NT-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niinpä vihdoin mekin päästiin ultraan! Siellä pieni köllötteli, oli jo 6,6 cm pitkä :) Kovasti viuhtoi, pisti peukkua suuhun ja hyöri ympäriinsä. Kaikki oli kohdillaan ja sormetkin päästiin laskeen. Ihanaa! Ihan uskomatonta että tuollainen pieni ihmisen alku siellä kasvaa! LA pysyi suht kohdillaan 12+5 ollaan!

Mulla oli eka ultra viikko sitten. Kaikki hyvin ja laskettu aika 4.8. :cat: Ei sieltä mitään linssiludea oo ilmeisesti tulossa, mut mahdollinen potkunyrkkeilijä! Samana päivänä selvis vielä, et ultra bra tekee comebackin :woot: Eli mikäs tässä kesää odotellessa!

Vihdoinkin! NT-ultra takana! Siellä tosiaan on jokin kasvamassa! On kyllä niin hassu tunneo_O Vielä seulontulosten lausuntoa odotellaan, ne tulee kotiin postissa. Pikkuinen olikin kovin pikkuinen ja laskettu aikakin muuttui. Pitääkin käydä päivittämässä :happy:

Lisää hyviä uutisia teillä, kiva juttu! <3 hei mistä tietää jos vauveli hikottelee tai miltä se niinku tuntuu? :D ultraaja sano et miulla on istukka takana et voin alkaa jo 2-3 viikon pääst tuntemaa liikkeitä, jaiks :)

Kiva kuulla muidenkin mukavasti menneistä ultrista! Me käytiin ultrassa maanantaina ja nähtiin masussa ihana pikkuinen vauveli köllöttelemässä. <3 Laskettu aika aikaistui päivällä ja on 10.8., nyt siis menossa 13+0. Vauva makoili melko rauhallisesti, vilkutti, imi peukaloa ja teki vatsarutistuksia, kunnes vähän riehaantui kun kätilö vähän härnäsi, heitti kuperkeikkaa ja heilui. Kätilöllä oli kuulemma joku vanhempi ultralaite käytössä, mutta hyvin näkyi silläkin pienet sormet ja nenänpää ym.

Niskaturvotus oli normaali, 1,8 mm ja kirje tuli kotiin maanantaisen ultran jälkeen jo eilen keskiviikkona (HUS-alue), ei kohonnutta riskiä.

Mukavan kätilön tekemä nt-ultra oli todella ihana kokemus, vaikka nähtiinkin vauva jo varhaisultrassa 7+4 ja sen jälkeen vielä kahdesti mieheni työpaikalla mieheni ultraamana. Jostain syystä olen pitänyt tuota nt-ultraa tärkeänä etappina ja nyt uskaltaa jo luottaa tulevaan, ensimmäisen vaatteenkin ostin ultran jälkeen. Tsemppiä odotukseen vielä ultraa odottaville!

Meilläkin alkuviikosta oli vihdoin nt-ultra, oli ihana nähdä vauva viimein. Kaikki oli hyvin, vastasi 12+6, vaikka kuukautisista laskettaessa 12+4. Itse olin ajatellut, että olisi muutaman päivän vähemmän, mutta kiva näinkin päin. Täällä ei laskettua aikaa muutea suuntaan eikä toiseen, ellei ole yli viikkoa heittoa. Niskaturvotus oli 1,3, sama mikä esikoisestakin, aika hassua :)

Minulle oli tullut verikokeiden tulokset kantaan ja vaikka täältä olin lukenut ettei kannata mennä googlettamaan tuloksia, löysin itseni etsimästä selityksiä veriarvoille. Selityksiähän sitten löytyi yhtä monta kuin oli raskaana olleet kirjoittaneet omista tuloksistaan. Maanantaihin asti pitäisi vielä jaksaa odottaa ensimmäistä ultraa.

Ihanaa kohthaa myö aletaa tääl puhumaa et kelle tulos poika ja kelle tyttö, rakenneultraa odotellessa<3
Rakenneultraa odotellessa! :) Saa nähdä miten tää aika menee nyt tässä np-ultran ja rakenneultran välissä. Mä huomasin et ku np oli viikko sitten niin siitä lähtien on aika kulunu hitaasti! Tää on vähän tällänen välivaihe kun potkut ei vielä tunni ja mahakaan ei oikeen oo kasvanu.. Rakenteen jälkeen aletaan sit varmaan odottamaan synnytystä!:joyful:

Voi, minä vieläkin odotan tuloksia verikokeista. Ultrasta on kohta jo 2 viikkoa!

Voi, minä vieläkin odotan tuloksia verikokeista. Ultrasta on kohta jo 2 viikkoa!

Mulle sanottiin ultrassa, et tulee soittoa jos jotain poikkeavaa löytyy. Maanantaina oli ultra eikä mitään ole kuulunut, eikä mitään kirjettäkään ole tullut. Omakannasta en osaa muuta tulkita kuin ne "neg" testitulokset. Eli tahtoisin olettaa, että kaikki ok. Aika paljon eri käytäntöjä paikkakunnittain!

Rakenneultraa odotellessa! :) Saa nähdä miten tää aika menee nyt tässä np-ultran ja rakenneultran välissä. Mä huomasin et ku np oli viikko sitten niin siitä lähtien on aika kulunu hitaasti! Tää on vähän tällänen välivaihe kun potkut ei vielä tunni ja mahakaan ei oikeen oo kasvanu.. Rakenteen jälkeen aletaan sit varmaan odottamaan synnytystä!:joyful:

No niimpä! :D no mulla on ens viikolla neuvolalääkäri ja sit ootellaaki rakenneultraa ja kuinka pitkält tää reilu 1.5kk tuntuu ni entäs sit rakenneultran ja synnytyksen väli :D

Mullekki sanottii tos ultras et ne soittelis sielt jos on jotain et ne tulokset tulee ihan parissa tunnissakii. Et ei oo kyl mitää kirjettäkää tullu, tosin vast maanantain kävin ultras :) ja mie eilee soittelin sen kätilön kans ku piti saada pari aikaa samalle päivälle ni sekää ei sanon mitää etteikö kaikki olis hyvin, ni ite oon ainaki aika rauhallisin mielin :)

Keskiviikkona oli ultra ja kaikki hyvin!! Oli mahtavaa kuulla pienen sydän ja nähdä kun vauva liikkui <3 3 päivää pienempi oli mut la pysyi samana, 16.8. Niskaturvotus vähäistä! Kivaa oli myös kun isi ja esikoinen olivat tervetulleita katsomaan myös pikkutyyppiä! :D

Takaisin