NT-ultra

Ei ollut mitään tietoa, mitä kautta tehdään, mutta ohjeena, että rakossa oltava pissaa. Ihan kummaa, että eri ohje eri kunnissa :D
 
Minunki lapussa oli ohje, että rakko pitäisi olla täynnä, mutta sitä ei lukenut että mitä kautta tehdään. Lisäksi oli ohje, että mukaan voi tulla yksi aikuinen henkilö tueksi :)
 
Meilläkin nt-ultra tehdään vatsan päältä ja rakossa oltava virtsaa.
 
Mulla tehtiin nt-ultra viimeksi sekä että. Ja piti käydä pissalla sitä ennen.
 
Eli teillä joilla virtsaa oltava niin mahan päältä tehdään. Meillä neuvolassa tehdään myös ultrat alakautta kuten polilla niin on tyhjennettävä rakko ennen uä.​
 
Mulla viime raskaudessa ultrattiin vatsalta ja nimenomaan piti käydä pissalla ennen sitä... nyt ei oo tullut mitään ohjeistusta kyllä asiasta :D hmmm
 
Ultrataanko teillä mahan päältä vai sisäkautta, missä tein ultrat tehdään ja käskettiinkö vai kiellettiinkö käydä pissalla ennen? :-D

viimeksi nt-ultra tehtiin sekä että. Ensin katsoi mahan päältä, ja vaikka näky ihan hyvin, niin silti ultrattiin vielä alakautta. Virtsarakon pitää olla tyhjä.
Täällä tampereella kun on kaks sairaalaa (Tays ja tampereen kaupungin oma), niin normaaliraskauksien ultrat tehdään tuolla Hatanpään sairaalassa keskitetyssä äitiysultrassa. Riskiraskauksien (esim. radi, kaksoset) seuranta on sit taysin äitipolilla.
 
Ja kun asun Kangasalla tässä Tampereen vieressä niin meillä ultrat tehdään Tampereella terveystalolla. :)
 
4.1 aika...en ees oo laskenu mikä viikko meneillään [emoji2] Siis monille tulee aika postissa? Täällä päin aika varataan itse, mikä on ihan kätevää.
 
Kysyin mun ystävältä, jolla oli hiljan nt-ultra täällä samalla paikkakunnalla, niin tehtiin kuulemma masun päältä :)
 
Kysyms nt-ultrasta Tamperelaisille, miten se tehdään hatanpäällä? Rakko tyhjä luki ohjeessa, mutta ei tapaa [emoji5]
 
Kysyms nt-ultrasta Tamperelaisille, miten se tehdään hatanpäällä? Rakko tyhjä luki ohjeessa, mutta ei tapaa [emoji5]

Mulle tehtiin viimeksi sekä että. Paras varmaan varautua molempiin tapoihin, riippuu niin tapauksesta ja miten vauva mahassa on ym :)
 
Kysyms nt-ultrasta Tamperelaisille, miten se tehdään hatanpäällä? Rakko tyhjä luki ohjeessa, mutta ei tapaa [emoji5]
Mahan päältä tehtiin ensin ja sit myös alakautta. vaikka ihan hyvä kuva tuli jo mahan päältä. ilmeisesti kätilö kuitenkin halus nähdä jotain vielä tarkemmin.
 
Eiks teillä päin tuu ohjetta neuvolasta ultraääniseulontoihin? :wideyed:

Meillä tulee. Alakautta tehdään, äitiyspoliklinikalla ja virtsarakon oltava tyhjä. :)

Mulle neuvottiin, että pissaamatta 2h. Helpottaa kuulemma näkyvyyttä. :wideyed: Ensimmäisessä raskaudessa mulle tehtiin sekä mahan päältä, että alakautta - saas nyt nähdä sitten tästä. :oops:Ultra-aika 20.12 rv 11+6. Viikot pitää varmaan hyvin paikkaansa, mutta pelkään kamalasti tuloksia.. :confused:
 
Takaisin
Top