyt sängystä jotenkin hirveän paikan :'(

Tuskinpa sentäs mitään olette väärin tehnyt! Nukkuuko vauva päiväunia pedissään? Olisi varmaan kiva totutella petiin päiväsaikaan, kun ainakin itse jaksaa paremmin.. Yöllä/illalla kaikki tuntuu niin isolta ja ahdistavalta! Ja voisittekohan päiväaikaan vähän leikkiä pedissä ja tutustua siihen yhdessä, että tulisi mukaviakin assosiaatioita? Unilelu tai -riepu voi kans auttaa (myös heillä joilla rinnalle nukahtaminen on ongelma), jos ottaa aina saman lelun syliin vaikka syötölle ja nukkumaanmennessä. Meidän poika on ihan pienestä asti nukkunut saman riepulelun kanssa ja onnellisena kyllä kääntyy aina halaamaan sitä :) Ennen kaikkea kaikki on onneksi vain kausia! Jos muksu on jotenkin alkanut yhtäkkiä vaikka pelkäämään sänkyä, voi hän yhtä yllättäen muuttaa taas mielipiteensä! Toki voi myös yrittää vaikka nostaa sängyn yläpäätä, jos itku johtuukin siitä että makuuasento tuntuu kurjalta refluksin, tukkoisuuden tmv takia.

Yhyy :( Ekan kerran tiedän tasan mikä auttaisi vauvan itkuun, mutten anna sitä sille. Aika pahalta tuntuu, vaikka varmasti on lopulta kaikille parhaaksi tää unikoulu.

Toivottavasti tää eka yö on se pahin, eikä jatku näin vaikeana montaa yötä...

Suvitus, pienempänä nukkui omassa sängyssään tai joskus meidän sängyssä. Ehkä 4kk ikäisenä oppi nukkumaan rattaissa, joten siellä enimmäkseen nukkunut päivisin. Pitääkin kokeilla tuota pientä leikkimistä sängyssä, jotta sänky ei olisi niin paha paikka:) meillä tyttö ei ole koskaan oikein välittänyt unilelustaan, vaikka olen yrittänyt opettaa sitä hänelle. Välillä nukahtaa kyllä minun paitaan (joka ollut päälläni jonkun aikaan) :)

Toivottavasti tämä tosiaan olisi vain joku vaihe ja menisi ohi :) tyttö kuitenkin muuten nukkuu niin hyvin (kunhan nukahtaa), herää yöllä muutaman kerran ja aamuyöstä syödään.

enough, voimia. ♥ Se ei tunnu kivalta, mutta itkut ei kestä loputtomiin onneksi. Ajattele lopputulosta ja sen tuomia hyviä asioita. :) Ja muista, että unikoulu ei vaurioita lastasi! ♥

Vauva on ruvennut heräämään aamusin klo 4.30 ...... Ihan sama mihin aikaan pistän nukkumaan niin PING silmät aukee tasan tuolloin. Kivat mulle...

Tai yang, hui kauhistus. :O Toivottavasti on vaan joku vaihe! Tarviiko teidän herätä aamutoimille jo silloin vai nukahtaako tyyppi vielä takas?

Tai yang, tuohon voisi koittaa sitä "ennaltaehkäisevää" herätystä, jos on kovin kellontarkka! Että vaikka muutamana yönä herättelet lasta hieman vaikka neljän maissa n rauhoittelet takaisin uneen. Jos se saisi kuvion rikkoutumaan (oli vinkattu muistaakseni mll:n sivuilla).

Meidän pojan nukkumisia on selvästi parantanut oma huone ja masullaan nukkuminen! Nukahtelee usein nykyään mahalleen kesken konttausharjoitusten ja tuntuu nukkuvan rauhallisemmin.

Kolmas unikouluyö takana ja nyt tuntuu, että päästään eteenpäin! Jee! Illalla itkeskeltiin vielä tunnin verran ennen unta, mutta sitten nukkui katkotta klo 21-03!!! En muista koska viimeksi on nukkunut noin pitkän pätkän. Loppuyö oli aika härväämistä, mutta ei itkuja! Itse tietty ihan poikki, en mennyt itse ajoissa nukkumaan. Mutta ehkä tää tästä :)

Oon nyt ruvennut nukkumaan itse korvatulpat päässä, kun tuntuu että muuten herään joka kerta, kun vauva kääntää kylkeä. Tuntuu toimivan. Tänään illalla itsekin ajoissa sänkyyn ja toivotaan parasta :)

Meilläkin vauva kesken harjoitusten nukahtaa mahalleen mutta aina sillai naama patjaa vasten :eek:
Sit tietenkin vähän käännän ja sitten tietenkin herää, vielä kun oppis vaan kääntämään sen pään niin sais jatkaakin uniaan niin.

