niskapoimu ultra

Maanantaina käytiin niskapoimussa ja tulos oli 1.1mm :) haluttiin myös tarkistaa veriseulasta tilanne. siitä vähän jäi mulle ihmetys ku sano vaan että jos on jotain niin soitellaan, muuten saat sitte rakenneultrassa lukia jos haluat :o eikö siitä tuukkaan kaikille kotia kirjettä/omakantaan merkintää :/

Ei mulle oo mitään tullut. En tiedä edes turvotuksen määrää tms. Sanottiin vaan, ettei oo kohonnutta riskiä. Mitä ees tekisin noilla luvuilla tai todennäköisyyksillä? googlettelisin aikani kuluksi? Olikohan se vieläpä niin, että 1:250 ei ole kohonnut riski, mutta 1:249 on. JOka tapauksessa jotain tuon suuntaista. Eli jos tulos olisi ollut tuo 1:250, ni oisko sitä hermostuneempi. Parempi kun ei tiedä.

Täällä 12.1 maanantaina uä:n meno. Esikoista odottelen ja ei ole ollut pahoinvointia yms. niin jännittää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Mä kävin 22.12. ultrassa, eikä mulle sanottu niskaturvotuksesta mitään lukuja, sanottiin vaan että hyvältä näyttää ja soittelevat viikon päästä jos kokeissa on jotain häikkää. Ilmeisesti kaikki on siis hyvin. Ensi keskiviikkona olis neuvola taas.

meillä oli tänää ensimmäinen ultra. Kyllä piti sairaalan odotushuoneessa pojat jännittää. Aiva huono olo tuli. Mutta kaikki oli kunnossa ja yksi veitikka siellä majaili. Päästä pyllyyn oli 6.1cm ja vastasi viikkoja 12+3. Kokonais pituus oli jotain 9 cm maissa. Aluksi katottiin normi ultralla, mutta lopuksi kätilö käänsi 3d puolelle. Herra jumala ku se oli selvä. Ihan jo ihmisen näköinen vaikka olikin vielä tosi pieni.

Wau! Upea kuva! Kävittekö siis ihan kunnallisella? Missä kaupungissa? En oo koskaan nähny värillistä ultrakuvaa!

Kuovi,pelkäsin siis et ultrataa alakautta eikä mahan päältä:-D onneksi ei.meil ei kyselty mtn raskaudest jne.sinne huoneesee vaa ja hommiin. Ja ei sattunu paljoakaan. Sanoi kaks pv jos ei mtn komplikaatioi voi huokasta varmaa. Istukka kohta vieläki vähä kipeä kun liikkuu? Ke aamul tehtii ja huome pe. En tie onko mul vaa valkkari vaihe menos nyt vai mitä pientä housuissa välillä.. ei muita kipuja,verta,kuumetta jne ja sydän äänet löyty tnä.

Jenzku: Mulla supisteli kohtu muutaman päivän. Mulle neuvoivat ottamaan Panadolia, jos kipuja ja ne auttoi. Toivottavasti saat vastauksen pian. Meillä meni yli 3vkoa.

toi kuva on otettu siitä ultraus masiinan näytöltä omalla puhelimella. Muutaman mustavalkoisen tulosti meille. Vaasan keskussairaalas käytiin. Ei ihan rutiinijuttu ole tuo 3d. Välillä näyttävät jos vauveli suostuu näyttämään mitat kiltisti. Käyttävät enemmän, jos jotain poikkeavaa. Ihan uus laite täällä sairaalassa tuo :)

Nyt oon sitte minäki käyny ultrassa ja ihan hyviä uutisia sieltä tuli. Riskilukema oli 1:5000, kun esikoisesta oli 1:450. Ihmetteli heti miks esikoisesta ei lähdetty enempiä tutkimaan noilla lukemilla! Kovasti se siellä potkutteli ja kaikki mitä näillä viikoilla näkyy oli ok. Ultraaja katsoi tosi tarkasti kaiken mitä vaan näki ja kertoi koko ajan mitä näkee. Saatiin paljon myös 4D kuvaa, jotta näki vielä tarkemmin. Maaliskuussa sitten rakenneultraan ja lupasi, että se tehdään myös huolella tällä kertaa. Jäi kyllä ihan hyvät fiilikset, mut ei tää pelko katoa varmaan kokonaan ennenkuin lapsi on sylissä, jos silloinkaan. :oops:

Voi vitsi, mä haluan kans 3d kuvaa! Näyttää niin hienolta ja tosi selkeä jo noilla viikoilla! :)

Meillä oli siis eilen ultra. Tosi mukava kätilö ultrasi vatsan päältä ihanan kiirettömästi. Ei meinannut pikkuinen suostua oikeisiin asentoihin kuvattavaksi, mutta kaikki näkyi mitä pitikin ja turvotus oli normaaleissa lukemissa. Koko vastasi viikkoja täysin eli LA ei muuttunut. Harmittaa vaan, kun ei oikein täydellistä profiilikuvaa saatu. Mutta pääasia tietenkin, että kaikki on hyvin. :)

Takaisin