Nukkuminen

Mulle myös 5krt ylös on hyvä yö.. :) kylläpä sitä on tyytyväinen vähään. Juu..

Muoks. Mä kun kävin yöllä vessassa joka kerta jänskätti ku niin kova paineen tunne koko ajan alhaalla..
 
Viimeyö oli ennätykesllisen huono unien suhteen..:hungover:
Mikään asento ei tuntunu hyvältä, hartiat kipeyty kylkiasennossa, hengitys tuntui raskaalta ja sydän hakkasi. Pikkunen liikku melkein koko yön ja punki itseään alas ja huito raajojaan minkä kerkesi. Näin pikaisesti unta että kaikki hokivat, nyt se syntyy! Ihme aktiivi-yö :sad001
 
Mää oon nukkunut hyvin. Kaks yötä. Mitä ihmettä tapahtuu :woot: alkuyöstä jumppaan vessaan puolen tunnin välein, mutta viimenen vessareissu yhdeltä ja sen jälkeen unta puoli yhdeksään!:happy112 Toki kaikkiin kyljen kääntämisiin herää mutta sain heti uudestaan unta! Edeltävä yö meni samanlain! Nyt sais syntyä vauva, äiti on hyvin levännyt :smiley-angelic003
 
  1. Toivotaan toivotaan et tää olis sulla sitte sitä itseään. Et ku lepää ny hyvin ni sit se syntyy ihan kohta. Pitäs koittaa nauttia vaan tiedän ettei se ole helppoa. :)
 
Täällä kans yli 9 tunnin yöunet ja tasan yks vessakäynti. Pitkästä aikaa nukahdin ensin sohvalle ja kuitenkin heti uudestaan kun siirryin sänkyyn. Ihan merkillistä.
 
3 viimestä yötä nukuttu huonosti.. suppareita 30-45min välein koko päivän, yöllä ja aamulla paperiin vaaleenpunasta nestettä! Olisko sitä kohta lähtö lähellä?
 
Ärsyttävää: heräsin jo tunti sitten ja olo mitä mainioin paitsi että masu tyhjeni. Nyt vaan alkoi tämä menkkamainen huijaussupistusten kanssa makoilu joka on kyllä turhauttavaa. Pitkät viikot edessä kun näin unet loppuu...
 
Mua valvoittaa hormonit. Nukkumaan mennessä ei yhtäkkiä väsytäkään, jos herään vessaan niin ei yhtäkkiä enää väsytä, ja voin herätä muuten vaan kun uni yhtäkkiä loppuu. Seksihalut poissa, mikään ei huvita, mikään ei miellytä ja kaiken voi tulkita huonoimman kautta. Jee.
 
Mä kyl nukun vieläki tosi hyvin.. Viime yönäki meni 10 tuntia ilman ylösnousua. Pari kertaa heräsin mut sit nukahdin heti uudestaan..
Vauva ei kyl tunnu olevan tulossa ulos ollenkaan, mulla on ihan sama olo ku ollu viimiset 2kk..
Ärsyttää vaan ku äiti tuli pariksi viikoksi meille ja nyt ei sit olekaan vauvaa.. Huoh. Ja systerin perhe tulossa viikon päästä käymään (kaukaa), ni toivoisin todellaki et lapsi tulis ulos.. Huoh.
Nyt menossa 40+5.. Alkaa tuntuun siltä et menee käynnistykseen. Höh. En haluais.
 
Mulla kanssa sama juttu, että nukun tosi hyvin. Vähän jopa hävettää sanoa, että en käy usein ainuttakaan kertaa vessassa! Vähän aikaa sitten kävin 1-2 kertaa. Terkkari epäili, että vauvan pää on sen verran takana, että ei paina virtsarakkoa, kun sen sijaan vatsa toimii usein heti herättyä...

Kieltämättä alan olla niiiin kypsä tähän raskauteen! Pelkona on se, että vauva kasvaa ja kasvaa, eikä sit mahdukaan ulos, vaan otetaan kaikki imukupit ja pihdit käyttöön ja lopulta päädytään hätäsektioon... Sit tämä radi kyllästyttää! Tiukalla ruokavaliolla ollaan oltu helmikuun alusta, ja herkuttelut olleet minimaaliset, yhyy Olis niin kivaa, että voisi vappuna hyvällä omallatunnolla syödä vappuherkkuja... Voihan se tosin olla niinkin, että vappua vietetään sairaalassa
 
Mää oon kanssa nukkunu jo pari kk hyvin. Herään öisin 1-2 kertaa vessaan, mutta simahdan heti kun pääsen takaisin sänkyyn. Oon nyt ollu pari viimeistä vkoa ihan kuollut. Aamulla nousen ylös kun mies lähtee töihin ja nukun muutaman tunnin päikkärit puolelta päivin, ja sit illalla 10 aikaan oon jo ihan sippi. Ja tosiaan menossa nyt rv 41+2, eikä edelleen tuntemuksia et ois tulossa. Mulle ainakin tää paksuna olo alkaa riittämään, olihan tää kivaa tiettyyn pisteeseen asti mut nyt alkaa olla hermot mennyttä tän odottelun kaa. Noo ke meen svolle kontrolliin ja jään sinne sit käynnistykseen.
 
