Nukkuminen

Mää luulin jo noitten uniongelmien hieman helpottaneen kun nukuin viime vkolla yhtenä yönä 10h putkeen, kertaakaan heräämättä. Kuinkas ollakkaan seuraavana yönä ja sitä seuraavana heräsin noin puolen tunnin välein. Päivä unistakaan ei tullut mitään, sillä pikkunen piti semmosta elämää tuolla ja olkapäätä alkoi särkemään. Neuvolasta käskettiin jälleen nukkumaan silloin kun nukuttaa, mutta enhän mää nyt töissä voi käydä nukkumaan. Onneks vielä saikku jatkuu tän vkon(josko tää räkätautikin alkais helpottaan) niin voin yrittää nukkua "varastoon". Ihan btw huomasin et itellä ei ainankaan oo ku 2kk ja 4 päivää mammaloman ekaan päivään. Josko sillon sit nukkuis....
 
Voi hemmetin kivut! Tuun hulluksi. Ei oo taas moneen yöhön tarvinnu silmiään ummistaa, kun selkään ja lonkkaan sattuu niin pirusti ja supistaakin vielä. Lääkäri määräsikin mut nyt saikulle mammaloman alkuun asti, joten saan nukkua just sillon kun pystyn. Mutta kun ei pysty. Ihan sama kuinka väsyttää ja silmät meinaa painua kiinni, niin uni ei tule kun sattuu niin pirusti.
 
Susamama, voi itku :sad001 Tää on niin ikävä olotila, ettei toivoisi kellekään. Ja voi apua, jos joutuisi vielä lapsia tai töitä hoitamaan samalla... Ei tulisi kyllä mitään, hyvä että pysyy pystyssä. onneksi odotan esikoista, niin saa koomailla rauhassa. Eilenkin unohdin syödä kokonaan, istuin vain koko päivän sohvalla ja näytin zombilta. Koskahan sitä palais elävien kirjoihin... ja viimeyö oli taas ihan helvettiä, yöllä piti itkun kanssa nousta hakemaan särkylääkettä
 
Oon nukkunu ihan hirveen hyvin nyt pidemmän aikaa....mutta nyt sitte ei millään tuu unta:angry3 nukuin kyllä pienet päikkärit että sillä varmaan vaikutusta... kiva ku just tänään ei kerkee nukkua ja menee varmaan puoli yötä kaverin 30v synttäreillä:sleep002 no eikai tässä muu auta ku ruveta jtn värkkää ja yrittää mennä sitte takas petiin...tää päivä saattaa mennä sumussa:schocked028
 
Täälläkin nukuttu ERITTÄIN huonosti! Ja ei, ei auta varmasti mammaloma, itse sairaslomalla mammalomaan asti ja unet ihan yhtä huonoja :sad001 Heräilyä milloin kylkiluiden potkimiseen, milloin pissahätään tai janoon. Ja uni ei tule todellakaan uudestaan nopeasti!
Mutta! Löysin "positiivisen" puolen, tavallaan tulee totuttua yöheräilyyn jo nyt valmiiksi, ennen vauvan syntymää, niin luulisi, että se ei olisi enää niin vaikeaa sitten vauvan kanssa :happy:
 
Ei se vauvan kanssa aluksi olekaan hankalaa, kun hormonit pitää usein huolen siitä, että olo on ihan virkeä. Vaikka paljon esikoisen kanssa heräiltiin, aloin tuntemaan väsymystä vasta joskus neljän kuukauden kohdalla... Ja silloin sentään ne pätkät saa usein nukuttua, siis univaikeuksia ei ainakaan aluksi ehkä samaan tapaan ilmene kuin raskausaikana. No väsymystä kyllä riitti sitten yli 2-vuotiaaksi asti :-\

Toki tuohonkin asiaan vaikuttaa jokaisen yksilöllinen unirytmi jne.
 
Minä taas nukkuisin vaikka kuinka kauan. Ennen riitti 7-8h, jonka jälkeen heräsin itsestäni, nyt nukun viikonloppuisin reilu 10h enkä kuitenkaan ole pirteä. Arkena nukun koko yön, viikonloppuna herään kerran aamusta pissalle.
 
