Nukkuminen

Kolmas yö takana neidillä omassa sängyssä ja viime yönä oli omassa huoneessa. Tokana yönä heräsi klo 20-6.30 välisenä aikana 4 vai 5 kertaa. Viime yönä 2 kertaa. Vielä kun rauhottuisi ilman tissiä niin ei tarvitsisi silmät ristissä keikkua tuolin päällä tämän mamman :D Noh, olen tyytyväinen nyt tähän edes. :)
 
Voihan täysikuu, kauhukohtaus, pahauni ja hammassärky... siinä meitin viime yö. Äitiä vähän väsyttää...
 
Poikanenkin on vissiin tänään sitä mieltä ettei päikkärit ole mitenkään tarpeelliset eikä ole nukkunut tänään OLLENKAAN. Olen moneen otteeseen koittanut saada viereen nukkumaan, niin kaveri syö hetken, kääntyy mahalleen ja nauraa kihertää siskon kanssa eikä vahingossakaan nuku. Mennäänköhän tänään sitten yöunille ennätysaikaisin...
 
Tsemppiä Salme, äidin päivä on piiiiitkä ilman päikkäreitä.

Meillä nukutaan peruspäivinä säännöllisesti vielä kahdet päikkärit. Itse saan nukutettua tytsyn päivällä vain rattaisiin, mies myös pinnikseen, kun kanniskelee ja rauhoittelee ensin vähän aikaa sylissä. Mun jo pitkään vihoitellut selkä ei kestä kanniskella arviolta jo 11-kiloista neitokaista.
 
Kiitos tsempeistä Coriander.
Yllättävän hyväntuulisia on olleet molemmat mukulat tänään, mutta poikaselle iski lopulta väsy kun mies tuli kotiin. Mies vei pojan pötkölleen ja eka kertaa ikinä poikanen nukahti ihan ilman tissiä! Wuhuu!!! :) Miksiköhän ei olla aikaisemmin tuota kokeiltu..
 
Tyttö nukkui viime yönä yli 6 h putkeen, ekaa kertaa tänä vuonna. Jiihaa! Paitsi että tyttö virkistyi tästä ihmeestä itsekin niin kovasti, että yritti saman tien reippaasti herätä uuteen aamuun. Onneksi sitkeällä taputtelulle saatiin häärääjä vielä pariksi tunniksi unille, niin ei tarvinnut herätä ennen kukonlaulua.
 
Joko kaikkien pikkuiset nukkuu yöt? Täällä ei.. Omassa sängyssä nukkuu alkuyön mutta loppuyön välissä enemmän tai vähemmän tissi suussa. Oon päivällä vähentänyt imetystä ja taas siirrettiin tyttö omaan huoneeseen, ajatuksena lopettaa yöimetykset myös. Vähän huono kun mies tuli juuri vatsatautiin, eli homma jää mun kontolle. Haluaisin nyt onnistua, kun sitten olisi seuraavina viikkoina/viikonloppuina tiedossa syntymäpäivien juhlintaa, rokotteita mistä voi tulla takapakkia ymym niin toivon että onnistuttais nyt. :)
 
Emppuliina meillä just samanlaista. En yhtään nyt keksi miten vieroitus tehdään mahdollisimman lempeästi joten edelleen vieressä nukkuu ja syö tissiä.. Tsemppiä meille!
 
Juu ei nuku. Nyt tietysti rokotukset tehneet tooodella levottomat kuumeyöt, mutta muutenkin on meillä ollut vielä 2 yöimetyskertaa (muilla mahdollisilla heräyskerroilla baari yritetään pitää kiinni...). Olen odotellut, että tyttö alkaisi päivisin hörppiä ainakin jonkin verran tavallista maitoa, ennen kuin yritän lopettaa yöimetyksen. Kunhan tyttö on taas terveenä, jatketaan totuttelua. Testasin välissä jo puuron tekemistä kokonaan tavalliseen maitoon. Hyvin maistui, mutta tytön maha ei oikein tykännyt siitä, joten hiukan maltillisemmilla määrillä jatketaan.
 
