Niskapoimu-ultrat

Täälläkin käyty jo, parempiakin kuvia oli mutta tämä ainoa josta nub-teoriaa voisi päätellä, eikös tuo tytöltä näytä?

ImageUploadedByVau Foorumi1522248528.771759.jpg

Hällä oli niskaturvotus 2,4mm, kauhian paljon enemmän kuin muilla täälä mittailtu :sad001 Riskirajan alapuolella, mutta hirvittää.
 
Eilen käytiin ultrassa ja pikkuisella kaikki hyvin :) Rauhallisesti otti ultrauksen vaikka vähän ultraaja yrittikin herätellä. Hiukan suurenpaa vastasi kuin alkutaskauden ultrassa, joten nyt vahvistettiin laskettu aika 4.10.

View attachment 67126

Meillä on sitte kahden päivän ero lasketuissa ajoissa :) Tehdään lapsia näköjään synkassa :grin
 
Käytiin äsken ultrassa miehen kanssa. Kaikki näytti hyvältä!:love2 Maha-asukki on 59 mm pitkä ja nt 0,9. Laskettu aika 9.10. piti edelleen paikkansa.
Ja yksi vauva vain näkyi, työkaverin enneuni mun kaksosista ei käynyt toteen.:p
En ole kuullutkaan tuosta nub-teoriasta, luulin aina että näin aikaisin ei voi mitenkään tietää vauvan sukupuolta. Täytyy heti googlettaa.
 
Jonkin verran nub-teoriaa "opiskellut" (kallo,maha,nub).. varoen veikkaisin toiselle kuitenkin vauvan sukupuolta ja niin pieniä masu-asukit vielä ovat :)
Jos näin "ei totisesti" sanoisin niin
emssi veikkaan tyttöä. :)
 
Minkälaisia lukemia teillä mun ikäluokkaa olevilla on ollu toi downsyndrooma lukema? Itellä oli 1:975, mun mies vaan huolestu, vaikka muistelin et meijän pojalla oli lukema samaa luokkaa.
 
Minkälaisia lukemia teillä mun ikäluokkaa olevilla on ollu toi downsyndrooma lukema? Itellä oli 1:975, mun mies vaan huolestu, vaikka muistelin et meijän pojalla oli lukema samaa luokkaa.

No mulla on toi luku 1:4636 mut kätilö sano että 250 on se raja-arvo, joten ei toi pahalta tosiaan kuulosta.
 
Minkälaisia lukemia teillä mun ikäluokkaa olevilla on ollu toi downsyndrooma lukema? Itellä oli 1:975, mun mies vaan huolestu, vaikka muistelin et meijän pojalla oli lukema samaa luokkaa.

Kesäkuisista huikkaan, että mulla oli Down riskiluku 1:48. NIPT testissä tulokset normaalit.
Toi sun luku vaikuttaa varsin hyvältä.:)
Ja ikää siis 33v.
 
Minkälaisia lukemia teillä mun ikäluokkaa olevilla on ollu toi downsyndrooma lukema? Itellä oli 1:975, mun mies vaan huolestu, vaikka muistelin et meijän pojalla oli lukema samaa luokkaa.

Mä täytän syksyllä 34v ja meillä se luku oli 1:24760
 
Me ei saatu mitään lukua ollenkaan. Kysyin tuloksista ultrassa ja sanoi, että ne tulee postissa. Eipä siinä kirjeessä sitten lukenut muuta kuin että tulos normaali ja ei lisääntynyttä riskiä. Kävin omakannasta katsomassa, mutta siellä oli aika pitkä lista lyhenteitä ja lukuja. Kyllähän se olis ihan kiva saada tietää, kun kerta asia on tutkittu.
 
Me ei saatu mitään lukua ollenkaan. Kysyin tuloksista ultrassa ja sanoi, että ne tulee postissa. Eipä siinä kirjeessä sitten lukenut muuta kuin että tulos normaali ja ei lisääntynyttä riskiä. Kävin omakannasta katsomassa, mutta siellä oli aika pitkä lista lyhenteitä ja lukuja. Kyllähän se olis ihan kiva saada tietää, kun kerta asia on tutkittu.

Mulla ainakin neuvolalääkärin vastaanotolla käytiin noi luvut läpi.
 
Hyvä tietää havele. :) Täytyy muistaa ottaa asia puheeksi sitten kun on tuo lekurikäynti.
 
Mulla oli tänään ensimmäinen ultra ja siellä nähtiin yksi pieni kellumassa. Kaikki oli hyvin. [emoji7] Pieni ei olisi oikein halunnut poseerata mutta lääkäri sai kuitenkin mitat otettua. Yllätyksenä tulikin, että nyt mentiin jo 14+1, eikä 12+4 kuten alunperin piti olla. Pituutta oli noin 81mm. NT oli 1,7mm, joka on kuulemma ok.
Nyt jonottamassa labrassa NIPT-verikoetta varten. Miehen edellisessä suhteessa ollut yksi down-raskaus, jonka vuoksi päätettiin ottaa tämä verikoe.

/muoks. Kuvan lisäys.
 

Liitteet

  • EC0453C9-30DA-454F-A7DC-6A37609612AF.jpeg
    EC0453C9-30DA-454F-A7DC-6A37609612AF.jpeg
    218.8 KB · Katsottu: 46
Muokattu viimeksi:
Minäkin olin tänään ultrassa (aikaistettiin vielä parilla päivällä) ja kaikki oli hyvin :) Niskaturvotus oli 1,5 mm ja oli todella vilkas tapaus. Viuhtoi käsillä ja jaloilla sekä nieleskeli. Oli niin hyvä poseeraamaan, että ei kätilö meinannut kyetä lopettamaan kuvien ottamista :hilarious:

Vielä ennen ultraa meinasi iskeä paniikki, kun muisteli sitä miten viimeksi kävi ja asiat olivat huonosti. Nyt oli niin suuri onni ja ehkä jotenkin epätodellista nähdä ihan ihmisen näköinen otus siellä huiskimassa ja ajatella, että se on osa minua ja miestäni.
 
Takaisin
Top