Nimiketju!

Miehen kans yks ilta mietittiin nimivaihtoehtoja, mutta tultiin siihen tulokseen, että onhan tässä vielä aikaa miettiä ko kummallakaan ollu mitään ideaa. Noh, seuraavana päivänä neuvola niin eiköhän tämä jo lyöny lapun eteen, missä on hätäkasteesta yms. ja siinä pitää olla nimet, tokihan ne saa vaihtaa jälkeen päin, mutta silti. Tammikuun puolessa välissä pitäis palauttaa ko on seuraava neuvola, että se siitä "onhan tässä vielä aikaa miettiä"

Meillä mies ehdottelee kaikkia nimiä, mutta minulle ei kelpaa mikään... Meillä n sentään sillain helppoa, että ei tarvitse miettiä kuin vaan pojan nimiä. Tosin helpompi olisi ollut, jos olisi tullut tyttö. Tytön nimi oli jo valmiina vaikka se olisikon ollut vaikeampi keksiä... Jotenkin ei edes ajateltu aikaisemmin poikien nimiä. Meillä tulee kolme nimeä. Isoilla tytöillä on molemmilla vain kaksi nimeä, mutta koska minun ja mieheni yhteisellä ensimmäisellä on kolme, tulee toisellekin. Mies on jo päättänyt toisen ja kolmannen nimen. Se on sinänsä hieman hassua koska molemmat nimet tulevat minun suvusta. :joyful: Tosin esikoisella on enemmänkin miehen suvusta toiset nimet niin menee sinänsä hyvin. :)

BaBy2, mä oon ihmetellu kans ku kukaan ei paljasta nimiä :D sehän on sinänsä sama jos täällä nimetään omamme vaikka kaikki samalla nimellä, kun kukaan ei tunne toisiaan. Meillä on ehdoton vanha nimisuosikki pojalle Oliver. :) harmi että teillä ei mies tykkää! Ihana nimi.
Muita ehdotuksia mitkä käy meillä molemmille, on Milo, Eetu ja Mikael. Itsellä sitte ihan ehdottomasti ihania olisi Leevi, Lenni, Joonas, Roope, Jasper. Mutta ei niin ei.. Kirjoitin kuitenkin kaikki omaan nimilistaan :D jos sit jostain nimestä tulee sellanen "pakko saada" ni pitää yrittää vängätä sitä miehelle. Mut edelleen nimen etsintä jatkuu. :) ois kiva jos törmäis sellaseen nimee mikä tuo molemmille heti ensi kuulemalta sellaisen "toi se on!" Tunteen.

Meillä on yks ihan suosikki nimi tytölle; Lumi. En tiedä miksi, mut koko nimi kuullostaa meidän molempien mielestä niin puhtoiselta ja kauniilta. :D mut sitten on myös Erica, Elena, Aava ja Alexandra.
Pojalle sitten taas on mietitty nimiä Christian tai Milo. Oliver kävi myös mielessä, mutta se onkin yhden edesmenneen kissan nimi.:grin Viima olisi myös kiva, mutta moni ajattelee sen ennemmin tytön nimenä. :rolleyes:

Mulle yks ongelma nimissä on paitsi ärsyttävä ihminen myös se, jos tiedän sen nimisen veneen tai lemmikin. Yhdellä sukulaisella kaikkien lasten nimet on osuneet koira-kategoriaan ja en oo vaan pystynyt hehkuttamaan nimiä. Niillä lisäksi on paljon eläimiä, että joudun olemaan tosi tarkkana, etten sotke lasten ja eläinten nimiä... :/

Kivoja tyttöjen nimiä (joskin valitettavan kuluneita) tulis mieleen paljon, poikia ei niinkään. Ja itsellä olo, et tää olis poika. B-)

Monsteri, meillä menee pelottavan yksiin nää nimimieltymykset! :D meillä tytölle ykkösnimivaihtoehto on Lumi ja toiseksi nimeksi Marie, äitini mukaan.
Ja tuota Viimaakaan ei tarvi kaukaa hakea, kun nimesin rakkaan koirani viisi vuotta sitten Wiimaksi. :D oli jo pentuna luonteeltaan pieni tuulispää.

