Nukkuminen

Itsellä sama, pääsee helpolla ja takaisin nukkumaan heti, kun ojentaa vaan sen maitopullon toiselle. Meillä herätään 1-2 kertaa yössä. Neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä, että maidon vois jättää pois, mutt toisaalta eipä tuo maitoa juo kun päikkäreille mennessä ja yöllä. Kokeilin myös huijata yöllä vesipullolla, muttei mennyt läpi. Maitoa sen olla pitää. Tosin, otin nyt pikkupullot käyttöön yömaidon kanssa, joten eipä sitäkään mene kuin max. 125 ml kerralla ja kun korvikkeista on siirrytty rasvattomaan maitoon, niin ei oo niin täyttävää. Oma äiti tuossa sanoikin, että kyllä se sen yömaidon pois jättää ihan itse ajallaan.
 
Meillä reilu 2 kuinen nukkuu öisin 10-12 tuntia. Aamulla kuuden aikaan vähän ähisee sängyssä mutta tyytyy tuttiin, syö siinä 8-9 välillä :)
Syö korviketta eli varmaan sen takia jaksaa nukkua näinkin pitkään.. Päivällä otetaan n. 4-5 päikkärit lyhyissä pätkissä.
 
Itse kun päätin lopettaa maidon antamisen niin otin vesipullon yöksi viereen ja tarjosin sitä :happy: pian tyttö tajus että jaaha ei siis heru ja sitpä onkin nukkunut tosi hyvin ja tosiaan nukkuu helposti 10-12 tuntia. Tietenkin tuo hoidon aloituskin voi väsyttää. Typy kömpii välillä viereen omasta sängystään, sen verran saattaa herätä yössä.
Tsemppiä kaikille unikoululaisille!
 
Voi yöt. Kaamea huutokonsertti kerran tai kaksi yössä, oikein hysteeristä huutoa. Mietittiin jo et sattuuko, mut viime yönä särkylääkkeen kanssa sama. Tosi vaikea rauhoittaa, varsinkaan miehen. Ja oon taas lipsunut imettäänkin, sen lopetan kyllä nyt, viime yönä rauhoittui mun syliin ilman maitoakin, miehen sylissä vaan karjui. Poika oppi kävelemään viikko sitten ja oon vähennellyt imetystä, olisi näistä sitten eroahdistus yhdistelmäpalkkana. Jännä vaan et iltaisin menee nukkumaan kuin unelma, mut sit puoliltaöin usein huutaa ja neljän maissa uusiksi. Ja nukun itse taas tosi huonosti ja jään usein pidemmäksi aikaa valvomaan noiden jälkeen :/
 
Täällä kans nyt 3 yötä menny ihan hirveästi.. herää itkemään ihan kun sattuisi mahaan kun kiemurtelee ja särkylääkkeen kanssa ollut ihan samat itkut..en käsitä mikä vaivaa. Meillä alkoi jo yöt mennä paremmin, että heräs ehkä kerran mutta jatkoi aika hyvin unia ..nyt herää itkemään varmaan 5 kertaa..eikä auta kuin sylissä hyssyttely ja sit jos havahtuu sänkyyn laitettavaa niin keksii taas sen huudon..Eli oisko sit jotai painajaisia ??
 
Nebula, voihan näillä tosiaan painajaisia (yöllisiä kauhukohtauksia) olla! Se on ihan totta rankkaa, kun kuvittelee saavansa jo nukkua täysiä öitä ja sitten tuleekin levottomat yöt takasin... Meillä on kanssa ollut vähän levottomampaa, mutta pistän pienen vatsataudin, hampaiden ja kävelemään opettelun sen syyksi. Hampaat nro 11&12 puhkeamassa. Jaksamisia, ja yritetään parhaamme mukaan ymmärtää näitä pikku otuksiamme. :Heartred :)
 
