Nimiehdotuksia

Keskustelun 'Laskettu aika tammikuussa 2015' aloitti Bluemoon, 15 elo 2014.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. DT Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Minä oon aatellu, ettei välttämättä tartte rimmata, eikä alkaa samalla alkukirjaimella tms.. Toisaalta jotain yhteistä ois kiva keksiä, mutta pakko ei ole. :)
  2. miuk Seurustelun sensei Syyskuunmammat 2015 Marrasmammat 2017

Meillä ainoa yhtäläisyys nimissä tulee olemaan se, että ovat samaa tyyliä, eli vanhoja nimiä. :)
  3. Lullis Jostain jotain jo tietävä Tammikuunmammat 2015

Ihania nimiehdotuksia teillä tässä ketjussa! :)

Itsekin pidän kovasti luontonimistä ja sellaisen haluaisin antaa, tärkee kriteeri myös et on kakstavuinen. Meillä onkin valittuna tytön nimeksi Tuuli (koska kätevästi kunnioittaa samalla edesmenneen rakkaan mummuni nimeä) mutta myös olisin pitänyt nimestä Lumi. Muu kuin jos luontonimi niin haluaisin antaa nimen Unna, mutta se ei taas poikaystävälle käy koska on liian samantyylinen kuin toisen koiramme nimi, joka myös päättyy -na tavuun :D

Pojalle haluaisin nimeksi Viima, mutta se ei oikein käy kun se on myös meille tärkeän hevosen nimi. Poikaystävällä on semmoinen yksi U:lla alkava lempparinimi, jonka hän ehdottomasti haluais niin varmaan se sitten tulee.. Se ei tosin oo luontonimi vaan vanha suomalainen nimi. Itse tykkäisin myös nimistä Sumu, Kuura, Kuutti.
  4. cora^^ Oman äänensä löytänyt

Meillä molemmilla lapsilla 4kirjaimiset nimet, siispä itse haluaisin myös tulevalle lyhyen nimen. Olen jo viime raskaudessa ihastunut nimeen Aada Olivia joten ehkä jos tämä on tyttö niin päädymme käyttämään nimeä :wink toivottavasti ensi viikolla selviää niin alkaa helpottamaan tää nimi asia :D
  5. miima89 Oman äänensä löytänyt

Meillä on 1 vuotias esikoinen nimeltään Mimi. Kaveriksi ollaan mietitty Annikaa, Tomia, Nitaa, Milaa.. :) Hankalaa. Pelkästään Annika nimestä ollaan miehen kanssa päästy sopuun! :D
  6. DT Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Voi pojalle nyt näillä näkymin pitäis nimeä alkaa miettiä. Huh! Vaikiaa eli ei varmasti ihan helpolla päästä yhteisymmärrykseen! :D
  7. Minlex Sanaisen arkkunsa ammentaja Tammikuunmammat 2015

Meillä ei ole väliksi rimmaako nimi esikoisen kanssa vai ei. Katsotaan kun tiedetään kuka sieltä tulee, niin sitten voidaan nimistä alkaa vääntämään. Lahjonta kiristys uhkailu, se se kai on paras tapa tämä nimi päättää. Vaikka olen miehelle kertonut että päätös on minun, kun hän sai päättää esikoisen :wink
    • Tykkään Tykkään x 1
  8. Nyytti2015 Jostain jotain jo tietävä

Mä oon teinistä asti halunnut lapset nimeltä Aada-Elina Anneli ja Elias Juhani Petteri. Nyt kun olen raskaana ja tyttöä odotan niin miehen kanssa päädyttiin nimeen Fiia-Emilia Alexandra. :)

Tykkään myös mun pikkusiskon nimestä todella paljon mikä on Meea Liisa :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  9. iem Satasella mukana keskusteluissa

Minun esikoisen nimi on Mea :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. snövit Jostain jotain jo tietävä Tammikuunmammat 2015

Aiemmin tuskastelin kuinka vaikeaa on keksiä pojalle nimiehdotuksia. No ultra kertoi, että ei mun tarvitsekaan nyt miettiä, koska tyttö olisi (suurella todennäköisyydellä) tulossa :) Tytölle olikin jo kaksi nimiehdotusta valmiina ja uskon kyllä että jompi kumpi näistä se tulee olemaan: Iris tai Lilia :)

Seuraavaksi saakin miettiä toista nimeä. Minun perheessäni on ollut perinne mummusta lähtien, että lasten toiset nimet päättyvät -kki. Sisarukseni eivät ole tätä perinnettä jatkanut, mutta itse olen tykännyt ideasta todella paljon ja sellaisia nimiehdotuksia vielä löytyy mitä ei ole käytetty (en silti sulje pois jotain nimeä, vaikka se olisikin jo käytössä).
    • Tykkään Tykkään x 1
  11. DT Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Tytölle olisi ollut niin paljon enemmän vaihtoehtoja. :D Mutta eiköhän me tälle maha-asukilleki vielä nimi keksitä (jos se nyt poika on). :D
  12. Lila-Aurora Sukkela juttelija Tammikuunmammat 2015

Voi snövit! Ihanaa jos aiot jatkaa sitä perinnettä! Mun mielestä se on yks hienoimmista perinteistä mitä oon koskaan kuullu ja oma -kki-nimes on niin kaunis!!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
  13. Tytti M Näppärä viestien naputtelija Tammikuunmammat 2015 Heinämammat 2018

