NP-ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tweety
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Monet on kommentoinu tuotat viikot muuttuis ultran perusteella muutamia päiviä. Mun tietäänkseni laskettua aikaa ei muuteta ellei ultrassa lapsen aika näytä yli vk tai vähintään 5 päivää isommaksi tai pienemmäksi. Eivätkä mitkään ultra lukemat ole 100% tarkkoja, koska kaikki piippuvat siitä mihin tutkiva ihminen päättää hiirellään ruksin napsuttaa. ne ovat aika tarkkoja, mutta mitta milleissä sinne tänne tekee sikiöllä tässä vaiheessa paljon.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Minullakin ultrassa möykkyseni näytti kolme vrk vanhemmalta mitä kuukautisista laskettu aika näyttäisi, mutta sitä ei muutettu koska heittoa oli alle viikko. Varmistin tämän kätilöltä silloin. Ja hän oli samaa mieltä myös tästä  mitta virhemahdollisuudesta jokaisessa ultrassa.
 
Nt-ultrassa oltu ja kaikki näytti hyvältä. Verikoe otettiin samalla. rv 10+4 ja CRL oli 3,2cm. Tää on aika varhainen ultra (siis niskaturvotuksen suhteen), mutta syy on tämä mun diabetes. Se hyytymä, mikä mulla on ollut, oli enää reilun sentin mittainen. JEEE! Kyllä se siis sieltä häviää. Sain kuvan pikkuisesta ja voi, kun se oli suloinen. Isäkin sitten näki hänet ensikertaa, kun ei töiden vuoksi ultraan pääse. Rakenneultraan sitten yrittää päästä mukaan :)
 
Eemi03, alunperin laskin itse lasketunajan netin raskauslaskurilla,
jonka ilmoitin liityttyäni tänne sivustolle. (La 4.8.10)

Eka neuvolassa kuitenkin laskettiin laskettu aika päivää aikaisemmaksi (LA 3.8.10).
En sitä kuitenkaan ilmoittanut tänne, ajattelin että jos käykin niiin, että
se muuttuisi vielä ensimmäisessä ultrassakin. No ultrassa se oli sama,
mikä neuvolassakin oltiin laskettu (LA 3.8.10)...

Sitten vasta ilmoitin tänne, että voi muuttaa mun lasketun ajan päivää
aikaisemmaksi. Eli luulen, että monen muunkin kohdalla "syynä" on nämä
netissä olevat raskauslaskurit, jotka jostain syystä antaa lasketuksi ajaksi
päivää myöhemmän ajan.

Semmosta, hirvee sepostus mutta jospa ymmärtäisittä!
[:)]
 
Täällä oli kanssa tuo nt-ultra tiistaina, ja kaikki oli kunnossa. Uä-kätilö oli aivan ihana ja kertoi tarkasti mitä missäkin näkyi, ja pysäytteli ja zoomaili kuvaa tarpeen mukaan=) Mukaan saatiin 3 kuvaa pikkusesta ja niitä ollaan nyt ihasteltu<3 samalla kertaa saatiin veriseulan tulokset ja negatiivista näytti, joten kaikki hyvin senkin suhteen... Pari päivää on ollu ihan ok olokin, eikä hirveesti ole ollut pahoinvointiakaan.. väsymys se vaan painaa kun öisin ei tuu nukuttua vessaheräämisten takia, kaippa tää on sitten vaan jo totuttelua tulevaan;) nyt mennään rv 12+4, jos se olo vaikka helpottuis parin viikon sisään?!?


Ginessa: mulla vaihtui la:ksi jo silloin ensimmäisessä neuvolas 8.8 ja se on nyt ns. se "virallinen" papereissa lukeva aika, joten sen vois vaihtaa sinne missä meiän tiedot on..ja iänkin ja asuinpaikan voit samalla lisätä eli 24 v ja Hämeenlinna, kiitos=)
 
Tarkoitus ei ollu kritisoida kenenkään aikoja tai tikkereitä. otin omasta mielestäni kantaa ainoastaan siihen, että aika ei muutu ultrassa jos eroa ei ole aikaisemmin laskettuun yli viikkoa. Ja niin kuin MIU82 sanoi että lapsi syntyy silloin kun sen aika on. Ei se laske päiviä niinkuin me.

