Nimiketju!

Ihania ehdotuksia. Mitä jos yhdistävä tekijä oliskin nimen loppuosa eikä eka kirjain. Pojilla Noel tai Joel? S-alkuisia ihania nimiä on mun mielestä Sulo, Samu, Saade, Saga tai juuri nuo mainitsemasi Sofi ja Seela. :)

Tuota loppua yhdistäväksi tekijäksi ollaan mietitty, kun on aika hauska kun meillä on nyt serkukset Noel, Emil ja Samuel.. Olis kiva kun sais siihen samaan settiin.. Mut tunnetaan aika monta joelia jo valmiiksi, niin se on aina haaste.. :)

Pakko laittaa kun jossain taas törmäsin tähän ihanaan nimeen mitä en muistanutkaan. Nuppu, menee tyttöjen listalle vaikka uskon ettei mies sitä kuitenkaan (ainakaan suoralta kädeltä) hyväksy...

Tuota loppua yhdistäväksi tekijäksi ollaan mietitty, kun on aika hauska kun meillä on nyt serkukset Noel, Emil ja Samuel.. Olis kiva kun sais siihen samaan settiin.. Mut tunnetaan aika monta joelia jo valmiiksi, niin se on aina haaste.. :)
Ja tähän vielä, miltä kuulostais Eliel, Daniel, Axel, Mikael, Gabriel :) tai näistä mun suosikki Jooel.

Me ei olla vielä miehen kans tosissaan mietitty nimiä, joitain vitsejä ollaan heitetty :smiley-bounce022 Me varmaan aletaan miettiä niitä nimiä sitte ku on vauva sylissä... tai no siis oonhan mä jo pienestä asti pohdiskellu et minkä nimisiä lapsia haluan, mut ei mulla mitään tiettyä oo muodostunu ja vuosittain ne melkeen vaihtuu, mistä tykkään :) Mut viime vuosina oon kyl alkanu harkitsee, jos tulee tyttö, nimeä Neija (mies ei kyl varmaan tälle lämpee). Äiti oli miettiny tota nimee mulle, mut viime metreillä sit muutti, ku ei tienny saako enää toista tyttöö ni musta tuli sit Minttu. Ja jos tääl ny on joku tuttu, niin ei haittaa jos mut tunnistaa, kunhan ei kerro eteenpäin ku ei olla vielä perheille kerrottu :wink Mut joo, saivat toisenki tytön, mut ei siitäkään tullu Neijaa.. mieli oli muuttunut..

No sit jotain muita "erikoisia" nimiä tai kirjotusasuja: Maya, Sirya (miehen siskontytöt), periaatteessahan kaikki nimet joissa on J saa erikoisemman ku laittaa sen tilalle Y:n... esimerkiks. Mun suvussa on (vanhempia) Alpo, Salomon ja Siviä. Tota Siviääki oon pohtinu, mut taas tuskin mies innostuu.. edes toiseks nimeks.. Poikien nimiä en oo oikeestaan koskaan miettiny, ehkä oon päättäny et teen vaan tyttöjä :laughing025

Meilläkään ei oo vielä yhtään nimiehdotusta heitetty ilmoille. Meillä mies on ruotsinkielinen niin olen aina ajatellut että haluan lapselle semmosen nimen mikä sopii molemmille (ei siis mitään perussuomalaista etunimeä). Itse olen haaveillut pitkään että jos meille joskus tulisi tyttö niin nimeksi haluaisin Ellen, miehen serkku tosin tässä reilu vuosi takaperin nimesi tyttönsä Elleniksi, joten se meni sitten siinä. Ei kyllä olla kyseisen serkun kanssa oikeastaan missään tekemisissä joten en ole vielä sitä nimeä kokonaan unohtanut. :D
Toinen tytön nimi minun mieleeni on Erin. Pojalle ei sitten mitään vielä mielessä olekkaan! :D
Semmosia nimiä on vaikka kuinka paljon jota en missään nimessä halua, sitä kun on itse päiväkodissa töissä niin moni nimi tuo muistikuvia mieleen.. Työkaverit jo varotteli että "nimi on sitten enne, muista se."

