Np-ultra

Heippa! Toinen uusi jäsen täällä, samaistun Unelmavauvan fiiliksiin koska täällä kans olen seuraillut taustalla heti heinäkuun plussasta lähtien mutta uskaltamatta ottaa itse osaa keskusteluun. Meillä taustalla melko traumaattinen ja komplikoitunut kkm viimevuoden marraskuussa, joten tämä raskaus on jännittänyt ekstrapaljon. Varhaisultrassa käytiin yksityisellä viikolla 7+6, ja siellä onneksi oli kaikki hyvin (en meinannut uskoa kun näin sen nallekarkin ja sykkivän sydämen ruudulla :Heartred). Nyt olisi nt-ultra ensi viikon maanantaina (olisi silloin 12+1), ja vaikka mitään merkkejä keskeytyneestä raskaudesta ei olekaan, niin jännittää silti aivan hirveästi. Toivottavasti kaikki olisi siellä hyvin :Heartred Paljon tsemppiä ja toiveikkaita ajatuksia kaikille!
 
Heippa! Toinen uusi jäsen täällä, samaistun Unelmavauvan fiiliksiin koska täällä kans olen seuraillut taustalla heti heinäkuun plussasta lähtien mutta uskaltamatta ottaa itse osaa keskusteluun. Meillä taustalla melko traumaattinen ja komplikoitunut kkm viimevuoden marraskuussa, joten tämä raskaus on jännittänyt ekstrapaljon. Varhaisultrassa käytiin yksityisellä viikolla 7+6, ja siellä onneksi oli kaikki hyvin (en meinannut uskoa kun näin sen nallekarkin ja sykkivän sydämen ruudulla :Heartred). Nyt olisi nt-ultra ensi viikon maanantaina (olisi silloin 12+1), ja vaikka mitään merkkejä keskeytyneestä raskaudesta ei olekaan, niin jännittää silti aivan hirveästi. Toivottavasti kaikki olisi siellä hyvin :Heartred Paljon tsemppiä ja toiveikkaita ajatuksia kaikille!

Miulla olisi ultra ensviikon tiistaina (12+3). Tiedän niin hyvin ton jännitys tunteen mutta hyvin kaikki menee !
 
Miulla olisi ultra ensviikon tiistaina (12+3). Tiedän niin hyvin ton jännitys tunteen mutta hyvin kaikki menee !

Kiitos Mymms, toivotaan! :Heartred Saadaan jännittää molemmat sitten vielä muutama päivä :)
 
Meillä oli eilen ultra, ja tosiaan ihan ensimmäinen kerta kun kuultiin sykettä tai nähtiin, onko siellä masussa ketään. Olihan siellä, rauhassa köllötteli yksi pieni ihana ihmisen alku siellä :Heartred nyt ollaan ihan onnesta soikeina, kun jotenkin kaikki vihdoin konkretisoitui.

Saatiin tosi hyvin kaikki kuvattua niskasta selkäytimeen ja jopa laskettua sormet kuvista :Heartred nyt oli vatsan päältä ultra ja paljon tarkempi kuva kuin esikoisen alakautta tehdyssä np-ultrassa!
 
Täällä myös yksi heinäkuusta asti seurailija :) Monilla samoja fiiliksiä kuin itsellä ollut. Np-ultra olis ke 9.9. (12+1) ja jännittää kans ihan kauheesti. Käytiin varhaisultrasta (viikolla 8+1) ja silloin oli kaikki ok. Mulla ollu myös tuntemuksia laidasta laitaan. Välillä oon ollu ihan varma, et on tapahtunu kkm ja sit taas seuraavana päivänä on taas eri olo. Mulla oli viikoilla 9+3 kolme päivää ilman mitään raskausoireita (sitä ennen ollu lievää pahoinvointia, vatsannipistelyjä, vessassa ramppausta ja rintojen turvotusta) ja olin siitä ihan hajalla. Mikään vuoto ei kuitenkaan alkanut ja sit raskausoireet palasi takaisin, joten vielä toiveikkaan pelokkaana odotan keskiviikkoa. On kyllä ollut piinaavan pitkät viikot... ja mulle ensimmäinen lapsi, niin kaikki on uutta :)
 
Mulla on huomenna ultra. Rv 13+1. Vähän pelottaa koska elokuun lopussa oli verenvuoto.
 
