Nukkuminen

Meil poika nukkuu meidän välissä yöt ja päivisin joko omassa koppasängyssään, meidän sängyssä, vaunuissa tai sitterissä jos sattuu siihen nukahtamaan. :) Viime yö meni taas 4h + 4h pätkät eli söi myös yöllä, mut eipä se haittaa. jotenkin tän toisen lapsen kanssa osaan olla rennompi enkä stressaa niin paljon.. :)
 
Poitsulla on taas vaihe jolloin herätään syömään kahdesti yöllä. Kaipa ne pidemmätkin uniputket palaavat taas kuvioihin piakkoin, oon tottunut siihen että nää asiat menee vähän miten sattuukaan just silloin menemään.
 
Meillä on alkanut vakiintua nyt rytmi 6 + 4 + 2 tuntia unta putkeen. Eka syötöllä jätkä ei yleensä edes avaa silmiä, joten viime yönä syötin sen omassa sängyssä. Seuraavalla syötöllä yleensä jää mun viereen (jos mies on jo lähtenyt) tai meidän väliin nukkumaan. Iltanukahtaminen vaan on nykyään yhtä kitinää.
 
Mä oon jatkuvasti hämilläni siitä mtien erilainen tämä vauva on kuin isosiskonsa :D Esikoinen söi reilusti yli puolivuotiaaksi öisin kaks kertaa ja ei puhettakaan mistään 6h unta putkeen meiningeistä :D Tai et olis päiväunia nukkunut kuin 2x20min 2kk -> uskomatonta :D
 
Meillä kans aika hyvin pysyny sama rytmi joka yö.. ihan jotain poikkeus öitä ollu.. Eli normisti syö ja nukahtaa 20.45 yö unille sit herää ekan kerran syömään 03-06 välillä ja ei kyllä avaa ees silmiään et tosi nopee syönti..sit herää syömään 07-09 välillä ja sit nukkuu vie jonkun tunnin..Eli yleisesti syö vaan kerran yön aikana mut joskus kahesti.. :) Meillä eka pätkän nukkuu omassa sängyssään ja sit vaihtelevasti sen jälkeen.. Riippuu jaksanko nostaa vierestä pois.. :)
Esikoinen kyllä nukkui jo tässä vaiheessa usein kokoyön ilman syöttöä tai sit söi korkeintaan kerran.. :)
 
Meilläkin nukutaan tollanen 4-7 tuntia kunnes herätään syömään. Joskus sit vähän väliä aamutunneilla haluaa syödä ja omaan sänkyyn ei ala nukkumaan. Heti tajuaa jos yritetään sinne siirtää, vaikka olis ihan siki unessa :D on se ovela vauva. Meillä kaks muuta lasta nukkui aina omassa sängyssä, pojat siis mutta neiti on ihan toisenlainen tapaus :D Sit siinä on se vaara kun vieressä nukkuu että tissi haisee :D mutta hyvin pääasiasti nukkuu minun mielestäni. Kuumuuskin saattaa toisinaan herätellä aamuyöstä, niin lähekkäin me kuiteski nukutaan tytön kanssa. Olishan se kiva toisinaan nukkua leveesti, mutta hyvinhän tää näinki on menny. Sit nukutaan hieman leveemmin ku mies menee töihin :)
 
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut ton sun tekstin Iltatähti :D samanlaiset tytöt siis meillä nukkumisasioissa.
Helmi herää yleensä kerran syömään yöllä, kun on nukkunut ekan pätkän 4-7 tuntia ja sit nukkuu aamuun ja aamulla tissitellään useammin 1-2 tunnin välein.
 
Tyttö vaan vetelee tuolla vaunuissa kohta neljättä tuntia päikkäreitä. Oltiin siis kymmeneltä lenkillä ja ulkona, jätin eteiseen vaunuihin nukkumaan kun ulkona on niin kuuma eikä tässä meidän pihassa oo varjopaikkaa näin päivällä että uskaltais jättää. Vaunuissa varmaan olis sata astetta.. Huh! Tää on niin luksusta, kun yleensä ei nuku päivällä kun 10-30min torkkuja. Autossa/vaunuissa saattaa tunnin nukkua, sitten kun vauhti pysähtyy niin herää. Tänään on ilmeisen hyvä päivä. :D
 
Juurikin noin kirsikka :grin voi meidän tyttöjä :grin meilläkin nukuttiin vaunuissa noin kolme tuntii, käytiin kaupassa. meinas herätä jo heti ku tultiin kotiin, mutta lueskelin päivän postii ja samalla heiluttelin vaunuja ni nukahtikin sit sikeästi. Varmaan olis nukkunut pidempäänkin, mutta nostin kakalta tuoksuvan tytön vaunuista ja olipas satsit :pHyvä kun toimi, olikin jo kuudes päivä viime kakasta.
 
