Np-ultra

Keskustelun 'Maaliskuiset 2021' aloitti Toivo21, 20 elo 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Toivo21 Aloittelija Maaliskuiset 2021

Onko odottajat jo käyneet np-ultrassa?
    Miten sujui?

Itse odottelen aikaa sinne, pitänee ensi viikolla soitella, jos ei postista tule kutsua :)
    Vähän on jännittyneet fiilikset.
  2. Mamma861 Aloittelija Maaliskuiset 2021

Mulla ois nt-ultra huomenna. Toivottavasti yöllä saa unta :)
    • Tykkää Tykkää x 4
  3. Mamma861 Aloittelija Maaliskuiset 2021

Ja viikkoja huomenna siis 11+6. Tarjosivat ensin aikaa maanantaille, mutta kysyin etteikö voisi ennen viikonloppua jo tehdä ja onnistui:hello2
    • Tykkää Tykkää x 4
  4. Seessami Aloittelija

Viikon päästä vasta aika. Nyt jo vähän jännittää :nailbiting::hilarious:
    • Tykkää Tykkää x 1
  5. Tinze Aloittelija Maaliskuiset 2021

Ensi viikon maanataina olisi nt-ultra. Maltais millään odottaa, haluan vain tietää onko siellä kaikki hyvin. Joka toinen päivä on olo että on mennyt kesken ja joka toinen päivä oon iloinen raskaudesta ja varma et kaikki on ok.
    • Tykkää Tykkää x 3
  6. Vaiana Naimisissa foorumin kanssa Tammikuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Maanantaina on minullakin ultra :)
    Siitä kirjoitan sitten enempi tuonne salaiselle puolelle, mutta täytyy tulla tänne sitten kertomaan oliko kaikki ok. :happy:

Ei tässä kyllä tiedä miten päin olisi tämän viikonlopun, kun jännittää :woot:
    • Tykkää Tykkää x 2
  7. Mamma861 Aloittelija Maaliskuiset 2021

Ultrassa käyty ja kaikki kunnossa. Oli muutamaa päivää isompi kuin la:n mukaan ja ultraaja jo antoi varovaisen arvion sukupuolestakin :)
    • Tykkää Tykkää x 12
  8. Matkalla Ihastunut foorumiin Maaliskuiset 2021 Tammimammat 2017

Mä sain tänää varattua ajan, otettiin eka mahdollinen, eli 16.9. :rolleyes:
    • Tykkää Tykkää x 5
  9. Susimutsi Aloittelija Huhtikuiset 2021

Sain ajan 3.9 (vasta, aaarrgghhh) eli sinne asti vielä jännitetään et mikä viikko menossa TAI olisko mahdollisesti monikkoraskaus. o_O
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. Phalene Aloittelija

SAMA! Sama päivä ja täysin samat pohdinnat :) Olihan meillä hieno ajatus käydä varhaisultrassa, mutta eihän me nyt mitenkään ehditty, kun kesälomatkin loppui ja... :rolleyes::grin
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Annukka87 Aloittelija Maaliskuiset 2021

Minä menossa tulevana keskiviikkona. Jännittää!
    • Tykkää Tykkää x 3
  12. Taikatalvi Peruskäyttäjä Kesämammat 2018 Maaliskuiset 2021

Meillä on ultra vasta 11.9. Liian pitkä aika odotella jos minulta kysytään :grin
    • Tykkää Tykkää x 2
  13. Enmau Ihastunut foorumiin Heinäkuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Eipä ole edes aikaa varattuna vielä :sad001
  14. Magnoliae Peruskäyttäjä Maaliskuiset 2021

28.8. eli ensi viikon pe on viimein meillä ultra! Jännittää ja pelottaa ihan hirveästi että onko kaikki hyvin. :nailbiting:
    • Tykkää Tykkää x 3
  15. Rapumamma Tuttu foorumilla Maaliskuiset 2021

