Nimiketju!

Meillä osa arvasi esikoisen nimen jo ennen ristiäisiä. Oli mun niin lemppari ja kauan sitten valitsema nimi. Nyt sitten väännetäänkin miehen kanssa tämän kakkosen nimestä. Eikä tartte miettiä kun vaan poikia... Molemmilla kun on oma suosikki eikä kumpikaan ole valmis taipumaan... :)
 
Meillä on mennyt aika yksiin nimimaku. Tässä vaiheessa on useampi, joista valitaan sitten kun tyyppi on syntynyt :)
 
Meillä oli yks "ohjelmanumero" esikoisen ristiäisissä semmonen että arvaako kukaan nimeä oikein. Lasikulhoon sai jokainen laittaa oman nimiveikkauksen ja 5€. Se kuka tietää saa rahat ja niinhän siinä tietysti kävi että esikko sai rahat omaan ristiäispossuun, koska ei kukaan tienny nimeä. :)
 
Mä oon kauan ajatellu, että kun joskus tulee lapsi ja se on poika (just varmistu että poika myös tulee), niin sen nimi on Vito. Nyt tää ei oikein sovi kuitenkaan, koska ollaan molemmat sitä mieltä, että toiseksi nimeksi tulis miehen isän nimi Hans ja sehän ei nyt sovi Viton kanssa yhtään :D
 
Mä oon kauan ajatellu, että kun joskus tulee lapsi ja se on poika (just varmistu että poika myös tulee), niin sen nimi on Vito. Nyt tää ei oikein sovi kuitenkaan, koska ollaan molemmat sitä mieltä, että toiseksi nimeksi tulis miehen isän nimi Hans ja sehän ei nyt sovi Viton kanssa yhtään :D
Minusta se kävis! Jos antaisitte vielä kolmannen (ehkä pidemmän) nimen pehmentämään. Magee nimi muutes! :)
 
Pakko myöntää ettei ole tullut mietittyä nimiä vielä yhtään mitään. Ensi viikon tiistaina jos saadaan sukupuoli selville, niin varmaan voi alkaa miettimään. Nyt pää vain lyö tyhjää.

Lapsena ajattelin aina, että Markus on ihana nimi ja se tulee lapseni nimeksi. No tapasin erään Markus nimisen miehen, joka oli kauhean itsekeskeinen, niin minulle jäi siitä 'huono maku' suuhun :facepalm::arghh:

Nella on sellainen jonka voisin tytölle antaa nimeksi! Nyt tuli juuri mieleen!
Pojalle Leevi olisi ihana! Saas nähdä tuleeko jompikumpi käyttöön kesällä! :)
 
Nella tai Neela olis kyllä nätti nimi tytölle, mut molemmat löytyy kaveripiiristä. :)
 
P-JET, meillä taas just toistepäin... tytölle olis monta kaunista ja ihanaa nimee.. mut pojalle (joka siis nyt tulossa) ei oo ku pari joista mä en ainakaan oo yhtään varma... :) :)
 
pojalle on kyllä vaikee keksiä omaan suuhun ja katraaseen sopivaa nimeä! meillä tyttöjen nimet on -20-luvun perus nimiä.. mt Eeli varmaan laitetaan pojalle nimeksi :Heartred jos hän Eeliltä näyttää :) Mies tuossa reissusta palaillessamme lueskeli netistä nimiä ja tuota ehdotti. Kuulosti kyllä heti hyvälle! Miehen suvussa on "tapana" laittaa esikoispojalle nimeksi Johannes (1. tai 2. nimi), hänellä itsellään myös se toisena. Mutta ei laiteta sitä..erinäisistä syistä johtuen.
Vielä pitäisi sitten 2. ja 3. nimi keksiä tuohon Eeliin mutta ehkä ne tässä ajan saatossa löytyy :) tytöillä toiset ja kolmannet hienompia sitten kun eka nimi tosi tavallinen.
 
Meillä on vaikeuksia keksiä pojalle nimi. Tytön nimi olisi ollut valmiina jo kauan sitten, mutta jostain syystä on aina ollut vaikeampaa löytää kivoja nimiä pojalle. Molempien suvuista tulee yhdet nimet, tuntuvat toimivan toisina niminä, etunimi on siis vielä auki. Ei haikailla mitään erikoisia nimiä, ihan perusnimi taitaa tulla meidän lapselle... Kunhan vain keksittäis se!
 
Meillä ois nyt sit vissiin poitsulle nimi. :) nimeksi tulisi Leevi Eevertti Ensio. Eevertti on ollu mulle sellanen ihana nimi jo pitkään, samoiten Leevi. Mies ei Leeviin suostunut, mut näin ku mainitsin tuon koko nimiehdotuksen ni olikin hyvä. :) Ensio on taas mun ukki ja toistaiseksi ainakin sekin nimi käy miehelle.. Vaikka selkeästi häntä harmittaa, kun hänen ukkinsa nimeä ei otettu. Joka on siis Keijo, ja siitä nimestä en taas yhtään tykkää. Eli joooo.
 
