Nimiketju!

Ihania nimiä on vauvat saamassa :shy:
Meillä on vielä ihan auki mikä tulee nimeksi, kun miehellä tuntuu olevan kaikki muut asiat mielessä enemän kuin nimen miettiminen, vaikka ite yritän kovasti ja ehdottelen hänelle.
No sanoi hän yhden ehdotuksen, Gloria (mikä on siis hänen äitinsä nimi) mut ite en ihan lämpene sille paitsi ehkä toiseks tai kolmanneksi nimeksi.
Ja meillä myös hankaloittaa päätöstä se, että ollaan kolmikielinen perhe (suomi-englanti-espanja) joten nimen pitäis sointua hyvin kaikilla kielillä :)
Mutta oon ite vielläkin ihan Disneyn prinsessa nimien kannalla :grin Ja nehän on kaikki myös muissakin maissa. Ja tän hetkinen suosikki ois Ariel!
 
Jos ootte kolmikielinen perhe niin esim mun mummon nimi Fanny ei varmaan tuu kyseeseen sen erilaisen merkityksen takia ulkomailla... Tsemppiä nimen keksimiseen, täällä sitä jumppaillaan vielä kans. :)
 
Meillä mies on jotenkin nyt ollut aktiivisempi tässä nimiasiassa. Mua on alkanut ihan ahdistaan kun hän joka päivä käy nimipalvelussa tms. ja alkaa sieltä luetteleen hänen mielestä kivoja nimiä. Mulla kun oli esikoisen kohdalla nimi mietittynä jo aikoja sitten niin nyt on jotenkin ihan tyhjää päässä kun pitäisi keksiä toinen kiva ja ihana nimi pojalle. o_O:oops:
 
Misu91, meillä menee kyllä nimimaku yksiin, kun oon ehdottanut miehelle sekä Niiloa että Aleksia! :D
Niilosta mies on ihan tykännytkin, Aleksi löytyy lähisuvusta niin se ei sitten käy (mukamas).

Mies puolestaan on ihastunut pappani nimeen (Vilho), joten se saattaa tulla johonkin väliin. Miehen suvussa kulkee nimi Matias, mies ei itse vaan oo nimeen kovin ihastunut, vaikka mun mielestä se menis toisena nimenä. Samoin suvusta löytyis Juho ja meidän suvusta taas Juhani, molempia ollaan myös harkittu toisiksi nimiksi. Ei vaan tuu sitä tunnetta, että tää se on.

Tyttö jos ois tullut, päätös ois ollut hyvin helppo: nimeksi ois tullut Anna Emilia (mummoni nimi & nimi, josta molemmat tykätään). Tuo nimi on ollut tiedossa jo ennen kuin alettiin lasta suunnitella. :D Pojalle vielä pähkäilyt menossa...
 
Mulla on mielessä vain sellaisia nimiä, jotka nyt on tosi suosittuja. :sad001 Olen aina tykännyt niistä, mut nyt ärsyttää, kun ns. kaikki ovat sen nimisiä. :D Että oon itse ollut aikoinaan sellasella luokalla jolla tais olla viis Mikkoa jne, et eipä tuo niin ihmeellinen tilanne ole, mutta toisaalta olis kiva antaa joku ei-niin-yleinen, joka ei olisi kuitenkaan keinotekoisesti tehty tai outo. En myöskään halua sellasta, josta pitää aina sanoa miten kirjoitetaan, tyyliin "Jascmina äs-ceellä ja yhdellä iillä". No, onneks ei tarvitse vielä päättää.
 
Sugarblum Sprite, Emilia on todella kaunis nimi!
Mies heti ensimmäisenä ehdotti sitä, mutta eipä muistanutkaan, että oma kolmas nimeni on Emilia. Niinpä se jäi heti pois. Varsinkin mies on tarkka ettei samaa nimeä olisi suvussa oikein kellään. Toinen nimi on vielä ok ja hän päättikin esikoisellemme äitinsä isän nimen toiseksi nimeksi. Nyt varmaan olisi minun 'vuoro'.

Tajusin juuri, että eräs tuttuni sai juuri tytön js on Nella nimeltään. Nyt en millään kehtaa sitten samaa nimeä antaa..
 
Meillä miehen pitäisi vielä katsoa nimet perinteisistä tyttöjen nimistä. Hän yrittää nyt vain päästä helpolla, ettei sanoisi 'vääriä' nimiä ja kysellä minulta mitä itse olen valinnut :wink

Minulla siis on kaikista perinteisistä nimistä valikoituna
Nella, Julia, Emma, Laura ja Riikka.

Toiseksi/kolmanneksi nimeksi olisi Aurora, Elviira, Helmi, Elisabeth ja Elli.

Mielessäni olisi jo Nella Aurora (Elisabeth) aika kovana ehdokkaana :shy:
Toinen olisikin vähän vaikeampi keksiä. Meillä esikoisenkin kolmas nimi on ns. 'Fiinimpi', niinpä olisi mukava saada tällekin, kuten mielestäni Aurora ja Elisabeth ovat :)

Ouuuh tästä tulee vaikeaa... Mies valikoi itse nimiä ja niitäkin tasan kolme kappaletta. Kirsi, Elina ja Netta. :nailbiting: Yksikään niistä ei istu minun suuhuni laisinkaan ja kaksi niistä on tutuillani niminä ja tulisivat heti luokseni "Ai, annoitte nimen minun mukaani?!"