Meillä olis keksittynä etunimi tytölle, mutta ei toisia nimiä. Itse oon miettiny toiseksi nimeksi oman syntymäpäiväni kohdalla kalenterissa kummittelevaa nimeä, jonka kaksi ensimmäistä kirjainta on samat kuin äitini nimen kaksi ensimmäistä kirjainta. Se sopii myös etunimeksi, mutta mies ei ole sitä vielä hyväksynyt... Meillä on myös toinenkin suosikkinimi tytölle, mutta ollaan nyt kallistuttu tähän ensimmäiseen. Katsotaan miltä vauva sitten näyttää, jos on tyttö :)

Pojalle ei olla keksitty nimeä. Toiset nimet kylläkin, eli juuri päinvastainen tapaus kuin tytön kohdalla. Tosin tässäkin väännetään yhdestä kirjaimesta! Meidän isillä sattuu olemaan melkein sama toinen nimi, vain yhden kirjaimen erolla... Kalevi vs. Kaleva. Se olisi siis se kolmas etunimi. Keskimmäinen nimi on miehen isopapan nimi, joka on rakentanut tämän talon jossa asumme. Siksi mielestäni olisi vain reilua jos kolmas nimi tulisi sitten minun isältäni, mutta mies ei tykkää Kalevasta...

Meidänkin mielestä se etunimi saisi olla kansainvälinen, mutta silti suomalaiseen suuhun sopiva. Samaa sarjaa kuin esikoiseni, Jasper. Muuta yhtäläisyyttä ei tarvitsekaan sitten olla.

Luontonimiin ehdottaisin Pihlaa tytön nimeksi, sitä ei taida kukaan olla vielä ehdottanut?
  14. tipunen Näppärä viestien naputtelija

Pistä riitä puoliksi ja ehdota Kalervoa, vähän samaa kuin molemmissa isoisissä, mutta ei kuitenkaan kummankaan puolta suosiva.
  15. PiPaNat Kommentoinnin ninja

Meillä on esikoisella 3 nimeä, toinen nimi on minun isän nimi ja 3. on miehen 3. nimi. Jos tulee poika niin hänelle myös 3 nimeä ( miehen papan nimi ja minun papan toinen nimi) ja jos tyttö niin vain kaksi nimeä ja toinen nimi on sama kuin minulla ja minun äidillä. Muuten ei mitenkään etunimet rimmaa yhteen (nekin on jo päätetty).

Ihania vaihtoehtoja oli tytölle: Alina, Amanda, Eleonoora, Ellen, Fanni, Jade, Joanna, Linnea, Moona, Senni, Unna, Saaga. Kerran törmäsin lapseen joka oli Anni-Minni ja sekin oli hauska.

Poikien nimistä oli minulla listalla mm. Max, Christian, Joakim, Kaapo, Noel, Lenni, Oliver, Alex, Alvar, Hugo
  16. Äiti85 Satasella mukana keskusteluissa

Esikon nimiehdotus nro 2 oli Isla Ellen Adele. Loppujen lopuksi ei siis käytetty. :)

Pikkukakkosesta ei vielä tiedä mikä hän, mutta olen 100 %:n varma että hän on poika. Olen järkyttynyt jos hän on tyttö. :D Niin poikamainen olo on.
  17. Äiti85 Satasella mukana keskusteluissa

Nyt vasta hoksasin että tämähän oli tammikuisten ketju. :) Katsoin vain uusimmat viestit foorumilta ja klikkasin kiinnostavaa keskustelua. :)
  18. Prötkis Jostain jotain jo tietävä

Tällä hetkellä parhaimmilta nimiltä tuntuu tytölle Olivia ja pojalle Filip. Nämä kerkee vielä sata kertaa vaihtua mutta nyt tuntuvat ihanilta. Tosin noita on jo aika kauan kyllästymättä pyöritelty joten saattapi olla että toinen pääsee käyttöön jahka saadaan tietää mikä merkki sieltä on tulossa. Rakastan myös pojalle nimeä Vilppu mutta ensimmäisenä nimenä siitä on jo luovuttu :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
  19. DT Kommentoinnin ninja Tammikuunmammat 2015

Minä kyselin miehiltä pojan nimiä ja häntä miellyttivät eniten Eetu, Eemil, Julius ja Nico, Luka. Just ku pääsin tässä keskustelussa aiemmin mainitseen noi c:llä yms. kirjoitettavat nimet. :p Jospa se hyväksyis Nikon kirjoitusasuksi, ku vähän painostaa. :wink

Itse pidän tuosta Eemil-nimestä ja Miro varmaan sopis aika kivasti esikoisen nimen kanssa. Miron mies saattais kuulemma myös kelpuuttaa. Eetu oli meillä oikeastaan valittuna esikoisen kohdalla, jos hänestä ois poika tullu, mutta en tosiaan osaa nyt sanoa, miellyttääkö se niin paljoa enää. Luukas, Viljami, Niilo, Eelis, Valtteri vois olla myös ihan kivoja joko ekaksi tai toiseksi nimeksi. Toiseksi nimeksi kuiteski mielellään haluaisin J:llä alkavan nimen, esim. Julius tai Joonatan, miksei Johanneski. Tosin ne ei sitten tietenkään ihan joka nimen kanssa passaa eikä tosiaan nyt oo niin justiinsa.

No eipä se ukkokulta kauaa jaksanut mun kanssa näitä nimiä pohtia. Meinasi, että teehän listoja niin valitaan sitten ja vaihdetaan se just ennen ku pappi tulee kastamaan lapsen. Näinhän meillä tosiaan esikoisen kohdalla meni eli pientä piikkiä. :D
    • Hauska Hauska x 1
  20. Hulda hajamielinen Oman äänensä löytänyt

Itse en pidä siitä että eläimille annetaan ihmisten nimiä, koska silloin aina vähenee nimet joita voisi omalle lapselle antaa.
    • Tykkään Tykkään x 1