NT-ultra

Ja ultrasi mahan päältä, aikasemmin tuolla aina alakautta. Mutta hyvin näkyi silti. Niskaturvotus oli 1mm.
 
Täällä päin otetaan ennen nt-ultraa kaksi virtsanäytettä, puhdas näyte, mistä ilmeisesti tulehdukset sun muut, ja sitten sukupuolitaudit eri virtsasta. Meillä nämä voi viedä labraan samalla kun menee ekoihin verikokeisiin. Mulla ekat verikokeet on 10-11 viikoilla, kun osallistuu seulontaan. Ja täällä myös varataan itse kaikki labrat ja ajat äitiyspolille...
 
Aika aikaisin nt-ultra :bored: Miks mulle sanottiin että sitten kun on 12+0, joudun odottamaan vielä melkein 2 viikkoa :grumpy:
Ai sulla nt-ultrs vasta n. kahden viikon jälkeen 12+0 viikoista?? Apteekista saatavassa vauvakirjassa sanottiin, että nt-ultra tehdään raskausviikoilla 10.-13.(eli 9+0-12+6). Eli mulla se menee siihen haarukkaan kyllä ihan normaalisti. Va-ultrassa sanoi, että voi päivät vielä muuttua, eli mulla voi olla päivän pari enempi tai vähempi kuin se 10+6 tuolloin. Ja kysyin vielä eilen mun kaverilta kellä LA maaliskuussa ja sama sairaala kuin mulla, et muistaako miten kävi ne verikokeet ja nt:n. Niin kuulemma samalla reissulla. Eli tässä siis kai on paikkakuntakohtaisia eroja. Kai ne sitten vaan analysoi ne tulokset jälkeenpäin yhteen ja kuulemma soittaa jos on löytynyt jotain.
 
Ai sulla nt-ultrs vasta n. kahden viikon jälkeen 12+0 viikoista?? Apteekista saatavassa vauvakirjassa sanottiin, että nt-ultra tehdään raskausviikoilla 10.-13.(eli 9+0-12+6). Eli mulla se menee siihen haarukkaan kyllä ihan normaalisti. Va-ultrassa sanoi, että voi päivät vielä muuttua, eli mulla voi olla päivän pari enempi tai vähempi kuin se 10+6 tuolloin. Ja kysyin vielä eilen mun kaverilta kellä LA maaliskuussa ja sama sairaala kuin mulla, et muistaako miten kävi ne verikokeet ja nt:n. Niin kuulemma samalla reissulla. Eli tässä siis kai on paikkakuntakohtaisia eroja. Kai ne sitten vaan analysoi ne tulokset jälkeenpäin yhteen ja kuulemma soittaa jos on löytynyt jotain.

Mullakin np-ultra vasta 13+2. Ja väkisin ajanvarauksessa halus sille viikolle varata:shifty: Varhaisultrassa tosin oli 2päivää pienempi mutta aika epätarkkaa kai mittaus vielä tuolloin... joten jos nyt oiskin paljon isompi niin eihän ne saa seulaa tehtyä :sour: Ärsyttävää. Etenki jos vaikuttaa sitte jotenki vakuutuksen saamiseen....:rolleyes:
 
Joo, Mulla näytti varhaisultran kuvat 6+6 ja 7+0 ( piti olla 7+2) mutta lääkäri sanoi että vastaa viikkoja ja nyt nt ultrassa viikkojen 7+2 mukaan siis oliki ehkä jo 12+1.
 
On kyllä tosiaan erilaisia käyntäntöjä paikkakuntien välillä. Mulla nt-ultra 12+1 eli ens tiistaina.. Ja pissiä piti purkkiin (ainakin) ekalla neuvola käynnillä..
 
Oli postissa tullu aika nt ultraan, joka on 10.2, sillon rv 12+4, ens viikolla täytys mennä labraan :)
 
Tänään oli NT-ultra ja huomattiin kotoa lähtiessä että oltiin jo 4 min myöhässä, oltiin katsottu kellonaika väärin!!!! :BangHead
Hirveässä paniikissa sitten soittoa sinne ja ihana henkilökunta sanoi yrittävänsä järjestää meidän jälkeisen ultran aikaisemmaksi. Hirveällä kiireellä sit autoon ja perillä parkkipaikan etsintä ja juoksujalkaa ultran vastaanottoon jossa ihana nainen vastaanotossa sanoi että RELAX! Ja sit kaikki oli hyvin :) suositeltiin vielä käymään etukäteen wc:ssä jotta on mukavampi olo kun vatsaa painetaan. Kävin odottaessa kahdesti...

