Nt-ultra

Enkelilapsi mene yksityiselle tai vaadi neuvolasta lähete uuteen ultraan. Tuo oli todella tökerösti ja huonosti hoidettu! Ei tuollaisen epäilyn kanssa voi jättää noin vaan odottaan rakenneultraan asti!
Tsemppiä kovasti!

Hei kuinka monta niskaturvotuksen mittausta teillä on otettu nt-ultrassa?

Meillä otettiin 2,eka mittauksen aikana pikkunen "pullisteli", näin ultraava kätilö nauroi,ja sen takia otti vielä toisen mitan,kun pikkunen vähän rauhoittui ja vaihtoi asentoa :happy: ei kuulemma ollut niin tarkka tulos "pullistelun" aikana :)

Meilläkin mitattiin kaksi kertaa, molemmilla mittauksilla sama tulos :).

Mä en ees tiedä monta kertaa :D varmaan pari. Kattelin vaam innoissani mitä siel näytöl näkyy. Tänään tuli lappu et kaikki kunnossa :happy:

Kiitos taas sanoista rohkaistuin soittamaan terveystaloon (siellä kys nt ultra) ja utelemaan tyhmänä että neuvolasta oltiin kyselty seurannan perään. Noh kätilö ei ollut kirjoittanut koko käynnistä minkäänlaista raporttia. Yleensähän ne on ainakin mun käynneillä kirjottanu samantein... noh sieltä laittoivat soittopyynnön tälle aamuu että voin ite keskutella kätilön kanssa. Aattelin kinuu sitä lähetettä. Eilen illalla taas vuosi verta ja oon ihan hermorauniona täällä. Alkanu jo oikeestaan odottaa et kuolis se vauva nyt et ei tarviis ootella ja ootella.... Vaikka sisimmissään toivookin et kaikki menis "hyvin" loppuun asti ja pääsis synnyttämään ajallaan syntyvän elävän lapsen ❤️

Enkelilapsi tee valitus kätilön toiminnasta. Toihan on täysin väärin tehty :(

Noh kätilö ei ollut kirjoittanut koko käynnistä minkäänlaista raporttia. ️

Siis apua, mikähän valekätilö siellä on ollut hommissa? :eek: Pysy nyt kovana että saat uuden ajan! :) minkä paikkakunnan Terveystalolla kävit. Oon ite menossa maanantaina Tre:n Terveystaloon nt-ultraan.

Noniin pieni helpotus tän mamman oloon. Kätilö soitti sovitusti aamulla. Nyt kertoi oikein perusteellisesti mitä mun mahassa "tapahtuu", mitkä kriteerit on saada lähete jatkotutkimuksiin. Mistä tämä voi johtua, jne... Eli mulla on se verialue niin pieni, veri ei vuoda yhtenään, selkeetä riekalereunaa ei näy on suurimmat perusteet siihen ettei jatkotutkimuksiin. Täytyy olla iisisti ei rehkimistä/kantamista, jne... Koska verenvuoto ilmenny varsinkin silloin kun on tullut ns ponnistus. Istukka kohdunsuulla niin vaikuttaa että tulee verta.

Nyt tuli paaaljon parempi mieli kätilöstä. Itse rauhallisemmalla päällä vaikkakin täytyy jännittää että kaikki menee ok eikä verenvuoto pahene tästä. Joko itse olin vaan niin sekasin sen käynnillä etten tajunnu mitä puhuu tai sitten hän ei sillä kertaa osannut pukea asiaa sanoiksi. Mukava kätilö loppujen lopuks vaikkakin oli vähän hämminkiä ❤️

Siis apua, mikähän valekätilö siellä on ollut hommissa? :eek: Pysy nyt kovana että saat uuden ajan! :) minkä paikkakunnan Terveystalolla kävit. Oon ite menossa maanantaina Tre:n Terveystaloon nt-ultraan.
Mäki jo mietein et mikä huuhaa tyyppi on et täytyskö tarkistaa valvirasta älä hätäile ei ollu tampereella

Toi kuulostaa jo paljon paremmalta Enkelilapsi . Ois heti sanonu että istukka kohdunsuulla, se ois selittäny hyvinkin paljon jo noita vuotoja, ne kun on silloin paljon yleisempiä. Kannattaa nyt varoiks olla myös selibaatissa, jos ei sitä sulle sanonu.

Mayday: Mä olin Tampereen Terveystalolla ultrassa ja siellä oli ainakin tosi asiallinen kätilö. Jäi siitä hyvä mieli :)

Toi kuulostaa jo paljon paremmalta Enkelilapsi . Ois heti sanonu että istukka kohdunsuulla, se ois selittäny hyvinkin paljon jo noita vuotoja, ne kun on silloin paljon yleisempiä. Kannattaa nyt varoiks olla myös selibaatissa, jos ei sitä sulle sanonu.
Sanoppa se! Mut nyt toivotaan jos se istukka alkais siirtyy siit suulta pois. Juu ollaan.
Isäntä on ottanu oikee tosissaan nyt tän mun "hyysäämisen". Ei tarvi kauheest pyydel ku se on jo auttanu. Itel vaa syyhyis sormet ton puutarhaa mut nyt täytyy tosissaan ottaa rauhallisesti.

Juu sä ehdit sinne puutarhaan ens kesänäkin :) Ei se sieltä mihinkään katoa :) Nyt vaan pidät ittestäs huolta.

Onko täällä muilla ollut tässä tai aikasemmissa raskauksissa istukasta vuotavaa verta? Tai et olis repeytyny?

Multa löytyi hematooma nt-ultrassa ja on istukan kalvojen alla. Mullekaan ei mitään jatkotutkimuksia määrätty mutta soitin itse neuvolaan ja pyysin päästä ultraan ennen vko 20. Sanoin ettei mun pääni kestä siihen saakka ilman mitään tietoa. Mun kätilö ei kyllä ollut hematoomasta moksiskaan.
Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää uutta ultraa ennen rakenneultraa, ihan vaan oman henkisen hyvinvoinninkin kannalta. Varsinkin jos ultra oli kokonaisuudessaan surkea kokemus.

Minullakin tokassa raskaudessa puoliksi kohdunsuulla oleva istukka vuoteli mutta oli rakenneultraan mennessä siirtynyt ylemmäs. Noihin vuotoihin löytyy aina paljon syitä, tokikaan ei kaikkiin (moni jää mysteeriksi).

Viikko vielä omaan nt-ultraan. Tuntuu ikuisuudelta :(

Jee mulla on maanantaina!! En vaa tiedä pääaeekö mies mikä ärsyttää ihan törkeesti! Ei haluu vielä kertoo työnantajalle..

Multa löytyi hematooma nt-ultrassa ja on istukan kalvojen alla. Mullekaan ei mitään jatkotutkimuksia määrätty mutta soitin itse neuvolaan ja pyysin päästä ultraan ennen vko 20. Sanoin ettei mun pääni kestä siihen saakka ilman mitään tietoa. Mun kätilö ei kyllä ollut hematoomasta moksiskaan.
Kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää uutta ultraa ennen rakenneultraa, ihan vaan oman henkisen hyvinvoinninkin kannalta. Varsinkin jos ultra oli kokonaisuudessaan surkea kokemus.
Vois kyllä kysellä et jos itekki pääsis. Täytyy nyt kattoo kun välillä on ihan mieli maassa kun ei pysty nauttii täst raskaudesta ku on pelko ja välillä taas on niin positiivinen olo et kaikki kyl menee ok.... Hmmm... Mulle ei ollu puhetta onko se istukan kalvojen alla?...

Takaisin