Täällä myös yksi heinäkuusta asti seurailija :) Monilla samoja fiiliksiä kuin itsellä ollut. Np-ultra olis ke 9.9. (12+1) ja jännittää kans ihan kauheesti. Käytiin varhaisultrasta (viikolla 8+1) ja silloin oli kaikki ok. Mulla ollu myös tuntemuksia laidasta laitaan. Välillä oon ollu ihan varma, et on tapahtunu kkm ja sit taas seuraavana päivänä on taas eri olo. Mulla oli viikoilla 9+3 kolme päivää ilman mitään raskausoireita (sitä ennen ollu lievää pahoinvointia, vatsannipistelyjä, vessassa ramppausta ja rintojen turvotusta) ja olin siitä ihan hajalla. Mikään vuoto ei kuitenkaan alkanut ja sit raskausoireet palasi takaisin, joten vielä toiveikkaan pelokkaana odotan keskiviikkoa. On kyllä ollut piinaavan pitkät viikot... ja mulle ensimmäinen lapsi, niin kaikki on uutta :)

Tervetuloa ryhmään! Hyvän kuvan oot valinnut :grin yksi lempi pokemoneista. :joyful: Noi raskausoireet vaihtelee itselläkin välillä vähäoireisiä päiviä ja toisena saattaa olla ihan erilaisia.. Tsemppiä!
 
Heipä hei!
Täällä uusi maaliskuisen äiti ilmoittautuu. Tänään oli vihdoin odotettu np-ultra. Yksi kaveri löytyi masusta (kaksosia suvussa, joten pieni jännitystekijä siihen suuntaan), ja kaikki näytti olevan oikein hyvin ja yhdistelmäseulan tulos oli todella pieni riski. Helpottava uutinen ja nyt uskaltaa jo alkaa uskomaan todella, että sieltä on uusi perheenjäsen tulossa. Alkuun hän esiintyi oikein mallikkaasti, saatiin kaikki strategiset mitat ja elimet näkyviin, mutta sitten koitti aamupäivänokosten aika ilmeisesti, eikä enää jaksanut/viitsinyt heräillä edes häirittynä, köllötteli vain kyljellään. Olihan ihanaa nähdä pikkuinen, toki neuvolassa ensikäynnillä jo ultrattiin (onneksi, olis kyllä muuten ollut tosi pitkä odotus). Yllättävää oli se, että la säilyi prikulleen ensimmäisessä annetussa, vaikka pitkä kierto 34 päivää (alla 3kk Terolut) ja neuvolan ultrassa näytti vähän pienemmältä.. Joten tupsahti yhtäkkiä päiviä lisää siihen, minkä mukaan oon itse koko ajan mennyt mielessäni, ja huomenna tulee täyteen jo 13+0!
Tsemppiä kaikille ultraa vielä odottaville!
 
Kävin tänään ultrassa. Onneksi kaikki oli kunnossa. Vauva liikkui tosi hyvin. Jalat ja kädet koko ajan liikkuivat. Olimme niin onnellisia kun näimme häntä.
Mulla oli viime kuussa verenvuoto. Ja tuo kuka ultrasi mua ei osannut sanoa miksi oli verenvuoto.
 
Onnea kaikille joilla tähän mennessä kaikki hyvin. Minä poistun takavasemmalle ja toivon että lääkkeillä saadaan kohtu tyhjentymään.
 
Onnea kaikille joilla tähän mennessä kaikki hyvin. Minä poistun takavasemmalle ja toivon että lääkkeillä saadaan kohtu tyhjentymään.

Oon pahoillani surullisista uutisista :sad001 Voimia!
 
Voi ei Mymms miten surullisia uutisia :sad001 Oliko sulla mitään oireita vai tuliko yllätyksenä np-ultrassa?
 
Voi ei Mymms miten surullisia uutisia :sad001 Oliko sulla mitään oireita vai tuliko yllätyksenä np-ultrassa?

Ei muuta kuin unet juuri tästä että kätilö sanoo ettei sykettä ole. Koko vastasi 3 viikkoa pienempää mitä pitäs..
 
Ultra oli tänään ja kaikki oli hyvin. Kivi putosi sydämeltä ja itkuhan siellä tuli. Vasta ultran jälkeen tuli tunne, että joku elävä oikeasti kasvaa sisällä. Ennen sitä en halunnut antaa itsellleni mahdollisuutta liikaa iloita asiasta, ettei sitten vedetä mattoa kokonaan alta. Söin myös palan kakkua ultran kunniaksi.
 