Vihdoin totta, mulla kanssa radi ja vähä pelkään et meille tulee joku hiton jätti vauva. Tosiaan se viimeisin painoarvio oli 3200g ja syntymäpainoarvio 3800g.... Th "lohdutti" et kyllä se alla 4500g on. Joo tosi lohdullista... Oon kans miettiny et mitä jos se ei mahdukkaan tulemaan lantiosta ja just et mitä kaikkia härpäkkeitä joudutaan käyttää et se saadaan ulos. Mut jos et oo vappuna synnärillä, nii syö hyvällä omallatunnolla vappuherkkuja. Mää oon ainakin ajatellu et ei se vauva yhdestä kunnon herkuttelusta kiloa kasva hetkessä, vaikka oonkin joutunu seurailemaan syömisiä jne. Mut onneks ei oo kauaa kun vikat huhtikuiset on ulkona!
 
Minäkin toivoisin vauvan tulevan jo viimestään vapuksi, silloin olisi meilläkin käymässä veljeni porukka täällä päin.. Harvoin käyvät ja pääsisivät kuljettamaan vanhempani meillä käymään katsomaan vauvaa. Toki menee sitten miten menee, tärkeämpää olisi ylipäänsä saada lapsi ehjänä maailmaan :) Nyt 40+4 eikä edelleenkään mitään tietookaan tulosta. Vähän on ollut enemmän menkkajomoja, muttei niitäkään kunnolla. Äidilläni kaikki kolme raskautta menneet lasketun ajan yli ja käynnistetty viimeistään 40+5, saapa siis nähdä miten kauan pitkälle venähtää.

Olen tässä nyt jo reilun viikon varonut vähän menemisiäni, ettei vaan just sattuis synnytys käynnistymään. No, tuloksena siitä sitten, että pää alkaa levitä kotona olemiseen ja saman lyhyen lenkkipolun tallaamiseen. Äsken uhattiin luonnonvoimia kun lähettiin miehen kanssa veneellä järvelle, vaikken yleensä jaksa veneessä juuri istua. Ensin oli tosi mukava tyyni keli, sitten yltyikin tuuli ihan kunnolla ja eteneminen oli yhtä ryttyytystä. Mut eipä saanut sekään pomputus näköjään mitään aikaiseksi :P Huomenna aattelin lähteä tuhlaamaan joululahjaleffalipun elokuviin. Pitää nyt keksiä kaikkea ylimääräistä tekemistä, jospa se just sitten keksiskin syntyä...

Mullakin on unet hyvin maittaneet, joskin illasta venyy usein jopa kahteen-kolmeen ennen kuin nukahdan. Käyn vessassa pari kertaa aamuyöstä, mutta nukahdan sitten heti uudestaan. Aamulla sitten nukun useimmiten jopa johonkin yhteentoista. Tänäaamuna tosin heräsin jo kuudelta, enkä saanut enää unta. Päiväunet varmaan kohta maistuu..
 
Kiva kuulla, että muillakin samanlaisia ajatuksia!

Yllätys15, en mä sitä meinaakaan, että vauva kasvaisi yhden kunnon herkuttelun seurauksena juurikaan. Enemmän mua huolettaa verensokeriarvot syntymän jälkeen. Mun tuurilla kun käy kuitenkin niin, että oon just mässäilly sokerimunkkeja, ja verensokerit nousee tietysti ihan pilviin. Synnytys käynnistyy sit just sen jälkeen, ja vauvalla menee siitä hyvästä sokeritasapaino aivan sekaisin! Ja kun muuten oon asiasta ollu tarkka.

Muutenkin meillä aina pappa pitää lähisuvulleen pienet juhlat vappupäivisin. Toiveena oli alun perin, että vauveli tulis sen verran aikaisemmin maailmaan, että voisi viedä sukulaisille näytille. Nyt näyttää siltä, että ei joko ehdi pe mennessä syntyä tai ei ainakaan ehditä toipua synnytyksestä/kotiutua kunnolla ennen sitä. Toisaalta mua ei hirveästi nappaa mennä tän mahankaan kanssa kylään, kun en jaksaisi niitä loputtomia kysymyksiä, että eikö vieläkään?
 
Tähän ketjuun vois jutella vauvojen nukkumisjuttuja. Meillä on 4kk hulinat historiaa, mutta toi hampaan puhkeeminen on saanut tytön taas syömään ja kitisemään useemmin yöllä. Nukkumaan menee joskus kasilta illalla ja nukkuu yleensä jotain 6h ekan pätkän ja sitten heräilee jonkun 1-3h välein loppu yö. Sitten kun vielä osais mennä vauvan kanssa suurin piirtein samaan aikaan nukkumaan, niin ei olis itse ihan väsy. Välillä saan hyvin nukuttua ja välillä en...
 
Meillä nukutaan aika samanlailla kuin pookkanalla. Meillä vain ei ole ollut pahoja yöhulinoita ollenkaan. Tää varmaan kostautuu jossaki vaiheessa :S

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Nyt vaan nautit kaikesta unesta mitä saat! Huonoja yötä ehtii murehtia sitten JOS niitä tulee!:wink
 
Takaisin
Top