NT-ultra

Meilläkin oli kutsussa maininta, että ei lapsia mukaan.
 
Mulle sanottiin että sen takia ei sais jos lapsi säikähtää pimeää ja alkaa itkeä. Tai sit jos äiti tulee lapsen kanssa kahden ei heillä oo aikaa katsoa lapsen perään. Et ok jos tulee joku toinen aikuinen kenen kanssa lapsi on sen aikaa.
 
Mullekin sanoi puhelimessa ajan varannut hoitaja että jos joku katsoo lasta niin voi olla mukana (etenkin kun näin pieni) mutta ollaan kyllä varauduttu siihen että voi olla tylympikin henkilö ultraamassa. Kai siinä on se työrauha juttu ja just ettei lapsi pelkää, tai jos tuleeki huonoja uutisia. Mutta mun mielestä ois parempi että mies ja lapsi pääsis ees alkuun sinne mukaan! Sitten jos lapsi hermostuu tms niin menevät käytävään ja antavat kätilölle työrauhan. Ja jos huonojaki uutisia tulis niin lapsi ei ehkä niin ees huomais asiaa siellä jännässä huoneessa... Jos he ois käytävässä ja mä joutuisin itse kertoon miehelle huonoja uutisia, niin silloin varmasti purskahtaisin itkuun ja silloin tietty lapsi katsoo mua kun oon ollu hetken muualla ja palaan.... Että tämmöiset tuumailut:shifty:
 
Meillä 25.1. np-ultra silloin 13+2. Labrat piti ottaa min vko aiemmin että ehtii saada tulokset jotka itse viedään ultraan kun joka Terveystalolla. Sinne varattiin itse aika ja neuvolasta sai takarajan joka tais olla 13+6. Samalla labrakokeisiini vietiin virtsanäyte ja pitkä lista kaikkea on näköjään omakannassa niistä katsottu mihin neuvolan lääkäri kommentoi "arvot ok". Huikean jännittävää nähdä onko kaikki kunnossa!
 
Muokattu viimeksi:
Sain seulontatulokset muuten jo kahden päivän päästä ultrasta. Ihanaa, että niin nopeasti tuli postissa ja että tulokset oli hyvät!
 
Hei te ketkä ootte jo käyny nt-ultrassa! Ja jos viel joku teistä sattuu lukemaan just nyt.. Aloin varaamaan aikaa verikokeisiin samalle päivälle kun on se nt, mut en yhtään tiedä kauanko siel ultrassa menee. Muistatteko kauanko meni aikaa?
 
En oo tästä raskaudesta vielä käyny, mut muistaakseni ne on puolen tunnin aikoja. Edellisen kerran meillä venähti, kun ei meinannut poitsu antaa niskaa mitata :)
 
Edellisestä raskaudesta mä taas muistelen että lääkäri/kätilö (en muista kumpi oli) oli melkein tunnin myöhässä... Ja ihmetteli sitten kuin mun rakko on niin täynnä :D No kai se nyt on kun ensin on pidätellyt sen käsketyn ajan ja sitte vielä joutunu oottaan pissahädässä tunnin:shifty:
Nojoo mutta pointti oli ettei kannata ihan hilkulle varata niitä aikoja...
 
Täällä kanssa aika tälle aamulle. Jännittää niin, että yöllä ei juuri nukuttanut. Jännitystä lisää melko korkea verikokeen s-hcg-arvo (165). Tiedän, ettei niitä arvoja kannata tulkita itse yhtään, mutta silti mietityttää. Toki ilman tuota lukua, jännittäisin varmasti yhtäpaljon muutenkin.
 
Meillä meni noin 15 min vaan. Sieltä löyty pikku kaveri. Vilkutti, nieleskeli ja hyppi. Kätilö sanoi että paljon liikkuu :) 1,5 oli niskaturvotus. Täällä menee ouluun tulokset verikokeineen ja sieltä tulee vastaus viikon sisällä oma soteen jos ei ole riskiä ja jos riski on niin soittavat synnäriltä. Samalla varattiin rakenneultraan aika
 
Nyt on käyty! Meillä meni alle puolituntia. Ensin juteltiin ja kätilö tetesi, että verikokeen tuloksissa ei mitään silmiinpistävää. Sen jälkeen ultrattiin vatsan päältä. Heti alkuun totesi, että on kovin pieni. Osasin sitä odottaakin pitkän kierron perusteella. Kaikki mittaukset olivat kuitenkin mahdollista tehdä. Koko 47 mm vastaa viikkoja 11+4. Eli omaan arvioon +2 päivää ja neuvolan -4. Laskettua aikaa ei muutettu.

Kaikki näytti siltä kuin pitääkin. Niskaturvotus 0,6 mm, joten ei sen puolestakaan hälyyttävää. Sormiakin laskettiin, mutta peukku pysyi piilossa. Kovasti jalat potkivat. Kait se on pikkuhiljaa uskottava, että raskaana tässä ollaan.
 
Ihania ultrauutisia :) eihän tässä malta huomiseen odottaa seuraavaa!
 
Onnea hyvistä uutisista! Täälläkin viikon päästä ultra, toivottavasti mäkin saan kertoa sit onnellisia uutisia!
 
Mä joudun odottelemaan vielä kaksi viikkoa.:nailbiting:

Me ei olla käyty varhaisultrassa eikä neuvolassakaan kuunneltu sydänääniä. Dopplerikin on hankkimatta, joten vielä on vaikea käsittää olevansa raskaana.
 
Takaisin
Top