No olipas sinulla Ninnaliina reilu työkaveri! :D Meillä esikoinen on Eemeli ja rauhallisempaa kaveria saa hakea. :) Toki myös temperamenttia löytyy, mutta ei ole sellainen "Vaahteramäen Eemeli" meidän poika. :)
Niin ja tytöistä.... Meillä vanhin on Elle. Ei se sitä ännää tarvitse sinne loppuun. :)

Meilläkään ei oo vielä yhtään nimiehdotusta heitetty ilmoille. Meillä mies on ruotsinkielinen niin olen aina ajatellut että haluan lapselle semmosen nimen mikä sopii molemmille (ei siis mitään perussuomalaista etunimeä). Itse olen haaveillut pitkään että jos meille joskus tulisi tyttö niin nimeksi haluaisin Ellen, miehen serkku tosin tässä reilu vuosi takaperin nimesi tyttönsä Elleniksi, joten se meni sitten siinä. Ei kyllä olla kyseisen serkun kanssa oikeastaan missään tekemisissä joten en ole vielä sitä nimeä kokonaan unohtanut. :D
Toinen tytön nimi minun mieleeni on Erin. Pojalle ei sitten mitään vielä mielessä olekkaan! :D
Semmosia nimiä on vaikka kuinka paljon jota en missään nimessä halua, sitä kun on itse päiväkodissa töissä niin moni nimi tuo muistikuvia mieleen.. Työkaverit jo varotteli että "nimi on sitten enne, muista se."

Olen tätä ketjua seuraillut tässä kun itsekkin nimiä pohdin tulevalle kakkoselle ja tuli mieleen pojan nimi Aake, suomalainen versio nimestä Åke :happy:

Siviästä tuli mieleen Sivia joka on eräällä kaverillani ja kaunis on! ilmeisesti saamelais-peräinen.. en omalle tytölleni antais kun niin tuttu toi isompi Sivia :)

itse ei olla nimiä tajuttu miettiä ollenkaa.. Isommilla muksuilla peri suomalaiset ekat nimet, löytyy isovanhemmista mt ei olla sen mukaan niitä annettu. Lähinnä sen mukaan minkä nimiseltä lapsi näyttää. Ja se vaikuttaa paljo nimen mukavuuteen omassa suussa et tunteeko sen nimistä jotai ärsyttää tms ihmistä :D mistä täällä onkin ollu puhetta.

Kolme nimee tulee varmasti tällekkin..isommilla on myös.. eka nimi jotain vanhoja, 1900-luvun alkupuolella käytettyjä(ei ns -80 luvun nimiä, ne tuntuu omaan suuhun hassuilta), kaks seukkia sit on ollu vähän erikoisempia mt kuitenki aika peri suomalaisia :D :D

Täytynee kaivaa kalenterin nimipäivä lista esille ja alkaa selailee :)

Sivia tai muokattuna Sivina on ihania, Linnea muuten myös yks listaan mukaan otettava. :) Huomasin eilen että suomen naisten sählymaajoukkueen pelaajan nimi oli My ja kaverin tytön nimi on Mi, ruotsalaisia nimiä kai molemmat.

Mites jos ihan tuota työkaverin kommenttia kompaten annatte tytölle nimeksi Enne. Olis sekin aika nätti ja vähän erilainen. :)

Meillä eräs sukulainen on naimisissa suomenruotsalaisen kanssa! Toinen vanhemmista on pohjoisesta.. He ovat "suomentaneet" nimet Åsa ja Eccu Oosaksi ja Ekuksi.. :)

Jos meille ois tullut poika niin oisin halunnut just Daniel tai Oliver mut nyt kun tulee tyttö niin pitää miettiä :p
Ite tykkään kans tosta Isla, mut mun serkku on Isla joten en viiti samaa antaa. Mä oon kyllä ihan hullu disney fani, niin nyt oon alkanut miettimään jos antais jonkun prinsessan nimen :grin Ja tän hetken suosikit on Aurora, Ariel ja Jasmine:rolleyes:

Wuhuu! Sekä tytön, että pojan nimet on nyt päätetty. Ristiäisiä varten ostan keksimuotit: tytölle E ja pojalle O, kumpi nyt sitten tuleekaan. Saavat mummit olla kuumilla hiilillä, kun pikkuleivät paljastavat ensimmäisen kirjaimen. :D

:wink Mukavan julmaa...

Meillä väännetään yhä. :rolleyes: Ei nyt mitenkään kovin aktiivisesti. Odotellaan varmaan rauhassa seuraavaan ultraukseen (tarkkailevat sikiön kasvua niin niitä tulee aina välillä...) jos vaikka näkyisi jotain viitteitä sukupuolesta. Olisi niin kiva se toisen sukupuolinen nimi valita silleen "rennommin". Eli siis oletuksella, että luultavasti se ei tulisi käyttöön niin meidän ei tarvitse vääntää siitä niin paljon. :grin Saapa nähdä... :shifty:

Takaisin