Nt-ultra

Verikokeet otettu. Neljä pulloa sieltä otettiin ja virtsanäytteet. Jäi vaan mietityttään että eihän noissa ollu mitään syömis tai juomisrajoitteita ? Mulle sanoi että pitäis omakantaan tulla tulokset.

Ei ollu paastoja. Virtsaa ei meillä otettu. Tänään just kävin itekki antaas verta
 
Mulla tuli suoni tosi kipeäksi. Ai ai. :D
 
Nt-ultrassa käyty ja pienellä näillä näkymin kaikki hyvin, ei tarvitse kuulemma huolehtia. :love7
Mutta ensi viikolla on uusi aika, koska pikkunen on vielä pienempi kuin ar-ultran mukaan, sitä kun ei alakautta tehty.

Osaako kukaan sanoa, mistä löytyisi laskuri millä laskea hedelmöitysajankohta? Ihan mielenkiinnosta vaan, kun tuntuu nämä viikot heittelevän miten sattuu.
 
Paljon sulla olis ollut ar mukaan nyt viikot ja paljonko heitti? Tehtiinkö tämä siis vatsan päältä?

Täältä linkistä ainakin joku laskuri. En ole varma tarkoititko tällaista : http://www.vau.fi/Laskurit/laskettuaika-raskauslaskuri/

Ihana kuitenkin että kaikki hyvin. Kertoiko se tarkemmin mitä kaikki arvot tarkoittaa yms? :)
 
Ihanaa että sulla oli kaikki hyvin Iskallt :) Mä jo huolestuin kun ei susta hetkeen kuulunut .
 
Virtsanäytteen tulokset tuli jo tänään omakantaan!! Ei onneksi ollut niissä mitään. Tää streptokokki mikä täällä joiltain on löytynyt näkyy ilmeisesti veritesteissä sitten? Tulispa nekin nopeasti niin sais sitten tietää ja toivottavasti lakata jännäämästä :D
 
Hihii mun ei tarvi enää huolehtii kissojen kans tai muidenkaa et sais sen toksoplasman! Oon sairastanut sen joskus todennäkösesti lapsena ku maalla asuttii ja kissat ulkoili ja oli kaiken maailman eläintä ja porkkanatki syötii tyylii suoraa mullasta :D nyt on sit immuniteetti toksoplasmaa :D
 
Hihii mun ei tarvi enää huolehtii kissojen kans tai muidenkaa et sais sen toksoplasman! Oon sairastanut sen joskus todennäkösesti lapsena ku maalla asuttii ja kissat ulkoili ja oli kaiken maailman eläintä ja porkkanatki syötii tyylii suoraa mullasta :D nyt on sit immuniteetti toksoplasmaa :D

Pyysitkö päästä testiin vai otettiinko se automaattisesti? Ite haluisin kanssa testata oonko sairastanut sen aiemmin. Ei tarviis sitä miettii ja ehkä turhaan pelätä tässä sitten. :hilarious:
 
Kiitos Bettie ja Diann.
Tuon laskurin mukaan (ar-ultrassa saadun lasketunajan mukaan) hedelmöitys olisi tapahtunut 3.4. eikä se nyt mitenkään voi pitää paikkaansa. Minullahan oli 29.3. ilmeisesti kiinnittymisvuoto. Ovis se ei ole voinut olla tai en olisi raskaana. Tuskin miehen siittiöt elää kahta viikkoa :wacky: En nyt muista tarkalleen mikä päivä oli viimeisin seksipäivä, olisikohan ollut 24.3. Jokin tässä nyt mättää, täytyy kysyä ensi viikolla ultrassa asiasta.
Ar-ultra tehtiin vain mahan päältä ja tämä nt-ultra sekä että. Nt-ultran mukaan sikiö oli 2 päivää pienempi kuin ar-ultrassa arvioitu.

