NP-ultrakuulumiset

Tänään sitten oli se kauan odotettu ultra. Ja siellähän se pikkuinen köllötteli. [:D]Nukku ni ei nähty liikkeitä ja kun ei otettu seulontoja niin ei ultraaja sitte jaksanu odottaa et rupeis liikkuu. Sano kuitenkin että näyttää normaalisti kehittyneeltä. Raajatkin, eivät kuulema kehittyisi jos ei liikkuis. Noh pituutta sillä oli3,95cm ja syke oli 127 sykkeestä ei tullu ku yks plussa. Mut olis se varmaa ollu korkeempi jos olis ollu hereil ja liikkunu.[:D] On niin onnellinen ja helpottunu olo..[:)] Niin ja laskettua aikaa ei muutettu ku se olis muuttunu vaa 4 päivää myöhemmäks. Eli LA on 21.8.
Nyt täytyy sitten jaksaa odottaa viis viikkoo et pääsee neuvolaa kuuntelee sydän äänii , 8.3.[;)]
 
Minäkin kävin tänään ultrassa. Pikkuinen oli vasta 10+4 eli ensi viikon keskiviikkona iltapäivällä uudestaan niskaturvotuksen mittaamista varten. Mittaa oli nyt vasta 3.54cm. Vähän menee hankalaksi järjestää, mutta pakko, kun se oli ainoa aika. Mies hiiltyi, kun Femedassa ei yksityisellä muutettu mun laskettua aikaa, vaikka silloin jo nähtiin että on pienempi kuin mitä kk lasketut viikot. Jostain syystä sitten neuvolakaan ei sitä muuttanut, vaikka oli varhaisultrakuva mukana ja erikseen kysyin vielä asiasta.
 
Minua ei sinällään haittaa, että pääsen näkemään vaavin uudestaan [:D] mutta miestä en varmaan saa mukaan. Poliklinikkamaksu on minusta aika halpa hinta siitä. Kovasti vaavi siellä potki ja heilutti käsiään kun kätilö vähän paineli mahasta saadakseen sitä liikkumaan.  Kuulemma vielä napatyrä oli, mutta ensi viikolla voi olla jo poistunut ja kaikki sinällään kunnossa. Nyt sitten vaan odottelemaan taas ensi  viikkoa - näin jo painajaisia niskaturvotuksesta, toivottavasti ne ei nyt sitten koko seuraavaa viikkoa jatku..
 
Hih[:D]

Vaikka muissa näkyi koko kroppa niin mun mielestä toi oli paras kun noi sormet näkyi niin hienosti tuossa[:D]
Kohta me saadaan ihan erilaista kuvaa isommista tyypeistä[:D]

Ja tosiaan paukkelle ja Lilalle onnittelut ultroista[:)]
 
Haniliini ja muut jotka haluavat nähdä 4D kuvaa,mutta möykky on siinä vasta 11+6 eli ei ihan vielä kaikki erotu...(jos osaan vaan sen tänne laittaa)[:)]

 
pelottaa ja jännittää jo ihan hirvittävästi huominen ultra, toivottavasti siellä masussa kaikki hyvin. lieköhän unta saan ens yönä kun ajatukset vaan pyörii kaikissa mahollisissä `entä jos`-tilanteissa.... miehekkeen mielestä olen kuulema pahin pessimisti mitä tietää, mutta en mahda mitään, että pelottaa ihan hirvittävästi! [:)]
 
lemppi Hurjasti tsemii ultraan, täällä kans pidetään peukkuja [:)]
Tulehan sitten kertomaan uutiset[:D]
 
Tittuliini, missä kävit 4d:ssä? Ja mitä maksoi? Kyllähän noista nyt näkee aika hienosti[:)]
 
Mulla ihana mahdollisuus töissä työkavereiden kanssa vähä kattella möykkystä[:D]. Olin luullu et täälä on vaan sellasia erilaisia laitteita mut verisuonipuolelta löytikin ihan kunnon ultralaite. ite teen vain ortopediaa niin ei ole ihan tiedossa mitä muut tekee. Ja eilen iltapäivällä vähä vilkastiin miltä näyttää. Viikkoja nyt 14+4. Siellä se köllötteli massullaan polvet koukussa ja imi peukkua[:D]!! Kuvaaja ei tietenkään ollut asiaan perehtynyt ja kuvat eivät olleet läheskään niin selviä ja tarkkoja kuin ammattilasen kuvaamana, mutta kyllä niistä selvää sai!! Ihanaa et pääsee välillä vähä vilkaseen muulloinkin. Varsinkin jos yhtään mieltä vaivaa, et onko kaikki hyvin[;)].
 