Meillä oli jossain vaiheessa yölliset kauhukohtaukset kuvioissa. Poika ei ollut edes kunnolla hereillä, huusi kuin olisi sikaa tapettu ja koskettaminen tai syliin ottaminen vain pahensi tilannetta ja hereille ei saanut millään. Meillä tilanteeseen auttoi öisin suihku. Jompi kumpi meistä painui lapsen kanssa suihkuun yöllä. Suihku rauhoitti kuin seinään pikkuisen ja loppuyö meni rauhallisesti.
Kauhukohtaukset ovat varsinkin pojilla aika yleisiä, varsinkin uusien taitojen oppimisen yhteydessä. Ovat hurjan tuntuisia, mutta eivät vahingoita lasta mitenkään ja yleensä lapsi ei edes muista tapahtunutta. Jossain luki, että kohtaus menee itsestään ohitse, mutta meillä huuto saattoi jatkua yli puolikin tuntia ellei menty suihkuun. Nyt nuo kauhukohtaukset on olleet poissa, mutta tiedä tuota, jos ne palaavat, kun kävelemään oppii.
 
Viime yönä pojan huutaessa juuri mietittiin onko kauhukohtauksia, pojan silmät oli aivan lasittuneet, vähän siinä ja tässä oliko edes hereillä. Oppi kävelemään viikko sitten ja kehitys on ollut sen suhteen valtavan nopeata, joten hyvin voisi siitä johtua. Tuntuu myös kovasti pohtivan nyt sanoja ja tapahtumakulkuja (heiluttaa usein jo kun vedän takkia päälle jne) ja on pari sanaa oppinutkin. Monta asiaa pienellä mielessä! Toivottavasti menee pian ohi..
 
Ihana kuulla ettei mun poika oo ainoa joka vieläkin syö pulloa öisin! Oon ottanut hirveitä paineita asiasta mut pääsen minuutissa takas unten maille kun annan sen pullon. Vesi ei mennyt läpi tällekään, eikä suostu syömään tuttia. Ehkä se ajan kanssa muuttuu itsekseen.?
 
Varmasti ajallaan tai yang! Jos se tuntuu nyt parhaalta ratkaisulta, niin sillä menette, jossain kohti voi olla ihan realistista saada muutaman yön vaivalla vaikkapa kokonaisetkin yöt, mutta niin kauan kuin tuo on kaikille sopiva järjestelmä, niin rauhassa vaan. Ei ne lapsen hampaat siitä hetkessä tuhoudu :wink
 
Kaikki ajallaan :) Meillä annettiin nokkiksesta tosiaan vettä ja auttoi kyllä. Tyttö huomasi että maitobaari on nyt kiinni :)
 
Täällä on alkanut yöt sujumaan niin mukavasti, että herää kerran tai pari,mutta jatkaa unia joko mun mahan päällä tai sit hetken pidän sylissä. Maitoa ei enää vaadi ollenkaan! Ehkä laktoosittomalla maidolla vaikutusta asiaan ja sillä, että nukkuu t-paidassa ja pelkällä pussilakanalla. Aikaisemmin oli yöpuku ja paksu peitto..selvästi tykkää viileämmästä enemmän eikä heräile enää.
 
Ja kolmas muutos, että sekoitan maitoon n . 3 osan vettä, koska vettä ei juo paljon yhtään muuten.
 
Tyttö on nukkunu omassa huoneessa joulusta asti melkeen koko sen elinaika mentiin noin 1-2. Kuulostaa vägän creepyltä mutta neiti elossa :D Mutta sitte joskus 1v kieppeillä vaihettiin maito veteen ja parissa yössä vaihtu niin että nukuttiin illasta aamuun.

Tyttö myös ite lopetti ekat päikkärit ja on nyt nukkunu reilu pari kuukautta yhet päikkärit jotka kestää puolesta tunnista kolmeen tuntiin.
 
Amanita. Tarkoitatko , että yömaito vaihdettiin veteen ? Annatko maitoa muulloin kuitenkin?
Nyt en oikein tajunnut että mitä tuo 1-2 tarkoittaa? :D
 
Miten voi olla mahdollista, että neiti oppii samana aamuna kiipeämään pois pinniksestä, kun ostettiin ihan yllättäen kirppikseltä lasten sänky "varuksi sitten kun tarvii". Ei ole edes yrittänyt kiivetä ennen kuin tänään :wacky:

Se on mentävä patjaostoksille, niin saa jo tänään siirrettyä tuohon isojen lasten sänkyyn :nailbiting: haikeus :sad001
 
Takaisin
Top