nimi pikkuiselle

Meilläkin pyöritellään nyt suvuissa kulkevia nimiä, miehen sukua nyt ensinnä kahlataan läpi (tai no, sieltä on jo keksitty se ykkösnimi, joka on menny isältä pojalle aina pienin muunnoksin kun ei ole ihan suomalainen alkujaan). Minun suvusta saattaisi löytyä se toinen nimi. Sitä en vielä tiedä tuleeko kaksi vai kolme nimeä. Mun suvussa on aina vain kaksi riittänyt, mutta miehellä on kolme... Vielähän tässä on aikaa pyöritellä vaihtoehtoja! :)

Lolamon täälläkin Aino -nimeä pyöritelty ja päätinkin että jos on tyttö ni se, jos poika ni Onni :P tuosta on jo monta viikkoa, kun kuulin että vois olla tyttö masussa ni alkoi heti epäröinti nimen suhteen :D alkupisteessä taas.. noh aikaa on!

Mä oon jo vähän ennen raskautta fiksautunut yhteen tytön nimeen ja vähän säälikin, etten nyt osaa ajatella, että annettais joku muu, vaikka tytön nimiä on niin paljon kaikkia ihania. Miehenkin mielestä siis tuo nimi on hyvä, vaikkei yleensä olla näin yksimielisiä.

Pojalle ei oikeen keksitty mitään. Näytti olevan tyttö, joten ei varmaan jaksa edes enää pohtia pojan nimeä. Jos yllättää niin mietitään sitä sitten, kun om syntynyt. Ehtiihän sitä.

Just oli Iltalehdessä muuten juttu, jossa 50 yleisintä tyttöjen ja poikien ensimmäistä nimeä! Mä yritän välttää "hittinimiä", mutta minkäs sille voi jos just sattuis tykkään jostain :) Samassa lehdessä oli myös juttua kohta katoavista nimistä kuten Jorma, Urpo ja Marja-Liisa. Oon ihan varma, että meidän lastenlasten nimissä näitä alkaa taas näkyä!

Toi Urpo on kyl yks semmonen nimi että eieieiei.. :D en ihmettele että se on katoava.. mun pappa on Urpo.. Mutta nykypäivänä en pysty kuvitella että kukaa haluais antaa kyseisen nimen lapselleen :D tosin jokainen tykkää mistä tykkää.

Me sovittiin että meidän lapsen nimessä on tärkeintä, ettei se ole hittinimilistalla. :grin

Mulle on tärkeetä tuon hittinimien välttelyn lisäksi se, että nimi on suomalaisen(kin) suuhun istuva, sopii yhteen sukunimen kanssa ja sillä ei ole ei-haluttuja kaksoismerkityksiä :) Eli jos vaikka sukunimi oli Käkkäräinen niin etunimi ei ois joku Marcos :D

Mä kans lueskelin tota nimilistaa ja siellähän se meidän ykkösvaihtoehtokin oli, tosin ei ollu top20:ssa. Ja meille on kuiteniin tärkeetä että nimi on meille mieluinen, sekä meidän perheeseen ja meidän pojalle sopiva. Ja kun meidänkin sukunimi on niin suomalainen kun olla ja voi niin ihan extreme linjalle ei passaa lähteä.. :)

Ei mekään extreme linjalle lähdetä, nimestä tulee joka tapauksessa peri suomalainen. :) Vaikka ei nyt kuitenkaan Jormaa tai Taimia. :D

Meidän tyttö saa nimet iso iso äideiltään . Eli etunimi tulee miehen puolelta kaksi seuraavaa mun puolelta Etunimen omaavia Suomessa vain 25 000, joten ei tuu ihan heti vastaan eikä varmaan myöskään niitä mitkä on kaksi seuraavaa. Nimen paljastan täällä vasta syntymän jälkeen. Kummit ja mummit ja perhe tietää nimen. Muut sitten kun on syntynyt.

Meidän tytöstä tulee varmaan Matilda. Sovittiin kyseinen nimi jo seurustelumme alkuvaiheessa, mun aloitteesta. Ihastuin nimeen jo yli vuosikymmen sitten, mutta harmittaa että siitä on sittemmin tullut niin yleinen. Nyt voisin harkita jotain muutakin, mutta mies on jo ihan fiksoitunut Matildaan, eikä halua luopua siitä mistään hinnasta. On puhunut meidän tulevasta lapsesta koko seurustelumme ja avioliittomme ajan Matildana :grin.

Toiset nimet ovat vielä hakusessa. Haluan, että lapsella on kolme nimeä... Itse lapsena kadehdin ystäviäni joilla oli kolme nimeä ja ihmettelin miksi itselläni on vain kaksi. Tivasin tätä useasti äidiltäni, joka selitti että koska toinen nimeni on niin pitkä. Mielestäni se ei ollut hyvä selitys ensinkään. Mutta siis että näin suuren "lapsuustrauman" takia kolme nimeä :grin.

Minulla olis pojalle nimi joka nyt ei miehelle kelpaa... Nyt olen miettinyt kaikkia mahdollisia niin ei mikään muu sytytä. Tytön nimiä löytyis monta vaan eipä tule minulle tyttöä.. Hankalaa

Täällä ei muuten mieheltä oo vielä tullu mitään ehdotuksia tai kommentteja nimiasiassa.. Tosin oon nyt jonkun aikaa antanu ollakin.. Sen se tietää ja hyväksyi kai kuitenkin että pojalle tulis minun isän toinen nimi kolmanneksi. Toiseksi tulisi siis miehen kutsumanimi joka on myös appiukon toinen nimi. Oon kyllä aika varmasti päättäny jo sen ekankin nimen mutta.... Minulla on niin tyttöfiilis ja tytölle on niin paljon vaikeempi.... Nyt oon tosiaan ihastunut nimeen Saga. Mut sitä en oo miehelle vielä ehdottanut.

No hei arvatkaa vaan että en siis todellakaan enää halua niitä nimiä mitä aikasemmin olin miettiny.
(ois muuten kiva jos vois tägätä kun multa oli menny noi kyselyt ihan ohi)
Mun äidin äiti kuoli muutama vuosi sitten ja hän oli Anni ja mun isän äiti kuoli kauan ennen mun syntymään ja hän oli Martta. Nämä kaks yhdistettynä jollain luontonimellä olis kiva, Eli kun mietin et jos kolme nimeä. tai sit Aalla alkavalla tytän nimellä Anni Martta Auroora -- ei.
Anni Martta Aliisa -hmm
Ehdotuksia? Tai sit vois olla Koolla alkava toi vimppa kun sukunimi on Koolla. Onhan tässä nyt muutama kuukausi viel aikaa, ja voi ola että tytsy on ihan Martan näköinen kun syntyy niin et tulee vaan Martta. Mut jotenkin haluisin kunnioittaa esiäitejä ja antaa heidän nimet.
Sopis kyllä muun perheen nimiin hyvin :)

No mulla tuli sitte nuo pohdinnat yhdistettynä Anni Martta Matilda tai jos koolla ni entäs Anni Martta Katariina/ Katriina? Anni Martta Vilhelmiina!

Matilda ja Amalia on ihania. Ja yks mun lemppari ihan lapsuudesta on Magdaleena. Sen laulun takia <3
Amaliasta tulee mieleen Amalia armas kippura varvas <3
Kiitos. Nää otetaan ehdottomasti harkintaan <3

Takaisin