Onnea kaikille joilla tähän mennessä kaikki hyvin. Minä poistun takavasemmalle ja toivon että lääkkeillä saadaan kohtu tyhjentymään.

Voi, olen tosi pahoillani sun puolesta. Niin surullista:sad001 Keskenmeno on kamala asia. Mulle meinasi käydä juuri noin, mutta ”onneksi” ihan minimaalinen tiputteluvuoto varoitti ja ehdin yksityiselle ultraan 4 päivää ennen nt-ultraa. Kehitys oli loppunut pari viikkoa aiemmin. Ei mitään muita oireita tuon tiputtelu, paitsi oma tunne, että kaikki ei ole kunnossa.

Anna itsellesi lupa ja aikaa surra. Todella raskaat päivät sinulla edessä, mutta olosi paranee kyllä hiljalleen. Päivä kerrallaan. Suru ei ehkä häviä koskaan, mutta muuttaa muotoaan ja asian kanssa oppii elämään. Voimia:Heartred
 
Voi, olen tosi pahoillani sun puolesta. Niin surullista:sad001 Keskenmeno on kamala asia. Mulle meinasi käydä juuri noin, mutta ”onneksi” ihan minimaalinen tiputteluvuoto varoitti ja ehdin yksityiselle ultraan 4 päivää ennen nt-ultraa. Kehitys oli loppunut pari viikkoa aiemmin. Ei mitään muita oireita tuon tiputtelu, paitsi oma tunne, että kaikki ei ole kunnossa.

Anna itsellesi lupa ja aikaa surra. Todella raskaat päivät sinulla edessä, mutta olosi paranee kyllä hiljalleen. Päivä kerrallaan. Suru ei ehkä häviä koskaan, mutta muuttaa muotoaan ja asian kanssa oppii elämään. Voimia:Heartred

Kiitos, tänään aloitettu tyhjennyslääkitys, 9 tuntia mennyt. Vuoto ja kivut on välillä aivan helvetilliset ja välillä tuntuu tyhjältä... ja henkisesti olo on tyhjä ja turta. Itku tuli kun ensimmäiset veret tuli 3 tuntia lääkkeestä, sen jälkeen olo on vaa turta. Jokseenki helpottunut mutta turta.

Ja pahoittelut syvästä, itseäni riipaisevasta päivityksestä muiden onnen keskelle.
 
Kiitos, tänään aloitettu tyhjennyslääkitys, 9 tuntia mennyt. Vuoto ja kivut on välillä aivan helvetilliset ja välillä tuntuu tyhjältä... ja henkisesti olo on tyhjä ja turta. Itku tuli kun ensimmäiset veret tuli 3 tuntia lääkkeestä, sen jälkeen olo on vaa turta. Jokseenki helpottunut mutta turta.

Ja pahoittelut syvästä, itseäni riipaisevasta päivityksestä muiden onnen keskelle.

Osa raskauksista päättyy keskenmenoon, valitettavasti, ja varmasti kaikki odottajat sen tiedostavat. Turhaan siis pahoittelet. Muutenkin koko aihe on jotenkin niin tabu, että hyvä vaan, että näistäkin puhutaan. Ehkä tätäkin palstaa lukee joku ”hiljainen”, jolle on käynyt juuri samalla tavalla. Vertaistukea sekin.:Heartpink

Muistan itsekin sekä tuon helpotuksen että tyhjyyden tunteen. Yhdessä hetkessä olet raskaana ja yhtä nopeasti se viedään sinulta. Viedään sekä se tuleva vauva että kaikki tulevaisuuden kuvitelmat ja haaveet siihen liittyen. Niin kuin sairaalan kriisityöntekijä sanoi, ”sitä on äiti heti positiivisesta raskaustestistä”. Toivottavasti sinullekin on tarjottu keskusteluapua ja jos on, suosittelen siihen tarttumaan. Itse sain siitä paljon apua oman pään ja tunteiden selvittelyssä.
 
Samaa mieltä seepran kanssa. Pyydä keskustelu apua rohkeasti neuvolasta. Täälläkin on myös keskenmenon kokeneiden ryhmä, voit pyytää ylläpitäjitä pääsyä sinne. Itselle se oli todella tärkeä juttu saada sitä vertaistukea ja ymmärtää että en ollut asian kanssa yksin. Toivotan sulle voimia mymms, kuten Seepra sanoi, ota aikaa surra. Se vuoto on jotain kamalaa, itsellä koheni mielikin kun vuoto loppui.
 
Takaisin
Top