Nimiketju!

Ei vielä mitään. En osaa edes ajateĺa asiaa ennen rakenneultraa. Mies on kuulemma jo miettiny, mut ei oo vielä oikein keksiny kuulemma mitään.
 
Visusti aiotaan tieto pitää salassa, mutta minua yllätti kuinka superperinteinen mieheni tykästyi ei maailman yleisimpiin nimiin. Iso helpotus kun sukunimi on yks Suomen yleisimpiä niin tytön nimi ei mielellään sais olla Anna ja pojan Eetu vaikka kauniita nimiä ovatkin. Mullakin 33 etunimi+sukunimi kaimaa Facessa kun yleisen etunimen kaveriksi nain yleisen sukunimen.

Me ollaan mietitty useempi mieluinen ja kirjattu neuvolakirjaan, suosikit on valikoitunu, mutta katsotaan sitten vielä minkänimiseltä vauva näyttää ja millainen on luonteeltaan.
 
Meilläkin on tytölle useempi mieluinen kirjattuna mutta pojalle ei oo yhtään. Ei kuitenkaan mitään nimeä mikä huutais et: TOI, ehdottomasti!!! Odotan sitä nimee joka saa ton reaktion aikaan.. saatan odottaa ikuisuuksiin kun ei sellasta välttämättä tuukkaan.

Esikoisesta mulla oli nimi jo pari päivää plussasta, sen nimen hän sai ja rakastan nimeä vieläkin yhtä paljon!
Nyt ajateltiin tehdä niin että molemmat selaa hieman harvinaisempien nimien listaa ja kirjoittaa ylös mieluiset, katotaan sit onko yhtään samaa ja valitaan niistä. :)
 
Mä sitten oon ihan innoissani jo suunnittelemassa vaikka ja mitä nimiä! :D (Ihan senkin takia jos tulee hätäkaste, niin olisi edes jotakin mietittynä. :)) Haluan myös jonkun vähän harvinaisemman.
Oon huomannut miten paljon helpompaa on keksiä tyttöjen nimiä kun poikien? Mistä mahtaa johtua.

Miehellä on yksi ehdoton nimi pojalle mikä pitää sitten olla nimessä joko toisena tai sitten ensimmäisenä.
Ja sama jos tyttö tulee, niin Johanna nimi on miehen tädin (kuoli syöpään pari vuotta takaperin..) muisotksi/kunnioitukseksi toisena nimenä. Samalla sitten tulee Johanna meidän suvusta, kun mun toinen nimi on Johanna, äidin nimi on Johanna ja äidinäidin toinen nimi on johanna. :D

Jännä miten se nimi voi sitten tulla mieleen heti kun näkee lapsen. Oma äiti aina selittää kuinka näki mut ekan kerran ja tiesi heti mikä nimeksi tulee.
 
Yh... Nimisota on hirveää. :grin Meillä on miehen kanssa niin erilainen maku. Jos tulee poika, mulla on ollut pitkään etunimi päätettynä, mutta mies ei pidä siitä paljon. Sanoin että saa keksiä jotain tosi hienoa, että luovun siitä. Muuten olen vaan törkeä ja laitan sen minkä haluan, koska ukolla ei ole mitään "kunnon" syytä vihata sitä. Se on vaan enemmän sellainen "en mä tiiä, ei oo ehkä ihan niin kiva"-nimi sille.

Tyttöjen nimet onkin vaikeampi asia... No, niitä on huomattavasti enemmän ainakin. Ja ite en tykkää hirveästi noista top 10 nimistä. Siis ovat nättejä, mutta... Oon vaan kuullut niitä ite liikaa. :rolleyes:

Mutta eiköhän me taas jotkut onnistuta päättämään. Kirjoitetaan varmaan taas listat ja verrataan ja kirjoitetaan siihen nimistä että miksi ei nappaa. Jossain kohtaa päästään jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. :grin
 
Jos tulokas on tyttö, niin nimi on jo tiedossa... Mut apua, listatkaa poikien nimiä laidasta laitaan! :D
 
Meillä ei vielä oikein mitään nimiä listattuna. Mä oon sen verran "insinööri" että nimissä täytyy olla joku yhdistävä tekijä, en siis tarkoita samaa alkukirjainta vaan jotain samaa jujua. Tärkein juju kai se että nimi on perinteinen mutta jollain pienellä muutoksella tai lisäyksellä saanut omanlaisensa twistin, niin ettei nimeä tule kovin monella vastaan.
 
