NP-ultrakuulumiset

Tweety

Näppärä viestien naputtelija
Mä ajattelin että jos aloitetaan näille uusi, niin löytyvät sitten helposti eivätkä katoa tuonne keskustelun sekaan..

Eli tänään olin NT ultrassa, rv 10+5 ja samalla kävin sitten labrassa jättämässä näytteet veriseulaa varten.

Kauhea miten jännittää kun se aloittaa ultraamisen ja aluksi ei näy mitään.. Mutta siellä köllötteli kyydissä meidän 38mm kokoinen Babyterian [:)] Ultrattiin alakautta, sitten koitti saada parempaa kuvaa vatsan päältä, kun tyyppi ei millään olisi kääntänyt profiilia. Lopuksi vielä alkautta, jolloin sikiö oli kääntynyt sen verran että pääsi niskaa kurkistamaan.

Lääkäri kirjoitti että aktiivisesti liikkuva ja normaalin näköinen sikiö [:D]

NT oli 0,9 totesi että erittäin hyvä, ei mitään epänormaalia tai huolestuttavaa. Syke 176/min ja sydämen lyöntejä saimme kuunnella pienen hetken.

Tosi nopeasti meni, alle kymmenessä minuutissa olin laput ja kuvat kädessä ulkona tutkimushuoneesta. Pitempi aika menikin sitten labrassa vuoron odottamiseen (ei käynyt edes mielessä varata aikaa..) Veriseulan tuloksista ilmoitetaan kuulemma vain jos on jotain poikkeavaa.

 
Hieno idea!!

Aivan ihana pikkuinen siellä kyydissäsi on [:D]
Omaa kuvaa odotellessa..vielä vajaa viikko[;)]
 
Oi onnea,ihan kuva pikkuisesta!!Omaa odotellessa,uä vasta 27.1...
Muakin kiinnostais tietää kuinka pian ne veriseulan tulokset sitten tulee??
 
Haniliini
Selittikö ultraaja mitään, että tuossa on käsi ja tuossa nenä jne? Sanoivatko kauanko veriseulan tuloksissa about menee?


Kyllä se setä nopeasti osoitteli mikä on mikäkin. Siinä ruudulla näkyy tosi paljon paremmin kaikki kun taas noissa kuvissa..

Mulla on sellainen mielikuva että ne olisi sanonut että veriseulan tuloksissa menee noin 10 päivää.
 
Mulla on eka ultra huomenna torstaina..Jännittää jo nyt et onko siellä mitään vai oonko vaan kuvitellut plussat tikkuihin..[;)]
huoh..Tulispas jo huominen..
 
itse kävin maanantaina ultrassa rv 9+2, sitä ennen en uskaltanut uskoakaan että olen raskaana (vaikka olinkin tehnyt 3 testiä ja neuvolan tätiltäkin kysellyt että onhan tämä nyt varmaa!!). pelotti aivan mielettömästi.
Oi sitä huojentunutta tunnetta kun sitten näkikin että siellä oli sellainen 2,32cm pieni papu jonka sydän sykki ja se liikkui siellä paljon.

nyt odottelen, että tulisi kutsu sinne np ultraan,joka kuulema on n.rv12, sitten saisi turvallisin mielin vaan odotella loppu raskauden. [:)] ensimmäistä odotan ja kaikki on vielä niin uutta ja ihanaa, mutta samalla myös hyvinkin pelottavaa.
 
Hmm, tulevan lapsemme kummitäti oli käynyt tänään ultrassa,tarkoitus oli selvittää samalla kumpi tulee.
Ovat siis viikolla 20.
Eivät olleet kättärillä saaneet tietää koska se olisi kuulema heti alussa pitänyt sanoa kun meni huoneeseen !![&:]
Aika kurjaa[&:]
 
Täällä oli eilen eka neuvola jossa ei saatu sydänääniä kuuluun joten pääsin iltapäivästä vielä varmistus ultraan kattoon onko siellä ketään!! Hyviä uutisia saatiin!
Siellä se pikkunen kölli masussa ja potki ihan hirveesti! :) <3 olo on niin onnellinen..
Tänään pitäs varailla aika sitten siihen np ultraan :)

heisku ja pikkuinen 11+3 <3 :)
 
Nyt on soitettu tänään np ultra aikaa ja sain sen jo heti huomiselle iltapäivälle :)
Huomena saa sit kuullaa vastaako pieni viikkoja ja saa nähä mikä siellä sanotaan LA, kun netti laskurien mukaan ois 3.8 eilen neuvolassa sanottiin että ois 2.8 :D

Haniliini: oli joo kyllä ihanaa että sain varmistus ultra ajan heti samalle päivälle koska pelkäsin todella paljon ja olin ihan paniikissa sen takia miten viime raskaudessa kävi! Rv 14 ei sydänäänet kuulunu ja ultrassa oliki sit huonot uutiset [:(]
 
Täällä oltiin eilen ultrassa ja itkuhan siinä tuli kun näki tiitiäisen ekan kerran (huom nimitys tiitiäinen, se on nyt totta ;D)

