Np-ultra kuulumisia

Np-ultra takana ja kaikki hyvin :)
Heikkohermoisena odotin alusta asti edes jotain oireita merkiksi siitä että kaikki on kunnossa, mutta täytyy todeta, että selvisin muutaman illan etovalla ololla, joka oli n. Rv9 aikoihin. Silti on vieläkin epätodellinen ja huolestunut olo, ultrakäynti kun ei ihan mennyt niin kuin olin kuvitellut.

Ultraaja oli täysi vastakohta alkuraskauden ultrassa olleelle lääkärille ja unohdin kysyä ihan kaiken mitä olin suunnitellut kun olin niin ymmällään siitä, että ainoat sanat koko 10 min. Käynnin aikana häneltä olivat syke, tuossa on nenä ja liikkuu normaalisti. Ei voi todeta kuin että rahalla saa jne.. jos rakenneultraan osuu sama lääkäri ja sama meno jatkuu, niin harkitsen vakavasti vielä yksityisellä käyntiä.

Hienoa että kaikki hyvin, mutta ikävää jos unohtaa mitä aikoi kysyä. Mietin kans ite että mitä ylipäänsä vois kysyä siellä ultrassa sitten.

Mulla oli mielessä kysyä sellaisia juttuja, joihin neuvolassa ei osattu vastata. Alkuraskauden ultrassa mulla todettiin sydämen muotoinen kohtu, jonka vuoksi on suuri riski, että synnytys käynnistyy ennenaikaisesti ja siksi tämän vuoksi loppuraskaudessa tarvitaan kuulemma normaalia tarkempaa seurantaa. Ekan ultran lääkäri siis kertoi näin ja silloin en vielä osannut kysyä häneltä lisää. Lähinnä siitä kaipasin tietoa, että mitä tuo tarkempi seuranta käytännössä merkitsee kun netistä menin taas lukemaan kaikenlaisia tarinoita.

Olettaisin että mahdollisesti ylimääräisiä käyntejä lääkärissä ja seurataan varmaan synnytykseen viittaavia oireita aiemmin jne. Todennäköisesti kehotetaan lepäilemään enemmän tai jotain.. Toi ainakin käy mun järkeen maalaisjärjellä kun ajattelee. Mutta kannattaa ihmeessä kysellä :)

Juu näin itsekin ajattelin, mutta olisin halunnut käytännön tietoa. Toivottavasti ei ainakaan osu tuo sama lääkäri niille seurantakeikoille!

Täälläkin np-ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Ensin liikkui paljon mutta sitten kun otettiin 4D laite niin nukahti ja saatiin vain sivuprofiili näkyviin eikä niin hyviä kuvia sitten tullut. Mutta se nyt ei ollut se pointti tuossa vaan se että kaikki on hyvin. Laskettu aika aikaistui 5 päivällä ja viikot siis tänään 12+5. Istukka etuseinämässä kuten esikoisestakin. Mutta liikkeitä tunsin silloinkin jo 15 viikolla joten niin varmaan nytkin. Oli tosi hyvä kätilö, kertoi missä on mitäkin jne. Rakenneultra heinäkuun lopulla sitten :) jäi semmoinen olo itelle että tulossa olisi poika, en tiedä miksi :)

Muutetaanko se laskettuaika siellä niskaturvotusultrassa? Jos aikaistuu? Vai annetaanko den alkuperäisen olla? Mietin just et mulla varhaisultrassa aikaistui myös just 5päivää

Janspa, olitko vks: ssa np ultrassa? Ultraako ne siel 4dllä? Mullon vks aika 7.6

06 & 07 vauvat ultrattiin pääterveysasemalla, niin muuttuu asiat. Ja vks äippäpolille pääsi vain hätätilanteessa. 07 raskaudes kävin kääntämässä vauvan perätilasta raivotarjontaan käsin vatsan päältä.

Joo kävin Vks ja heillä oli nyt siellä 4D. 2014 sitä ei ollut vielä. Ensin ultrasi tavallisella ja sitten vaihtoi ja otti kuvia sillä 4D:llä. Oli mukava käynti, kuten muistelinkin viime kerrasta ja siksi en sitten vaihtanutkaan seinäjoelle.

Ja siellä vaihtoivat siis sen lasketun ajankin. En tiedä miten muissa paikoissa toimitaan mutta täällä näin ainakin.

Ehkei ne oo sit käyny laittamassa niitä näkyviin mutta hyvä että sait laput kotiin :)

Mä en halua olla ilonpilaaja mutta viimeksi mä sain kirjeen kotiin jossa todettin ettei ole kohonnut riski ja silti todettiin rakenneultrassa pieni poikkeama ja sen jälkeen punktion tulos oli kromosomihäiriö. Ei ne testit autuaaksi tee :( toivon tietenkin, että turhaan tässä manailen ja teillä on kaikki hyvin <3

Qaakkeli: voi ei :( Tuo on kyllä ihan pahin painajainen. Kyllähän tässä vielä pitkä matka on siihen, että saisi vauvan syliin, mutta ajattelin murehtia asian kerrallaan. Ainakin kromosomihäiriöiden todennäköisyys on pieni, mietin sitä rakenneultraa sitten lähempänä, jos sinne asti päästään.

Joo siis eihän tuo menetelmä ole kuin 85% eli mahdollisuus on aina siihen väärään tulokseen.

Jep, eihän tuo ole kuin seulonta, jolla saadaan osa karsittua. Mutta askel kerrallaan, ainakaan vielä ei ollut mitään hälyttävää.

Jep ite koitan kans mennä samoilla linjoilla että yksi askel kerrallaan ja oikeastaan yksi päivä kerrallaan.

Np-ultrassa käyty ja mikä hurja vempula siellä oli, hirmunen vauhti päällä :D Kaikki oli hyvin tähän mennessä ja nyt oottelen että tuleeko soittoa (tällöin jatkotutkimuksiin) vai saanko huokaista helpotuksesta :) näin siis täällä toimitaan että soitetaan tulokset jos jotain poikkeamaa on, muuten ei ilmotella mitään :D

Takaisin