Ne veriseulan tulokset eivät edes heillä Oysissa näy, joten niihin ei puututtu. Aikoi kyllä kysyä asianosaisilta, että miksi ne tulokset näkyy asiakkaille, koska ne ei näy edes hoitohenkilökunnalle.
 
Virtsanäytteen tulokset tuli jo tänään omakantaan!! Ei onneksi ollut niissä mitään. Tää streptokokki mikä täällä joiltain on löytynyt näkyy ilmeisesti veritesteissä sitten? Tulispa nekin nopeasti niin sais sitten tietää ja toivottavasti lakata jännäämästä :D
Mulla otettiin puikko näytteellä suoraan alapäästä se streptokokki näyte viime raskaudessa. Ja mulla otettiin vastaloppuraskaudessa tämä kyseinen testi.
 
Mulla otettiin puikko näytteellä suoraan alapäästä se streptokokki näyte viime raskaudessa. Ja mulla otettiin vastaloppuraskaudessa tämä kyseinen testi.
Minultakin otettiin loppuraskauden lääkärikäynnillä suoraan alapäästä näyte. Esikoista odottavilla se kai yleensä otetaankin vasta myöhemmin? Tai liekö tässäkin paikkakuntaisia eroja.
 
Nt-ultrassa käyty ja pienellä näillä näkymin kaikki hyvin, ei tarvitse kuulemma huolehtia. :love7
Mutta ensi viikolla on uusi aika, koska pikkunen on vielä pienempi kuin ar-ultran mukaan, sitä kun ei alakautta tehty.

Osaako kukaan sanoa, mistä löytyisi laskuri millä laskea hedelmöitysajankohta? Ihan mielenkiinnosta vaan, kun tuntuu nämä viikot heittelevän miten sattuu.

Hei mä kävin varhaisultrassa omien laskujen mukaa 7+4. Ultrattii alakautta ja kätilö sai lukemat 7+0, 7+1 ja 7+2. Et pienempi oli ku mu lukema ja veikkas et lähempänä tota 7+2 varmaa on. Neuvola laskee sen 28 päivä mukaa et olis toi mun alkuperänen laskutapa eli 7+4 silloinki ja nyt nt ultra mahan päältä oli 12+1 ja siellä tulos oliki 12+2 eli päivä vanhempi :s heittoja ollu et onkoha siltikää iha tasa varma tulos. Ite nyt sit poksuttelen viikot sillä alkuperäsellä 28päivä kierolla ja lasketuajan mukaan :)
 
Pyysitkö päästä testiin vai otettiinko se automaattisesti? Ite haluisin kanssa testata oonko sairastanut sen aiemmin. Ei tarviis sitä miettii ja ehkä turhaan pelätä tässä sitten. :hilarious:

Otin jo varhaisultrassa puheeks ni kätilö sanoi siellä että voi pyytää ja kysyy neuvolassa ottaako testii. Kuulemma riippuu iha paikkakunnasta että tekeköö sitä ku ylimääränen. Otin sit puheeks neuvolas toksoplasman ku kerroin et on monta kissaa ni se sit heti sano voidaa ottaa verikoe siitä myös samalla (ku otettii ne muut verikokeet) ni sit näkee ja ei tarvi sit stressaa et sais tuoreen tartunnan :) en ehtiny ite viel ees kysyy saanko testiä ku jo ehdotti :)

Kannattaa kysyy neuvolas voiko sitä tutkia jos huolettaa :)
 
Okei. Pitääpä kysellä seuraavalla kerralla. :happy:
 
Kiitos Bettie ja Diann.
Tuon laskurin mukaan (ar-ultrassa saadun lasketunajan mukaan) hedelmöitys olisi tapahtunut 3.4. eikä se nyt mitenkään voi pitää paikkaansa. Minullahan oli 29.3. ilmeisesti kiinnittymisvuoto. Ovis se ei ole voinut olla tai en olisi raskaana. Tuskin miehen siittiöt elää kahta viikkoa :wacky: En nyt muista tarkalleen mikä päivä oli viimeisin seksipäivä, olisikohan ollut 24.3. Jokin tässä nyt mättää, täytyy kysyä ensi viikolla ultrassa asiasta.
Ar-ultra tehtiin vain mahan päältä ja tämä nt-ultra sekä että. Nt-ultran mukaan sikiö oli 2 päivää pienempi kuin ar-ultrassa arvioitu.