Siellä köllötteli sellainen 5,3 cm kokoinen otus..Kätilö kertoi kovasti kuvasta missä on mitäkin ja tietenkin niskapussia mitattaessa päättikin pitää jumppahetken kohdussa..Eli alkoi ihan hirmuinen liikkuminen ja nyrkkeily..Ja ite en tunne mitään siitä liikehdinnästä..Saatiin kumminkin mitattua eli 0,8 eli ihan normi..Kävin kuitenkin vielä siinä verikokeessa ku suvussa on kehitysvammaisuutta yms..niiden tulokset tuleekin sitten vasta kolmen viikon päästä tai siis jollei ne oo soittanut mulle kolmen viikon kuluessa ni tulokset on normit..

ihan hetken aikaa saatiin kuunnella sydänääniä mutta tykkäsin ite enemmän ku saatiin nähä noin 8 minsaa vauvaa..;D
uusi ultra aika eli rakenneultra on 19.3..

Raskausviikkoja vastasi siis kooltaan 12, mutta laskettu aika pysyi edelleen samana eli 1.8. minkä terkkari määritteli neuvolassa..Eli oon edelleen teidän ilona ja kanssa täällä..;D

Mutta nyt siis ne tärkeimmät eli kuvat..Kokonaista 2 kappaletta..Avatkaa liite niin näette kuvan..Tuli aivan liian isona tänne muutoin..
 
Ja toinen kuva..Valitan kokoa, mutta opettelen vielä foorumin tapoja..Hmpff muokataan vähän eli avatkaa liite niin näette kuvat..
 
Vasta neuvolauutisia mutta menköön tänne samaan putkeen...
 
Aamulla eka neuvolakäynti ja nyt sitten ihmetellään edelleen onko tuolla masussa ketään kotona. Pienen sydänääniä ei saatu kuulumaan mutta maanantaina on onneksi jo np-ultra niin siitä sitten uudempi yritys saada pikkuinen realitietoisuuden piiriin [:)].
Nyt vaan pitää yrittää olla rauhallinen ja huoleton viikonvaihteen yli. Onneksi mies on maailman ihanin kumppani .
 
Ihanaa kun kaikilla on ollut kaikki hyvin [:D]

Uskokaa että pelästyin kun postiluukusta kolahti juuri kirje TYKSistä. Veriseulan tuloksethan siinä, tuli ihan tosi nopeasti! Ei lisääntynyttä 21-trisomian riskiä, jee! [:)]
 
HANILIINI
Mun tiitiäinen oli toisin päin kuvassa..mun kuvassa lisäksi tiitiäinen käänsi kohteliaasti vanhempien kuvaa varten nätimmän puolen esille..[;)] Kääntyi kyllä ympäri koko ajan et kätilö sai koko ajan olla mittaamassa uudelleen ja uudelleen..[:D]

Jännä ero noissa veriseuloissa..Meille ei siis tuu mitään kirjettä kotiin, ainoastaan jos on jotain hälyttävää tulee soitto kotiin..Muutoin jollei kuulu puhelisoittoa kolmessa viikossa, kaikki ok..
 
Sme Niin ne mullekkin sanoi ultrassa, että seulan tuloksista ilmoitetaan vaan jos on jotain poikkeavaa, siksi mulla olikin ihan sydän kurkussa kun avasin sitä kirjettä..
 
TWEETY
Hmpff tuleekohan meillekin sitten kotiin kirje..?Täytyykin kysyä ensi maanantaina terveydenhoitajalta..Jos tulee sellainen kirje en varmasti usakalla ite sitä aukaista..[:o]

no joo..Parempi aatella et kaikki ok jne..Mutta kun on sellainen luonne et aina pitää varautua pahimpaan mahdolliseen scenaarioon..Ehkä varmaan vasta sitten ku saan vauvan syliini, uskon et mä oon äiti, oikeesti..[8D]
 
Täällä taas kyselen tyhmiä kysymyksiä mutta mutta.. [:D] Saako niskapoimu-ultrasta kuvia mukaan? Ja jos saa, niin varmaankin pitää heti ensi töikseen sanoa siellä toivovansa kuvia, et varmasti sais? Maksaako ne kuvat jotain ylimääräistä poliklinikkamaksun lisäksi?

Meillä ultra keskiviikkona, jännittää [:)]
 
Mulla oli eilen ultra Kättärillä! Siellä se oli ja kölli, ei ollut kahta vaan ihan yksi vain, reilu viisisenttinen. Aika pitkään sitä katseltiin ja ei se ultraaja ois varmaan kertonut mitään jos mä en olis kysellyt. Oli hauskaa kun se välillä heilutti käsiään ja hypähteli! Se jopa näytti jo ihan 'oikealta' vauvalta! Se yritti ottaa sitä niskaturvotusta, kun toinen vaan killui siellä pohjalla kiinni sikiökalvossa eikä silloin kuulemma saa mitattua niskaa. Otti eka alakautta ja sitten vaihtoi lopuksi yläkautta, oli sellainen tunne että aika pitkään sitä monitoria katseltiin mutta aika meni varmaan tosi nopeasti. Ei se ultraaja puhunut mitään niskaturvotuksen koosta, mutta olin näkevinäni labralähetteestä että 1.0 eli ei niskaturvotusta käsittääkseni.

