Nimiehdotuksia

Nunnuliina, Juuri Anniina ei sovi kun on liian lähellä samannimisiä, mutta muuten oon kyllä miettiny että olisko se ihan kamalaa jos ei tuliskaan -miina vaan -niina loppuinen. Sit ei tarvis ku karsia, koska niitä nimimuunnoksiahan on vaikka kuinka: Jenniina, Senniina, Fanniina, Janniina, Sanniina, Henniina.... jne!

marke, ennen kun Emmiina kastettiin, meillä oli aina vauvaa ihasteleville vieraille Helmiina-keksejä tarjolla ja aika moni tais luulla... :wink Ei sekään varmasti mahdoton oo. Yks nimivaihtoehto esikolle oli myös Adalmiina, mutten oo ihan varma tykkäänkö siitä enää.

Mietin myös Karoliinaa, tai sitä että jos tulee tyttö niin olisko ihan kauheeta jos -iina-loppua ei jatketa? Kauniita tytön nimiä on niin hirveesti...! Mimmiina, Emmiina ja Jemina? Tykkäsi myös tosta Luminasta...

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo ja sanompa vielä senkin että joskus aikanaan oon sanonu et mun pojasta tulee Eemeli Pyry Hermanni. Ihana nimi, tykkään siitä edelleen, mutta silloin olin naimaton ja mun tyttönimi on ulkomaalainen joten se ois musta kuulostanu tln supisuomalaisen nimen kanssa hyvältä. Nykyään koko perheellä on miehen tooooosi yleinen suomalainen nimi (ei nyt sentään Korhonen) joten haluan että lasten nimet ei ois ihan Mikkoa tai Maria.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Peppiina, Nelliina.. :) en hoksannutkaan et tyttöjen loppusoinnut oli -miina vaan aattelin et se on
-iina :p Sekä Helmiina että Adalmiina on tosi kivoja! Eikä musta tartte väkisin jatkaa sisarussarjaa samalla periaatteella jos se kaikkein kivoin vaihtoehto ei satu sellainen olemaan. Makuasia tietty :)

Onneksi on vielä aikaa pohtia ja miettiä! Itsellä on kyllä yhdet suosikit sekä tyttöjen, että poikien nimistä. Mietityttää kuitenkin jos lapsi ei sitten olekaan yhtään noiden nimien näköinen tai joku ehtii käyttää nuo nimet, tutuille paljon vauvoja tulossa ja jo syntyneitä nimeämättä.
 
Me päätettiin esikoisen nimi ristiäisaamuna. :D Meillä meni niin nimiasiat ristiin kuin vai voikaan mennä. Esim. minä olisin tykännyt nimestä Vilma, mutta se olikin miehen exän kissan nimi, eikä hän halunnut lastaan kissan mukaan nimetä. Peppikin ois ollu kiva, mut miehestä ei. Nyt jos tulee taas tyttö, oon aivan epätoivoinen nimen suhteen. Ellen-nimi tulee suvusta ja sitä mietittiin jo esikoiselle, mutta oli hänelle liia pehmeä. Ehkäpä laitetaan pikkukakkoselle sitten toiseksi nimeksi. En voi mitään, mutta jotenkin se ei sovi mun suuhun niin, että kutsumanimenä käyttäisin. Pari vuotta sitten ajattelin, etten halua pikkuserkuillansakaan olevan samaa nimeä, mutta mitäpä se haittaisi. Meillä on niin laaja suku, että helpottaisi nimivalintaa, ellei joutuisi sitä miettimään. Sinänsä hauska, että esikoisen nimi taisi löytyä kuitenkin kymmenen tai ainakin kahdenkymmenen suosituimman nimen joukosta, mutta minä en tuntenut yhtään sen nimistä. Luontonimi sekin, vaikkei kaikki sitä hoksaakaan, mutta silti myös kansainvälinen.