Täällä elellään edelleen sumussa... Alkaa olla olo aika jäätävä. Viime yönä sain sentään nukuttua jo 3h putkeen, ai että mitä luksusta! Heräsin tosin itku kurkussa kipuun kun yritin kääntää kylkeä... ei muuta kun nappia naamaan ja koittaa kestää. Lääkärillä ei vieläkään ollut mitään kivaa sanottavaa, varotteli vaan että kun tää iskias on näin nopeasti mennyt näin pahaksi, niin voipi olla että peräsuolen sulkijalihakset lakkaa toimimasta. Että jee! Se voi olla, että ennen vauvan tuloa saan pyykätä omat paskaset housuni. En kestä :gen045:laughing001
 
Sain pitkästä aikaa nukuttua kunnon unet, 11h putkeen. :D Herätessä tosin oli jäätävä pissahätä ja vatsaan sattui kun rakko oli liian täynnä.
 
Vaikka itse saisin nukuttua pitkät yöunet, niin liian monien heräilyjen vuoksi oon tosi väsynyt päivisin.

Aina kun vaihdan yöllä asentoa niin herään siihen, onko muilla sammaa?
 
Mää ainakin herään aina kun käännän kylkeä, sit ku on vaihtanut asentoon nii ainakin ite tunnustelen onko hyvä olla ja huomaan et onkin pissahätä. Joten nukkumisesta ei tuu mitään. Mies lähti 7 aikaan töihin ja jatkoin nukkumista öö öö 4h samassa asennossa, oli pikkasen puutunut olo herättyä.
 
Mä herään yöllä kana siihe ku pitää vaihtaa asentoa. Sattuu niin vitsisti :/ tosiaan kissanpentu nukkuu mun vieressä kyllä kans niin varmaan senki takia herää kun pitää kääntyä ettei kisu litisty. Yleensä 2-3 kertaa pitää nousta yöllä vessaan.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mä joudun nousemaan vaihtelevasti 5-15 krt vessaa. Joka ikinen kerta ku vaihtaa asentoa niin pakko käydä vessassa ennen ku saa uudestaan unta.. Viime yönä ainaki kymmenesti kävin vessassa.. Ja kiristelee mahaa. Ei satu mutta häiritsee unia..
 
Mulla on myös sitä että oikealla kyljellä olemisessa täytyy enemmän asetella itseä ja joskus jopa sattuu olla niin.?
Ja tämä on siis puoli millä tyttö oleskellee :)
 
Monann, kuin omaa tekstiä lukisi! Aivan samalaista! Yksi yö nukuin varmaan 11h ja silti työkaverit kauhistuneena miettivät olenko saanut ollenkaan nukuttua, kun muistutin pandaa silmäpussien kanssa. Päivät menee apaattisesti sumussa. Töissä haaveilen ihanasta sängystä. Jotenkun tuntuu keholle mieleisimmän unirytmin olevan 2h unta 2h valvetta...
 
Täällä herätään kans joka ikinen kerta kun kääntää kylkeä. Ei mene enää nii ketterästi :D Lisäksi joudun tukemaan selkää tyynyillä jotta pääsee aamulla ylös niin sekin toki vaikuttaa kääntymiseen. ja kaiken tämän lisäksi mies kuorsaa joten siihenkin herää :D vessassa pitää käydä vaihtelevasti 2-6 kertaa yössä.
 
Mulla menee niin että kerrann yössä pitää herätä ja käydä vessassa ja välillä kun on käyny vessassa niin sen jälkeen ei meinaa uni tulla takas vaan saan pyöriä sängyssä vähän aikaa ennen kuin uni tulee takas,
 
Mä oon nyt nukkunu tosi hyvin viime aikoina. En edes ole vessassa käynyt yöllä, vaan 9h menee putkeen.. Ihan kiva välillä silleeki.
Ja yölliset jalkakrampitki on ohi, onneksi. Ne oli kauheita..
 
Täällä taas nukkuminen menee vain huononpaan suuntaan. Heräilen monen monta kertaa yössä ja uni ei tule enää heti vaan sitä joutuu odotella. Huonomman yön jälkeen olo (ja ulkonäkö) on kuin zombin...:/ Varmaan vain pahenee tämä nukkuminen kun vatsa kastaa entisestään...
 
Takaisin
Top