Mä oon nukkunut Emman syntymästä asti korvatulpat korvissa. Alussa korvat ärtyi, mutta nyt ne taitaa olla niin parkkiutuneet ettei tunnu missään... ;) Omaan huoneeseen siirto olisi meilläkin pian käsillä, tyttö on sen verran herkkäuninen, että kyljen kääntämisestä aiheutuva kahina ja suhina herättää sen etenkin aamuyöstä.

Meillä herätään joka aamu 4.45-5.30 välillä. On herätty jo monta kuukautta. Tossa oli pari viikkoa ennen ku kelloja siirrettiin et heräs myöhemmin mut ei sillon saatu ennen 23 nukkumaan. Nyt menee 18.30-20 välillä nukkumaan ja herää aamulla sitten aikasin.

Enough, kauanko teillä meni kahtena ensimmäisenä yönä että nukahti? Itkikö vauva siihen asti että nukahti?

Mä totutin viikko sitten pojumme, yli 8kk, nukahtamaan pinnikseen ilman tissiä. Ekana iltana protestoi vartin, sitten 10 min, sitten ehkä minuutin ja sen jälkeen ei ole itkenyt. Yösyötöt lopetin 3 yötä sitten. Ekana yönä itki 2.30-3.00, aamua kohden useammin ynähtelyitä. Seuraavana yönä ynähteli tai itkahteli pari kertaa mutta mitään ei tarttenut tehdä. Viime yönä sama juttu.

Toivotaan että jatkuu yhtä hyvin! Aiemmin oon heti ottanut tissille ja saanut lopun yön nukkua vieressä, keskimäärin on syönyt KUUDESTI yössä. Tuntuu aivan mahtavalta kun pojua ei tartte tissittää enää yöllä ja selkäänkään ei satu. Ja näin helpolla mennyt.. yöt kestää nyt n. 20.00-07.00. Tää menee paremmin kuin meiän 3-vuotiaalla :D Josko ekaa kertaa mies ottais pojun vahtivuoron niin äitikin pääsisi toipumaan vähän 8kk univeloista!

Ekat kaksi iltaa itkeskeli noin tunnin ennen kuin nukahti. Tehdään tassu-unikoulua, eli paijaan ja rauhoitan viimekädessä syliin, jos menee ihan huudoksi. En anna kuitenkaan nukahtaa syliin enkä paijaukseen.

Ekoina kahtena yönä heräsi klo 01 itkemään. Eka yönä tunti ja tokana 45 min. Nyt viime yönä heräsi (niin että huomasin) vasta kolmelta ja kävi ilman huutoja vartin härväyksen jälkeen itse takaisin nukkumaan. En siis puuttunut yöllä kuvioon mitenkään.

Viideltä meillä noustaan vielä syömään ja siitä jää vielä kainaloon klo 07 asti :)

suvitus, kiitti vinkistä! Taidanpa kokeilla.

Tai yang, hui kauhistus. :O Toivottavasti on vaan joku vaihe! Tarviiko teidän herätä aamutoimille jo silloin vai nukahtaako tyyppi vielä takas?
Siis sillon herätään ja kaikki toimet ja sit jäbä menee ekoille päikyille joskus 7-8 välissä. Tänään onnistuttiin nukkuu jopa viiteen. :'D

Unikoulu alkaa vissiin oikeasti kantaa hedelmää. Nukahti 20 min teuhkattuaan itse ilman yhtään itkua omaan sänkyyn. Kerran kävin kääntämässä takaisin, kun oli kammennut itsensä linkkuun poikittain.

Katsotaan miten yö menee. Josko kohta päästäisiin niistä ylimääräisistä yöherätyksistä (klo 01 ja 03) eroon niin saisi kunnolla unta tämäkin mamma

Enough, kyllä se siitä. :) Meilläkin ollaan välillä poikittain ja välillä jalat samassa lahkeessa, häiritsee kummasti unta. :D

Tultiin eilen mummilasta kotiin ja ai että kun omassa sängyssä nukutti! Sekä tyttö että mamma nukku hyvin. Yleensä imetän yöllä klo 2-4 välillä, mutta viime yönä tyttö heräsi yösyönnille vasta klo 5! Nukkua posoteltiin sitten vielä 8:15 asti. :) Mamma sai 7 h keskeytyksetöntä unta!

Takaisin