Nimiäiset ja ristiäiset, kummat, kummit ja kummitukset

Mä pyysin tulevaa kummia ottamaan kuvan, josta sit kävin ifolorilla tekee kutsut. Lähti postiin viime viikolla, jotta ennättää perille. :grin näin he saivat kuvan pienestä samalla. :)
 
Meillä kutsussa oli sisällä kuva vauvasta ( itse tehdyt kutsut) ja ristiäisiin pappi tekee käsiohjelman johon kanteen tulee kuva vauvasta ja takakannessa on kuva, jossa on molemmat pojat ( oli papin idea). Siitä jää vieraille muisto, kiitos kortteja en tee. Pelkät kuvat lähetän sitten kummeille ja mummeille. Ristiäiset on ens la! Ke on siivouspäivä, pitää varmaan esikoinen pitää pois kotoa la asti, että pysyykin puhtaana :grin
 
Onpa kiva idea. :) joo en mäkään kiitos kortteja tee, ku sai tossa jo kuvan. :)
 
Ristiäiset onnellisesti takana! Esikoinen reagoi voimakkaasti erilaiseen päivään ( vielä mummu ja pappa ja 2 serkkua jäi yöksi) ja huusi sängyssä 1h ennenkuin nukahti! Oli vähän liikaa juttuja yhdelle päivälle pienelle miehelle. Mutta juhla meni tosi hyvin ja kirkkoherra piti ihan loistavan ja rennon tilaisuuden! Ihan turhaan ressiä muutaman h juhlan takia :rolleyes: Mutta silti oli ihana pitää juhlat kotona!
 
Muokattu viimeksi:
Tilasin juuri serkultani (leipuri) nimiäiskakun ja netistä servetit, ruokaliinat, kynttilöitä ja muita koristeita. Äidilläni on tilaisuuteen sopiva sinivalkoinen kahviastiasto, jonka lainaa silloin meille. Äitini tekee myös kaksi pientä voileipäkakkua, liha- ja kalaversiot. Alkaa olla vähitellen kunnossa tuo tarjoilu- ja kodin koristelupuoli. Itse piti leipoa, mut jos kerrankin antaisin toisten touhuta puolestani ja nauttisin vain :)

MUTTA millainen olisi hauska tyyli paljastaa nimi??? Lapsia on paikalla kaksi, joten aarteenmetsästys ei tunnu hyvältä enää. Piti siis piilottaa kirjaimia ympäriinsä ja piirtää lapsille aarrekartta, he olisivat löytäneet kirjaimet ja ratkaisseet kutsumanimen niistä. Tulisko kenellekään mieleen jotain hauskaa, leikkimielistä tapaa paljastaa nimi? Itselläni lyö ihan tyhjää.

Nimiäiset onneksi "vasta" 22.3.
 
Ristiäiset 21.3 ja oon vaan tilannu kaverilta kakun.. Tosin en ajatellukaan koristella mitenkään. Kukka-asetelma ja se on siinä :) Muumimukit pöytään ja kakun lisäks pieni voileipäkakku ja keksiä :)

Meillä on sit illalla kaveribileet et tarjotaan ruokaa. Äiti jää pienen kans meille kotia ni mä pääsen hetkeks tanssimaan pepsi maxit lasissa :)
 
Meillä oli tänään! Anoppi teki osan, oma äitini osan ja minä osan. Kakku tuli leipomosta. Helppoa. Myös siivooja kävi torstaina. Ihana välitön tunnelma ja kaikki herkut, nam. Illan kruunasi kun kilisteltiin ystävien kanssa shampanjat! ♡
 
Kuinka paljon teillä on ollu vieraita kotona pidetyissä juhlissa? Toki riippuu kodin koosta mut mua jännittää hirveesti et meille tulee kauheen ahdasta kun vieraita on tulossa yli 40... Yritettiin pitää kutsuttujen määrä ihan minimissä, mut kun tätä lähisukua on molemmilla niin paljon ni väkisin paisui toi määrä.
 
Meillä yhteensä 33 henkeä (sisältäen oman perheen ja papin). Kotona juhlittiin ja ihan kohtalaisesti mahduttiin. Lapsia oli aika paljon ja heillä oli sitten omat touhunsa lastenhuoneessa kasteen jälkeen.
 
Meillä oli kaste kirkossa ja kahvittelut kotona, vähän päälle 20 henk. 66 neliössä. Lähinnä oltiin olohuoneessa ja tuo osoittautui aika lailla maksimimääräksi tähän kämppään.
 
Me ollaan kutsuttu 28 henkilöä, mutta miehen sisko on ilmoittanu tulevansa yksin tai ottaa korkeintaan yhden lapsen mukaan. Heiltä jää kotiin sitten 4-5 henkilöä. Mummoni on myös aika heikkona, ei tullut esikoisen synttäreillekään, joten en usko hänenkään tulevan miehensä kanssa. Odotamme siis vieraita saapuvaksi 22 hlöä, jolloin meitä olisi yhteensä 26, joista kaksi alle 1v ja kaksi 8 & 10v. Kakun tilasin 30 hengelle. Juhlat meillä kotona.
 
Takaisin
Top