Nukkuminen

Jes, meillä isi-ihmisestä on kehkeytynyt loistava nukuttaja! Jos itse en meinaa saada vauvaa helposti yöunille (vaipanvaihdon ja runsaan tissittelyn jälkeen), niin vauva vaan miehen syliin, tutti suuhun ja tadaa! Tyttö on yöunilla 5-15 minuutissa eikä edes havahdu kun mies siirtää hänet laatikkoon jatkamaan unia. Ihana juttu silläkin, kun mies ei tykkää vaihtaa vaippoja tai kylvettää vauvaa (vaikka osaa nekin hommat kyllä ihan täydellisesti), niin hänellekin on joku tehtävä ja saa paremmin kokea osallistuvansa vauvan hoitoon.
 
Täällä jo vauvalla(2kk) aika hyvä rytmi,nukkuu hyvin samoihin aikoihin kuin isommat sisarukset. :)

Päivällä kaikki nukkuvat 12-14 välillä,yöt 21-07 vaihtelevasti 1-2 herätyksellä.Vauva nukkuu myös 9 aikaan n.tunnin ja 17 aikaan pari tuntia.
 
Laulatteko vauvoillenne jotakin tuutulaulua? Minulle on pienenä laulettu "Levon hetki nyt lyö" ja aloin laulaa sitä omalle tytöllenikin. Nyt vasta huomasin, että siinä on toinenkin kaunis säkeistö, pitää opetella se niin ei tarvitse ekaa säkeistöä laulaa neljää kertaa. Tykkään nimittäin, että laulu kestää vähän pidempään. :)
 
"Levon hetki" on ihana biisi! Kahdessa vauvan soittorasiassakin se meillä. Tykkään jostain syystä laulaa tuota saksaksi. Kaikki perinteiset tuu tuu tupakkarullat ja muut ovat pop! "Sininen uni" on kuitenkin ehkä mun bravuuri. Eli kyllä, meillä lauletaan paljon muutenkin. Lorukirjat on mun suosikkeja myös kuten "Tapahtui Tiitiäisen maassa". Olen ihan vauvamuskarityyppiä, etenkin värimuskarityyppiä.
 
Meillä jos lauletaan niin omilla sanoilla ja vähän vitsillä, ei oo nimittäin muistia sanoille eikä sen koommin laulun lahjojakaan :grin

Viimeyö oli aika huippu, tyttö nukahti viereen 9, herättelin 3 syömään kun tissit oli niin täynnä, ei paljoa jaksanut, 10min ja unille, 5 jälkeen myös pikasyönnit ja nukkui vielä kaheksaan :smug:
 
Meillä ei vieläkään päivisin ole rytmiä. Yritän tissitainnuttaa klo 12-14 jolloin isosiskokin nukkuu ja minäkin yritän. Iltamaitoa annan kun isosisko on saatu sänkyyn klo 20 ja sitten kun vauva nukahtaa niin minäkin. Isosisko herättää noin klo 7, yöllä vauva nukkuu kolmeen, jonka jälkeen yhtä tissihärväämistä aamuun.
 
Meil nukutaan kotona ihan miten sattuu ja huonosti ja lyhyissä pätkissä. Oltiin just taas viikko mun äidillä ja ukkeli söi 2 kertaa 2 aikaan ja 4 aikaan, sit herää 6-7 aikaan vähäksi aikaa seurustelemaan ja syömään ja sit jatkaa unia. Nyt tää eka yö kotona meni silleen et herättiin 1,5-2h välein! >.< Ja tääl on tolkuttoman kuuma. Asutaan siis kerrostalossa ja mun äiti asuu maalla ja siellä on niiiin paljon parempi nukkua.
 
Kauhea kun on tottunut hyviin (6-9h) yöuniin! Nyt meni muutama yö niin etten saanut kerralla nukuttua kuin kaksi tuntia putkeen kun herättiin jatkuvasti syömään ja koko yön unimäärä jäi muutenkin vähäiseksi, normaalisti kun tottunut pärjäämään yhdellä yösyötöllä. Nyt on taas kuin uusi ihminen kun poika salli mun nukkua kahden + neljän tunnin pätkät, ja sain nyt aamulla kotihommatkin suurinpiirtein tehtyä kun jäbä jatkaa vieläkin uniaan. Mulla on aina niin voittajafiilis kun pääsee touhuumaan, oon sillain pimee kun tosissani tykkään siivoomisesta. Ihanaa!
 
Meillä kans viimeyö oli tiuhaa syömistä eikä jatkanutkaan unia minun noustessa kuin parikymmentäminuuttia, eli ollaan nukuttu vähän, mies tulossa kipeäksi niin sekin ramppasi yöllä ylhäällä useasti. Toissayönä taas vauva sai vaatteensa ja pedin kaksi kertaa märäksi eli öiksi on vaihdettava nyt tästä eteenpäin isompi vaippakoko :happy: Ehkä ensiyönä sitten ? :hilarious:
 
Mekin siirryttiin Newborn kakkoseen kun parina yönä kastu vaatteet ja kaikki, ja alkohan ne ykköset reisistä olee aika tiukat..

Nyt nukutaan niin huolella, oon tässä useemman tunnin ootellut milloin jäbä suostuis heräämään, koska jos meen itse nyt nukkumaan niin varmasti herää sit hetken päästä... Ehkä raaskin nyt mennä herättää että pääsee itekin joskus nukkumaan.
 
Wau! En ees tiennyt että noin pieni voi nukkua (=olla syömättä) 9h putkeen. Sitä odotellessa :) Tekisi kyllä hyvää.
 
Meillä pääsääntöisesti nukahtaa puolen yön kieppeillä kun viimein rauhoittuu iltaraivariltaan tissille :D Neljän ja seitsemän välillä tissitellään pari kertaa ja sitten vielä nukutaan pari tuntia ennen varsinaista "aamupalaa" . Joskus pystyn nukkumaan tai ainakin torkkumaan imettäessä, mutta jos pojalla on kovasti masuvaivoja (kuten tänään aamuyöstä..), hän on niin levoton syödessään, että ei siinä kauheesti nukkua pysty.

Vieressä nukkuu hän yöt, ei oikein nukahda kuin tissille. Ei haittaa minua :) Päiväunille nukahtaa ihan hyvin isänsä syliinkin.
 
Meilläkin oli meidän mittapuulla superhyvä yö, poika nukkui iltakympin tienoilla tunnin verran kun oltiin liikenteessä ja nukahti kunnolla yöunille puoli yhden maissa. Vähän kirosin kun oli syönyt viimeksi puoli yhdentoista maissa, että herää taas ihan kohta, mutta nukkuikin neljään asti! Nopea syöttö ja pojalla oli heti taju kankaalla ja nukkui puoli seitsemään parilla rauhoittelulla. Sen jälkeen ei sitten enää nukahtanutkaan kunnolla, mutta isä kun on isyyslomalla, tungin kasin maissa korvatulpat korviin ja vetelin itse sikeitä puoli yhteentoista :D
 
Ihana kun saisikin nukuttua pitkiä pätkiä! Meillä on pari yötä olleet levottomia, eka uni 23-01, sitten heräilyä 1-2,5 h välein, tiheämmin etenkin aamulla. Ylös ollaan noustu 9-10 aikaan. Herätyksettömiä öitä odotellessa...
 
Täällä viime yö meni 21-00, 1-3.30, 4.30-6, 6.30-8
 
Takaisin
Top