Huomasin muuten juuri, että edellisessä viestissä tässä ketjussa olin juuri hehkuttanut pitkiä unia :joyful:. Hyvä kun hehkutin, sen verran ainutkertainen yö taisi ollakin :wink. No joo, itsehän olen tässä maitoa vielä yölläkin tarjoillut, joten tyttö voi herätä ihan tavan vuoksi mukavalle välipalalle. Jos nyt kesän aikana ainakin yrittäisimme yöjuomingeista eroon...
 
Meillä ei pääosin ole syöty öisin tammikuun jälkeen (ehkä pari kertaa viikossa imetän, kun en jaksa muuten yrittää), mutta silti herää keskimäärin ehkä 3 kertaa yössä, ja koko yö saadaan nukkua ehkä kerran viikossa. Hieman ahdistavaa, kun ei ole mitään käryä, miten yöt saisi rauhoitettua, kun tosiaan ei ole syömistapaa ja yksinään poika on nukahtanut varmaan lokakuusta asti. Ja silti ei yöllä onnistu aina unien jatkaminen yksin. Ja katastrofiyö tai pari mahtuu edelleen lähes joka viikkoon.
 
Öisiä huutokirkumisia riittää täälläkin. Oon periaatteessa lopetellu yöimettämisen, mutta aina tulee kaikenlaista. On ollu sairastamisia ja viis hammasta kerralla tulossa. Säpinää riittää yöaikaan. Jokunen viikko sitten olin aivan puhki, ku joka yö toi pikkukaveri heräs 20-30 kertaa. Tuli vaan niin monta hammasta, että oli vaikee nukkua. Vihdoin näkyy valoa hammastunnelin päässä!
 
Täällä oltiin nyt kipeenä, kaks yötä meni ihan valvoessa ja töihinkin piti kammeta koska isi jäi tytön kanssa kotiin. Melko raskas viikko takana! Päiväkodissa on vesirokkoa liikkeellä, saas nähä tuleeko meille.
Mutta siis meillä nukutaankin koko yö välillä ja joskus sit tas heräillään aamuyöstä maidolle. Annan välillä vain tutin ja tyttö tyytyy siihen, mutta joskus täytyy olla maitoakin. Varmasti nyt pikkuhiljaa lopetellaan nää maitohommelit kokonaan yöllä, kesälomalla on hyvä aloittaa kokeilemaan :) Oikeastaan puolet viikon öistä nukutaan heräämättä ja puolet menee niin että maitoa on hieman saatava :)
 
Lopetin viikko sitten imetyksen ihan kokonaan. Aiemmin tyttö heräsi syömään 1-2 krt yössä ja lisäksi muuten itkemään 1-2 krt, mutta nyt saattaa herätä vain kerran aamuyöllä ja rauhoittuu syliin. Imetyksen lopetus aiheutti kamalat kolme ensimmäistä yötä, aamuyöllä joutui taistelemaan tunnin, että sai tytön takaisin unten maille ilman tissiä. Sen jälkeen on ollut jo useampia täysiä öitä, jolloin tyttö ei ole hiiskahtanutkaan ennen aamua. Meillä nukutaan noin klo 20-06, aikaisemminkin jo saattaa herätä nälkäänsä. Ennätysherätys oli klo 5:15, mutta aika normaali on 5:50.

Kumma kyllä, 2-3 h päiväunet ovat tulleet kuvioihin! Tyttö ei ole ikinä - edes ihan pikkuvauvana - nukkunut niin pitkiä päiväunia heräämättä välillä tissille tai muuten hyssyteltäväksi. Illemmalla saattaa vielä nukkua toiset 30min-1,5h unet.

Meillä ikä, imetyksen lopettaminen, liikkumaan oppiminen ja ehkä päiväkodin aloituskin osaltaan ovat selvästi parantaneet unia. :) Jaksamista rikkonaisiin uniin, niitä tulee ja menee!
 
Täällä kans imetyksen lopettaminen paransi öitä huomattavasti.. meillähän herättii aina se yli 10 kertaa yössä.. lopetin imetyksen seinään,koska vähentäminen ei toiminut, niin kerrasta poikki oli parempi. .eipähän kiusannut tissi kokoajan,kun välissä sai ja välissä ei.
En antanut yöllä maitoa ollenkaan, vasta aamuyöstä sai maidon ja jatkaa unia. Helpottanut meidän elämää tosi paljon. Eikä ole tissiä poika kaivannutkaan .. Liekö sillä vaikutusta että eipä niitä juuri enää ookkaan
 
Takaisin
Top