Nt-ultra

Mites nyt toimitaan, kun ohjeissa lukee, että ultraan saa tulla yksi aikuinen mukaan, mutta lapset ei sais tulla. Meillä on tää 1v 2kk eikä ketään kenelle laittaa hoitoon tuoksi aikaa. Ois kuitenki kiva, että mieskin olisi koko ultran ajan paikalla, eikä menis lapsen takia ulkopuolelle, jos se "häiritsee kätilön työskentelyä" :meh:
 
Mites nyt toimitaan, kun ohjeissa lukee, että ultraan saa tulla yksi aikuinen mukaan, mutta lapset ei sais tulla. Meillä on tää 1v 2kk eikä ketään kenelle laittaa hoitoon tuoksi aikaa. Ois kuitenki kiva, että mieskin olisi koko ultran ajan paikalla, eikä menis lapsen takia ulkopuolelle, jos se "häiritsee kätilön työskentelyä" :meh:

Miten olis joku palkattu lastenhoitaja? MLL kautta vaikka? Tai sitten vaan mies odottaa ulkopuolella siihen asti että "työt on hoidettu" ja voi tulla vaan ihailemaan masuasukkia.
Mä ymmärrän kyllä hyvin ton ettei lapsia sinne huoneeseen haluta, mut on se aina hankala löytää hoitajaa:sad001
 
Meilläkin luki ultra ohje lapussa ettei lapsia ultraan mukaan, mutta kun kysyin paikanpäällä ultraajalta että saako 1v7kk tulla mukaan, vai jääkö miehen kanssa käytävään leikkimään,niin lupasi tulla :)
Ultrasi mahan päältä ja kätilö ehdotti että jos pitää alakautta, niin sitten mies lähtee pojan kanssa käytävälle :happy: mut onneks näky mahan päältä niin hyvin ettei tarvinnu :happy:
 
Enkelilapsi: Mä olen sitä mieltä että monelta suuremmalta murheelta pääsee kun vaatii itselleen mielenrauhaa. Pelkoraskaus on kamala kokemus. Mulle ei sen kummemmin selitetty mitä tarkoittaa että hematooma on kalvojen alla. Onko istukka revennyt vai verisuonetko siellä vuotelee...
 
Tänöön ultrailtu! Kaikki hienosti ja tyyppi tosi villillä päällä. Ihan hassua, kun tuo meidän typy ei koskaan ultrissa ollut mikään kova liikehtijä ja tämä puolestaan jumppas minkä kerkesi :) Laskettu aika muuttui päivällä aikaisempaan, nyt 19.12.
 
Mites nyt toimitaan, kun ohjeissa lukee, että ultraan saa tulla yksi aikuinen mukaan, mutta lapset ei sais tulla. Meillä on tää 1v 2kk eikä ketään kenelle laittaa hoitoon tuoksi aikaa. Ois kuitenki kiva, että mieskin olisi koko ultran ajan paikalla, eikä menis lapsen takia ulkopuolelle, jos se "häiritsee kätilön työskentelyä" :meh:


Mites sitten kun menet synnyttää? Saatteko esikoisen jonnekkin hoitoon vai meetkö ilman miestä synnyttää? :confused:
 
Ei oo meiänkään helppo saada lapsia kellekään hoitoon. Ainoo varteenotettava on mun äiti, ja hänellä kolmivuorotyö. Nyt onneksi yövuorosta pääsee perjantaina meiän muksuja vahtii siks aikaa ku on nt-ultra. Viimeks oli pekkasella kun mentii synnyttämään. On pari muutakin jotka on sanonu et voi tarvittaessa ottaa, mut ne ei oo sellasia joille haluis koko konkkaronkan laittaa kerralla. Me muutenkin jos halutaan tehä jotain kahestaan, joudutaan suunnittelee tyyliin puol vuotta etukäteen et mitä ja milloin et saadaa varmasti joku hoitaja.
 
Mulla ei mies tuu ultraan huomenna vaan ottaa lapsen duuniin hoitoon siks aikaa. Ois se kiva ku tulis, mut en tee tästä tappelun aihetta.
 
Nyt uskaltaa jo hengittää vapaammin kun on nt ultra takana ja kaikki hyvin :smiley-bounce013 la aikastui tosin muutamalla päivää, ennen 27.12, nyt 24.12 :greet008 positiivisia uutisia tarvittiinkin tähän väliin... Vielä tarvis alkaa kertoon jopa isommille lapsille, voi tulla äitille noottia ehkäsystä ja seksistä :laughing025
 
Mullakaan ei tuu mies ultraan mukaan vaan jää lasten kaa...rakenne ultraan koittaa tulla,mut viimeks esim ei ollu...mua se ei haittaa yhtään,varsinki ku tiiän ettei se johdu välinpitämättömyydestä...on vaa jo niin mones,että aika rutiini juttu käydä siä...kyllä ultra kuvat silti kiinnostaa heti ja kuulumiset sieltä muutenkin...
Ei myäskään oo ollu jokaisessa synnytyksessä mukana,vaikka toki haluis...
Mä ymmärrän täysin ettei ultraan haluta lapsia mukaan ja on jopa väärin että jos siittä erikseen myös etukäteen kerrotaan että siittä joustetaan...koska jos joku joustaa ja joku ei niin se ei o reilua...
...vaikka siis ite en ees haluis ottaa lasta sinne mukaan...en minkään ikästä...
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
Äh, eipä se mies voi hoitaa huomenna poikaakaan.. sille tuli sellanen työjuttu mistä ei voi luistaa. Mut onneks sain kaverin kattoon poikaa siks aikaa.
 
