Np-ultra kuulumisia

Alise, mullakaan ei kotiin tulleessa kirjeessä näkynyt mitään suhdelukua, mutta löysin sen sitten tuolta kanta.fi -palvelusta. 1:15000 se taisi olla, että ei läheskään niin hyvä kuin muilla täällä ollut, mutta aikas hyvä kuitenkin :)

Optimisti-pessimisti keskusteluun: Itse olin ekassa rakkaudessa tosi pelokas koko ekan puoliskon ja olin jatkuvasti vakuuttunut, että kaikki menee vielä pieleen. Mieli kääntyi vasta rakenneultran jälkeen. Silloin en vain kyennyt kääntämään ajatuksiani positiiviseen suuntaan, vaikka järjellä tiedostin, että toistaiseksi kaikki oli hyvin. Nyt taas tässä tokassa raskaudessa mua ei ole pelottanut ollenkaan (mikä tosi itsessään aiheuttaa ahdistusta välillä, että enkö rakasta tätä toista niin kuin ensimmäistä). Hmm, mulla oli joku pointti tässä... Omaan täysin subjektiiviseen kokemukseen nojaten väitän siis,, että optimismin löytäminen on helpompaa toisille eikä se välttämättä riipu edes ihmisestä vaan hetkestä. Mua tosin silloin edellisessä raskaudessa auttoi jonkin verran se, että yritin vaan työntää ajatukset koko raskaudesta syrjään, etten olisi sitten liikaa vellonut niissä lamaannuttavissa ajatuksissani. Mutta tietysti, vaikka sisäisen optimistinsa löytäminen olisi vaikeaa, ei se tarkoita etteikö se olisi sen arvoista. Pessimistihän tosiaan pettyy jo valmiiksi ja sitten saattaa myöhemmin, kun kaikki meneekin hyvin (ainakin minä tein niin), moittia itseään siitä ettei ole osannut lainkaan nauttia matkasta.

Mullaki löytyu kanta.fi ne riskiluvut ja se oli 1: 23 450 mut eihän toikaan ole mikään 100% mahdollisuus ja siltiki voisi rakenneultrassa jtn poikkeava löytyy mut aika harvoin vissii jos ne riskiluvut normi rajoissa. Mä olen np-ultra jälkeen rauhoittunut enne sitä pelotti tosi paljon.. tällä viikolla kanssa vähän ajatellut että onko sikiöllä kaikki hyvin kun oon nyt kärsinyt tosi paha unettomuudesta ja eilen jouduin otamaan lääkettä siihen mikä kyl ei pitäisi vaikuttaa sikiön.

Mä löysin kanssa eilen heti np-ultran jälkeen kannasta noi luvut. Jännä ettei neuvolan tai ultran yhteydessä mainita mitään, että lukemat tulee kantaan, sanotaan vaan, että odottele kirjettä kotiin.

Mulla ikäriskin perusteella riskiluku 1:341 ja nyt sitten niskaturvotus, ikä ja verikokeet yhdistettynä riski 1:11480. Olen tuohon lukuun ihan tyytyväinen ja lähden rauhallisin mielin ensi viikolla reissuun. Mies saa avata kotiintulevan kirjeen, en usko, että se mitään yllätyksiä enää paljastaa :)

Täällä kyllä kans yks optimisti-sinisilmä. En vaan osaa pelätä oikeen mitään ennalta, tilanteet hoidetaan sitten kun ne on kohdalla. Luotan jotenki siihen että hommat menee niin kun on tarkoitus, ja jos raskaus keskeytyy niin ei sieltä sitte ois tervettä vauvaa ollut tulossakaan. Oon kyllä muutenkin lunki luonteeltani, raskaustestiä aloin molemmissa raskauksissa suunnitteleen kun kuukautiset kuukauden myöhässä (no tällä kertaa lipsahti kaks ;) . Väitänpä vaan että nykyään keskenmenoja ja "selittämätöntä" hedelmättömyyttä on niin paljon kun ihmiset stressaa lasten saannista. Se ei ole enää luonnollinen asia vaan ovispäiviä kytätään, tehdään kaiken maailman varhaistestejä ja sitten kun tärppää niin pelätään. Kytätään syömisiä, suhdelukuja, verikokeita.. tässä ois hyvä ottaa askel taaksepäin, unohtaa kaikki turha hifistely ja antaa maalaisjärjen ohjata :)