Ihanaa Eemi03 sulla on tuon kaltainen mahdollisuus päästä välillä kurkkimaan vaavia[:)]
Leikilläni tässä ajattelin että sais tuolla meillä lanssissakin olla ultra...ihan vaan varmuuden vuoksi.
Makoilisin varmaan kaiket päivät paareilla ja työkamu saisi ultrailla[:D][:D]
 
Siitä vaan Myrsky rohkeesti kyseleen. Mullekkin tuli sellanen olo et voi miten olla niin, et en joka päivä ole tuppaamaas niiden huoneeseen makoileen[:D]. Mulle ainakin se työkaveri sanoi et joo tottakai! ihanaa! ku niit vauvoja on niin ihana kattella. on kattellu ennenki muidenki täällä olevien odottajien vauvoja.
 
Nyt voin vihdoin huokaista helpotuksesta!
hirmu eloisa pienokainen sielä masussa asustelee, erottui kaikki sormet ja pienenpieni nenänpää. syke oli hieman päälle 150. toinen heitti voltteja eikä millään meinattu saada sitä sellaiseen asentoon että niskapoimun mittaus olisi onnistunut. miltei tunti siinä etsittiin niin mahan päältä kuin alateitse. sitten oltiin kylkiasennossa ja sit taas selällään ja vihdoin sitten saikin otettua ne mitat. riskisuhde oli 1:53000 eli ei mitään hätää. [:)] pää-perä mitta oli 6,4cm ja reisiluun pituus oli 0,9cm, vastasi päivälleen mitä pitikin eli nyt 12+5.
On aivan mahtava olo tällä hetkellä, jospa sitä ensi yönä sitten saiskin unta. [:D]
 
Eemi03 4D kuvat otettiin samalla kun np-ultra eli kävin Tampereen terveystalolla ja ihan ilmaseksi[:)] kai se on niillä nykyään käytäntö tai jotain, hyvä niin toivottavasti rakenneultrassa katottais samanlailla..
voi kun mullakkin olis tuollanen mahdollisuus nähdä pikkusta useimmin.. onnittelut siitä. mä nään pikkussen vasta maaliskuun lopussa,ku neuvolassa ei ole kuin laite millä kuuluu pelkät sydänäänet.. mut täytyy vaan jaksaa kärvistellä sinne asti..

14+0
 
Kyllä mä voin tosiaan sanoa olevani onnekas ku pääsen vauvelia kattelemaan. Tos just puhuttiin et kuhan saadaan työt hyvään malliin niin voi käydä iltapäivällä vähän vilasemassa[:D]. Ja jotenki nyt ku on ollu niin paljon tuntemuksia alavatsalla, kiristelyä ym. Niin jotenkin niin huojentavaa et voi vähän vilasta[:D].
 
No yritetään saanko tänne laitettu ultrakuvan[:)]. Tämä siis otettu viikolla 12+3. Nyt 15. Onkohan tämäkin liian suuri.....?

Ärsyttävää,,, ei onnistu. Liian suuria väitää kone. harmittaa kun ei pysty osallistumaan kuviin.

Masukuvan sain tonne toiseen paikkaan. Mut nyt en taida enää viittiä kiusata miestä, joka yrittä kattoa mäkihyppyä. Mut pitääpä vihjasta jossain vaiheessa tuosta photobucket.com jutusta. Kiitos vihjeestä Tweety.
 
en mäkään saanut suoraan koneelta siirrettyä, laitoin ensin photobucket.comiin ja siirsin sieltä..
 