Työssäni törmään mitä erikoisempiin nimiin; tosi kivoja joukossa. Itse pidän kuitenkin ihan tavallisista nimistä, monet nimet kuulostavat teennäisiltä/liian väännetyiltä minun makuuni. Itselläni on myös hyvin suosittu nimi, mutta en ole siitä ikinä kärsinyt. Luokassa ei sattumalta muita samannimisiä ollut, mutta harrastusporukassa meitä oli parhaimmillaan viisi. Kaikille oma lempinimi keksittiin :). Oon muuten törmänny juurikin siihen, että nämä Helyt, Tommyt, Nicot, Wilmat yms. haluavat itse käyttää usein "suomalaista" kirjoitusasua tai sitten toisaalta voivat olla hyvinkin tarkkoja siitä, että ne kirjoitetaan ja lausutaan juuri oikein (miten se oikein nyt sitten milloinkin on).
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on ajatuksena nimetä muksut kansainvälisellä suomalaiseen suuhun sopivalla nimellä ja suomalaisel kirjotusasulla. Meillä on Erika ja Linda. Kolmanneksi ollaan mietitty Jennaa, jos on tyttö ja Teo, jos on poika.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Erika tai Eerika oli meilläki yks vaihtoehto esikoiselle. Miksei myös tälle toiselle, jos se on tyttö, kun sekihän on luontonimi (kellokanervien suvun tieteellinen nimi on Erica) ja yhdellä E:llä ois kansainvälinenki eli menis vähän samaan sarjaan. :) Jos esikoinen ois ollu poika, siitä olis tullu Eetu. Nyt en osaa sitä pojankaan nimeä vielä sanoa.
 
Mä olen ruvennu bongailemaan nimiä nyt joka paikasta ja kirjaan ne ylös kalenteriin itelleni. Sit lyön listan miehelle ja pojalle pöytään ja sieltä sitten valitaan parhaat ehdokkaat porukalla. Mieheltä nimittäin yritin kysellä, että mitä nimiä sillä on mielessä tai mistä se tykkää ja sieltä tuli semmosia Jack ja Jill tyylisiä juttuja eli sillä ei ollu mitään mielessä.
 
nyt alko tuntua liian vaikeelta tää nimiasia! Sukunimen asettamat rajoitteet tuntuu rajaavan kaikki nimet pois! Ei sais loppua a-kirjaimeen ja pitäis olla vähintään viis kirjainta. Pojan nimissä on vielä pari vaihtoehtoo, mutta hylkäsin eilen kaikki tyttönimet, mitä olin listannu :D
 
Kokeilepa vaihtaa joissakin nimissä se lopun a e:hen tai i:hin, Eli tyyliin Alisa, Alise, Liisa Liisi, Liina, Liine jne. Tuolla tavalla saa suht kivoja harvinaisempia nimiä aikatteeks. Marttaa ei tosin kannata vaihtaa Martiksi ainakaan tytöllä =).
 
Meille annettiin neuvolassa tehtäväksi keksiä tytölle ja pojalle nimet siltä varalta jos joudutaan joskus hätäkaste antamaan. Mieheni kanssa mietittiin pitkään nimiä ja päädyttiin näihin nimiin Aada Emilia ja Hugo Eemeli. Tykkään kovasti näistä nimistä.:)
 
Aah, aina niin puhuttava aihe :wink
Minä olen aina sanonut, teini-iästä lähtien, että esikoiseni on tyttö ja nimeksi tulee Alina Alexandra. No ei tullut. Vielä laitokselle lähtiessä ajattelin meneväni synnyttämään Alinaa tai sitten jos se on tummatukkainen niin Alisaa.. Lapsi syntyi ja näytti joltain ihan muulta kuin mitä olin ajatellut. Nimiasiasta otettiin ennen syntymää oikein yhteenkin miehen kanssa, se kai on normaalia..? Mutta ekana aamuna kun laitokselta heräsin mies oli laittanut minulle viestin varpajaisistaan "Ada Emilia". Kaikessa yksinkertaisuudessaan katsoin vauvaa ja totesin että terve Ada. Ada yhdellä aalla jotta sopii ulkolaiseen sukunimeen. kerroin vasta nimiäisten jälkeen miehelle että Aada oli kolmanneksi suosituin tyttöjen nimi edellisenä vuonna. Mutta ei haittaa :)

ehdottomia ihania nimiä joita emme voi käyttää tai emme todennäköisesti tule käyttämään;
tilda
hilda
hilma
hulda
alina
alisa
josefiina
isla

albert
daniel
sebastian
...

tytöillä paljon enemmän kaikkia nimivaihtoehtoja. pojan nimi puhututti jo viimeksi paljon! pojalle toiset nimet on valmiina.. *etunimimikälie* antero Ilmari. tulevat molempien vaarien toisista nimistä.
 