Itselle olis kyllä ihan megaluokan harmi jos mies ei pääsisi ultriin ja etenkin synnytykseen mukaan :confused: Mutta ymmärtäähän sen, että aina tilanteet ei vaan ole niin ihanteellisia, että kaikki menis niin kuin haluaisi. :sad001
 
Meillä se,ettei mies ole ollut synnytyksessä mukana on puhtaasti johtunut kerran siittä,että sanoin vie varmuuden vuoks mut ensin sairaalaan ja sit lapset hoitoon ja sit tosiaan synnytin jo omat vaatteet päällä... kun miäs ehti paikalle oli vauva jo tissillä... toinen kerta mies oli töissä yövuarossa ja siihen kun soittaa tilalle toisen (ei voi lähteä ennen sitä) meni sen verran aikaa,ettei kerennyt...synnytyssaliin kyllä kerkes sillonki mut vauva oli jo kapaloitunakin...ja nyt viimesimmällä kerralla oli kyllä lähellä mut oli sen verta nopee tilanne,etten tajunnu huutaa häntä kunnes vauva oli jo mun käsillä...toki oli salamana siinä ja soitti ambulanssit ja hualehti meistä,sai leikata kyllä napanuaranki...
Ja mua ei henk.koht o haitannu,ettei miäs o mukana,mua on vaa ärsyttäny ja harmittanu hänen itsensä pualesta,koska tiiän että hän todella haluis jokaisen lapsensa syntymän nähdä...
Ja ultrat tosiaan alkuun kävi aina mukana,mutta perheen kasvaessa se on jäänyt...odotetaan silti yhdessä ja puhutaan paljon,niin se ei haitanne...rakenneultrat on koittanu mukana käydä,mut viimeks tuli viime hetkellä hoitaja este ja niin hän jäi kotiin...yhtä rakas se piäni meille molemmille silti on ja yhtä rakkaita on myäs olemassa olevat,että jonkunhan niidenkin kanssa on oltava :)
 
Kyllä minäkin haluan ehdottomasti miehen mukan ultriin ja etenkin synnytykseen!
Niin paljon helpompaa kun se tuki on siinä vierellä mukana, etenkin jos kuulee huonoja uutisia kuten kerran. Ei tarvitse sitten itkusilmässä kotona myöhemmin uudelleen selittää samaa mitä lääkäri sanoi jne.
 
Meillä se,ettei mies ole ollut synnytyksessä mukana on puhtaasti johtunut kerran siittä,että sanoin vie varmuuden vuoks mut ensin sairaalaan ja sit lapset hoitoon ja sit tosiaan synnytin jo omat vaatteet päällä... kun miäs ehti paikalle oli vauva jo tissillä... toinen kerta mies oli töissä yövuarossa ja siihen kun soittaa tilalle toisen (ei voi lähteä ennen sitä) meni sen verran aikaa,ettei kerennyt...synnytyssaliin kyllä kerkes sillonki mut vauva oli jo kapaloitunakin...ja nyt viimesimmällä kerralla oli kyllä lähellä mut oli sen verta nopee tilanne,etten tajunnu huutaa häntä kunnes vauva oli jo mun käsillä...toki oli salamana siinä ja soitti ambulanssit ja hualehti meistä,sai leikata kyllä napanuaranki...
Ja mua ei henk.koht o haitannu,ettei miäs o mukana,mua on vaa ärsyttäny ja harmittanu hänen itsensä pualesta,koska tiiän että hän todella haluis jokaisen lapsensa syntymän nähdä...
Ja ultrat tosiaan alkuun kävi aina mukana,mutta perheen kasvaessa se on jäänyt...odotetaan silti yhdessä ja puhutaan paljon,niin se ei haitanne...rakenneultrat on koittanu mukana käydä,mut viimeks tuli viime hetkellä hoitaja este ja niin hän jäi kotiin...yhtä rakas se piäni meille molemmille silti on ja yhtä rakkaita on myäs olemassa olevat,että jonkunhan niidenkin kanssa on oltava :)


Sulla ollut kyllä niin super nopeita noi synnytykset! Tiiän kyllä että pärjäisin yksinkin, mutta just harmittais miehen puolesta kauheesti kun hän haluaa olla niin paljon mukana. Toki lapsi on rakas vaikka mukaan ei pääsisi tai vaikka verikammon takia haluaisi. :)
 
Huomenna nt-ultra. Meillä mies onneksi pääsee käymään töistä välillä ultrassa. Viimeksikin tuli ultriin mukaan, neuvolaan en miestä tarvitse, kun joutuisi ajaa eri paikkakunnalle jonku neuvolamittausten takia. :D
Ekan lapsen synnytin yksin, kun silloinen puolisoni inhosi sairaaloita eikä halunnut nähdä koko toimitusta, joten oleskeli odotushuoneessa telkkua katsoen. Oisihan se tuki ollut kiva juttu kun kaikki oli uutta ja pelottavaa, mutta minkäs teit. Nykyään ei olisi katastrofi vaikkei mies synnytykseen tulisikaan, kun ite tiedän mikä on homman nimi. Mutta kyllä tuo nykyinen haluaa lapsensa syntymän nähdä.
 
Takaisin
Top