Nimiehdotuksia

Bluemoon

Näppärä viestien naputtelija
Laittakaa nimiehdotuksia tulemaan niin saa laajennettua omaa nimilistaa. Muutenkin olisi kiva tietää millaisia nimiä ootte miettiny. Mut älkää laittako että että meillä on kyllä nimet tiedossa mutta en haluu paljastaa. Tosi tylsää lukee sellasta. Se on ihan fine jos ei haluu kertoo mut laittakaa sit vaikka ne hylätyt kakkosvaihtoehdot. :-)

Mua kiinnostaa tällä hetkellä ehkä eniten luontonimet kuten esim. kuura kivi tuisku kide mesi tuuli kuutti yms. myös ihan normi nimet kiinnostaa mutta ehkä vähän kansainväliset vaihtoehdot kuten Walter ja Verner.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli joskus hoitopojat jooden nimet oli Sever ja Elmer. Tuli vaan tosta Verner'stä mieleen.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Muokattu viimeksi:
Liljasta tykkäisin tytöllä, mutta valitettavasti kaverini lapsi kastettiin Liljaksi. Pojalle olen miettinyt esim. Veeti ja Verneri, mutta ei ole vielä tullut vastaan mitään jonka todella haluaisin antaa nimeksi (:

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Haluisin sellasen nimen lapselle, joka sopii sekä suomalaisen että ulkomaalaisen suuhun, mutta sen pitää olla sellanen, ettei suomessa oo epäselvyyttä sen kirjotusasusta tai taivutuksesta. W:t ja C:t on ilmeisesti muodissa, mutta harmittaa niitten lasten puolesta, jotka joka ikinen kerta joutuu sanomaan nimensä "vilma tuplaveellä" tai "niko seellä" tai "fanni yyllä". Niillä ei ikinä oo ns. pelkkää nimeä vaan siinä on aina se lisänimi. Ruotsalaiset nimet miellyttää omaa korvaa niinkun Linneat ja Ellenit.
 
Mä pidän myös Robin nimestä mutta mies ei lämpene sille koska Robin on teinipoppari :-D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Itse olen kokenut poikien nimet jotenkin vaikeammiksi. Ei tule mieleen sellaisia ehdottomia suosikkeja. Kivoja löytyy, mutta ei vielä mitään sellaista mikä iskisi heti "tämä se on!"

Haastetta tuo myös se, että joistain nimistä tulee mieleen jokin negatiivinen asia (tunnet jonkun sen nimisen, josta et pidä ollenkaan) tai nimi on jo lähipiirissä käytössä, tai pahin jos sellainen nimi on jonkun koiralla tai muulla lemmikillä. Tai kuten kävi yhdelle mun lempi pojan nimelle, Oliverille, että se löytyykin nykyisin 10 suosituimman listalta. En halua valita sellaista nimeä mikä on joka toisella. Muistan kun koulussa oli aikanaan kaksi saman nimistä ja aina opettajien piti sanoa nimen perään sukunimen eka kirjain (onneksi se sentäs oli eri).
 
Tää nimisiä onkin sellainen mistä oon tähän mennessä raskautta melkein stressannut eniten! Oon lukemattomia tunteja selannut kaikenmaailman nimilistoja ja keskustelupalstoja ja nimipäiväkalenteria ja ja ja... Tosi hankalaa löytää ehdottomasti muiden yli nouseva tytön ja pojan nimi. Miehen kanssa myöskään ei ihan täysin käy yksiin mielipiteet mut tiedän saavani oman tahtoni läpi kyllä.. :wink

Pojalle tykkään mm. nimistä Aaron ja Tuukka ja tytölle A:lla alkavista sointuvista nimistä niinkuin Adella, mutta on kuitenkin ehkä liian erikoinen. Lapsi saa miehen sukunimen joka on hyvin perinteinen ja tavallinen suomalainen nimi. En siis halua mitään liian "kansainvälistä" nimeä sen yhteyteen.
 
En tiä tuleeko tää nyt toistamiseen vai hukkuko mun yks viesti johki bittiavaruuteen, mutta siis just luin facesta että kaverin poika oli saanu nimen Sumu.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Meilläkin on nimiongelmia, mutten oo vielä ottanu niitä kovin vakavasti kun aikaa on.

Miehen esikoinen on Mimmiina, meidän tyttö on Emmiina, mutta entä jos tulee kolmas tyttö!? Apuva.

Mun miehen papan nimi oli Matti, miehen isä on Piip-Matti ja mies on Piippiip-Matti. Olis jotenkin ihana jatkaa tota, ja mulla onkin täydellinen nimi pojalle valmiina: Julius Mico-Matti! Aaah! Mies ei vaan tykkää. :sad001 Julius-nimellä on meidän suhteessa oma merkityksensä, sitä laimentaa vaan että tässä ei-ihan-lähipiireissä-mutta-lähipiirien-lähipiirissä-ja-samoilla-kylillä on yks Julius, mutta kutsumanimenähän vois olla tuo Mico - joka mun mielestä menis yhtä kivasti k:llakin. Ja toi että se -Matti tuliskin toisen nimen toiseks osaks, olis pieni nykyaikaistus (silti perinnettä kunnioittaen) ja muutenkin meillä Emmiinallakin on toisena nimenä väliviivallinen (ette ikinä arvaa mikä!) niin se olis samalla sellanen sisarusjuttu! :) Vai mitä tuumitte?

Ps. Nyt kaikki mut tuntevat tietää kuka olen, muttei oikeestaan kiinnosta sitte jämääkään! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Hassua, mä tällä viikolla mietin monena päivänä saman ketjun perustamista! En vaan saanut aikaiseksi. Onneksi Bluemoon oli mua tehokkaampi.