Tämä nimiasia on niin ihanan vaikea! :) Meillä on molemmissa aiemmissa raskauksissa ollut listalla nimiä valmiina, joista siten on päätetty muutama päivä syntymän jälkeen sopivin. En ole osannut päättää lapsen nimeä ennen kuin hänet olen nähnyt. Kaikki vauvat vain eivät ole tietyn nimisen näköisiä.:wink

Tässä raskaudessa emme vielä nimiä ole listailleet. Sunnuntian Hesarista tulee kyllä kastetut käytyä tarkasti läpi, mutta tähän mennessä on enemmän vahvistunut nimet joita ei ainakaan anneta. Ketään en halua loukata, mutta minusta Pommiinat ja Raparperit eivät ole sopivia nimiä lapselle saati sitten aikuiselle.
 
Juu kyllä nimessä täytyy miettiä että ei vain se vauvalle sopiva nimi vaan se loppu elämä. Miettiä nyt jotain Pommiinaakin sitten katu-uskottavana 50 vuotiaana bisnestätinä. Toki jokainen päättää itse :wink
 
Mä kerron VIELÄ YHDEN tarinan näistä nimijutuista. Joskus 15vuotta sitten istuskelin mun miespuolisen kaverin kanssa paikallisessa pikkupubissa ja alettiin miettiä että jos me saatais lapsia niin mitkä niiden nimet olis. (Ennen tätä mä haaveilin tytöstä nimeltä Ida Emilia.) Tehtiin oletus että lapsia olis neljä, kaks kumpaakin sukupuolta. Ja kaikkien nimissä oli myös jotain molempien suvuista. Tällaiset niistä tuli:
Ada Satu Emilia
Eetu Juhani Ensio
Atte Anton Evert
Ida Johanna Fredrika

Tätä nykyä mun parhaalla kaverilla on kaks lasta ja niiden nimet on Eetu ja Ida..... :D


Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on ollut tästä asiasta vääntöä. Koska molemmilla tunne, että tämä on poika on poikien nimet pyörineet päällimäisenä. Miehen mielestä minun tykkäämäni nimet on "hinttimäisiä" ja hänen tykkäämänsä minun mielestä "mitään sanomattomia perusnimejä".
Minun lempparini ovat Eemi ja Mio. Yhessä hyväksytyt Saku, Timi, Väinö ja Remu.
Tytölle nimiä on miljoonia, mutta tällä hetkellä lemppareita on Minka, Mette, Minttu, Lotta, Mella ja Meeri :)
 
Aika hauska, meidän tytöstä piti nimittäin tulla pitkään Aada Emilia tai Aada Olivia (toiseksi nimeksi oli muitakin vaihtoehtoja), mutta ois ollu aivan liian pehmeä nimi hänelle, :)
 
Muokattu viimeksi:
Minä tykkäisin niin paljon täälläki vilahtaneista nimistä, kuten Tilda, Lilja, Lumi, Linnea, Oliver, Eemil, Onni yms., mutta arvatkaapa vain meneekö läpi miehelle. :)
 
Ihania nimiä kaikilla. :-) mulla oli jo muutama vuosi sitte varmaa että pojasta tulisi Luka tai Luca mut sitte yks ystävä otti koiran ja siitä tuli Luka. Ei oikein tunnu enää siltä et voisin sen lapselle antaa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä yritetään keksiä nimiä jotka istuis suomalaiseen suuhun, mutta ei muuttuis espanjalaisittain lausuttuna (esim j lausuttaisi h:na ja h:ta ei lausuta ollenkaan), mutta ei kuitenkaan mitään täysin espanjalaista mutta sitte taas toisalta vois edes jotenki ehkä viitata senegalilaisiin juuriin, kun minä suomalainen ja mies teininä suomalaistunut espanjalais-senegalilainen :D eipä ainakaan liian helpoks tehdä tätä

Sent from my LG-D855 using Vau Foorumi mobile app
 
Mitenkäs te joilla jo aikaisempia lapsia? Samalla alkukurjaimella tai muuten rimmaavia? Esikoiseni nimi on Mea ja yritän löytää tähän mätsääviä nimejä, mutta jos lapsi ei siltä näytä tai muuten nimet ei istu niin ei pakolla tarvitse mennä yksyhteen.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top