Mulla oli ensin tytölle vaihtoehtona nimi Helmi, mutta tänä vuonna serkkuni ja hänen vaimonsa nimesivät lapsensa Helmiksi, sekä kaverini joka sai helmikuussa vauvan, antoi myöskin tytölle nimen Helmi. Eli heistä ei varmasti tunnu kivalta, jos annettais Helmi nimi tytölle.

Mulla oli tytöillekki vaikka mitä vaihtoehtoja, mut tuo Lumi on peitonnut kaikki! Alina ja Alisa nimee mietin, sekä Josefiina, Serafiina ja Elli Elisabet (äidinäidin nimi). :)

Jos meille olisi tullut tyttö hänestä olisi tullut Esme Helmi Hannele. Nyt kun tulee poika... en tiedä! Hyviä E-lakuisia nimiehdotuksia otetaan vastaan. Eemeli meillä jo on. :)

Esme, ihana nimi. :) Elke tai Elge myös kiva tytön nimi. Edvin pojalle, joka löytyykin jo meidän suvusta. Toinen mikä tytölle on ihana muunnos "trendinimestä" on Aeda tai Aida. Mitäs mieltä ootte sen Uusi Päivä näyttelijän nimestä: Eemu. Muutamassa lehtijutussa vaan noussu esiin. :)

Jos meidän tulokas on tyttö, siitä tulee (tähän tietoon :D) Amanda. Pojalle vahva ehdokas on Eevert... Luultavasti kolme nimeä annetaan tällekin lapselle, kun edelliselläkin on. Esikoisen toinen nimi on hänen lasketun ajan mukaan Väinö. ;) Huvittavaa olisi, jos nytkin pystyisi hyödyntämään samaa "taktiikkaa". :)

Minä tykkään erikoisista tyttöjen ja poikien nimistä niin silleen on hankala miettiä kun en halua antaa mitään perusnimeä.Joitain erikoisia tyttöjen ja poikien nimiä olen kirjannut ylös.Jos teillä on mielessä joitain erikoisia nimiä niin otetaan vastaan:)

rosmarinaa, hyvällä tuurilla saatetaan vielä saada kaima lapset ! ;) itse vaan siis toiseksi/kolmanneksi nimeksi mietitty Johannaa, koska se kulkee suvussa. :D

Tuiskunen, http://lapsennimi.com/ tuolta mä oon ainakin vilkuillut erikoisia ja harvinaisia nimiä. :D

Tykkään myös hirveesti niistä englantilaisista nimistä, mutta musta tuntuu että suomalaiseen kieleen ei välttämättä sovi mikään vaikeasti äännettävä.

Oi Eetu on kans kiva nimi pojalle. Ja tykkään myös Jasper, mut mun yhdellä kaverilla on 3 poikaa jotka on: Jeremias, Jasper ja Joel. Joten sinne meni ne. Ja toisella kaverilla on: Leevi, Linnea ja uusin tulokas Lianna. Ite ihastuin tohon Lianna mut en kyllä kehtais antaa samaa nimeä vaik ei niin hirveen läheisiä ollakkaan. :wacky: Tytölle oon kyl tykännyt myös nimistä Jasmin ja Ava ja Ada.

