Nt-ultra

Voih, mulla vasta tänään oli varhaisultra niin nt-ultra varmaan joskus 5vko päästä!
 
Voi ku pääsis ensin edes sinne neuvolaan asti :rolleyes:
 
Varmaan joskus tän kuun lopulla tai ens kuun alussa. Ens viikon pe neuvola, niin sen jälkeen selviää :)
 
Sais edes sen nla-ajan varattua :angelic: keskiviikkona varhaisultra, niin sen mukaan varailen nt-ajan aja sitte kun viikot tarkemmin selvillä mut varmaan jonneki syyskuun alkuun sitte.
 
Pitäisi varata aika tämän kuun viimeiselle viikolle. Sillon viikot jotakin 12+.
 
Mullakin joskus elokuun lopulla!

Meneekö kaikki tähän tutkimukseen?
 
Mullakin joskus elokuun lopulla!

Meneekö kaikki tähän tutkimukseen?

Tämä on nykyään kunnallisen tarjoama (ennen ei ollu pakko tarjota kahta ultraa, mut nykyään on) niin varmasti lähes kaikki menee. Nt-ultrassa pystyy vielä arvioimaan raskauden keston aika varmasti ja varmistetaan laskettu aika mikä on kelan tukia ajatellen ihan hyvä tietää. Sen nt-ultraan liittyvän verikokeen jättää moni esim.uskonnollisten syiden vuoksi käymättä. Rakenneltrassa vaikuttaa jo sikiön omat geenit enemmän joten raskauden kestoa ei pystytä enää niin tarkasti arviomaan :)
 
Oliko et joku 95% odottajista osallistuu tai enemmänkin. Suurin syy taitaa olla että pääsee näkemään vauvansa vaikka se ns. oikea syy on seuloa ne vauvat joilla vois olla esim downin syndrooma tai että alkio/sikiö on menehtynyt. Just ne jotka ei osallistu aattelee että pitäisivät vauvan kumminkin eivätkä halua tietää etukäteen mahdollisista ongelmista.
 
Me esikoisesta ei osallistuttu seulaan mutta käytiin silti ultrassa. Oltiin odotettu raskautta niin kauan ja ICSI:llä se vihdoin saatiin alkuun niin aateltiin että eipä me sitä keskeytettäis kuitenkaan.
Nyt varmaan osallistutaan myös seulaan.
 
Täytyisi soittaa ja varata aika. Menee varmasti 4-5 viikon päähän.
 
Minulla oli vasta eilen varhaisultra, ja nyt olisi viikkoja 5+4. Sain kuitenkin uuden ajan ultraan kahden viikon päähän, jolloin viikot olisi 7+3.. Osaako kukaan sanoa että voiko Nt ultra olla niin aikaisilla viikoilla? Vai olisiko tämä sitten joku muu ja Nt ultra tulisi sitten vielä siitäkin parin viikon päähän? En tajunnut siinä puhelimessa kysyä, kun soittivat niin yllättäen.
 
Minulla oli vasta eilen varhaisultra, ja nyt olisi viikkoja 5+4. Sain kuitenkin uuden ajan ultraan kahden viikon päähän, jolloin viikot olisi 7+3.. Osaako kukaan sanoa että voiko Nt ultra olla niin aikaisilla viikoilla? Vai olisiko tämä sitten joku muu ja Nt ultra tulisi sitten vielä siitäkin parin viikon päähän? En tajunnut siinä puhelimessa kysyä, kun soittivat niin yllättäen.
Haluavat varmaan tehdä uuden varhaisultran kun sulla viikkoja vasta niin vähän. Nt-ultra on sitten siellä viikoilla 11-13, yleensä rv12 :)
 
Jäin nyt miettimään että ymmärsinkö jotain väärin eilen! Mikä ero on seulalla ja tällä nt-ultralla?
Terkkari puhui vain seuloista ja selitti mitä niihin kuuluu ja sanoin että ihan mieluusti menen, käsitin kuitenkin että oli kyse nt- ja rakenneultrasta, ei muusta!

Käsittääkseni nt-ultran täytyy osua tiettyjen viikkojen väliin ja sen täytyy olla viikon 10 jälkeen aikaisintaan! Korjatkaa jos oon väärässä!
 
Jäin nyt miettimään että ymmärsinkö jotain väärin eilen! Mikä ero on seulalla ja tällä nt-ultralla?
Terkkari puhui vain seuloista ja selitti mitä niihin kuuluu ja sanoin että ihan mieluusti menen, käsitin kuitenkin että oli kyse nt- ja rakenneultrasta, ei muusta!

Käsittääkseni nt-ultran täytyy osua tiettyjen viikkojen väliin ja sen täytyy olla viikon 10 jälkeen aikaisintaan! Korjatkaa jos oon väärässä!
Seulaan kuuluu sekä verikokeet että nt-ultra, joiden tuloksista lasketaan riskikerroin. Jos ei osallistu seulaan, voi jättää verikokeet väliin ja käydä "vain" katsomassa että lapsi kasvaa edelleen oikeassa vauhdissa, ja kyllä hoitaja voi halutessasi myös niskaturvotuksen mitata mutta sitä tulosta ei voi sitten verikokeisiin verrata.
 
Takaisin
Top