Joo ja toi omaan sänkyyn nostaminen on meillä ihan sama, vaikka kuinka olisin odottanut että tyttö vaipuu sikeään uneen ja sitten vasta nostan niin heti havahtuu hereille ja katsoo ihmeissään et mitä aiot :D Nukutaan siis perhepedissä ja miehen lähdettyä aamuisin pääsen itsekin nukkumaan leveämmin :)
Vaikuttaakohan tää lämpö että vauvat on väsyneempiä. Helmi nukkui repussa pari tuntia kauppareissun ajan ja nyt nukkunut tunnin pinniksessä, kun alkoi repussa olemaan jo niin kuuma.
 
Juurikin noin se menee "mitä joko herätään" :facepalm: sanonki aina tytölle, et melkeinpä joutaisi sinun sänkysi kiertoon :grinvarmaanki vauvat on ihmeissään tästä lämmöstä ja siten myös nukuttaakin enemmän. Juotiin kahvit terassilla ja lapsi söi nyrkkiään samalla vaunussaan :) oli ihan kiva istuskella kun oli varjoinen paikka.
 
Meillä ei nukuta lämpö, tosin täällä kerrostalossa sitä on hiukan liikaakin, vaikka ihana ulkoiluilma onkin. Viimeisen 12 tunnin aikana on nukuttu yhdet tunnin päikkärit (vaunuilla liikkeessä) ja 2 kpl 20 min pätkiä. Äitiä alkaa jo nukuttaa tämä touhuilu. Voi olla kyllä vielä rokotusten vaikutuksiakin, kun tyttö puklailee jatkuvasti.
 
Ääh.. tää nyt viikon nukkunu et eka unipätkä sen 6h niin eiköhän taas heränny jo 3.5h jälkeen nyt.. inha ku kerkes tottua jo niin ehän mä menny heti nukkumaan vaan valvoin päälle tunnin... :sad001 saas nähä miten loppu yö menee...
 
Me ollaan palattu 2-2,5 tunnin unipätkiin.. Onkohan kuumat kelit vai muuten tiheän imun kausi, mutta äitiä vä-syt-tää! Varsinkin masentavaa, ettei valvomisia voi oikein edes jakaa isän tai isoäidin kanssa, kun herää tosiaan aina nälkäisenä. Huoh. Tämä yö on ollut kaiken huippu, kun pääsin myöhään nukkumaan, ja poika on syönyt pari kertaa, härvännyt osan yöstä, ja loppuyön olen valvonut ihan omaa unettomuutta. Kello on puoli kuusi ja koko yönä oon nukkunut vähän toista tuntia :/ Ollaan mun äidin luona, ja vähän aika sitten oli pakko käydä yöpalalla ja aloin itkemään kesken leivän voitelun, pelkkää väsymystäni. Taidan nukkua koko huomispäivän.
 
Tsemppiä ja sympatiaa huonoihin öihin! Koko ajanhan yöunet paranevat kun vauva kasvaa. Mielestäni väsymys on imeväisvaiheen hankalin asia kestää...
 
Nukutaanko muilla mahallaan? Mä oon nyt alkanu mahalleen laittamaan pojun kun selällään nukkumisesta ei tuu mitään, pyörii ja ähisee kokoajan. Kyljelläänkään ei tykkää nukkua. Heti nukkui paremmin, 4h pätkän jopa, kun se pisin pätkä tähän asti on ollut sen 3h. Sitähän ei suositella ollenkaan, mutta kokoajan käyn kurkkimassa, että kaikki on hyvin. Yöllä uskaltautui ekan pätkän nukuttamaan mahallaan.
 
Tsemppiä ja voimia niille kellä ei yöllä nukuta.. Tuo yöuni kun on kaikkein tärkein jaksmisen kannalta.. Toivottavsti kaikilla helpottaa pian..
 
Takaisin
Top