Np-ultra kuulumisia

Mulla siis omassa tapauksessa kyse muut kuin seulontalabrat, saattaa olla, että niissä toimitaan vielä vähän omalla lailla.

Meillä oli sit tänään np - ultra ja kaikki oli hyvin !! :) Niskaturvotus oli 1,4 ja siihen yhdistettynä verikoe tulokset , se down syndrooma luku oli 1/49000 ja se toinen 1/100 000.

Laskettu aika oli tän päiväisen mukaan 31.11 eli vielä pysytään tässä ryhmässä :)

Alkuun oltiin ultrassa hereillä , mutta toinen päätti sitten lopussa alkaa nukkumaan ja töitä saatiin tehdä että kääntyi toinen oikein päin. On kuulemma itsepäinen tapaus ;) Ylläri. Syytän miestä ;)

Nyt siis 12+5 menossa ja aamulla palasi raskauspahoinvointi sitten monen viikon jälkeen. Yäk.

Meillä np-ultra siirtyi eteenpäin viikolla. Nyt pitää taas jaksaa odottaa yli viikon. Olisi ollut aika ensi maanantaina mutta nyt on vasta 6.6 koska tänään neuvolan ultrassa sikiö oli edelleen viikko nuorempi (mutta onneksi kasvaa hyvin) joten tänään pitäisi olla ovulaation mukaan 10+2 mutta kolmen viimeisten ulrtien mukaan viikkoja olisi nyt 9+3 joten turha mennä np-ultraan ensi maanantaina kun viikkoja on vasta 10 ja risat ja joudun kuitenkin uudestaan menemään. Joten näillä mennään ja np-ultrassa saadaan tarkka tieto sikiön iästä.

Pitkä odotus alkaa olemaan lopuillaan. Vuorokauden päästä oon np-ultrassa. Jännittää nii perskuleesti. Varsinkin, ku niin moni on joutunut poistumaan takavasemmalle.
Jotenkin outo olo. Yleensä aamut menee lähes itkiessä, ettei mun sisällä oo elämää. Mut tänään on ollut niin rauhallinen ja seesteinen olo. Ei pienintäkään epäilystä, ettenkö kuulis pienen sydämen sykkivän.
Mies on viimeinkin tajunnut, et huomenna on TJ0, ja raskaudesta tulee todellista. Se ei edes usko mahdollisuuteen, etteikö kaik olis kunnossa. Ihana mies <3

No niin, kehitin itselleni taas suunnatonta huolta kun katsoin omakantaa. S pappa oli suht.koht. normaali, mitä googlea uskoa, 825, mutta istukkahormoni oli vain 27, kun keskiarvo olisi n. 70. Taidan oikeasti nyt vain mennä ja eksyä johonkin metsään kahdeksi viikoksi pois googlen lähettyviltä ja mennä 7.6 toteamaan sitten keskenmeno tai kromosomipoikkeavuus nt ultraan.

O.o

Caarina.. tein noita samoja omadiagnooseja googlen kanssa eilen. Ja totesin, että olis parempi kun ne ei julkaisisi niitä lukemia laisinkaan sinne kantaan ihmeteltäväksi. Monta nettikeskustelua tuli vastaan, jossa oli ihmetelty outoja arvoja ja sitten kuitenkin kaikki oli ihan hyvin. Millä raskausviikolla sulla otettiin verikoe? Mulla otettiin 10+3 ja tuo S-PAPPA oli jotain 1260 ja hcg 67. Jälkimmäinen meni käyrillä, ensimmäinen reippaasti yli. Nähtäväksi jää mitä tarkoittaa vai tarkoittaako mitään.

Tasan10+0 otettiin. Tää on kyllä yhtä huolta ollut koko raskaus, kun vain osaisi lopettaa murehtimisen.

Caarina: mulla oli esikoisesta se istukkahormoni 30 ja silloin kans vetin ihan paniikkikohtauksen googlea lukeessa ja soitin myöhään illalla paniikkissa terveysneuvontaan missä todettiin ettei niitä arvoja saisi laittaa esiin koska ne arvot ei kerro mtn ilman niskaturvotuksen lukua. Mutta joka tapauksessa täysin terve ja iloinen taapero kipittelee tossa mun vieressä :) tästä tulokkaasta ei ole arvo kans mitenkäön lähellä keskiarvoa niin en aio huolestuu koska niskaturvotus oli normaali ja viikko sitten np ultrassa kaikki hyvin :)

Sitä on tullu nii vanhaksi, että ei pidä niin itsestäänselvyytenä raskauden jatkumista. Myöskin 06 ja 07 ei ollut omakanta palvelua tai google niin hyvin saatavilla, että ei tullut niin paljon luettua, oikeastaan en lukenut sieltä mitään kun en tajunnut. Nyt kun muistelin niin molemmissa aikaisemmissa raskauksissa jouduin uudelleen nt ultraan sikiön pienen koon vuoksi ja molempien la siirrettiin useita päiviä. Tämän raskauden la siirrettiin jo varhaisultrassa.

Mulle soitettiin just siitä sairaalasta, missä käytiin ultrassa. En viittiny soittaa takasin ennen ku kotoa, ni ehdin puolen tunnin ajomatkan ajan ahdistuu siitä, et nyt on vauvassa jotain pahasti pielessä ku ne soittaa. Ehdin jo kuvitella, et raskaus joudutaan keskeyttää ja kaikkee. Sit se soittikin vaan sitä, et mun pitäis lopettaa toinen kilpirauhaslääke. Enpä saanu paljon keskityttyy puheluun. Tärisen vieläkin, eikä meille oo vieläkään tullu mitään tuloksia, ni pelottaa, et niis on oikeestiki jotain pieles.

Täällä kun on ollu puhetta nuista s-pappa ja s-hcg-b-v jutuista. Mua suuresti ihmetyttää mun s-hcg-b-v arvo, kun se on 222 ug/l. Katsoin siis nämä tiedot kanta.fistä.

taitaapa olla niin etten lue yksin mitään labratuloksia näiden puheiden jälkeen :D
toisaalta on sellainen olo että mahassa ei asu ketään, mut toisaalta mun elimistö tuntuu olevan raskaana. No ylihuomenna selviää. :x

Mä kans menin tutkiin googlee kun sain noi arvot. Mulla oli hcg arvo 90 ja pappa arvo 129, eli ihan totaallisesti pielessä. Sitten luin myös että ylipaino vaikuttaa arvoihin niin päätin olla miettimättä asioita sen enempää, ennen kun saa se niskaturvotusarvon.

Nyt on sit np-ultra ohi. Siellä se pikkune heilu, eikä millään olis antanu mitata niskaa. Liikku sen verran, ettei siitä saanut ees kunnollista kuvaa :D Nyt voi lopettaa stressaamisen. Mitä nyt mies rupes stressaa, ku mun sisällä on jotain elävää, mist täytyy pitää huolta. Huoh.. Nyt se on sit todellista. Meikäläinen on raskaana!!!

No nyt muakin alkoi ahdistamaan nuo arvot. 10+0 verikokeissa Pappa 155 ja HCG 81. Ylipainoa täälläkin.
Just tulin ultrasta - turvotusta 0.8 eli ihan normaalin rajoissa ja koko vastasi täysin viikkoja. 12+1 kuulema <3

Nyt odotellaan sitten seulontatuloksia ja kolmen viikon päästä punktiota ja siitä sitten tuloksia. Vasta sen jälkeen olen antanut itselleni "luvan" nauttia tästä raskaudesta.

Eli pelonsekaisin tuntein toistaiseksi.

Takaisin