Anteeksi jos olen jonkun tunteita loukannut. Se ei ole ollut tarkoitukseni missään vaiheessa.
 
Jep,yhtyy Haniliiniin-en minäkään kaikkea huomaa SORI!!!![>:]

Mulla ultraaja kirjoitti uuden arvioidun ajan korttiin kun sikiö oli 3 päivää vanhempi vain,eli vain yhdellä päivällä taaksepäin 2.8!!(alunperin siis se 3.8,-syntyy sit ku syntyy)

Sekä tänään kun soitin neuvolaan se kysyi ultrasta jne.punktioon menemisistä,kerroin että se laskettu aika muuttui yhdellä päivällä-hän muutti sen heti tiedostoihinsa.[:-][;)]
 
Ekassa ultrassa käyty ja uskottava se viimeinkin on, että tuolla se pipana köllii mahassa [:D] Nt-ultra oli siis kyseessä ja saatiin nauttia pipanan katselusta kokonaiset puoli tuntia, kun sen teki kätilö, joka opetteli käyttämään sitä ultralaitetta toisen kätilön valvonnassa [:)]

Pää-perämitta oli 4,5cm
NT 0,5mm
Syke 168

Siellä tuo pieni nukkui selällään eikä millään herännyt vaikka kuinka yritii kätilö sillä anturalla vatsan päällä täristää, pipana käänsi vaan kylkeään ja venytteli [:D] Lopuksi sai sen verran liikkumaan, että sai mitattua sen niskaturvotuksen, jota ei siis ollut [:)] Kaikki kuulemma muutenkin kunnossa, kallon luut ehjiä ja päävaltimot oikeissa paikoissa ja toimivia, virtsarakko ja vatsalaukkukin erottuivat hienosti.

Rakenneultra sitten vuorossa 6.4. Sitä ennen pari neuvolakäyntiä, seuraava helmikuun lopulla[:)] La muuttui kokonaista päivää aikaisemmaksi, merkkasivat mulle raskausviikoiksi nyt 11+1
 
Joo, ei mullakaan ollut tarkotus mitenkään pahalla sanoa.
Halusin vain huomauttaa, kun hoksasin että näköjään nuilla
laskureilla laskettuna se ilmoittaa lasketuksi ajaksi päivää enemmän
kuin kuukautisista laskettuna..

Pahoittelut vain kaikille, jos olen loukannut sanomisillani.

Tosiasiahan se on, että lapsi syntyy sitten, kun sen aika on... [:)]
Sitä odotellessa... [;)]
 
Jaa se olis meilläkin eka ultra käytynä. [:)] Vaikka kylläkiin joudutaan meneen parin viikon päästä uudestaan kun ei saanut kunnon mittoja pikkusesta. [8|] Pikkunen on kiinnittyny niin ylös ettei saatu alateitse kunnon mittoja ja vatsan läpi ei näkynyt tarpeeksi kun minulla on nuita ylimääräsiä kiloja jo ennestään. [8|]

Kolme kuvaa kuitenkiin saatiin kotiin. [:)] Ultratessa kovasti pikkunen heilutteli käsiä. [:D] Nyt sitä vasta uskoo kunnolla että tuolla masussa joku on. [:D] [:)]

Pitää sitten kertoilla tarkempia mittoja ja uusi la sitten parin viikon päästä. [:)]

Tässä olis meän pikkusesta kuvaaki. [:)]




 
Mukavaa että kaikilla on ultrat sujuneet hyvin.
Me ei saatu kuin yksi ainoa kuva mukaan,mutta onneksi sentään yksikin[:)]
Siinäkin näyttää Piipiäinen siltä kuin sillä ei olis ollenkaan käsiä tai jalkoja,mutta onneksi näin omin silmin että kyllä sillä ne on ihan alussa,kun näytti siltä että toinen pelästyi kun tuolla tavalla mentiin kattelemaan miltä sielä näyttää.Se jälkeen Piipiäinen sitten käpertyikin kohdun pohjalle pieneen sykeröön <3
 
Mun mielestä ne viikot oli 13+ 6 tai kolme ,kun ne vielä voin ottaa mutta,
parempi kysyä ammattilaiselta niin ei jää epäselväx[;)]
 
