Nt-ultra

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2017' aloitti rosamamma, 9 touko 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. MomsteR Peruskäyttäjä Joulukuun mammat 2017

Ohhoh...tosi iso harppaus :)

Mulle ainakin käy että jäät meihin!!!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 2
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. Suski.81 Tuttu foorumilla

Vähä olin/muut oli epäilly et ois pidemmällä.. jännä et mulla oli yhdet täysin normaalit menkat siinä jo näköjään raskauden aikana..
    Välillä yllättää.. näinkinpäin :)
    • Tykkää Tykkää x 5
  3. MomsteR Peruskäyttäjä Joulukuun mammat 2017

Itelläkin nt-ultra nyt takana...
    Kaikki piänellä mahtavasti ja piänet riskiluvut tuli!
    On se silti aina vaan niin upeeta tonne masuun päästä kurkkimaan:love7
    • Tykkää Tykkää x 8
  4. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Vau Suski.81 sehän sit pomppas :grin Eikö sulla niitten menkkojen jälkeen ollut vielä mitään oireita? Johan sä pääset kohta uudestaan ultraan :)
  5. Air4M Rakastunut foorumiin Joulukuunmammat 2015 Joulukuun mammat 2017

Suski.81, hui olipa melkoinen ylläri!

Meillä tänään nt-ultrassa kaikki kunnossa. Pikkuinen vastasi päivälleen viikkoja 12+2 ja la siis 25.12. Niin huojentunut olo :Heartred
    • Tykkää Tykkää x 11
  6. Suski.81 Tuttu foorumilla

Siis ei mitään oireita.. ekat oireet alko ennen huhtikuun menkkojen oletettua alkamista.. mut sillo oltiinki näköjään jo vkolla 8 tms.. viiltoja yms..

Ja 3vkon päästä rakenneultra ..
    • Tykkää Tykkää x 4
  7. Maatuska83 Ihastunut foorumiin Joulukuun mammat 2017 Marrasmammat 2016

Ei minuakaan haittaa vaikka suski.81 täällä hengaat. :) Pääsit ainakin vauhdilla eteenpäin raskausviikoissa. :D
    • Tykkää Tykkää x 3
  8. Maatuska83 Ihastunut foorumiin Joulukuun mammat 2017 Marrasmammat 2016

Tänään oli se nt-ultra. Kaikki oli hyvin vaikka jännitin alkuun niin, että iski jo lievä pahoinvointi. Yksi matkustaja löytyi tekemästä pomppuharjoituksia. :)
    • Tykkää Tykkää x 10
  9. Pulskutti Aloittelija

Streptokokkia ei katsota verinäytteestä, ja tosiaan yleensä sitä ei katsota alkuraskaudessa ollenkaan. :) Pk-seudulla niitä ei ainakaan alkuraskaudessa seulota, eikä siinä tosiaan ole järkeäkään kun vastaus on voimassa 2vkoa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Pulskutti Aloittelija

Tilanne voi vielä muuttua ennen synnytystä, tuo streptovastaus kun ei ole voimassa kun sen 2vkoa. :) Eli seulovat sen sulta vielä uudestaan ennen synnytystä.
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Ayla85 Peruskäyttäjä

Synnytyksen ajaksi on saatava hoitaja koiralle ja esikoiselle. Luultavasti Helsingistä mun sisko tai miehen veli, mut molemmat on työssäkäyviä. Jos sattuu keskelle viikkoa aamuaikaan, nii menee vaikeaksi. Lentäen mummo tai pappa pikana paikalle?!
  12. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Ayla85 onko siellä päin mahdollista saada tilapäishoitoa? Jotkut yksityiset päiväkodit ja yksityiset pph:t voi sellasta järjestää, kannattaa kysellä sellaseksi varapaikaks jos ei kukaan muu pääse.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  13. Lauraaaaaaa1985 Peruskäyttäjä Joulukuun mammat 2017