Np-ultrasta kotiuduttu! Ei mitään poikkeavaa,
Tyks 2D niskaturvotus 1,25 (3-4D ultrassa 0,95)
Mitat Tyks vastaa viikkoja 12+1, (3-4D 12+5)
la on siis sama kuin aiemminkin eli 15.12
Tyks reisi mitan mukaan la olisi 10.12

Olis kiva tietää oikeesti, että mitä päiviä seurailee, vaikka ei loppupeleissä oo merkitystä mut jännä et erot on näinkin "suuria"...

Kuinka pian noi riski luvut on tullut omakantaan (vaikka mulle pitäis tulla kyllä laput kotiin) mutta kai ne omakantaankin kirjataan. Olin siis 19.5 labroissa ja tänään 2.6 np-ultrassa.. Sano kyllä et n.viikko ni on tulokset postissa..

Äippä, mä olin labrassa 18.5 ja np-ultrassa eilen aamulla. Eilen iltapäivällä löytyi tulokset omakannasta.

Mangusti80, oho olipa nopeeta :)
Tuleeko se siis sinne verikoe tuloksiin vai siihen np-tutkimukseen lisäksi vai missä ne tulokset näkyy?

Aamutorkku, omakanta on sivusto jonne kirjataan mm.lääkärikäynnit ja tulee sähköiset reseptit ym

Mä en tajua, että miksi minulle ei tule verikokeen tuloksia tai suhdelukua. Kantaa olen päivitellyt joka päivä, siellä on vain merkintä käynnistä ja labrakokeista, mutta ei mitään tuloksia. Oliko teillä mainittu muuta kuin downin syndrooma niissä tuloksissa? Alan epäillä, että meillä on todettu jokin muu kromosomihäiriö, mutta kukaan ei vain ole vaivautunut ilmoittamaan.

Alise, näkyykö sulla kannassa mitään labrakokeiden tuloksia, kuten veriryhmä, hiv-testi, virtsakokeet jne? Mulle tuli noi jo muutama päivä labrakäynnin jälkeen näkyviin. Sitten ne pappa ja hcg arvot noin viikon päästä käynnistä ja loput eilen np-ultran jälkeen.

Olisko näissä sitten kuntakohtaisiakin eroja...? Sinuna soittaisin perään.

Mangusti: ei. Neuvolalääkäri on kommentoinut kilpirauhasarvoja, joten ne näkyvät kommentissa, mitään muuta tietoa ei ole kannassa. Kysyn huomenna neuvolassa tästä, kun alkaa vähän ihmetyttää moinen.

Np-ultrassa käyty tänään, oli se jotakin uskomatonta :) siellä se pomppi vähän tasajalkaa ja vihdoin ja viimein asettui sopivaan asentoon mittauksia varten, 3 päivää isompi ja niskaturvotus lukema 0,8 ja pääperämitta 7cm. Nyt siis vastasi viikkoja 13+1 :) saatiin ihanat kuvat. Ei vahvistunut tyttö/poika fiilis :grin

Onko teille muille ilmoitettu Edwardin syndrooman riskiä? Luin nyt neuvolan ohjeesta, että se tutkitaan samalla ja että tulos ilmoitetaan samalla. Kirjeessä ei ainakaan ollut meillä mitään mainintaa siitä.

Mulla ei ole kans vielä mitään näkyvissä tuolla kannassa ja kävin maanantaina labrassa. Oletan että ei noi edes tule sit sinne ennen ku vasta pyytämällä ultran jälkeen. :(

Fuji: meillä on labrakokeista jo 3,5 viikkoa ja ultrasta 1,5 viikkoa. Pitäisi siis jo näkyä. Ja tosiaan tuli kirje tuosta downin syndroomasta, mutta muuta ei ollut mainittu. Alkaa nyt tosissaan stressata.

Takaisin