Meitä ultraava naishenkilö oli aivan ihana! Vatsan päältä ultrattiin ja heti ensimmäiseksi pikkuinen näytti nyrkkiä :laughing002 "mitäs häiritset mun rauhaa" tyyppisesti ja nyt siitä on ihana kuva! Ultrattiin varmaan vartin verran ja koitettiin saada pikkuinen kääntyilemään ja tekikin töitä käskettyä :) nähtiin niin paljon, aivot, mahalaukku, selkäranka, virtsarako, sydän, nenä, suun avaaminen ja sulkeminen, ihan huikeeta! Mieheni otti aina välillä videotakin. Niskaturvotus oli 1,8 ja laskettiin 10 pikkuruista sormea ja 10 pikkuruista varvasta. Oli ihana kokemus. Lopuksi pikkuinen köllähti näköjään lempiasentoonsa joka oli mahalla köllöttely, naama kohti lattiaa.

Ja koossa hypättiin muutama päivä eteenpäin ja neuvola korttiin kirjattiin uusi päivämäärä kohtaan "todennäköisin laskettu aika". Ihana olo! Sain tietää myös että istukka on muodostumassa kohdun takaosaan, eli lähemmäksi mun selkärankaa. Samalla mitattiin aikaisemmin todettu myooma ja todettiin ettei pitäisi häiritä synnytystä, mutta saattaa kipeytyä kun on lähellä kohdun suuta, koossa ei muutoksia. Kohdunkaulan sanoi myös olevan pitkä ja suljettu. Kromosomipoikkeavuudn todennäköisyyslaskelmat saadaan sitten myöhemmin.

Pitkä sepustus, ehkä joku jaksaa lukea :p Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin!
 
Jemppuli, täällä siis aikaisintaan mennään kun on täynnä 12+0, ja mulla nt-ultraan aikaa n. 2 vkoa, silloin 12+5. Olisin kyllä mielellään mennyt vaikka heti tänään :shifty:
 
Aivan Lumikki1! :) Joo mä jotenki tajusin väärin.. No on kyllä harmillisen myöhään silti. Ymmärrän että ois ollu kiva päästä aikasemmin. Mäki pelkäsin et tulee viikolle 12+ mutta oli hyvä tuuri et sain noin aikasin. :) Jos sulla ei oo doppleria niin suosittelen! Jaksan kyllä niin paljon paremmin oottaa sitä ultraa kun sain tänään sydänäänet kuulumaan. Vaikka eihän se silti sama asia oo kun nähdä ultrassa että onko kaikki muutkin asiat hyvin. Tsemppiä odotteluun!
 
Apteekista saatavassa vauvakirjassa sanottiin, että nt-ultra tehdään raskausviikoilla 10.-13.(eli 9+0-12+6)..

PK-seudulla ohjeistus on että NT-ultra viikoilla 10+0 - 13+6 ja siis nuo viikotkin on tärkeät silloin jos haluaa osallistua niihin sikiötutkimuksiin, tuon 13-6 jälkeen se niskaturvotuksen mitta ei ole luotettava, näin olen ymmärtänyt :)
 
Ihanaa kuulla muitten hyviä uutisia! :) mun pitäs oottaa viel 1viikko ja 3 päivää, mut nopeest on aika menny tähän asti :) mie eilen taas dopplerills kuuntelin ja sieltähää se ääni kuulu, ni kyl tollasel jaksaa positiivisil mielil ootella sinne nt-ultraa :)
 
Ihanaa kuulla muitten hyviä uutisia! :) mun pitäs oottaa viel 1viikko ja 3 päivää, mut nopeest on aika menny tähän asti :) mie eilen taas dopplerills kuuntelin ja sieltähää se ääni kuulu, ni kyl tollasel jaksaa positiivisil mielil ootella sinne nt-ultraa :)

Mulla ihan sama juttu! Ilman tuota dopplerin oisin ihan helisemässä kaikkien kauhukuvien kanssa. Vaikka toki sydämensyke ei vielä kaikkea kerrokkaan mutta ainakin elämää siellä on :)
 
Eihää se kerrokkaa ja mitä vaan voi käydä :/ mut toivotaa et kaikki hyvin ku doppleril on sykkeet kuulunukki kerta :)
 
Mun nt- ultra on rv 12+0 ja vielä puoltoista viikkoa pitää odottaa! Täällä oli ohjeena että ei vessaan ennen ultraa. Ja verikokeilla kävin eilen sekä pissatestin vein labraan.

Mites pääseekö teillä esikoinen isän kanssa mukaan ultraan?
 
Käsittääkseni pk-seudulla jorvi, kättäri ja naikkari, on ohjeistanut että
Lapsia ei saa ottaa ultraan mukaan. Taitaa lukea ihan siinä ultraushuoneen ovessakin että "ei lapsia" :D
Onko sitten niin rauhaa vaativaa työtä mittailla ja tarkastaa en tiedä...
 
Takaisin
Top