Kiinnostava lukea toisten nimisuosikkeja. :) Ite en tosiaan usein käytä mitään nimiä keskusteluissa kun pelkään että vahingossa haukun jonkun ykkössuosikin. :smiley-ashamed008 Kerrankin kävin keskustelua nimistä yhden kaverin kanssa, naurettiin joillekin "ei-niin-kivoille" nimille, mä olin jo haukkumassa yhtä, kun kaveri sanoi tyylillä; "X on kyllä tosi ihana nimi! Annan sen omalle lapselleni. <3" :smiley-angelic003 No, onneksi ei tarvitse nimellä miellyttää kuin itseään ja mahdollista kumppania. Mua henk. koht. ärsyttää se, että joissain suvuissa on "pakko" antaa joku suvussa kiertävä nimi. Siis, jos se halutaan antaa, se on tosi hieno asia, mutta tarkoitan sitä kun suku painostaa antamaan sen. Jos et anna niin välit tulehtuvat ja mahdollisen seuraavan lapsen kanssa sama sota jatkuu... Onneksi meillä ei ole mitään suvussa kiertäviä nimiä. :grin Ei tarvii miettiä suututanko kaikki nimivalinnoillani.

Täällä kannatetaan vanhoja nimiä! Edesmennyt mummoni oli Saimi nimeltään, jos tyttö tulee niin sen nimen hän saa ♥ poikaa on hankalampi miettiä, mikä olis paras nimi hälle! :D

Monsterii, meillä on mun isosiskon nimi Johanna. :D eli nyt voikin tulla sit mahdollisesti tosi mielenkiintoisia ja kivoja nimiä. :)
BaBy2, toi Lianna on ihana nimi! Menee nimilistalle, vaikka tytöllw olisikin jo nimi. ;)

Esikoista oottaessa tytölle suunniteltiin vilmaa ja se oli ihan ehdoton ja ainoa vaihtoehto minun mielestä. Mies suhtautu neutraalisti. Olin kuitenkin varma että saamme pojan... pojalle oli vaihtoehtona eeli eelis elias. no, Tytön synnyttyä kutsuttiin kuitenkin Hilmaksi kun tekonimi oli HilmaAkusti kun emme tienneet kumpi on tulossa. Loppujen lopuksi vaihtoehtojen henni ja heini välillä pähkäilin ja miehen ehdotuksesta tytöstä tuli Henni! Pojalle on nyt ehdoton suosikkini Eeli. Tytöstä en todellakaan tiedä mitä haluaisin. Ehkä nyt se Vilma?! Kertussakin olisi jotain kivaa... toisaalta sitten taas ei..

Kolme nimeä kumminkin saa kuten esikoinen ja pojalle mieheni toinen nimi ja tytölle minun kolmas nimi johonkin väliin. Toinen ja kolmas nimi täytyy olla jomman kumman suvusta, haluan ehdottomasti toiselle ja kolmannelle nimelle jonkin muunkin merkityksen ku "kuulosti kivalta" :)

Tää on kyllä vaikeeta.. Esikoiselle oli nimi valmiina jo kauan ennenku sai edes alkunsa ja onneksi syntyi ihan nimensä näköisenä ja oli poika, niin sai sen valmiiksi suunnitellun nimen! Tällä kertaa ollaan jouduttu tosiaan miettimään, mut mikään ei oo viel kolahtanut! Pojalle ollaan mietitty Luca tai Markus.. Tytölle Jaael, Sofi, Seela... Mut toisaalta olis ihana kun siinä olis joku yhdistävä juju esikoisen nimen kans, joka on Samuel!

Tää on kyllä vaikeeta.. Esikoiselle oli nimi valmiina jo kauan ennenku sai edes alkunsa ja onneksi syntyi ihan nimensä näköisenä ja oli poika, niin sai sen valmiiksi suunnitellun nimen! Tällä kertaa ollaan jouduttu tosiaan miettimään, mut mikään ei oo viel kolahtanut! Pojalle ollaan mietitty Luca tai Markus.. Tytölle Jaael, Sofi, Seela... Mut toisaalta olis ihana kun siinä olis joku yhdistävä juju esikoisen nimen kans, joka on Samuel!
Ihania ehdotuksia. Mitä jos yhdistävä tekijä oliskin nimen loppuosa eikä eka kirjain. Pojilla Noel tai Joel? S-alkuisia ihania nimiä on mun mielestä Sulo, Samu, Saade, Saga tai juuri nuo mainitsemasi Sofi ja Seela. :)

Takaisin