Meillä on 2.9. eli neuvolan mukaan 12+0. Mutta varhaisultran mukaan 12+2
  16. +Hanna+ Aloittelija

Mulla on ultra vasta 11.9. En malta odottaa, vaikka käytiinkin varhaisultrassa jo. Tyyppi vaan ei suostunut siirtyyn parempaan kuvakulmaan, niin tuijotettiin vaan selkää. :joyful:
    • Tykkää Tykkää x 5
  17. Mamma861 Aloittelija Maaliskuiset 2021

Meillä on nt-ultrassa sama, kokoajan olisi halunnut olla selin. Ultra kesti 40min, josta suurinosa ajasta meni mahan tökkimiseen. Kääntyi aina hetkeksi parempaan kuvakulmaan mutta heti kiepsahti takaisin. Lopulta ultraaja pyysi minua yskimään ja sitten vihdoinkin sai otettua niskaturvotuksen mitan kun tyyppi suostui kääntymään "oikeinpäin" :D
    • Tykkää Tykkää x 6
  18. Vaiana Naimisissa foorumin kanssa Tammikuun äidit 2019 Maaliskuiset 2021

Ultrassa käyty ja kaikki näyttäisi olevan hyvin :) la siirtyi muutaman päivän ja on nyt 1.3.
    • Tykkää Tykkää x 7
  19. Maikki86 Aloittelija

Laitan tännekin tämän kysymyksen... Mitä labroja teiltä otettiin ennen nt-ultraa? Mä ihmettelen kun multa otettiin lh, fsh ja joku E2 jotka on ohjekirjan perusteella hedelmällisyyttä tutkivia ei-raskaana olevien tutkimuksia...
  20. Hilla79 Aloittelija Maaliskuiset 2021

Juuri tulin NT-ultrasta. RV 12+4. Ultra tehtiin alakautta. Kävin erikoissairaanhoidossa, koska olen perussairauksieni takia riskiodottaja. Mies oli mukana, ja hänellä taisi mennä vähän roskaa silmään, kun näki pienen vilkkaan kaverin puuhaamassa.

Kaikki oli lääketieteellisessä mielessä oikein hyvin, niskaturvotus oli vähäistä tai normaalia, miten se nyt pitäisi sitten ilmaistakkaan. Samalla nähtiin monta muutakin rakennetta (munuaiset, aivot, sydän, kaikki raajat ja sormet) joiden näkeminen toi paljon helpostusta odottajan jatkuvaan huoleen siitä, onko kaikki hyvin. Jollain tavalla mielikuvitusta runsaasti asiaan lisäten oli vauvalla myös aivan selkeästi äitinsä korkeat poskipäät ja isänsä pitkät sormet. Paino sanalle (mielikuvistus.)

Aika meni aivan liian nopeaan - vauvaa olisi voinut ihailla vaikka koko päivän. Pienen houkuttelun jälkeen hän suostui vähän oikomaan raajojaan ja heittämään kuperkeikan. Kumpikaan ei tietenkään ole tutkimuksen kannalta merkityksellistä, mutta kyllä se vaan lisää vanhemman ymmärrystä siihen että sisällä kasvaa ihan oikea täydellinen ihminen!

Olin etukäteen päättänyt tehdä kaikkeni saadakseni vähän vihiä sukupuolesta, mutta ankarankaan tuijottelun jälkeen tämä ei kyllä onnistunut. Tai onnistui niin, että näin vuoroin selvän tytön ja selvän pojan. Kumpaakaanhan ei näillä viikoilla voi kovinkaan selvästi nähdä... Asia selvinnee kahdensadan päivän päästä.

Verikokeet ultraa varten kävin viime perjantaina. Samalla tsekattiin kilpirauhashormoni (minulla on struuma) ja sekin oli kunnossa. Nyt ihan malttamattomana sitten odotellaan seuraavaa ultraa, jonne onkin vielä pitkä aika!
    • Tykkää Tykkää x 11

Jaa tämä sivu