Nt-ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lillie, vau mitkä kuvat! Ja onnea! :) Enpä ollut ajatellutkaan, että tämä raskaus mennäänkin liukkailla keleillä enimmäkseen, kun viimeksi sai rauhassa saapastella pitäviä teitä pitkin kesän ja syksyn :grin

Eile oli verikokeet, ultra vast 5.9 eli kolme viikkoa pitäs viel ootella. Onneks sai tietää nii aikasi nii mies pysty sumplimaa työvuorosa, onneks on yrittäjä ja tekee ite työvuorolistat

Vauuu, onnittelut ihanista ultrauutisista! :)

Mua ihan tosissaan pelottaa toi tuleva talvi jos sinne asti päästään, mä kaatuilen usein talvisin. Linnottaudun kotiin ja käyn taksilla töissä, ovelta ovelle meiningillä. :D

Onnea kaikille jotka hyviä uutisia ootte saaneet:joyful: Tuntuu että te muut ootta jo nii pitkällä. Itse odottelen perjantaina jolloin uusi yritys varhaisultrassa nähdä se syke. :pompus: ei siis tietoa vielä np -uä ajastakaan :rolleyes:

Pioni77, meillä on sitten sama pieni synnäri :happy: mekin varmuudella vielä ehditään synnyttää siellä, kun la on 14.3. ja esikoinen meni vain neljä päivää yli. Tuskin tää nyt paljon sitä pidempään viihtyy! Jännä kyllä että satutaan just viimeiselle kuulle ennen synnärin lakkautusta.

Juuri tuli postissa ultra-päivä, 29.8.
Itse jäin miettimään kun kutsussa sanottiin että ultra tehdään alakautta (PHKS). Esikon kanssa jorvissa tehtiin vatsan päältä.
Onko sairaaloilla vain käytäntöeroja? Viimeksi ei ollut mitään ongelmaa vatsan päästäkään..

On eri käytäntöjä, kävin itse Hyvinkäällä ja siellä ultrataan alakautta. Päältä katsottiin sitten niskaturvotus kun ei alakautta millään näkynyt, eli aika tapauskohtaisesti myös vaihdellaa ultraustapaa. :)

Joo vaihtelee ne. Mä kävin nyt kysillä ja sanovat, että ultrataan mahan päältä mut jos ei näy niin sit alakautta. Hyvin näky mahan päältä. :) Eli tilanteen mukaan

Ja tietysti tuohon vaikuttaa kohdun asento, onko vatsanpeitteitä minkä verran ja onko miten tarkka ultralaite.

Mää just tuota mietin että voiko ottaa 3,5v esikoista mukaan jos ultraavat alakautta. Se vois olla sille tosi hämmentävää. Oliskohan vaan parempi jättää mummolaan, vaikka hän oliskin varmasti tosi innoissaan kun näkis vauvan liikkuvan masussa.

Meillä oli ainakin selkeä ohjeistus, ettei vanhempia lapsia saanut ottaa mukaan. En tosin tiedä, että voiko olla sairaalakohtaista tämäkin.

No mehän ei olla saatu mitään ohjeistusta, kun ultra varataan neuvolan kautta ja kun pieni kunta, niin ei meille mitään ohjeita kirjeellä tule :hilarious:

Kannattaa soittaa ja kysyä.
Monissa paikoissa ei saa ettei työrauha häiriinny ultraavalla henkilöllä.

Juuri tuli postissa ultra-päivä, 29.8.
Itse jäin miettimään kun kutsussa sanottiin että ultra tehdään alakautta (PHKS). Esikon kanssa jorvissa tehtiin vatsan päältä.
Onko sairaaloilla vain käytäntöeroja? Viimeksi ei ollut mitään ongelmaa vatsan päästäkään..

Mulla tehtiin vuosi sitten päksissä samainen ultra alakautta. :) ilmeisesti aika 50-50 miten missäkin tehdään. ;)

Ja mulle ne neuvolassa terkkari sanoi, että jos nyt ei esikoiselle saa hoitopaikkaa, niin voidaan ottaa mukaan.. Poika siis 6kk! :)

Kaikki hyvin...turvotusta 1,2mm ja seuloihin verrattuna ihan normi arvot on :) huoh...nyt 2h oottelua ennen lääkäriaikaa,dääm...sit kertoo jatkoista...vastas hyvin viikkoja 12+1 ja kaikki raajat näky ja muutenki hyvin kehittyny:) jokohan tuota uskaltas pojille ja ehkä muillekin kertoo...

Kaikki hyvin...turvotusta 1,2mm ja seuloihin verrattuna ihan normi arvot on :) huoh...nyt 2h oottelua ennen lääkäriaikaa,dääm...sit kertoo jatkoista...vastas hyvin viikkoja 12+1 ja kaikki raajat näky ja muutenki hyvin kehittyny:) jokohan tuota uskaltas pojille ja ehkä muillekin kertoo...

Onnea hyvistä uutisista. :)

Takaisin