Meillä on kans ongelma sitten joskus synnytyksen aikana, että kuka hoitaa esikoisen. Tarvittaessa menen sitten yksin synnyttämään ja mies hoitaa esikoisen, mutta unelmatilanne se ei ole...
  14. Joulukuu14/17 Tuttu foorumilla Joulukuun mammat 2017

Meillä varmaan miehen äitiä pyydetään tulemaan meille asustelemaan synnytyksen tiennoilla. Hän on vain kevät-syksy ajan töissä. Varmaahan ei tietty ole, kuinka kauan anoppi joutuu meillä majailee ennen vauvan syntymää, ja jos pikainen lähtö tulee aiemmin, niin anopilla menee vajaa tunti ajellessa meille.
    Omat vanhempani olisivat tässä lähempänä, mutta suhteeni heihin on hieman erilainen, näin ollen en halua heistä apua
  15. Suski.81 Tuttu foorumilla

Esikoisen kans mun äiti tuli meille 2 viikoksi pohjoisesta sinä päivänä kun mulla oli la. Mutta lapsi syntyi sinä päivänä kun mummon piti lähtee pois... hankki sit junalipun seuraavaksi päiväksi et ehtii ees nähdä pikkusen..

Nyt en tiä miten tehdään. Riippuu vähä tuleeko suunniteltu sektio vai normisynnytys.. suunnitellun kans ois tietty helpompi sumplia se tulo, mut pitää kattoo sinne about vkolle 36 kunnes tiedetään mitä tapahtuu..

Miehen suku ei oo suomessa niin niistä ei apua heru.
    Ystäviä mulla on kyl paljo lähellä et niihin onneks pystyy tarvittaessa tukeutuun. Mielelläni miehen otan synnytykseen..
  16. Hippunen2 Ihastunut foorumiin Joulukuun mammat 2017 Kesämammat 2016

Miksi suunniteltu sektio?:)

Itsellä oli suunniteltu sektio tytöstä mutta tyttö päättikin ruveta syntymään ennen sitä. Ne kun pitkittää sitä leikkauspäivää mahd lähelle la;ta.
  17. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Nt-ultrassa käyty, kaikki hyvin :) Laskettu aika siirtyi myöhemmäksi, eli uusi aika on 29.12. ja oli siis viisi päivää nuorempi kuin menkkojen mukaan. Vastasi siis omia tuntemuksia oviksen suhteen. Tää on eka kerta kun laskettua aikaa jouduttiin muuttamaan. Kaikissa kolmessa edellisessä on pysytty siinä mikä on laskettu 28pv:n kierron mukaan vaikka kierto olisi ollut pidempi. Tää on myös eka kerta kun istukka onkin edessä ja alhaalla, kaikissa muissa on ollu takana ylhäällä. Nyt alko jännittämään meneekö synnytyskin sitten kaikin tavoin erilailla, sitä kun en tahtoisi. Istukka ei kuitenkaa ilmeisesti ollu kohdunsuun tiellä, ja kuulemma vielä nousee sieltä lisää kohdun kasvaessa.
    • Tykkää Tykkää x 5
  18. Ayla85 Peruskäyttäjä

Mekin käytiin nt-ultrassa tänään! Esikoinen sai olla paikalla ja oli rauhassa. Pikkuinen vastasi RV 12+3 ja niskaturvotus OK.
    • Tykkää Tykkää x 6
  19. Bettie Naimisissa foorumin kanssa Toukoäidit 2020 Joulukuun mammat 2017 Tammikuunmammat 2016

Niin juu ja meillä siis nyt 12+0 uuden lasketun mukaan :) Nyt mäkin voin ruveta poksauttelemaan :grin
    • Tykkää Tykkää x 1
  20. Suski.81 Tuttu foorumilla

Hippunen2: mä en auennut esikoisen synnytyksessä kuin 4cm ja se päättyi kiireelliseen sektioon.
    Ne tekee mulle synnytystapa-arvion ja kuvaavat kai (en oo varma) mun lantion et onko rakenteellisesti mulla ees mahdollista synnyttää.

Mun tädillä (4 lasta) on vika ettei aukea kuin pari senttiä, niin kaikki ollut sektioita.

Jaa tämä sivu