Niinpä odotetaan tirriäisen syntymää ja katsotaan nimiä uudestaan. :shifty:
 
Mun suvun perinteen mukaan tulee kaksoisetunimi väliviivalla. Eka on Tuua, toisesta ei varmuutta.
Jälkimmäinen nimi on miehen suvun perinteen mukaan Juhontytär.
Meil onkon aikamoisia nimilitanioita suvussa. Itselläni vielä kaksoissukunimi joten viralliset paperit on ahtaita :-)
 
Mä en oo vitsiny ottaa vielä esille koko nimi asiaa. Ollaan kuitenkin siitä täysin eri mieltä ja alkaa ärsyttämään jo valmiiksi ajatus koko kinastelusta. Mies pitää perinteisistä nimistä ja mä vähän kansainvälisemmistä jotka kuitenkin on suomalaisia nimiä.
Oma suosikki tällä hetkellä on Sara ja toinen nimi voisi olla vaikka Marianne.
 
Meillä on tää nimi vieläkin ihan kysymysmerkkinä :dontknow
Muusta ei ollakkaan päätetty kuin että neiti saa 3 nimeä :shy: Nyt kun viellä sais keksittyä ne nimet ja vielä semmoset että ne molemmille käy :woot:
 
Väsytaktiikka toimii taas! :D Mies on alkanut lämpeämään minun alkuperäiselle ehdotukselle. Haluaisin antaa nimeksi Elmeri. Sitten meillä olisi pojat Eemeli ja Elmeri. :) Miehellä siis tuossa nimessä tökkii kun on Karvakuonoissa eno-Elmeri... Pelkää, että poikaa kiusattaisiin. Sitten itse ehdottelee kaikkia ihmeellisiä nimiä. :confused:
 
Jelppis, minä ehdotin pojalle nimeksi Eemeliä tai Elmeria, esikoinen on Eetu. Mies ei kyllä lämmenny näille. muita vaihtoehtoja mitä on pyöritelty on Elias, Eppu ( mut sitä pitää miettiä että tulisko siitä sitten eppu-peppu muiden lasten keskuudessa.. ) Leevi, Aapo, Aatu. Vaikeaa, mut onhaan tässä vielä aikaa ☺
 
Jelppis, ei kukaan kuitenkaan sit tiedä ees koko eno-Elmeriä ku meijän lapset on koulussa... :) Nimet kuulostaa oikein ihanilta! ❤️
 
Johanna83, oon ihan samaa sanonut miehelleni! :)
Meillä nimiä rajoittaa se kun kolmella edellisellä alkaa nimi eellä niin haluttaisiin tälle myös. :)
 
Ollaan päätetty jo nimi (tosin pidetään omana tietona ristiäisiin saakka). Alettiin pohtimaan nimiä jo aika aikaisessa vaiheessa. Tyttöjen nimien miettiminen oli paljon vaikeampaa meille kuin poikien, vaikka kummallekin sukupuolelle oli paljon vaihtoehtoja. Rakenneultran jälkeen nimi vahvistui, kun saatiin tietää sukupuoli, ja lopulta oli aika helppo löytää molempia miellyttävä nimi. Toivotaan, että vaavi on samaa mieltä tulevasta nimestään :wink niin ja sittenhän nimi menee vaihtoon jos sukupuoli ei pidäkään paikkaansa :D
 
Jos jollekin tulisikin Elmeristä karvakuonoisa mielikuva, niin eno-Elmerihän on se järkevä joka tietää paljon asioista ja sen sellaista, musta se on ihan positiivinen mielikuva. :)

Me taidettiin viimein päästä yhteisymmärrykseen miehen kanssa, ainakin etunimistä. Todennäköisesti meille tulisi sitten Veera tai Joona, toisiksi nimiksi harkittiin Oliveria ja E(e)rikaa, mutta mietitään vielä jäävätkö ne sitten. Vähän kaikki muut potentiaaliset toiset nimet on jo käytetty joko omilla lapsilla tai sitten jollain tutulla. :hilarious: Kamalaa yhä kun ei tiedä kumpi tulee ja on tosi vaikea ajatella taas nimi asiaa.

Etunimissäkin meillä oli molemmilla paljon ideoita, mutta toiselle ne eivät käyneet syystä tai toisesta. Mies ei hirveästi lämmennyt Joonalle, mutta ite olen halunnut sen jo kauan antaa jos saan (vielä) pojan... Ja kun ollaan puhuttu nimistä niin siihen on kuulemma jo tavallaan tottunut. Että eiköhän se nimisota ollut siinä. :rolleyes: Toivotaan. :grin

Ja toivotaan tietysti, että vauva "näyttää" sitten tulevalta nimeltään. :)
 
Mun alkuperäselle haaveelle Vito nimestä ei mies lämmenny yhtään, tuli aika tiukka "ei todellakaan"! nyt mulla on pyöriny mielessä Aulis :eek: en oo uskaltanu ehdottaa... se tulis mun äidin isän toisesta nimestä :)
 
No ei tule meidän neitosesta nyt Nellaa :/
Viimeisen 6kk aikana kolmen tuttuni lapsen nimeksi on tullut Nella, niin en halua sitä kuluttaa ja antaa meidänkin lapselle. Sama toisten nimien suhteen...
Huoh, niin hänestä sitten varmaan tulee joku Kaisa Maria niinkuin mies toivoo...

Pojalle nyt olisi vielä helppo keksiä nimiä!
Ehdottomat lempparit meillä molemmilla olisi Kalle (tosin kiusattaisiinko pikku-Kalleksi?) ja Niko (bb Niko?).
Nooh katsotaan sitten. Tuntuu vain turhauttavalta, kun miellyttävät nimet tuntuvat miellyttävän kaikkia muitakin. Onneksi tässä on vielä kesäkuun loppuun/heinäkuun alkuun aikaa miettiä.

Mies kuitenkin puhuu masussa olevaa vauvaa jo Kaisana, niin varmaan se jää...
 
Takaisin
Top