Mulla oli esikoiselle nimi valmiina jo vuosia ennen kuin hän sai edes alkunsa. Onneksi mies tykkäsi siitä yhtä paljon kuin minä. Ja sopii meidän pojalle tosi hyvin. :) Nyt onkin sitten vaikeuksia päättää nimeä kun se ykkönen on jo käytetty. Meillä vielä kun kaikkien lasten nimet alkaa samalla kirjaimella niin se luo oman haasteensa kun ei vikalle haluta eri alkukirjainta...
 
Mulla on taas mennyt toisin päin, että pojalle on helpompaa keksiä nimiä, mutta tytölle vaikeampaa! Ennen oli toisinpäin :) Ollaan miehen kanssa mietitty vaarini etunimeä ja isäni toista nimeä. Hyvin suomalainen nimi :)
 
Suosittelen sitä nimien selausta erikseen ja sit suosikkinimilistojen vertailuja, jos vaikka löytyykin yhteinen suosikkinimi!! :D
Me sovittiin tänään vauvan keskimmäinen nimi. Tytölle tulee miehen mummon etunimi toiseksi nimeksi (miehen mummo kuoli kesäkuussa) ja pojalle tulee minun isäni etunimi toiseksi nimeksi ( isäni on kuollut 8v sitten) Me koimme että on tärkeä antaa ns. "suvunnimi" lapselle ja nämä nimet tuntuvat luontevimmilta.
Haluamme vauvalle 3 nimeä ja nyt siis tiedossa sekä tytölle että pojalle keskimmäinen. Etunimi ja viimeinen ovatkin vielä hakusessa :)
 
Täällä jo kova mietintä kans, meilläkin helpompi keksiä tyttöjen nimiä! Alusta asti on ollut selvää, että äitini etunimi tulee tytölle toiseksi nimeksi, jos on tyttö. :) Etunimikin jo mahdollisesti selvillä.
Pojille ei meinata millään löytää nimeä mikä miellyttäisi molempia.. Itsellä pitkä lista mitä haluaisin, mutta mikään ei kelpaa miehelle! :smiley-angry016 Suututtaa, raivostuttaa, ketuttaa! :smiley-angry017 Ja kaikenlisäks molemmilla on ihan täysin sellainen tunne, että sieltä tulee poika.
 
Me annetaan kaksi nimeä, kun edellisilläkin on. Musta on tarpeeksi vaikea keksiä niitä kahtakin, niin ei esikoisen kanssa edes harkittu kolmea. :hilarious: Eipä sitä koko nimeä kyllä hirveästi missään käytetäkään. :rolleyes: Mulle on kyllä se ollut tärkeää, että ne kaksi nimeä sopivat yhteen ja mielellään toinen nimi on pitempi kuin etunimi. No, tähän asti kaikilla on kaksitavuinen nimi, eiköhän jatku samalla linjalla tulevankin lapsen kanssa. :grin Saa nähdä. Nimisivustoja on tullut kierreltyä aika lailla... Myös googlettamalla löytää hyvin keskusteluja nimiaiheista! :) Suosittelen, löytää helposti erilaisia nimiä. Ja kannattaa jättää ne "mitä mieltä nimestä"-ketjut omaan arvoonsa, niissähän nyt on ihan jokainen nimi haukuttu. :smiley-angelic003
 
Meillä on silleen että jos mies ehdottaa jotain nimeä ja mulla tulee siitä mieleen joku "hirveä" ihminen, niin en vaan voi sietää sitä ajatusta että omalla lapsella olisi "kamalan" ihmisen nimi. :D
Oonko ainut tän asian kanssa?
 