Mulle neuvolassa sanoi että ennenkuin 12 raskausviikko on loppunut..Sen jälkeen ei enää saa luotettavia tuloksia niskaturvotuksesta..
 
minulla tuo nt ultra vasta 4.2. jolloin rv 12+5. malttamattomana odotan että näkisin pienen otuksen [:)] vieläkin nimittäin hyvin epäuskoinen olo koko raskaudesta, vaikka onkin todella selkeät raskaus oireet ja jo kerran ollut ultra(9+2rv) jossa pienokaisen nähnyt. [:D]

ai niin ja neuvolasta sanoivat että juuri viimeisiä hetkiä jolloin kuulema voi tuota niskaturvotusta enää laskea.
 
Nuista mitoista mitä ne eilen sai niin se laski et pikkunen olis vasta 11 viikonen eilen(eli tänään 11+1). [:)] Eli just sillon ku seuraavan kerran mennään sinne niin ne viikot on jo 12+6 nuitten eilisten mittojen mukaan lasketuna. Mut sen näkee sit mitä siel selviää sit. 
 
Haniliini: Mä päivitän ton vasta sit ku on tarkka laskettu aika tiedossa. [:)] [:D]
 
heipparallaa! mekin käytiin ultrassa tosin jo yli viikko sitten.. yksi siellä oli ja hyvin voivana. kävin tampereella terveystalossa ja saatiin 6 kuvaa mukaan joista kolme oli 4D kuvaa, aikas jännän näkönen oli [:)] laskettu aika siirtyi aikasemmaksi eli oliskin 5.8 eikä 10.8.

pahasta olosta olen kärsiny niin että en voinu töissä olla heikotti niin paljon että ei voinu olla pystyssä kun 10min yhteenmenoon ja sit takas sohvalle makoileen.. lääkäri kirjotti heti 2viikkoo saikkua ja sano että soitat vaan niin kirjotan lisään.. se oli se sama lääkäri joka käy neuvolassakkin.. tiesi sitten hyvin kuinka asiat voi olla.. nyt oon taas yrittäny olla töissä, välillä vähä huono olo meinaa puskee päälle.. ei oikeen toi syöminenkään ole enään estäny sitä.. no se kuulemma tietää että on hyvä istukka..
henkisesti meinaa olla vähä väsyny olo.. täytyy vissiin puhua siitä neuvola tätille..

13+3
 
Tittuliini mua myös kiinnostais kovasti miten hyvin siinä 4d tutkimuksessa ja kuvassa näkyy? Ku olen kerran joitakin vuosia sitten nähnyt yhden ystävän 4d videon tutkimuksesta. Tuleva äiti selitti kyllä aivan tohkeissaan mitä milloinkin kuvassa näkyy, mutta oli aika paljon vaikeuksia saada siitä selvää. Vaikka työssäni aika paljon erilaisia RTG kuvia katselen niin ei silmä oikein osannut siitä kuvauksesta paljon kertoa. Siitä on tietty aikaa tutkimus varmasti kehittyy. Olen itse harkinnut kuvauksessa käymistä vähän isommilla viikoilla sitten.
 
Haniliini ja Eemi03  ei siitä 4D kuvasta erottanu vielä sormia ja sellasia tarkempia juttuja,mutta ihan selvästi näkee miten kädet ja jalat ovat ja silmät ja korvat, tosi hienoja ovat, voin koittaa jos saisin vaikka skannattua sellasen kuvan tänne jos haluatte nähdä? eikö keltään muulta ole otettu 4D kuvaa? aika "möykkynen" oli kaveri [:)]

ihmettelin itsekkin miten laskettuaika muuttui noinkin paljon mut kiertoni on vähä lyhyempi kuin se 28 tai sit siitä tulee vaan niin pitkä[:D]niinku äitinsäkkin..
 
Tuli mieleen et pitäiskö rakenneultra juttuja varten laittaa oma viestiketju?Oisko helpompaa?mitä mieltä ootte?
 
Joo,varmastikin hyvä idea,muutoinkin eri vaiheilta eri asioita on hyvä laittaa osioihin.[:D]
Kannatan!

Rakenneultra mulla on 16.3 joten siihen on vielä aikaa[;)]
 
Takaisin
Top