En oikein tajunnut, että siellä otetaan myös verikokeet, luulin että tuolla katsotaan vaan se niskaturvotus ja jos sitä löytyy, joutuu jatkotutkimuksiin. Jos verikokeissa jotain hälyttävää, he soittavat tulokset (sen sai valita soittavatko vai kirjeellä) ja joka tapauksessa kirje tulee kotiin myöhemmin tuloksista. Tietääkö joku, mitä ne sieltä minun verinäytteestä oikein katsovat? Kun ei mene oikein mun jakeluun, miten ne voi mun verestä katsoa vauvan kromosomeja ym.?

Saatiin kolme kuvaa mukaan ihan pyytämättä ja heti otin töissä värikopion ja lähetin äidille ultrakuvan postissa kortin kera! Saivatpahan tietää tosi yllätyksenä! Äiti soitti tänään ja oli tosi onnellinen ja oli itkenyt ja nauranut kuulemma vuorotellen.

Aika vähän Helsingissä neuvola- ja lääkäriaikoja? Mulla oli ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa neuvolakäynti 23.12, eilen siis np-ultra ja seuraavan neuvola-ajan sain 16.2 muistaakseni. Lääkäriajasta ei ollut mitään puhetta. Ehkä ne keskittyy sinne raskauden loppupuoliskolle sitten, mutta aika itsekseen tässä saa olla! Miten muilla on ollut neuvolakäyntejä tähän mennessä?
 
Heissuli vei!

Tänään oli se np ultra ja hyviä uutisiahan sieltä tuli kaikki oli hyvin ja kunnossa ja normaalia. Niskaturvotusta oli mutta sen verran mitä pitikin eli normaalia

Oli niin liikuvainen pikku kaveri että.. Oltiin siellä ultrassa joku 20 minuuttia yritettiin mitata pikkusen pituus niin kaveri liikkuu ja meni niin paljon ettei se onnistunu aluks ja siinä sitten odoteltii oikeeta asentoo ja että pikkuinen ois hetken paikallaan sitten kun oli niskaturvotuksen vuoro niin pikku kaveri päätti pistää pötköttään kohdun pohjalle eikä sitä saatu mitattua ja nyt sitten odotettiin että se alkaa liikkua et niskan sais mitattua   ite olin vaan mielissään kun sai olla noinki pitkään ultrassa kattomassa pikkusta Ei malttas millään odottaa seuraavaan ultraan Niin ja ultrassa näky pikkuisen virtsarakko, gyne joka ultrauksen teki sanoi että se on hyvä merkki mutta harvoin kuulemma noin pienellä se vielä ees näkyy :)

Hyvä ystävä oli mukana kun mies ei päässyt ja kaverilta pääsi itku siellä ultrassa kun näki sen pikkusen ja oli muutenki aivan täpinöissään valitettavasti kuvaa en pysty laittaan tänne kun meillä ei ole skanneria..

11+4 <3
 
Kysymys teille jo ultrassa käyneille, kuinka nopeasti ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen olette saaneet ultrakutsun? Kävin ensimmäisessä neuvolassa nyt torstaina, ja sieltä tehtiin lähete Kättärille, josta kuulemma tulee sitten kutsu. Ilmeisesti ajankohtaan ei voi kovin paljon itse vaikuttaa, täytynee vain yrittää järjestellä työt jotenkin.. Minulla on nyt yksityisen varhaisultran mukaan viikot 8+3 (kuukautisista 9+2), joten kaiketi reilun parin viikon päästä ultra voisi jo olla.

Sadutar, luulen ettei siitä veriseulasta suoraan saada mitään arvoja, meillä neuvolatäti selitti että otetaan jotkut tietyt arvot verestä ja sitten syötetään ne tietokoneohjelmaan, jossa käytetään muitakin muuttujia kuten painoa, ikää, rotua, ym, joista kone sitten laskee riskiluvun ja sitä vielä jotenkin verrataan niskaturvotuslukemiin. Eli on kehitetty joku malli, jolla voidaan ennustaa riskejä.

Vantaan puolella ei myöskään ole lääkärikäyntiä alkuraskaudessa, tosin itsellä se tuli hoidettua samalla kuin alkuraskauden ultra yksityisellä, jossa lääkäri teki myös sisätutkimuksen ja ultrasi kohdun lisäksi munasarjat. Minulla kuulemma on polyyppi kohdunsuulla, joka pitää hoitaa synnytyksen jälkeen, jos ei ole itsestään poistunut. Mutta siitä ei pitäisi olla haittaa, jännä vaan ettei marraskuussa gyne maininnut mitään siitä.. Eka neuvola minulla oli 14.1 ja seuraava vasta 1.3. Välissä on toki se ultrakäynti.
 
Takaisin
Top