Mä saan ainakin koneelta suoraan siirrettyä mut kuvan koko pitää olla alle 200 kooltaan..Muutoin ei onnistu..
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultra-tutkimuksista! On noita teidän juttuja ollut ihana lukea ja haikein mielin olen odotellut omaa vuoroani. Mikä sitten vihdoin koittikin tänään. Tosiaan meidän A ja B ovat täydessä vauhdissa ja kasvaneet odotetusti. Itseasiassa niin paljon että A on vastaa nyt 11+5 ja B 12+1. Ei oikein kätilö tiennyt miten ois tässä tilanteessa pitänyt toimia mutta päätyi kuitenkin aikaistamaan laskettua-aikaa joka on nyt sitten 22.8. Aiemmin oli siis 27.8. Niskaturvotus ok molemmilla. Ultra kesti 1h! B ei meinannut millään kääntyä mittausta varten ja kun A köllöttelee ihan siinä vieressä niin ei siinä ihan niin vaan käännytäkään[:D]
Verikoe otettiin myös mutta monikkoraskauksissa ne tulokset eivät päde joten on lähinnä informatiivinen tieto jota käytetään sikiötutkimuksen kehittämiseen kaksosraskauksissa. Ja odotetusti on edessä reissu sikiöntutkimusyksikköön meilläkin. Esikoisella oli synnynnäinen sydänvika joten nämä uudetkin tulokkaat tutkitaan sen varalta.
Ihanaa oli että kaikki näytti olevan ok. Mahan kasvamista odotellessa[:)]
 
Hei!
Nyt on ultra takana. Kaikki hyvin. [:)]
Pikkuisen viikot olivat tasan 12. Pääperämitta 5,2 senttiä.
Sydän löi hurjasti ja ensin pikkuinen sätki ja vilkutteli, mutta jähmettyi sitten kun huomasi, että häntä tarkkaillaan.. [:D]
Niskaturvotukset mitta oli 0,9 eli ihan normaali.
Rakenneultra olisi sitten 14.4. Silloin toivottavasti näkisi kumpi sieltä on tuloillaan.. Musta kun ois kiva tietää heti, nii pääsis paremmin hankintoja tekemään.. [:D]
 
Haniliini kiitos onnitteluista! Ei ole tyhmä kysymys ollenkaan, kätilöltä ymmärsin että samaan aikaan ovat hedelmöittyneet riippumatta siitä ovatko identtiset vaiko eivät. Hän oli sitä mieltä että jomman kumman kohdalla on kyse mittavirheestä ja veikkasi että B:n mitta heittää. Mitattiin ns "liian suorana". Mutta päätyi kuitenkn muiden kätilöiden kanssa keskusteltuaan että laskettua-aikaa aikaistetaan viikolla. Ei se sinänsä yllättänyt, mun aiemmissa raskauksissa on molemmissa aikaistettu la:ta viikolla np-ultrassa. Silti neidit ovat syntyneet 40+3 ja 40+2 viikoilla joten tiedä sitten häntä että kumpi versio lasketusta-ajasta olisi oikeasti se oikea.
Neuvolasta sanoivatkin että tuplien seuranta on tiiviimpää. Mutta varmaan tiheämpi seuranta on sitten kun ovat isompia tai siis rakenneultran jälkeen. Nyt ainakin mun kohdalla näyttää tahti ihan normaalilta.

Essi83 Onnittelut hyvin menneestä ultrasta! Eiköhän se sukupuoli siellä rakenneultrassa selviä. Ainakin mun edellisissä raskauksissa se on nähty heti ultran alussa ja ja lääkäri on sitten vaan todennut että hän tietää kumman te saatte, haluatteko tekin tietää[:D] Ja ihan normivehkeillä, ilman mitään 4D-ultraa. [:D]
 
Onnittelut ultratuloksista Lempi, Scarlet ja Essi83.

Scarlet
Myös mun työkaveri odottaa kaksosia. Ja myös hänellä on sama juttu, että toinen näyttää vähän isommalta kuin toinen. Hänellä seuranta ykköstyypin diabeteksen takia vielä tiuhenpaa. nyt jo kahden viikon välein ja kohta alkavat kuulemma katsomaan joka viikko!!!

Voi kyllä mäkin toivon, että pystyvät rakenne ultrassa sanomaan sukupuolen. Mulla edelleen vahva tunne tytöstä ja haluan sen joko vahvistaa tai kuopata mahdollisimman pian, että pääsen harhakuvitelmista totuuteen[:D].
 
Takaisin
Top