NP-ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tweety
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terveisiä nt-ultrasta, viimeisten joukossa nähtävästi meistä elokuisista. Vaavi oli nyt kasvanut - mieletöntä miten paljon viikossa voi kasvaakaan ja mitat saatiin. Kovasti tyyppi siellä morjesteli ja piti käsiä niskan edessä että piti töniä häntä useampaan otteeseen että niskaturvotus saatiin mitattua.  Nt oli 1,3, normaali ja kuulemma muutenkin vaavi näytti normaalilta ja aktiiviselta. Yhdessä ultrakuvassa (vaikka onkin vain 2-ulotteinen) erottuu nenä ihan selvästi [:D] Nyt pitää vaan odottaa sitten veriseulan tuloksia. Minulla on kyllä se seulalomake täytetty niin härösti, että saavatkohan edes selvää (kätilö merkkasi viikot siihen sen edellisviikon ultrakäynnin mukaan, kuin kuulemma varhaisemmalla viikolla mittaus tarkempi, kun vauva on kippurammassa ja se insuliinihoitokin on korjattu kun terkka alunperin jostain syystä oli rastittanut siihen kyllä) Kätilö anoi että maanantaihin mennessä soittavat jos on seulassa jotain häikkää ja kahden viikon kuluessa tulee paperitulokset. Itselle jäi sellainen tunne, että kätilö piti sitä epätodennäköisenä, mutta ei kai tässä ihan uskalla ennen sitä huokaista kun tulokset on kädessä.

Rakenneultra on sitten 7.4 - siihen on vielä odoteltavaa. Neuvola olisi tässä välissä, 1.3, siellä voisi kuulua sydänäänet jo [:)]  Laskettu aika pysyy 27.8, vaikka nyt vastasikin viikkoja 12+0 (edellisen viikko sitten otetun ultran mukaan 11+5)

Eemi03 ymmärsin kätilöltä että mitat yleensäkin heittää kaksosilla jonkun verran. Ei kai sitä pysty ihan käsikädessä kasvamaan[:)] Hyvä että sinun työkaveri on hyvässä seurannassa. Tuo diabetes voi olla tosi hankala.

Lila onnittelut hyvin menneestä ultrasta! Sulla on jo sentään tiedossa rakenneultra. Mulla ei vielä ole edes koko aikaa.

No niin kerkee tännekki kirjottaan. [8D]

Elikkä meillä oli tossa pari viikkoa sitten eka np-ultra mut siellä todettiin et sikiö on 8 pvä nuorempi ku mitä on neuvolassa arvioitu. Eli sillon nähtiin ekan kerran meän pikkunen ja sillonhan se kovasti siellä kättä meille heilutteli. [:)] Kuvanhan minä pistin tuonne mun aikasempaan kommenttiin jo. :)

Sitten viime torstaina mulla oli ton mun verensokeri seurannan takia sit gynellä käynti niin siinä sit samalla taas nähtiin pikkusta. :) Siellä se oli eka nukkumassa ja sit se alkoki taas herättyään heilutteleen kättään. [:)]

Ja vielä tästä varsinaisesta np-ultrasta eli eilisestä. :) Pikkunen meinas olla aika ittepäisenä ku ei meinanny kääntyä et täti sais mitata sen niskaturvotuksen. [:D] Melkein parikymmentä minuttia se sitä tökki ja töni. [:D] Sinäki aikana se meille kättään heilutteli. [:D] Eli kovasti heiluttelee käsiään tää meän pikkunen. [:D] [:)] Sit kuiten se sai sen mitattua niin se olo 0,7 eli normaali. [:)] Eilen pikkunen oli 6,5cm pitkä. [:)] Niitä eilisiä kuvia en lisää tänne ku ne oli aika epäselviä.

Käytiin eilen (12+2) ultrassa, kaikki oli hyvin. Ötökällä mittaa 63 mm, NT 1,4 mm..kaikki raajat ja elimet löytyi, kovasti liikkuvainen tyyppi oli :) Kokonsa puolesta nyt olis rv 12+6, mutta laskettu aika ei sitten muuttunut kuitenkaan.

NP-ultrassa löytyi vilkas 62mm pitkä kaveri. Viikkoja oli 12+3, mutta vastasi vk 12+4, virallinen laskettu aika pysyi samana.
Niskatuvotus oli 1,0, eli normaali.
Nyt jännätään vielä verikokeiden tuloksia.[;)]

Takaisin