Ne veriseulan tulokset eivät edes heillä Oysissa näy, joten niihin ei puututtu. Aikoi kyllä kysyä asianosaisilta, että miksi ne tulokset näkyy asiakkaille, koska ne ei näy edes hoitohenkilökunnalle.

2pv on pieni hietto . Mulla on molemmat lapset ollu pienemmillä viikoilla nt ultrassa kuin ar. Esikon la siirtyi melki viikolla ja tytön 5pv taaksepäin. Tämänin siirtyy koska ne laskee neukussa 28pv mukaan
 
Nt 4 tunnin päästä, ja jännittää ihan mahoton!
Viime yönä näin unta, että menin ultraan ja SALIKSIEN KALLE oli ultraaja,ja se oli humalassa ja nauraa kikatteli vaan aluksi joka asialle. Sit heräsin siihen ku se laitto sen "ultrakapulan" mun mahan päälle ja pudisteli vaan päätänsä :sad001
 
Ainiin ja noihin tuloksiin; mulla lukee omakannassa että multa löytyi streptokokki. Se onkin taas ihan uusi juttu. Ilmeisesti ei aiheuta muutakuin että synnytyksen aikana saan antibioottia suoraan suoneen?

Ei aiheuta ihmeitä :) todella antibioottia suoneen synnytyksen ajan. Jos synnytys lähtee käyntiin vesien menolla niin suoraan yhteys synnärille, ottavat sut heti sisään.
 
Virtsanäytteen tulokset tuli jo tänään omakantaan!! Ei onneksi ollut niissä mitään. Tää streptokokki mikä täällä joiltain on löytynyt näkyy ilmeisesti veritesteissä sitten? Tulispa nekin nopeasti niin sais sitten tietää ja toivottavasti lakata jännäämästä :D

Ei tätä mulla ainakaan esikoisen aikaan erikseen otettu. Synnytys lähti käyntiin spontaanilla vesien menolla, ilman suppareita. Synnärille piti lähteä heti kun paria päivää aiemmin neukun mukaan poika ei ollut kiinnittynyt. Streptokokki selvisi siis vasta synnärillä. Ilman sitä olisivat laittaneet kotiin odottelemaan.
 
Kardulla, mäki luulin et oisin sen joskus sairastanut, kun meilläki oli ulko/sisäkissoja ja metsästäviä sellasia koko lapsuden. Mut esikon odotusaikana lääkäri sitte neuvolassa laitto lähetteen sinne kokeisiin ja vasta-aineita ei löytyny. Joten mä en meillä koske kissanhiekkalaatikkoon enkä noihin raakaruokiin mitä kisu meillä saa. Saa mies hoitaa sen puolen täysin. Toi toksoplasman testaus on siitä "jännä" et eri maissa on eri käytännöt. Hollannissa vai oliko Belgiassa siä testataan joka raskaudessa ja useemman kerran, kun on niin yleinen siellä.
 
2pv on pieni hietto . Mulla on molemmat lapset ollu pienemmillä viikoilla nt ultrassa kuin ar. Esikon la siirtyi melki viikolla ja tytön 5pv taaksepäin. Tämänin siirtyy koska ne laskee neukussa 28pv mukaan
Ei minua se pelkkä kahden päivän heitto mietitytä, vaan se kun ar-ultrassa siirtyi 5 päivää taaksepäin + nyt vielä lisäksi kaksi päivää taaemmas. Mietin vain miten se voi olla mahdollista olla niin myöhäinen..
 
Takaisin
Top