Np-ultra

Toivo21

Jostain jotain jo tietävä
Maaliskuiset 2021
Onko odottajat jo käyneet np-ultrassa?
Miten sujui?

Itse odottelen aikaa sinne, pitänee ensi viikolla soitella, jos ei postista tule kutsua :)
Vähän on jännittyneet fiilikset.
 
Ensi viikon maanataina olisi nt-ultra. Maltais millään odottaa, haluan vain tietää onko siellä kaikki hyvin. Joka toinen päivä on olo että on mennyt kesken ja joka toinen päivä oon iloinen raskaudesta ja varma et kaikki on ok.
 
Maanantaina on minullakin ultra :)
Siitä kirjoitan sitten enempi tuonne salaiselle puolelle, mutta täytyy tulla tänne sitten kertomaan oliko kaikki ok. :happy:

Ei tässä kyllä tiedä miten päin olisi tämän viikonlopun, kun jännittää :woot:
 
Sain ajan 3.9 (vasta, aaarrgghhh) eli sinne asti vielä jännitetään et mikä viikko menossa TAI olisko mahdollisesti monikkoraskaus. o_O
 
Sain ajan 3.9 (vasta, aaarrgghhh) eli sinne asti vielä jännitetään et mikä viikko menossa TAI olisko mahdollisesti monikkoraskaus. o_O
SAMA! Sama päivä ja täysin samat pohdinnat :) Olihan meillä hieno ajatus käydä varhaisultrassa, mutta eihän me nyt mitenkään ehditty, kun kesälomatkin loppui ja... :rolleyes::grin
 
Mulla on ultra vasta 11.9. En malta odottaa, vaikka käytiinkin varhaisultrassa jo. Tyyppi vaan ei suostunut siirtyyn parempaan kuvakulmaan, niin tuijotettiin vaan selkää. :joyful:

Meillä on nt-ultrassa sama, kokoajan olisi halunnut olla selin. Ultra kesti 40min, josta suurinosa ajasta meni mahan tökkimiseen. Kääntyi aina hetkeksi parempaan kuvakulmaan mutta heti kiepsahti takaisin. Lopulta ultraaja pyysi minua yskimään ja sitten vihdoinkin sai otettua niskaturvotuksen mitan kun tyyppi suostui kääntymään "oikeinpäin" :D
 
Laitan tännekin tämän kysymyksen... Mitä labroja teiltä otettiin ennen nt-ultraa? Mä ihmettelen kun multa otettiin lh, fsh ja joku E2 jotka on ohjekirjan perusteella hedelmällisyyttä tutkivia ei-raskaana olevien tutkimuksia...
 
Juuri tulin NT-ultrasta. RV 12+4. Ultra tehtiin alakautta. Kävin erikoissairaanhoidossa, koska olen perussairauksieni takia riskiodottaja. Mies oli mukana, ja hänellä taisi mennä vähän roskaa silmään, kun näki pienen vilkkaan kaverin puuhaamassa.

Kaikki oli lääketieteellisessä mielessä oikein hyvin, niskaturvotus oli vähäistä tai normaalia, miten se nyt pitäisi sitten ilmaistakkaan. Samalla nähtiin monta muutakin rakennetta (munuaiset, aivot, sydän, kaikki raajat ja sormet) joiden näkeminen toi paljon helpostusta odottajan jatkuvaan huoleen siitä, onko kaikki hyvin. Jollain tavalla mielikuvitusta runsaasti asiaan lisäten oli vauvalla myös aivan selkeästi äitinsä korkeat poskipäät ja isänsä pitkät sormet. Paino sanalle (mielikuvistus.)

Aika meni aivan liian nopeaan - vauvaa olisi voinut ihailla vaikka koko päivän. Pienen houkuttelun jälkeen hän suostui vähän oikomaan raajojaan ja heittämään kuperkeikan. Kumpikaan ei tietenkään ole tutkimuksen kannalta merkityksellistä, mutta kyllä se vaan lisää vanhemman ymmärrystä siihen että sisällä kasvaa ihan oikea täydellinen ihminen!

Olin etukäteen päättänyt tehdä kaikkeni saadakseni vähän vihiä sukupuolesta, mutta ankarankaan tuijottelun jälkeen tämä ei kyllä onnistunut. Tai onnistui niin, että näin vuoroin selvän tytön ja selvän pojan. Kumpaakaanhan ei näillä viikoilla voi kovinkaan selvästi nähdä... Asia selvinnee kahdensadan päivän päästä.

Verikokeet ultraa varten kävin viime perjantaina. Samalla tsekattiin kilpirauhashormoni (minulla on struuma) ja sekin oli kunnossa. Nyt ihan malttamattomana sitten odotellaan seuraavaa ultraa, jonne onkin vielä pitkä aika!
 
Takaisin
Top