Mulla meni viime viikonloppuna pitkästi aikaa kun kävin kanssa nimiä läpi ja tein valikoitua listaa jatkoharkintaan. Ennen tän pitkän listan tekoa ekalla listalla oli pojista Onni, Uuno (edesmenneen veljen lapsuuden lempinimi), Ville, Teo, ja aikoja sitten kuollutta isoukkia mukaillen Santtu. Tyttöjen lyhyt listalla oli Nelli, Anna, Sanni, Annu ja Senja.

Näillä pitkillä listoilla on sitten samat nimet, ja tusina vielä päälle..... Onneksi on sitä aikaa miettiä listaa vielä lyhemmäksi :)
 
Luontonimiä, joista tykkäisin tytöillä: Varpu, Vanamo, Lilja, Lumi (Linnea), Sade, Pilvi, Kaste, Tuulia

Ja pojilla; Touko, Tammi, Laine, Rusko/Ruska, Petäjä, Puro.
 
Mulla ja miehellä on molemmilla luontonimet toisina niminä joten niitä tullaan varmasti käyttämään. Mun toinen nimi on Tuulia ja miehen Tapio. Joten etunimet vaan tarvii keksiä. :-)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Täähän on kiva ketju. Kyllähän näitä nimihommia on tullu itekin jo vähän mietittyä, mutta mitään nimiä ei ole vielä valmiina kummallekaan. Noista luontonimistä tuli mieleen vielä Kielo, joka on jotenkin kans sulonen.

Meillä nimen täytyy olla semmonen, joka sopii sekä suomenkielisen että englanninkielisen suuhun. Mies ja hänen perheensä puhuu siis englantia äidinkielenään ja sukunimi tulee myös mieheltä. Onhan noita tommosia nimiä nykyään ihan erilailla annettu täällä Suomessa, eikä siinä mielessä ole vaikea homma, mutta nimen pitäis vielä miellyttää meitä molempia ja se onkin sit hankalampi juttu.
 
Lila-Aurora, miltä kuulostaa Anniina? :p

Monet luontonimet miellyttää myös omaa korvaa, mutta en osaisi omalle lapselle ehkä silti antaa. Tuo mainittu Lilja on ihana, samoin Hilla, Vilja ja Pinja (meneekö luontonimiin :wink). mun serkku on Pyry ja musta se on oikeen kiva ja reipas nimi.
 
Meillä otettu etunimeksi ihan vaan meitä miellyttävät nimet ja toiset ja kolmannet nimet otetaan suvusta. Pojalle jo koko nimi päätetty; Jasper Emil Asarias. Tytölle etunimi päätetty; Sinna. Loppuja mietitään.. listalla nimet: Ellen, Sofia, Siviä, Sandra jne. Mun kummitytöllä on mun mielestä kaunis luontonimi; Lumina :Heartred

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä myös nimen kanssa ongelmaksi tulee se, jos vauva on poika :D On tosi vähän pojan nimiä jotka miellyttää meitä molempia :D Mun poikasuosikkeja olis Venni, Vilho, Eino, Niilo, Feeli, (Aarne, Leevi..). Tytölle on melko varmasti nimi jo päätettynä, mutta sitä en oikeasti halua paljastaa kun pelkään että sisko lukee tätä enkä halua sen vielä tietävän :D Mutta muita suosikkeja tytölle olis Helmi, Nella, Neela, Linnea, Minea, Meea :)

Lila-Aurora: Miten olis Helmiina jos vauva on tyttö? :)
 
Meillä nimet päätetty; Niilo ja Taimi. Toinen nimi mietitään sit ku tiedetään kumpi tulee. Esikko on Vilho Markus, Markus tulee suvusta ja on mun isän ja edesmenneen vaarin toinen nimi. Tykätään vanhoista nimistä. :)
 
Tytöstä tulee Ronja Benina Peppilotta, pojasta joko Benny Emil Alexander / Alex Emil Benjamin. Sukunimi ja osa sukua on ruotsinkielinen, lapsesta tulee kaksikielinen. Nyt nimi on pumpernikel, joka juontaa juurensa vuosien takaa. Sanoin silloin nimeäväni mahdollisen tulevan tyttöni Peppi Pernilla Pumpernikeliksi... mitäköhän suomen nimilautakunta olisi tuumannut?! :wink
 
Voin kertoa sillä ehdolla, että ette ole Kokkolasta tai ainakaan kaveripiiriäni. Muuten ei haittaa jos joku muukin nimen tahtoo käyttää :grin
Ite haluan kansainvälistä ja nasevaa. Täytyy kuitenki nimen taipua myös mummojen suuhun. Pojalle Tony tai Alex ja tytölle Lara (joo olen tomb raider fani ollut teinistä saakka :p).

Nämä sopii myös supisuomalaisten kolmitavuisten toisten nimien kanssa, jotka kiertää suvuissa.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1408213391.492715.jpg

Ohessa meidän ajan saatossa muodostunut lista. Nimet on todella vain ladottu siihen, eivät ole lempijärjestyksessä eivätkä myöskään etunimi, toinen nimi järkässä :)
Näitä on naputettu ylös aina kun korvaa miellyttävä nimi on sattunut kohdalle, mm. Hullujen Päivien lentolippumyynnissä.
Kirjoitusasukaan ei välttis ole vielä viimeinen, Theosta saattaa tulla Teo ja Reasta Reea jne.
Katsotaan miltä se muksu sitten näyttää :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Takaisin
Top