Jahas. Heti ku sain lähetettyä viestin ni alko tulee mussutusta et ei Ensioo, pelkkä Leevi Eevertti. Katotaan ny kuinka monta kertaa tää nimi sit kuitenki vaihtuu vielä. Pitänee unohtaa koko asia ja puida sit vasta synnytyksen jälkeen.
 
Me tehdään samoin kuin esikoisen kanssa. Itse kasannut jo millon mihinkin mieleistä nimiä ylös samoin mieheni, kerätään nimet yhteen listaan ja vettä yli viimeisen vuoden yleisimmät nimet raa'asti. Sitten syntymän jälkeen kun tietää kumpi on ja näkee niin nimikin tulee.
Esikoinen sai nimen osastolla heti listasta, Ronja Marjatta.. Myös toiselle tulee nimi suvusta, eka, toka tai joku nimistä.
Haluan perus suomalaisen mutta en mitään joka olisi turhan monella, mikään ei ole ärsyttävämpää kun lasta sanotaan joku i.
 
Meillä mies on alkanut lämpiämään minun ehdotukselle. Ehdotin nimeksi Entti. Ei mikään ihan perinteinen tai tavallinen nimi, mutta sopisi meill. Vielä kun toiset nimet ovat perinteisempiä suomalaisia nimiä niin minusta se sopisi hyvin. Varsinkin, jos tästäkin pojasta tulee iso kuten veljensä. :) (Heille, jotka eivät tajuneneet niin nimi tulee Taru sormusten herrasta kirjasta(/elokuvasta) ja Entti on sellainen puutyyppi siinä. On hyvis. Minä en itse niin sen tyylisestä kirjallisuudesta(/elokuvista) pidä, mutta mieheni tykkää kovasti.)
 
Meillä on selvää, neidistä tulee Aada Salli (Salli tulee miehen suvusta, ja myös pojalle on toinen nimi hänen suvustaan, jos sattuukin että rakenneultraveikkaus tytöstä menee pieleen) ja pojan nimeksi ois Aleksi Niilo :) Oltiin kummatki heti alusta asti samaa mieltä. Katotaan nyt sitten kun vauva syntyy, tuntuuko toi nimi vielä yhtä hyvältä ku nyt :)
 
Meillä miehen pitäisi vielä katsoa nimet perinteisistä tyttöjen nimistä. Hän yrittää nyt vain päästä helpolla, ettei sanoisi 'vääriä' nimiä ja kysellä minulta mitä itse olen valinnut :wink

Minulla siis on kaikista perinteisistä nimistä valikoituna
Nella, Julia, Emma, Laura ja Riikka.

Toiseksi/kolmanneksi nimeksi olisi Aurora, Elviira, Helmi, Elisabeth ja Elli.

Mielessäni olisi jo Nella Aurora (Elisabeth) aika kovana ehdokkaana :shy:
Toinen olisikin vähän vaikeampi keksiä. Meillä esikoisenkin kolmas nimi on ns. 'Fiinimpi', niinpä olisi mukava saada tällekin, kuten mielestäni Aurora ja Elisabeth ovat :)
 
Oho, meneepäs sulla hyvin lähelle mun mummon nimee noi nimisuosikit frozenflower! Hänen nimensä oli Elli Elisabeth. :) itse kanssa mietin tytölle nimeä Elli Marie Elisabeth ja Lumi Marie Elisabeth. Marie siis minun äidin ensimmäinen (mutta ei kutsumanimi) nimi. Päädyttiin sit kuitenkin tytölle nimeen Lumi Marie Linnea. Linnea miehen äidin toinen nimi. :)

Edelleen ollaan yhtämieltä et pojasta tulisi Leevi Eevertti Ensio. Voihan se olla ettei pieni sitten näytäkkään yhtään Eevertiltä ja nimi vaihtuu. :D me vähä niinku mentii jo suunnittelee toisellekki pojalle nimee (eihä meidän pitäny tehä ku yks lapsi.. Nyt on suunnitelmissa kolme jos se ilo meille suodaan :P ) ja molempia miellyttää Lenni Oliver (Keijo / miehen ukin nimi joka olisi kiva saada mukaan nimeen). Kolmas nimi on hakusessa, mut ehkä se nimi ny muutenki voi muuttua ajan kanssa sit joskus. Eihän tässä kuitenkaa olla kaksosia saamassa. :D

Että näin on taas pitkälle elämää suunniteltu eteenpäin. :wink
 
Takaisin
Top