Nt-ultra

Seulaan kuuluu sekä verikokeet että nt-ultra, joiden tuloksista lasketaan riskikerroin. Jos ei osallistu seulaan, voi jättää verikokeet väliin ja käydä "vain" katsomassa että lapsi kasvaa edelleen oikeassa vauhdissa, ja kyllä hoitaja voi halutessasi myös niskaturvotuksen mitata mutta sitä tulosta ei voi sitten verikokeisiin verrata.

Kiitos!
Käviköhän tässä niin, että mulle laitettiin se seula siihen perus verikokeeseen joka otetaan raskauden aikana? Vanhoista äitiyskorteista päättelen että veren kuvia on otettu aiemmissakin raskauksissa....apua, aika on hyvin kyllä kullannut muistoja, tässähän saa opetella kaiken uusiks :grin
 
Mulla nt-ultra 19.8 ja silloin 11+5 :happy:
Meillä sama LA ja oon ihan ihmeissäni täällä, että noinko pian se jo on.:hilarious: Ensi tiistaina mulla eka neuvola, niin sittenhän nämä alkavat selkiytyä.
 
Haluavat varmaan tehdä uuden varhaisultran kun sulla viikkoja vasta niin vähän. Nt-ultra on sitten siellä viikoilla 11-13, yleensä rv12 :)

Aivan joo niin voikin olla :) Näin olin itekkin käsittänyt että Nt ultra on siellä rv 12 paikkeilla, mutta jotenkin menin sekasin kun tarjosivat uutta ultraa niin pian:grin Kiitos selvennyksestä
 
Kiitos!
Käviköhän tässä niin, että mulle laitettiin se seula siihen perus verikokeeseen joka otetaan raskauden aikana? Vanhoista äitiyskorteista päättelen että veren kuvia on otettu aiemmissakin raskauksissa....apua, aika on hyvin kyllä kullannut muistoja, tässähän saa opetella kaiken uusiks :grin

Siinä rv 10 tienoilla katotaan verestä useampikin juttu ja myös samalla ne seulat jos niihin osallistuu. Jos osaallistuu niin on verikoe, nt-ultra ja sit saa kirjeen kotiin missä kerrotaan ns. riskikerroin. Jos riski on matala, niin enempää ei tutkita ennen kuin rakenneultrassa, mutta jos riski on korkea niin saa päättää haluaako jatkotutkimuksiin ja mahdollisesti tuloksista riippuen päättää raskauden vai haluaako olla tutkimatta enempää.
 
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Kait mä vahingossa lupauduin sit siihen verikokeeseen, laittoi vaan samaan nippuun kaiken muunkin!!
 
Kiitos tyhjentävästä vastauksesta. Kait mä vahingossa lupauduin sit siihen verikokeeseen, laittoi vaan samaan nippuun kaiken muunkin!!


Parhaassa tapauksessa saat tietää et kaikki on ok ja pahimmassa pääset valmistautumaan jo raskausaikana siihen että vauvalla voisi olla jotain ongelmia. Toki voit vielä sinne verikokeeseen mennessä sanoa että et sittenkään halua osallistua siihen seulaan, jolloin ne ottaa vaan ne muut testit. :)
 
Meillä sama LA ja oon ihan ihmeissäni täällä, että noinko pian se jo on.:hilarious: Ensi tiistaina mulla eka neuvola, niin sittenhän nämä alkavat selkiytyä.

No joo, mäkin hämmästyin kun tuli postissa aika ultraan että Oho, noinko äkkiä? :grin
Kävin keskiviikkona neuvolassa ja jo perjantaina kolahti luukusta kirje. Neuvolassa kyllä sanoivatkin että tonne Porvooseen pääsee nopeasti. Niillä on siellä vielä äitiyspoli vaikka synnäri lakkautettiinkin. Se on ihan suunnaton harmi :sorry: tytön kerkesin vielä Porvoossa saamaan.
 
No joo, mäkin hämmästyin kun tuli postissa aika ultraan että Oho, noinko äkkiä? :grin
Kävin keskiviikkona neuvolassa ja jo perjantaina kolahti luukusta kirje. Neuvolassa kyllä sanoivatkin että tonne Porvooseen pääsee nopeasti. Niillä on siellä vielä äitiyspoli vaikka synnäri lakkautettiinkin. Se on ihan suunnaton harmi :sorry: tytön kerkesin vielä Porvoossa saamaan.
Minäkin olen edelliset synnyttänyt pienemmässä yksikössä. Mitenhän kylmää kyytiä yliopistollisessa saa.:rolleyes: Ja lähinnä se, että mulla ollut kaikki synnytykset kovin nopeita ja nyt on välimatkaa.
 
Mä olen kaksi isossa yksikössä synnyttänyt ja ihan kiinni kätilöstä joka osuu kohdalle et miten menee. Hyvin loppuken lopuksi kummatkin :) Ja isossa sairaalassa on maan huippuosaaminen lähellä jos jotain menis pieleen ja kun monta kätilöä vuorossa niin paljon mahdollisuuksia vaihtaa. :) on siinä omat hyvät puolet, vaikka ymmärrän oikein hyvin että harmittaa että ei pääse tuttuun paikkaan. Mullakin tulee olemaan uudet tilat kun synnytykset on siirtyneet Jorvista viereen rakennettuun Espoon sairaalaan.
 
Mulle suositeltiin et 13 alkavalla viikolla menisin. Näkyy sit mahdollisimman paljon. Ultra 13+0
 
Mulla neuvola 19.8 ja siitä laittavat lähetteen äippäpolille.
 
Voi ku pääsis ensin edes sinne neuvolaan asti :rolleyes:

Ihan sama fiilis, vielä yli viikko neuvolaan:rolleyes: Onneksi meillä neuvolassa ultrataan, vaikkakin semmoisella ikivanhalla laitteella, niin vähän tietää onko kaikki kunnossa...
 
Ens viikon perjantaina menossa jolloin viikkoja kasassa 11+4. Sain itse valita ajan ja toi sattui olemaan meillä vapaapäivä joten otin sen!
 
30.8 nt ulta! Silloin menossa 12+1. 15-22.8 välissä pitää käydä verikokeissa. Osallistutaan seulontaan
 
Tänään oli nt-ultra :) :Heartred Niskaturvotus oli vain 0,5mm, vauva liikkui minkä kerkesi! Hyvin vauhdikas pikku kaveri:) Laskettu aika aikaistui päivällä ja la on nyt 4.3, enää sitä ei vaihdeta. Olo on niin helpottunut!
 
Viimeksi tiedon seulojen tuloksesta, ettei kohonnutta riskiä ole, sai netpostiin parin tunnin päästä ultrasta. Nyt odotan samaa :) Tai toivon..
 
Mulla olis 1 1/2 viikkoa vielä ultraan. Verikokeissa kävin keskiviikkona.
 
Tänään oli nt-ultra :) :Heartred Niskaturvotus oli vain 0,5mm, vauva liikkui minkä kerkesi! Hyvin vauhdikas pikku kaveri:) Laskettu aika aikaistui päivällä ja la on nyt 4.3, enää sitä ei vaihdeta. Olo on niin helpottunut!

Ihanaa, paljon onnea Bella Swan! :Heartred
Sulle tuli sama laskettu aika kun mulle :) Saa vaan nähdä, vaihtuuko itsellä se nt-ultrassa.
Mulla se on edessä maanantaina, hui kun se jännittääkin!
 
Takaisin
Top