niskapoimu ultra

Onnea hyvistä uutisista, mulla on 14 vuotiaat kaksospojat, mutta nyt on masussa vaan yksi ja sukupuolta ei näkynyt kun oli jalat ihan ristissä, vaikka huonosti se näkyy näillä viikoilla muutenkaan. Turvotusta 1mm eli kaikki ok, ja laskettu aika aikaistui 6 päivää.
Tuplaraskauden lopussa auttaa kunnollinen tukivyö, tosin kaikki ei sitä tarvii sillonkaan. Mulla pojat tuli yli 4vk etuajassa, mut viettivät keskolassa vaan hetken tarkkailussa. Onnea vaan tuplasti :Heartred :Heartred
 
Olipa hyvä, etten lähtenyt elokuun puolelle sompailemaan! Laskettu aika siirtyi takaisin päin, nyt 23.7.

Mutta olipahan nuiva ultraaja! :grumpy: :sour: Runnoi ja valitti ja kun olin pyytänyt luvan erikseen, että tuo esikoinen saa olla mukana, kun on niin pieni vielä, oli isin sylissä, niin tämä ilmoitti ensimmäisenä ''Voitte sitten mennä ulos, kun se ei enää viihdy!'' :mad: Muutenkin epäkohtelias. Mm. kun ihastelin nättiä päätä ja niskaa, niin totesi ''Juu, ei näy mitään ylimääräisiä kasvaimia ainakaan''. o_O Koko ajan puhui hyvin ikävään äänensävyyn ja valitti, kun oli niin vaikeaa nähdä, kun istukka oli hankalasti ja vauvakaan ei tehnyt yhteistyötä....:wtf:


Mutta kaikki siis hyvin! Nätti vauva, isosiskoltaan näytti. :)
 
Hyvä että oli ultrassa kaikki hyvin, ReginaVeritas! :)❤ mutta aika kauhheeta palvelua ollu siellä. :eek: nuo ku aina jättää kauhheet kokemukset, ni tiiä onko joka ultraaja sama..
Se oli vissiin vaan kyllästyny sen työhön/elämään.
 
Kiitos tuplaonnitteluista kaikille! :) Meillä on ReginaVeritas LA, minullakin aikaistui tuohon 23.7. Tosi tylsää, jos ultraaja on ollut nuiva, toivottavasti saat eri tyypin ensi kerralla!
 
Meilläkin oli np ultra eilen. Hoitaja teki sen hirveällä hopulla pituus 65mm ja nt 1,9, ainut hassu asia tässä oli että lääkäri ultrasi vauvan edellisenä päivänä 75mm eli oli vuorokaudessa kutistunut samooin kun laskettu aika muuttui np ultran mukaan niin että raskaus testi ei olisi näyttänyt vielä mitään silloin kun olen positiivisen testin tehnyt.... :sad001
 
Meilläkin oli np ultra eilen. Hoitaja teki sen hirveällä hopulla pituus 65mm ja nt 1,9, ainut hassu asia tässä oli että lääkäri ultrasi vauvan edellisenä päivänä 75mm eli oli vuorokaudessa kutistunut samooin kun laskettu aika muuttui np ultran mukaan niin että raskaus testi ei olisi näyttänyt vielä mitään silloin kun olen positiivisen testin tehnyt.... :sad001


Jos epäilyttää, pyydä uusi ultraus, ettei voi olla mielestäsi mahdollinen tulos?
 
Meillä on ultrassa myös kaikki hyvin. Siitä on tosin jo pari viikkoa aikaa.. hassua miten paikka kunta kohtaista tuo tulosten saaminen on. Meillä sai jo ensimmäisen aikaan heti kuulla onko riskiä ja nyt oli samoin:) Ei tarvitse jäädä jännittämään.
Ihania tupla uutisia:joyful: Onnea kovasti. Itsekkin kovasti niistä haaveillut mutta selvisi kyllä jo ekassa neuvolassa, että meillä majailee yksi:shy:
 
Ne riskien kertomisethan liittyy myös siihen, meneekö siihen veriseulaan vai ei. Koska ne tulokset pitää erikseen kai laskea?
 
Joillekki ultraajille on miusta "opetettu" se laskutapa, ja verikokeitten tulokset ne saa jo mahollisesti siihen ultraan.
Meillä ei täällä sitä kyllä oo. Eli soittaavat jos jottain on.
 
Mä kävin itse siinä veriseulassa ja nekin tulokset samalla kerrottiin. Mä oon ymmärtänyt et niistä tulee yhteinen riskilaskenta jos molempiin osallistuu?
 
Täällä verikokeet otetaan sillon ku ultra on joten tuloksii ei saa silloin, eivät myöskään postita kirjeitä. Soittavat jos on ongelma. Ja itseasiassa unohdin kysyy koko tuloksii viime neuvolas, ku ei o paljo ressannu, eikä kukaan ole soittanu. Ongelma siinä et tulokset tulee kotii on se et ihmiset sit kotona niit pähkäilee eivätkä osaa tulkita niitä
 
Täällä verikoe rv 9+0 - 11+6, ja ultra rv10-13. Ja soittavat jos on häikkää. Muuten riskiluvut saa kuulla neuvolassa seuraavalla käynnillä.
 
Alankohan jo olla viimeisiä ultrassa käyneitä? Eilen oli ultra, ja kaikki hyvin. Huh! Kahden ultrassa todetun keskenmenon jälkeen aikamoinen helpotus, mutta jotenkin en vieläkään uskalla luottaa, että kaikki menisi hyvin. Päivä kerrallaan...

Meillä ultran tehnyt kätilö (oli muuten aivan ihana vanhempi rouva) laski riskiluvun heti ultrauksen jälkeen. Verikokeessa oli pitänyt käydä ennakkoon. Oli hieman kuumottavaa istua siinä vieressä, kun toinen vaan hiljaa näppäili tietokonetta. Mutta suotuisa tulos tuli, ja se on tärkeintä.
 
Täälläkin niin, että verikokeessa käydään viikko-pari ennen ultraa ja sitten ultrassa saa tietää tulokset. Onko muuten joka puolella Suomea niin, että np-ultran tekee kätilö? Täällä aika annetaan automaattisesti kätilölle ja ultra on ilmainen. Jos haluaa lääkärin tekemän ultrauksen, se on maksullinen ja aika täytyy itse varata.
 
Jos epäilyttää, pyydä uusi ultraus, ettei voi olla mielestäsi mahdollinen tulos?

Joo minulla ensi viikolla aika ihan äitipolille mutta tulokset on lähteny jo Ouluun että niillehän ei nyt enää mitään mahda kun lääkäri sanoi että vkoja 13.6 olisi tänään ja np ultran mukaan 12.5 mutta kuukautisten mukaan 14.6 että melekosta sekameteli soppaa mutta eiköhän nuo tästä selviä :)
 
No mutta, kyllä, jos toteavat, että on ihan väärin määritetty se raskauden kesto, on tärkeää korjata se virallisiin papereihin. Voi vaikuttaa oleellisesti esim siihen, minkälaista hoitoa vauvalle annetaan vaikka ennenaikaisen synnytyksen kohdalla (jota en tietenkään kenellekään toivo).
 
Takaisin
Top