Mekin annetaan 3 nimeä vaikka miehelle riittäisi 2 vaan, mutta mä haluan kun itsellänikin on :rolleyes:

Hassua kun kukaan ei halua edes "paljastaa" mitään nimi vaihtoehtojaan :yuck::grin
Mua ei kyllä haittaa jos vaikka te kaikki annatte saman nimen kun me kun en teitä kuitenkaan henk.koht.tunne :p
Mutta meillä siis mä olisin halunnut jos tulee poika niin Oliver, mutta mies ei sitä huoli. Höh. Ja nyt sit tän hetkinen pojan ykkös vaihtoehto olis Daniel. Mut katsotaan, toikin varmaan vielä vaihtuu, viimeistää synnärilleä jos ei näytäkään Danielilta :p
Ja tytölle ei oikeen oo vielä mitään kunnon suosikkia. Oon kyllä tykännyt nimistä: Säde, Sani, Jade ja Alina.
 
Esikoiselle annettiin kolme nimeä. Alkuun keksittiin kaksi, mutta mies halusi äitinsä isän nimen mukaan ja sinnehän se soljahti hyvin joukkoon, eikä kuulosta yhtään oudolta. Ristiäisissä selvisi, että ukkini isä oli myös samanniminen.
Nimen keksiminen oli helppoa. Molemmilla oli muutama mieleinen ja se molempien ykkös suosikki valittiin. Toinen nimi oli tosiaan suvusta ja kolmas oli hieman 'kauniimpi', mutta ihan supisuomalainen nimi. Vauva kun syntyi, niin olimme 100% varmoja ja niin sitä tuli pojalle oma nimi.

Mutta HUH! Tyttöjen nimiä on vaikea keksiä!
Sanokaa vaan omistuiseksi, mutta halutaan ettei nimistä ole mitään huonoja kokemuksia, mutta emme kuitenkaan halua mitään 'Annastiinaa' tai 'Marjaleenaa' nimeksi antaa.
Heti kun jompikumpi keksii tyttöjen nimiä, niin jommankumman päähän tulee joku negatiivinen muisto
Jos ei ole negatiivinen, niin sitten se on jo kaveripiirissä/siskon nimi/serkun nimi.

Eräs ihana nimi keksittiin, mutta miespä tokaisi erään törky julkkiksen nimen ja hups heijaa nimi lähti listalta justiinsa. Ja häiritsi minua hieman, että meillä oli erään koiran (tosin aivan järisyttävän kauniin ja fiksun sellaisen) nimi sama kuin etunimi, niin häiritsi sekin..

Nimiasioita sitten pohditaan myöhemmin rakenneultran jälkeen :)
 
meillä esikoisen(tyttö) nimi päätettiin vasta aika lähellä sitä takarajaa millon piti viimestään ilmottaa maistraattiin. Olin tosin hetken jo kerinnyt "maistelemaan" nimeä ennen lopullista päätöstä ja toinen nimi tuli sitten omalta mummoltani ja kolmas oli vähän täytenimi :)
 
Mä tykkään vanhahtavasti nimistä mitä on "hyvä" selailla kuolinilmoituksista. Aapo, Aaro, Helmi, Siiri, Jaakko, Liisa, Sulo, Otto, Eila, Elvi. Se mistä mies tykkää on sit toinen juttu, ei oikeesti olla vielä ees nimiä mietitty kun vasta rakenneultran jälkeen ajateltiin... :)
 
Ja siis vielä aikaisempaan kommenttiini liittyen näissä nimissä täytyis olla vielä joku oma juju... Niin ettei ihan kaikilla sitä nimeä tule vastaan.
Ja joo, älkää selaili niitä mitä mieltä olet nimestä keskusteluja, mua ainakin ärsyttää Suomalainen tapa ajatella asioita aina negatiivisen kautta.
 
Takaisin
Top